Η 34χρονη ποινικολόγος Τατιάνα ∆ουβαρά είναι η εκπρόσωπος Τύπου του κόµµατος Δηµοκράτες. Είναι µια πολυσχιδής προσωπικότητα, καθώς είναι ποινικολόγος, τραγουδίστρια και πολιτικός. Πέρυσι εµφανιζόταν στον «Σταυρό του Νότου». Εχει τραγουδήσει και σε παραγωγές µεγάλων µουσικών σκηνών, όπως του Μεγάρου Μουσικής, της Λυρικής Σκηνής, του Ιδρύµατος «Σταύρος Νιάρχος» και του Ηρωδείου, µε τη µουσική οµάδα των Graduart. Αυτή την περίοδο, εκτός από εκπρόσωπος Τύπου των ∆ηµοκρατών, είναι η frontwoman του συγκροτήµατος του προέδρου του κόµµατος.

Γιατί επέλεξες τον Ανδρέα Λοβέρδο;
Γιατί είναι «ροκ», όπως λέει και ο Σταµάτης Κραουνάκης στο οµώνυµο τραγούδι. «Ροκ είναι να ’χεις, είναι να πίνεις κι άµα δεν έχεις, τότε να δίνεις, αυτό είναι ροκ». Αυτός είναι ο Λοβέρδος. Προσφέρει, είναι δοτικός έχει δεν έχει. Είναι σοβαρός, αλλά όχι σοβαροφανής. Ιδεολόγος, αλλά και πραγµατιστής. Γιατί δεν µασάει τα λόγια του. Αν κάτι το πιστεύει, θα το πει, και σε όποιον αρέσει. Γιατί είναι ένας έµπειρος συνταγµατολόγος και πολιτικός, αλλά µε φρέσκες και καινοτόµες ιδέες. Γιατί αγαπάει τους νέους και φυσικά γιατί παίζει ντραµς.

Πες µας µια παράσταση στην οποία τραγούδησες και σου έχει χαραχτεί στη µνήµη;
Ηρώδειο 2014. Παράσταση της Ελεωνόρας Ζουγανέλη, αφιέρωµα στη Μελίνα Μερκούρη. Το Ηρώδειο κατάµεστο από κόσµο. Είχα τραγουδήσει το τραγούδι του Μίκη Θεοδωράκη «Με το λύχνο του άστρου». Μελίνα, Ηρώδειο, Θεοδωράκης. Από τις ωραιότερες εµπειρίες της ζωής µου.

Ποιο είναι το αγαπηµένο σου τραγούδι να ερµηνεύεις;
Σταµάτης Κραουνάκης. «Αυτή η νύχτα µένει».

Κάτι ευτράπελο που σου έχει τύχει στη σκηνή;
Στη σκηνή δεν έχω ιδιαίτερα ευτράπελα. Εχω όµως στο στούντιο. Πριν από λίγους µήνες, Music Art Lab, Ανδρέας Λοβέρδος στα ντραµς και Μαρία Μηλίνη (υποψήφια ευρωβουλευτής και διευθύντρια επικοινωνίας του) στην… παραγωγή. Μπαίνει στη διπλανή αίθουσα ο Σωκράτης Μάλαµας, στον οποίο έχω λατρεία. Η Μαρία Μηλίνη, που αγαπάει αυστηρά τα λαϊκά, δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωµένη µε τη φιγούρα του Μάλαµα, σπεύδει όµως να µου τον γνωρίσει. Χτυπάει τη διπλανή πόρτα. Συνοµιλεί. «Κύριε Μάλαµα, έχω δίπλα µια δικηγόρο σκληρή φαν κλαµπ σας. Ελάτε να σας τη γνωρίσω». «Είστε κι εσείς φαν κλαµπ;». «Εγώ όχι και τόσο». «Ευτυχώς, γιατί δεν είµαι εγώ ο Μάλαµας». Είχε πιάσει κουβέντα στον µάνατζέρ του. Και δεν µου έκανε τη χάρη η γη να ανοίξει να µε καταπιεί.

Θα έπαιρνες µέρος στο «J2US»;
∆εν νοµίζω, αλλά µόνο και µόνο για να γνωρίσεις από κοντά τον Κοκλώνη αξίζει. Στο µεταξύ, ο ντράµερ εκεί είναι ο Φώτης Γιαννόπουλος, δάσκαλος ντραµς του Α. Λοβέρδου.

Πολιτική, δικηγορία ή τραγούδι;
Το ένα δεν αναιρεί το άλλο σε καµία περίπτωση. Αν έπρεπε να το παρουσιάσω µε απλά λόγια, θα έλεγα ότι το τραγούδι είναι ο παιδικός µου έρωτας, η δικηγορία ο σύζυγός µου και η πολιτική ο αγαπηµένος µου δάσκαλος. Είµαι υπέρµαχος της πολυπραγµοσύνης και θεωρώ ότι οι ταµπέλες ανήκουν στο παρελθόν.

Είσαι σε σχέση; Πώς γνωριστήκατε µε τον σύντροφό σου;
Είµαι σε σχέση εδώ και κάποια χρόνια. Με τον σύντροφό µου γνωριστήκαµε υπό τη σκέπη των εσωτεριστικών και φιλοσοφικών µας αναζητήσεων σε µια περίοδο προσωπικής αναδιαµόρφωσης. Για ξεχωριστούς λόγους ο καθένας. Και αυτό ήταν κάτι που µας ένωσε µε πολύ ξεχωριστό τρόπο.

Η γνώµη σου για τον γάµο;
Από µικρή έχω πολύ έντονα µέσα µου τον θεσµό της οικογένειας και υποστηρίζω αυτά που πρεσβεύει τόσο συναισθηµατικά και προσωπικά όσο και κοινωνικά.

Ποιο τραγούδι θα αφιέρωνες στον Ανδρέα Λοβέρδο;
Για την εµπειρία του στην πολιτική ένα µόνο ταιριάζει: «Ο νέος είναι ωραίος, µα πάντα ευτυχώς ο παλιός είναι αλλιώς».

Στον Κυριάκο Μητσοτάκη ποιο θα αφιέρωνες;
Μαχαιρίτσας: «Μ’ αυτά τα µάτια όπου σταθώ κι όπου βρεθώ, τα έχω πίσω µου και µέσα και µπροστά µου». Μην παρεξηγηθώ, δεν το λέω για τις διαβόητες παρακολουθήσεις, το λέω
για το γνωστό, απαράµιλλο βλέµµα του Κυριάκου Μητσοτάκη. Οµολογουµένως έχει βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια.

Ο σύντροφός σου σε στηρίζει σε όλα αυτά; Τι σου λέει;
Ο σύντροφός µου µε στηρίζει σε ό,τι έχει να κάνει µε το µπροστά. Είµαι ένας άνθρωπος που ονειρεύεται πολύ και χρειάζεται ένα µικρό σπρώξιµο για να κάνει το επόµενο βήµα. Εκεί επεµβαίνει και είτε ξεκινάµε ένα ταξίδι είτε αποφεύγουµε µια κατάσταση, αν το επόµενο βήµα οδηγεί σε κάτι αρνητικό.

Κάνε µας ένα συγκρότηµα µε τους πολιτικούς αρχηγούς. Ποιος θα έπαιζε τι όργανο, τι µουσικές θα έπαιζαν και τι ρόλο θα είχαν;
Μητσοτάκης: Πιάνο. Κυρίαρχο όργανο, ακόρντα και µελωδία σε ένα. Και φυσικά, αν παίξεις λάθος νότα στο πιάνο, δεν γίνεται να µην ακουστεί. Κασσελάκης: Φλάουτο. Ανάλαφρο και λυρικό. «Πετάγεται» κάπου-κάπου και δίνει µια ευχάριστη νότα. Ανδρουλάκης: Ηχολήπτης. Είτε συµφωνεί είτε διαφωνεί, τελικά ακούγονται οι φωνές των άλλων. Κουτσούµπας: Μπουζούκι. Γιατί οι ατάκες που λέει «γράφουν» σαν την τελευταία πενιά µε την οποία κλείνει ένα σωστό λαϊκό τραγούδι. Γιατί… αυτός είναι. Βελόπουλος: Βιολί. Γιατί έχει το βιολί του. Νατσιός: Εκκλησιαστικό όργανο. Τα ευκόλως εννοούµενα παραλείπονται. Ζωή Κωνσταντοπούλου: Κόντρα µπάσο. Βροντερός ήχος. Θες δεν θες, ακούγεται. Λοβέρδος. Μα φυσικά ντραµς. Εχει τον παλµό. ∆ίνει τον ρυθµό. Σταθερά, µε εντυπωσιακά φινάλε και κάνει και χαµό, άµα λάχει.

Είσαι «φασαία»;
Η λέξη «φασαίος» τριγυρίζει πολλά χρόνια στην πιάτσα και κάθε φόρα «ντύνεται» σύµφωνα µε τη νέα τάση που ακολουθούν οι πιο «εναλλακτικοί». Σίγουρα λοιπόν έχω υπάρξει πολύ σε στιγµές και έχω έντονα στοιχεία τέ τοια µέσα µου, µιας και οι επιρροές µου είναι πολλές. Ωστόσο, όπως έχω αναφέρει, δεν είµαι φαν της «ταµπέλας».

Σου αρέσουν τα πανηγύρια; Ικαρία ή κλαρίνα;
Μου αρέσουν πολύ. Αν και έχω καταγωγή από Καλαµάτα, οπότε θα έπρεπε να απαντήσω κλαρίνα, δεν σου κρύβω ότι έχω µια τρέλα µε τα ελληνικά νησιά, και ειδικά µε το Αιγαίο. Οπότε θα πω µε διαφορά Ικαρία. Παρεό, σαγιονάρες, τσίπουρο και Ικαριώτικος µέχρι το ξηµέρωµα (να µια αφορµή να µε πει κάποιος βιαστικός «φασαία».


Δημοσιεύθηκε στο ένθετο ''Secret'' της εφημερίδας «Παραπολιτικά»