Ραγδαία ανάπτυξη της παγκόσμιας βιομηχανίας κατοικιδίων: "Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για τα κατοικίδιά τους"
Pet business
Τα τελευταία χρόνια διαμορφώνεται ένας ολόκληρος κλάδος της βιομηχανίας που γιγαντώνεται και εξειδικεύεται στην ευζωία και την ευεξία των ζώων συντροφιάς
Μέχρι το 2030 η παγκόσμια βιομηχανία για τα κατοικίδια -που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την κτηνιατρική περίθαλψη, τις τροφές και τα φαρμακευτικά προϊόντα- αναμένεται να διογκωθεί στα 500 δισ. δολάρια από τα 320 δισ. δολάρια ετησίως, σύμφωνα με έκθεση του Bloomberg Intelligence.
H ανάπτυξη αποδίδεται στον συνεχώς αυξανόμενο πληθυσμό των κατοικίδιων ζώων παγκοσμίως, αλλά και στην τάση των καταναλωτών να επιλέγουν ποιοτικά προϊόντα για τα ζώα τους και να απαιτούν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, εστιάζοντας ιδιαίτερα στην υγεία και την ευζωία τους.
«Βλέπουμε μια βαθιά αύξηση των καταναλωτικών δαπανών για τα κατοικίδια ζώα και αναμένουμε να το δούμε να συνεχίζεται μέχρι το 2030. Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για αντικείμενα για τα κατοικίδιά τους», αναφέρει χαρακτηριστικά η αναλύτρια του Bloomberg και συνσυγγραφέας της έκθεσης, Diana Rosero-Pena.
Αύξηση στις οnline αγορές
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η διαρκής ανάπτυξη που καταγράφουν οι πωλήσεις προϊόντων για κατοικίδια στον τομέα των ηλεκτρονικών αγορών.
Τα στοιχεία της Convert Group, η οποία σφυγμομετρά τα online σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, ανέφεραν ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ο τζίρος των προϊόντων για κατοικίδια αυξήθηκε κατά 14% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2023. Μάλιστα, η πορεία των online πωλήσεων για την κατηγορία των συγκεκριμένων προϊόντων είναι σταθερά ανοδική τα τελευταία χρόνια κατά διψήφιο ποσοστό.
Αύξηση των pet parents παρατηρείται και στις χώρες της Δύσης, όπως και στην Ελλάδα. Ο τρόπος ζωής στα μεγάλα αστικά κέντρα έχει φέρει τους μικρόσωμους σκύλους και τις γάτες στην κορυφή της προτίμησης των Ελλήνων κηδεμόνων. Αντίστοιχα και στην Κίνα παρατηρείται γιγάντωση της αγοράς κατοικίδιων συντροφιάς, καθώς εκτιμάται ότι υπάρχουν περισσότερα από 100 εκατ. κατοικίδια, κυρίως σκύλοι και γάτες.
Συνολικά εκτιμάται ότι το ένα τρίτο των νοικοκυριών παγκοσμίως έχουν τουλάχιστον έναν σκύλο ως κατοικίδιο, με τις γάτες και τα διάφορα είδη ψαριών να ακολουθούν στη δεύτερη και τρίτη θέση. Αυτή η παγκόσμια τάση αποτυπώνεται εύστοχα στην εξής παραδοχή των ειδικών της βιομηχανίας: «Περισσότεροι σκύλοι και γάτες σημαίνει περισσότεροι ιδιοκτήτες σκύλων και γατών, σημαίνει μεγαλύτερη ανάπτυξη της βιομηχανίας».
Εκ των πραγμάτων, τα τελευταία χρόνια διαμορφώνεται ένας ολόκληρος κλάδος της βιομηχανίας που αναπτύσσεται ραγδαία και εξειδικεύεται στην ευζωία και την ευεξία των ζώων συντροφιάς. Η βιομηχανία των κατοικιδίων δεν περιορίζεται πλέον στην κάλυψη της πολύ βασικής ανάγκης της σίτισης (τροφές), αλλά επεκτείνεται σε προϊόντα και υπηρεσίες που αφορούν την υγιεινή, τον καλλωπισμό, τα διατροφικά συμπληρώματα, τις βιταμίνες, τα αξεσουάρ, τον ρουχισμό, τα παιχνίδια, καθώς και spa, κομμωτήρια και ξενοδοχεία.
Πηγή: The Guardian
H ανάπτυξη αποδίδεται στον συνεχώς αυξανόμενο πληθυσμό των κατοικίδιων ζώων παγκοσμίως, αλλά και στην τάση των καταναλωτών να επιλέγουν ποιοτικά προϊόντα για τα ζώα τους και να απαιτούν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, εστιάζοντας ιδιαίτερα στην υγεία και την ευζωία τους.
Καταγράφεται διεθνώς η τάση των καταναλωτών να επιλέγουν ποιοτικά προϊόντα για τα κατοικίδια τους και να απαιτούν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, εστιάζοντας ιδιαίτερα στην υγεία και την ευζωία των ζώων συντροφιάς
«Βλέπουμε μια βαθιά αύξηση των καταναλωτικών δαπανών για τα κατοικίδια ζώα και αναμένουμε να το δούμε να συνεχίζεται μέχρι το 2030. Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για αντικείμενα για τα κατοικίδιά τους», αναφέρει χαρακτηριστικά η αναλύτρια του Bloomberg και συνσυγγραφέας της έκθεσης, Diana Rosero-Pena.
Αύξηση στις οnline αγορές
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η διαρκής ανάπτυξη που καταγράφουν οι πωλήσεις προϊόντων για κατοικίδια στον τομέα των ηλεκτρονικών αγορών.
Τα στοιχεία της Convert Group, η οποία σφυγμομετρά τα online σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, ανέφεραν ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ο τζίρος των προϊόντων για κατοικίδια αυξήθηκε κατά 14% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2023. Μάλιστα, η πορεία των online πωλήσεων για την κατηγορία των συγκεκριμένων προϊόντων είναι σταθερά ανοδική τα τελευταία χρόνια κατά διψήφιο ποσοστό.
Αυξάνονται οι pet parents διεθνώς
Η υιοθεσία κατοικίδιων ζώων στις ΗΠΑ έχει αυξηθεί σημαντικά τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Το 2023, το 66% των νοικοκυριών έχει κατοικίδιο ζώο, συγκριτικά με το 56% το 1988, σύμφωνα με στοιχεία του American Veterinary Medical Association.Αύξηση των pet parents παρατηρείται και στις χώρες της Δύσης, όπως και στην Ελλάδα. Ο τρόπος ζωής στα μεγάλα αστικά κέντρα έχει φέρει τους μικρόσωμους σκύλους και τις γάτες στην κορυφή της προτίμησης των Ελλήνων κηδεμόνων. Αντίστοιχα και στην Κίνα παρατηρείται γιγάντωση της αγοράς κατοικίδιων συντροφιάς, καθώς εκτιμάται ότι υπάρχουν περισσότερα από 100 εκατ. κατοικίδια, κυρίως σκύλοι και γάτες.
Συνολικά εκτιμάται ότι το ένα τρίτο των νοικοκυριών παγκοσμίως έχουν τουλάχιστον έναν σκύλο ως κατοικίδιο, με τις γάτες και τα διάφορα είδη ψαριών να ακολουθούν στη δεύτερη και τρίτη θέση. Αυτή η παγκόσμια τάση αποτυπώνεται εύστοχα στην εξής παραδοχή των ειδικών της βιομηχανίας: «Περισσότεροι σκύλοι και γάτες σημαίνει περισσότεροι ιδιοκτήτες σκύλων και γατών, σημαίνει μεγαλύτερη ανάπτυξη της βιομηχανίας».
Εκ των πραγμάτων, τα τελευταία χρόνια διαμορφώνεται ένας ολόκληρος κλάδος της βιομηχανίας που αναπτύσσεται ραγδαία και εξειδικεύεται στην ευζωία και την ευεξία των ζώων συντροφιάς. Η βιομηχανία των κατοικιδίων δεν περιορίζεται πλέον στην κάλυψη της πολύ βασικής ανάγκης της σίτισης (τροφές), αλλά επεκτείνεται σε προϊόντα και υπηρεσίες που αφορούν την υγιεινή, τον καλλωπισμό, τα διατροφικά συμπληρώματα, τις βιταμίνες, τα αξεσουάρ, τον ρουχισμό, τα παιχνίδια, καθώς και spa, κομμωτήρια και ξενοδοχεία.
Πηγή: The Guardian
Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Animall που κυκλοφορεί με τα Παραπολιτικά