Μισό τρις δολάρια για τα κατοικίδια - Ραγδαία αύξηση της παγκόσμιας βιομηχανίας
Τι έδειξε έκθεση του Bloomberg Intelligence
Το 1/3 των νοικοκυριών σε όλο τον κόσμο έχουν τουλάχιστον έναν σκύλο, με τις γάτες και διάφορα είδη ψαριών να ακολουθούν στη δεύτερη και την τρίτη θέση
Τα τελευταία χρόνια διαµορφώνεται ένας ολόκληρος κλάδος της βιοµηχανίας που γιγαντώνεται και εξειδικεύεται στην ευζωία και την ευεξία των ζώων συντροφιάς. Μέχρι το 2030 η παγκόσµια βιοµηχανία για τα κατοικίδια −που περιλαµβάνει µεταξύ άλλων την,μκτηνιατρική περίθαλψη, τις τροφές και τα φαρµακευτικά προϊόντα− αναµένεται να έχει διογκωθεί στα 500 δισ. δολάρια, από τα 320 δισ. δολάρια ετησίως, σύµφωνα µε έκθεση του Bloomberg Intelligence.
H ανάπτυξη αυτή αποδίδεται στον συνεχώς αυξανόµενο πληθυσµό των κατοικίδιων ζώων παγκοσµίως, αλλά και στην τάση των καταναλωτών να επιλέγουν ποιοτικά προϊόντα για τα ζώα τους και να απαιτούν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, εστιάζοντας ιδιαίτερα στην υγεία και την ευζωία τους. «Βλέπουµε µια σηµαντική αύξηση των καταναλωτικών δαπανών για τα κατοικίδια ζώα και αναµένουµε να το δούµε αυτό να συνεχίζεται µέχρι το 2030. Οι καταναλωτές είναι πρόθυµοι να πληρώσουν περισσότερα για αντικείµενα για τα κατοικίδιά τους», αναφέρει χαρακτηριστικά η αναλύτρια του Bloomberg Diana Rosero-Pena.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η διαρκής ανάπτυξη που καταγράφουν οι πωλήσεις προϊόντων για κατοικίδια στον τοµέα των ηλεκτρονικών αγορών. Τα στοιχεία της Convert Group, η οποία σφυγµοµετρά τα online σουπερµάρκετ στην Ελλάδα, ανέφεραν ότι στο πρώτο εξάµηνο του 2024 ο τζίρος των προϊόντων για κατοικίδια αυξήθηκε κατά 14% σε σύγκριση µε το αντίστοιχο εξάµηνο του 2023. Μάλιστα, η πορεία των online πωλήσεων για την κατηγορία των συγκεκριµένων προϊόντων είναι σταθερά ανοδική τα τελευταία χρόνια κατά διψήφιο ποσοστό.
Αντίστοιχα, και στην Κίνα παρατηρείται γιγάντωση της αγοράς ζώωνσυντροφιάς, καθώς εκτιµάται ότι υπάρχουν περισσότερα από 100 εκατ. κατοικίδια, κυρίως σκύλοι και γάτες. Συνολικά, εκτιµάται ότι το ένα τρίτο των νοικοκυριών παγκοσµίως έχουν τουλάχιστον έναν σκύλο ως κατοικίδιο, µε τις γάτες και τα διάφορα
είδη ψαριών να ακολουθούν στη δεύτερη και την τρίτη θέση. Αυτή η παγκόσµια τάση αποτυπώνεται εύστοχα στην εξής παραδοχή των ειδικών της βιοµηχανίας:
«Περισσότεροι σκύλοι και γάτες σηµαίνει περισσότεροι ιδιοκτήτες σκύλων και γατών σηµαίνει µεγαλύτερη ανάπτυξη της βιοµηχανίας». Εκ των πραγµάτων, τα τελευταία χρόνια διαµορφώνεται ένας ολόκληρος κλάδος της βιοµηχανίας που αναπτύσσεται ραγδαία και εξειδικεύεται στην ευζωία και την ευεξία των ζώων συντροφιάς.
Η βιοµηχανία των κατοικιδίων δεν περιορίζεται πλέον στην κάλυψη της πολύ βασικής ανάγκης της σίτισης (τροφές), αλλά επεκτείνεται σε προϊόντα και υπηρεσίες που αφορούν την υγιεινή, τον καλλωπισµό, τα διατροφικά συµπληρώµατα, τις βιταµίνες, τα αξεσουάρ, τον ρουχισµό, τα παιχνίδια, καθώς και spa, κοµµωτήρια και ξενοδοχεία.
* Δημοσιεύθηκε στα «Παραπολιτικά» στις 23 Νοεμβρίου
H ανάπτυξη αυτή αποδίδεται στον συνεχώς αυξανόµενο πληθυσµό των κατοικίδιων ζώων παγκοσµίως, αλλά και στην τάση των καταναλωτών να επιλέγουν ποιοτικά προϊόντα για τα ζώα τους και να απαιτούν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, εστιάζοντας ιδιαίτερα στην υγεία και την ευζωία τους. «Βλέπουµε µια σηµαντική αύξηση των καταναλωτικών δαπανών για τα κατοικίδια ζώα και αναµένουµε να το δούµε αυτό να συνεχίζεται µέχρι το 2030. Οι καταναλωτές είναι πρόθυµοι να πληρώσουν περισσότερα για αντικείµενα για τα κατοικίδιά τους», αναφέρει χαρακτηριστικά η αναλύτρια του Bloomberg Diana Rosero-Pena.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η διαρκής ανάπτυξη που καταγράφουν οι πωλήσεις προϊόντων για κατοικίδια στον τοµέα των ηλεκτρονικών αγορών. Τα στοιχεία της Convert Group, η οποία σφυγµοµετρά τα online σουπερµάρκετ στην Ελλάδα, ανέφεραν ότι στο πρώτο εξάµηνο του 2024 ο τζίρος των προϊόντων για κατοικίδια αυξήθηκε κατά 14% σε σύγκριση µε το αντίστοιχο εξάµηνο του 2023. Μάλιστα, η πορεία των online πωλήσεων για την κατηγορία των συγκεκριµένων προϊόντων είναι σταθερά ανοδική τα τελευταία χρόνια κατά διψήφιο ποσοστό.
Pet parients
Η υιοθεσία κατοικίδιων ζώων στις ΗΠΑ έχει αυξηθεί σηµαντικά τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Το2023, το 66% των νοικοκυριών είχε κατοικίδιο ζώο, συγκριτικά µε το 56% το 1988, σύµφωνα µε στοιχεία της American Veterinary Medical Association. Αύξηση των pet parents παρατηρείται και στις χώρες της ∆ύσης, όπως και στην Ελλάδα. Ο τρόπος ζωής στα µεγάλα αστικά κέντρα έχει φέρει τους µικρόσωµους σκύλους και τις γάτες στην κορυφή της προτίµησης των Ελλήνων.Αντίστοιχα, και στην Κίνα παρατηρείται γιγάντωση της αγοράς ζώωνσυντροφιάς, καθώς εκτιµάται ότι υπάρχουν περισσότερα από 100 εκατ. κατοικίδια, κυρίως σκύλοι και γάτες. Συνολικά, εκτιµάται ότι το ένα τρίτο των νοικοκυριών παγκοσµίως έχουν τουλάχιστον έναν σκύλο ως κατοικίδιο, µε τις γάτες και τα διάφορα
είδη ψαριών να ακολουθούν στη δεύτερη και την τρίτη θέση. Αυτή η παγκόσµια τάση αποτυπώνεται εύστοχα στην εξής παραδοχή των ειδικών της βιοµηχανίας:
«Περισσότεροι σκύλοι και γάτες σηµαίνει περισσότεροι ιδιοκτήτες σκύλων και γατών σηµαίνει µεγαλύτερη ανάπτυξη της βιοµηχανίας». Εκ των πραγµάτων, τα τελευταία χρόνια διαµορφώνεται ένας ολόκληρος κλάδος της βιοµηχανίας που αναπτύσσεται ραγδαία και εξειδικεύεται στην ευζωία και την ευεξία των ζώων συντροφιάς.
Η βιοµηχανία των κατοικιδίων δεν περιορίζεται πλέον στην κάλυψη της πολύ βασικής ανάγκης της σίτισης (τροφές), αλλά επεκτείνεται σε προϊόντα και υπηρεσίες που αφορούν την υγιεινή, τον καλλωπισµό, τα διατροφικά συµπληρώµατα, τις βιταµίνες, τα αξεσουάρ, τον ρουχισµό, τα παιχνίδια, καθώς και spa, κοµµωτήρια και ξενοδοχεία.
* Δημοσιεύθηκε στα «Παραπολιτικά» στις 23 Νοεμβρίου