Τη βαθιά σύνδεση των Ελλήνων με τα ζώα συντροφιάς, κυρίως σκύλους, αναδεικνύει μεγάλη πανελλαδική έρευνα της Focus Bari, Affiliate Partner της YouGov στην Ελλάδα.

Όπως προκύπτει, η αγάπη για τα ζώα είναι διαρκής, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων (87%) είχε εμπειρία με κατοικίδιο κάποια στιγμή στη ζωή του (τώρα ή στο παρελθόν), ενώ σήμερα πάνω από τρεις στους πέντε Έλληνες έχουν ζώο συντροφιάς, προτιμώντας κυρίως σκύλους (39%) και γάτες (29%).

Αξιοσημείωτο είναι ότι οι 9 στους 10 ιδιοκτήτες-κηδεμόνες ζώων συντροφιάς δηλώνουν πως η συμβίωση με κατοικίδιο προσφέρει ψυχική ισορροπία, ενώ είναι παραδεκτό από όλους ότι τα παιδιά μεγαλώνουν καλύτερα με ένα ζώο στο σπίτι. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, οι σκύλοι και οι γάτες είναι τα πιο δημοφιλή κατοικίδια, ενώ τα πουλιά και τα χρυσόψαρα είναι πιο δημοφιλή στις χαμηλότερες κοινωνικοοικονομικές τάξεις.

Επίσης, οι νέοι 18-24 ετών και οι άνω των 55 ετών μοιράζονται σήμερα την εμπειρία της συγκατοίκησής τους με ζώα συντροφιάς. Οι ηλικίες 35-54 ετών βρίσκονται στο ενδιάμεσο στάδιο, αναπολώντας τις παλιές αγάπες. Iδιαίτερα ευαίσθητοι εμφανίζονται οι περισσότεροι Ελληνες, καθώς επιλέγουν ημίαιμο σκύλο (64%) ή κεραμιδόγατα (95%).

Οι νέοι ιδιοκτήτες (ηλικίας 18-24) επιλέγουν κατοικίδια καθαρόαιμων φυλών, κυρίως για σκύλους. Οι 8 στους 10 Ελληνες αναγνωρίζουν το κόστος και τη δέσμευση που απαιτεί ένα κατοικίδιο (78%), αλλά αυτό δεν αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για την απόκτησή του, καθώς η ανάγκη για ψυχική ευεξία που προσφέρει η φροντίδα τους είναι πιο δυνατή (80%). Οι περισσότεροι δηλώνουν ότι αποτελεί ξεκάθαρα προσωπική τους υπόθεση η φροντίδα του σκύλου και της γάτας τους, ενώ οι ίδιοι είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους και μεριμνούν για συχνούς κτηνιατρικούς ελέγχους, στειρώσεις, αλλά και για την ασφάλεια του κατοικιδίου τους.

Διαφορές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Εντυπωσιακή είναι η στάση των ιδιοκτητών-κηδεμόνων ζώων συντροφιάς στη Θεσσαλονίκη, καθώς οι 9 στους 10 δηλώνουν ότι πηγαίνουν τους σκύλους τους καθημερινά βόλτα και για προληπτικό κτηνιατρικό έλεγχο, ενώ 8 στους 10 ιδιοκτήτες τούς έχουν τοποθετήσει τσιπάκια.

Οι Αθηναίοι ιδιοκτήτες-κηδεμόνες ζώων συντροφιάς δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στη στείρωση των σκύλων τους και στην εξειδικευμένη τροφή για τις γάτες τους.

Προτιμήσεις σε τροφές

Οι Έλληνες δεν έχουν σταθερές προτιμήσεις στις μάρκες τροφής για τα κατοικίδιά τους, αλλά ακολουθούν τις συστάσεις των κτηνιάτρων και των τοπικών pet shops. Η προσωπική τους σχέση με τα συνοικιακά pet shops οδηγεί τους μισούς να αγοράζουν από εκεί την τροφή για τα ζώα τους.

Να σημειωθεί ότι η έρευνα της Focus Bari πραγματοποιήθηκε σε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα του πληθυσμού της χώρας, με τη συμμετοχή 1.004 ατόμων (άντρες και γυναίκες, ηλικίας 18+).

Δημοσιεύτηκε στο ένθετο «Animall» των Παραπολιτικών