Ferrari Roma: La Dolce Vita
Ο τίτλος του άρθρου είναι αυτός που δίνει η ίδια η Ferrari στο τελευταίο µοντέλο που παρουσίασε το 2019 και κατ’ αυτήν απηχεί απολύτως τον χαρακτήρα του.
Στην ουσία, πρόκειται για µια coupe Berlinetta, η οποία τοποθετείται στη µέση της γκάµας της, πάνω από την ανοιχτή Portofino, για την οποία έγινε πολύς λόγος τους προηγούµενους µήνες.
Το σχήµα της Roma παραπέµπει ευθέως στη σχεδίαση των GT µοντέλων που δηµιουργούσε η Scuderia τις δεκαετίες του ’50 και του ’60 και χαρακτηρίζεται από το µακρύ καπό, το χαµηλό ρύγχος, τη νέα γρίλια και τα LED matrix φωτιστικά σώµατα. «∆εν είχαµε καµία νοσταλγική διάθεση.
Θέλαµε απλώς να δηµιουργήσουµε ένα νέο πρότυπο σε ό,τι αφορά τα GT µοντέλα υψηλών επιδόσεων», υπογραµµίζει για το αισθητικό αποτέλεσµα ο Flavio Manzoni, επικεφαλής σχεδιασµού της φίρµας.
Πέρα από το «φαίνεσθαι», η Roma βασίζεται σε µια νέα πλατφόρµα από αλουµίνιο, την ίδια που θα χρησιµοποιηθεί από όλα τα µοντέλα της Ferrari που θα έχουν τον κινητήρα µπροστά, συµπεριλαµβανοµένου του πρώτου SUV στην ιστορία της µε την ονοµασία Purosangue, το οποίο αναµένεται έως το 2022.
Αξιοποιώντας τον V8 turbo κινητήρα των 3.855 κ.εκ. µε απόδοση 620 ίππους και 760 Nm ροπής, η Roma δεν είναι ούτε η ταχύτερη ούτε η ισχυρότερη Ferrari παραγωγής, ωστόσο επιταχύνει από στάση σε 3,4 δευτερόλεπτα, µε µέγιστη ταχύτητα που υπερβαίνει τα 320 χλµ./ ώρα.
Σχεδόν αυτονόητα, η κίνηση µεταδίδεται στους πίσω τροχούς µέσω του ίδιου αυτόµατου κιβωτίου διπλού συµπλέκτη οκτώ ταχυτήτων που συναντάµε και στην plug-in υβριδική SF90 Stradale. H Roma, πάντως, δεν θα διατεθεί σε υβριδική έκδοση, παρά τις δυνατότητες που παρέχει η αρχιτεκτονική της, σύµφωνα µε τον Michael Leiters, επικεφαλής τεχνολογίας της Scuderia.
Αντίθετα, διαθέτει νέο σύστηµα εξαγωγής, που εξασφαλίζει έναν πολύ ιδιαίτερο ήχο, αλλά και τον γνωστό ως Manettino περιστροφικό διακόπτη πέντε θέσεων πάνω στο τιµόνι για τις επιλογές προγραµµάτων οδήγησης, Wet, Comfort, Sport, Race και ESC-off.
Η Roma είναι επίσης η πρώτη Ferrari GT µε το σύστηµα Slip Slide Control 6.0, το οποίο αποτελούσε µέχρι πρότινος προνόµιο των supercars της ιταλικής αυτοκινητοβιοµηχανίας για τον απόλυτο έλεγχο της επιθυµητής πλαγιολίσθησης.
Απολύτως νέα είναι και η αρχιτεκτονική του εσωτερικού της Roma, µε την κεντρική κονσόλα να οριοθετεί απολύτως τον ζωτικό χώρο οδηγού-συνοδηγού και το ταµπλό να διαιρείται από την κάθετα τοποθετηµένη έγχρωµη οθόνη αφής των 8,4 ιντσών, που καταλήγει στον επιλογέα ταχυτήτων.
Η συγκεκριµένη χωροταξική επιλογή κρίθηκε αναγκαία για τον διαχωρισµό της Roma από τις υπόλοιπες τέσσερις Ferrari που παρουσιάστηκαν µέσα στο 2019, αν και οι πρώτες παραδόσεις θα πραγµατοποιηθούν µέσα στο 2020, µε τιµή πώλησης οριακά χαµηλότερη από τα 200.000 ευρώ στην Ιταλία.
Στην ουσία, πρόκειται για µια coupe Berlinetta, η οποία τοποθετείται στη µέση της γκάµας της, πάνω από την ανοιχτή Portofino, για την οποία έγινε πολύς λόγος τους προηγούµενους µήνες.
Το σχήµα της Roma παραπέµπει ευθέως στη σχεδίαση των GT µοντέλων που δηµιουργούσε η Scuderia τις δεκαετίες του ’50 και του ’60 και χαρακτηρίζεται από το µακρύ καπό, το χαµηλό ρύγχος, τη νέα γρίλια και τα LED matrix φωτιστικά σώµατα. «∆εν είχαµε καµία νοσταλγική διάθεση.
Θέλαµε απλώς να δηµιουργήσουµε ένα νέο πρότυπο σε ό,τι αφορά τα GT µοντέλα υψηλών επιδόσεων», υπογραµµίζει για το αισθητικό αποτέλεσµα ο Flavio Manzoni, επικεφαλής σχεδιασµού της φίρµας.
Πέρα από το «φαίνεσθαι», η Roma βασίζεται σε µια νέα πλατφόρµα από αλουµίνιο, την ίδια που θα χρησιµοποιηθεί από όλα τα µοντέλα της Ferrari που θα έχουν τον κινητήρα µπροστά, συµπεριλαµβανοµένου του πρώτου SUV στην ιστορία της µε την ονοµασία Purosangue, το οποίο αναµένεται έως το 2022.
Αξιοποιώντας τον V8 turbo κινητήρα των 3.855 κ.εκ. µε απόδοση 620 ίππους και 760 Nm ροπής, η Roma δεν είναι ούτε η ταχύτερη ούτε η ισχυρότερη Ferrari παραγωγής, ωστόσο επιταχύνει από στάση σε 3,4 δευτερόλεπτα, µε µέγιστη ταχύτητα που υπερβαίνει τα 320 χλµ./ ώρα.
Σχεδόν αυτονόητα, η κίνηση µεταδίδεται στους πίσω τροχούς µέσω του ίδιου αυτόµατου κιβωτίου διπλού συµπλέκτη οκτώ ταχυτήτων που συναντάµε και στην plug-in υβριδική SF90 Stradale. H Roma, πάντως, δεν θα διατεθεί σε υβριδική έκδοση, παρά τις δυνατότητες που παρέχει η αρχιτεκτονική της, σύµφωνα µε τον Michael Leiters, επικεφαλής τεχνολογίας της Scuderia.
Αντίθετα, διαθέτει νέο σύστηµα εξαγωγής, που εξασφαλίζει έναν πολύ ιδιαίτερο ήχο, αλλά και τον γνωστό ως Manettino περιστροφικό διακόπτη πέντε θέσεων πάνω στο τιµόνι για τις επιλογές προγραµµάτων οδήγησης, Wet, Comfort, Sport, Race και ESC-off.
Η Roma είναι επίσης η πρώτη Ferrari GT µε το σύστηµα Slip Slide Control 6.0, το οποίο αποτελούσε µέχρι πρότινος προνόµιο των supercars της ιταλικής αυτοκινητοβιοµηχανίας για τον απόλυτο έλεγχο της επιθυµητής πλαγιολίσθησης.
Απολύτως νέα είναι και η αρχιτεκτονική του εσωτερικού της Roma, µε την κεντρική κονσόλα να οριοθετεί απολύτως τον ζωτικό χώρο οδηγού-συνοδηγού και το ταµπλό να διαιρείται από την κάθετα τοποθετηµένη έγχρωµη οθόνη αφής των 8,4 ιντσών, που καταλήγει στον επιλογέα ταχυτήτων.
Η συγκεκριµένη χωροταξική επιλογή κρίθηκε αναγκαία για τον διαχωρισµό της Roma από τις υπόλοιπες τέσσερις Ferrari που παρουσιάστηκαν µέσα στο 2019, αν και οι πρώτες παραδόσεις θα πραγµατοποιηθούν µέσα στο 2020, µε τιµή πώλησης οριακά χαµηλότερη από τα 200.000 ευρώ στην Ιταλία.