Οι συνέπειες που θα έχει στην αγορά η προσπάθεια όλων των εταιριών να μειώσουν τους ρύπους
Μεγάλες αλλαγές θα πραγματοποιήσουν μέσα στο 2020 όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τις νέες τιμές των εκπομπών ρύπων και τα επικείμενα πρόστιμα σε περίπτωση που οι ρύποι θα κυμανθούν σε μεγαλύτερα επίπεδα από τα προκαθορισμένα όρια.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου Nissan Juke στην Λιβαδειά, ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Τάκης Θεοχαράκης τόνισε σχετικά: «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα προσπαθήσουν με κάθε τρόπο να μειώσουν τις εκπομπές των ρύπων. Τα πρόστιμα σε περίπτωση που δεν συμμορφωθούν, θα είναι πολύ μεγάλα.
Για παράδειγμα ο όμιλος VW θα κληθεί με τα σημερινά δεδομένα να πληρώσει 7 δισ. ευρώ πρόστιμο, η Mercedes 3,5 δισ. ευρώ, αλλά και πολλές άλλες εταιρείες αρκετά ακόμη δισ. Έτσι πολλές από αυτές θα στραφούν σε συγκεκριμένα μοντέλα με χαμηλούς ρύπους προκειμένου να αποκομίσουν το μικρότερο δυνατό αποτύπωμα ρύπων».
Ο κ. Θεοχαράκης υπογράμμισε ότι πολλές εταιρείες «θα στραφούν μόνο σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, άλλες μόνο σε πετρελαιοκίνητα, άλλες μόνο σε βενζινοκίνητες εκδόσεις και άλλες ένα ειδικό πάντρεμα μοντέλων με στόχο να μειωθεί το γενικότερο αποτύπωμα και να μην κληθούν να πληρώσουν το βαρύ πρόστιμο.
Υπάρχουν μάλιστα εταιρείες που θα σταματήσουν την παραγωγή μικρών αυτοκινήτων γιατί αυτά στην πράξη είναι ασύμφορα. Το σίγουρο είναι ότι θα δούμε στην αγορά το επόμενο διάστημα μεγάλες αλλαγές και η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να είναι έτοιμη να την αντιμετωπίσει με τον καλύτερο τρόπο».
Κάνοντας μια αποτίμηση των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων του 2019 ο κ. Θεοχαράκης επισήμανε πως «η χρονιά έκλεισε στις 114.000 μονάδες και αφήνει κάποια αισιόδοξα μηνύματα. Όμως δεν μας ικανοποιεί στο μέτρο που θέλουμε, αφού η αγορά θα έπρεπε να ήταν κοντά στις 170.000-180.000 μονάδες. Φυσικά [...] είμαστε πολύ πίσω από τις πωλήσεις του 2008 όταν οι πωλήσεις άγγιζαν τις 270.000 μονάδες.
Το σίγουρο είναι ότι τους επόμενους μήνες θα δούμε πολλές αλλαγές και μια μικρή αναστάτωση στις ευρωπαϊκές αγορές».
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου Nissan Juke στην Λιβαδειά, ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Τάκης Θεοχαράκης τόνισε σχετικά: «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα προσπαθήσουν με κάθε τρόπο να μειώσουν τις εκπομπές των ρύπων. Τα πρόστιμα σε περίπτωση που δεν συμμορφωθούν, θα είναι πολύ μεγάλα.
Για παράδειγμα ο όμιλος VW θα κληθεί με τα σημερινά δεδομένα να πληρώσει 7 δισ. ευρώ πρόστιμο, η Mercedes 3,5 δισ. ευρώ, αλλά και πολλές άλλες εταιρείες αρκετά ακόμη δισ. Έτσι πολλές από αυτές θα στραφούν σε συγκεκριμένα μοντέλα με χαμηλούς ρύπους προκειμένου να αποκομίσουν το μικρότερο δυνατό αποτύπωμα ρύπων».
Ο κ. Θεοχαράκης υπογράμμισε ότι πολλές εταιρείες «θα στραφούν μόνο σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, άλλες μόνο σε πετρελαιοκίνητα, άλλες μόνο σε βενζινοκίνητες εκδόσεις και άλλες ένα ειδικό πάντρεμα μοντέλων με στόχο να μειωθεί το γενικότερο αποτύπωμα και να μην κληθούν να πληρώσουν το βαρύ πρόστιμο.
Υπάρχουν μάλιστα εταιρείες που θα σταματήσουν την παραγωγή μικρών αυτοκινήτων γιατί αυτά στην πράξη είναι ασύμφορα. Το σίγουρο είναι ότι θα δούμε στην αγορά το επόμενο διάστημα μεγάλες αλλαγές και η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να είναι έτοιμη να την αντιμετωπίσει με τον καλύτερο τρόπο».
Κάνοντας μια αποτίμηση των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων του 2019 ο κ. Θεοχαράκης επισήμανε πως «η χρονιά έκλεισε στις 114.000 μονάδες και αφήνει κάποια αισιόδοξα μηνύματα. Όμως δεν μας ικανοποιεί στο μέτρο που θέλουμε, αφού η αγορά θα έπρεπε να ήταν κοντά στις 170.000-180.000 μονάδες. Φυσικά [...] είμαστε πολύ πίσω από τις πωλήσεις του 2008 όταν οι πωλήσεις άγγιζαν τις 270.000 μονάδες.
Το σίγουρο είναι ότι τους επόμενους μήνες θα δούμε πολλές αλλαγές και μια μικρή αναστάτωση στις ευρωπαϊκές αγορές».