Εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης στο νέο VW Golf
Οι εξελίξεις στην αυτοκίνηση έχουν σαν κύριο στόχο την αξιοποίηση των τελευταίων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού για να μειωθούν τα ατυχήματα.
Η νέα γενιά του VW Golf εξοπλίζεται προαιρετικά με συστήματα τα οποία συμβάλλουν στην ασφαλέστερη οδήγηση. Κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης του αυτοκινήτου στα Ιωάννινα, αναλύθηκαν από τους εκπρόσωπους της μάρκας τα συστήματα Car2X και Travel Assist.
Το Car2X, δίνει την δυνατότητα στο νέο γερμανικό αυτοκίνητο να επικοινωνεί με άλλα οχήματα και να ενημερώνεται για την κυκλοφοριακή υποδομή που βρίσκεται κοντά, ώστε να ανταλλάσσει πληροφορίες σχετικές με την κατάσταση της κυκλοφορίας, με ακτίνα έως και 800 μέτρα. Αυτή η πληροφορία ανταλλάσσεται μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Χάρη στην εφαρμογή ενός εναρμονισμένου προτύπου Car2X (Wi-Fi p/ITS G5) εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ισχύει για όλους τους κατασκευαστές, είναι δυνατή η μεταφορά πληροφοριών μεταξύ οχημάτων όλων των μαρκών καθώς και της υποδομής σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ. Αυτή η «κοινή γλώσσα» αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη μείωση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων σε όλες τις χώρες.
Χάρη στο Car2X, οι οδηγοί ενημερώνονται και προειδοποιούνται για τους κινδύνους στην εγγύτερη περιοχή κυκλοφορίας τους.
Η λειτουργία ειδοποίησης κινδύνου κυκλοφορίας χρησιμοποιεί την επικοινωνία Car2X για να ειδοποιεί και να προειδοποιεί τους οδηγούς για τους τοπικούς κινδύνους. Η επικοινωνία Car2X καταγράφει τα ακόλουθα στάδια: ατυχήματα, ακινητοποιημένα οχήματα, όρια κυκλοφοριακής συμφόρησης, έργα οδοποιίας, οχήματα έκτακτης ανάγκης και υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.
Στη περίπτωση των οχημάτων έκτακτης ανάγκης, για παράδειγμα, η προειδοποίηση κινδύνου καθιστά δυνατή την παροχή στους οδηγούς συγκεκριμένων πληροφοριών σχετικά με την απόσταση και την κατεύθυνση προσέγγισης των ασθενοφόρων, των οχημάτων πυρόσβεσης, των οχημάτων της αστυνομίας κ.λπ. εξοπλισμένων με Car2X συστήματα, επιτρέποντας έτσι στους οδηγούς να αντιδρούν εγκαίρως.
Το σύστημα μπορεί επίσης να συμβάλει στη μείωση των κινδύνων, π.χ. που προκαλούνται από οχήματα έκτακτης ανάγκης που κινούνται με μεγάλη ταχύτητα. Ο χρόνος απόκρισης των οχημάτων εξυπηρέτησης έκτακτης ανάγκης μπορεί επίσης να μειωθεί, για παράδειγμα χάρη στα οχήματα που δημιουργούν έναν σωστό διάδρομο έκτακτης ανάγκης εγκαίρως. Τα οχήματα που έχουν υποστεί βλάβη ή έχουν εμπλακεί σε ατύχημα μπορούν επίσης να τονίσουν τη δυνητικά επικίνδυνη κατάσταση σε πρώιμο στάδιο με την έκδοση εικονικού προειδοποιητικού τριγώνου (που εμφανίζεται στο θάλαμο οδήγησης άλλων οχημάτων).
Το ηλεκτρονικό φως φρένων αντιπροσωπεύει ένα πρόσθετο χαρακτηριστικό ασφαλείας: εάν τα οχήματα που προπορεύονται σημαντικά από το Golf φρενάρουν απότομα, τα φώτα φρένων των πίσω οχημάτων ενεργοποιούνται επίσης αυτόματα. Ως αποτέλεσμα, όλα τα οχήματα που ακολουθούν και οι οδηγοί τους είναι σε θέση να αντιδράσουν σημαντικά νωρίτερα χάρη στο Car2X. Είναι σαφές ότι η στοχοθετημένη οπτική και ηχητική υποστήριξη οδηγού σε επικίνδυνες καταστάσεις που χρησιμοποιούν άμεση επικοινωνία Car2X στο Golf, μπορεί να αποτρέψει ατυχήματα - και αυτό αντιπροσωπεύει ένα ορόσημο στην πορεία προς την οδήγηση χωρίς ατυχήματα.
Το νέο Travel Assist, επιτρέπει την υποβοηθούμενη οδήγηση με ταχύτητα μέχρι και τα 210 χλμ./ώρα. Σε αυτή τη διαδικασία, το σύστημα βασίζεται σε συστήματα που περιλαμβάνουν το Adaptive Cruise Control - ACC (καθοδήγηση κατά μήκος της πορείας) και το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Lane Assist (καθοδήγηση κατά πλάτος). Το Travel Assist ενεργοποιείται με το πολυλειτουργικό τιμόνι.
Για νομικούς λόγους και λόγους ασφαλείας, οι οδηγοί πρέπει να παρακολουθούν μόνιμα το σύστημα - για το σκοπό αυτό πρέπει να έχουν τουλάχιστον ένα χέρι στο τιμόνι. Χάρη στη νέα τεχνολογία αισθητήρων στο τιμόνι, είναι επαρκές αν οι οδηγοί απλώς αγγίζουν το τιμόνι.
Ωστόσο, αν αφήσουν το τιμόνι ανέπαφο για περισσότερο από 15 δευτερόλεπτα, ενεργοποιούνται οπτικά και ηχητικά προειδοποιητικά μηνύματα καθώς και περιορισμένο απότομο φρενάρισμα για να λάβει δράση ο οδηγός. Ο οδηγός πρέπει να αντιδράσει μέχρι το σημείο αυτό το αργότερο και να αγγίξει το τιμόνι, διαφορετικά ενεργοποιείται το σύστημα υποβοήθησης έκτακτης ανάγκης (Emergency Assist) και μία διαδικασία σταδιακής ακινητοποίησης.
Η τελευταία γενιά Adaptive Cruise Control είναι προνοητική. Σε αυτή τη διαδικασία, το σύστημα υπολογίζει τη θέση του Golf βάσει δεδομένων διαδρομής και GPS από το σύστημα πλοήγησης για να μειώσει την ταχύτητά του πριν φτάσει σε στροφές, στρογγυλές πλατείες (roundabouts), διασταυρώσεις, όρια ταχύτητας κλπ..
Ταυτόχρονα, το ACC σε συνεργασία με το σύστημα αναγνώρισης σημάτων ορίων ταχύτητας μέσω της μπροστινής κάμερας, ρυθμίζει την ταχύτητα μόλις ανιχνευτεί ένα όριο. Το υψηλότερο στάδιο ανάπτυξης του ACC περιλαμβάνει επίσης το σύστημα υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης Traffic Jam Assist.
Το Front Assist προσφέρει νέες λειτουργίες. Το σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου που λειτουργεί με βάση έναν αισθητήρα ραντάρ και σε συνδυασμό με την εμπρόσθια κάμερα προειδοποιεί και φρενάρει σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ανεπαρκούς απόστασης από το όχημα προς τα εμπρός - χρησιμοποιώντας το σύστημα City Emergency Braking (πέδηση έκτακτης ανάγκης) και Pedestrian Monitoring την αναγνώριση πεζών, ακόμη και σε πολύ χαμηλές ταχύτητες σε κατοικημένες περιοχές.
Αυτή η γκάμα λειτουργιών ενισχύεται πλέον από την αναγνώριση ποδηλατών Cyclist Monitoring, την υποστήριξη κατά τις αλλαγές πορείας εντός στροφών και - για πρώτη φορά σε ένα Volkswagen - την αυτόματη πέδηση κατά την αλλαγή πορείας εμπρός από αντίθετα ερχόμενο όχημα.
Όταν το όχημα στρίβει προς τα αριστερά, με επικίνδυνα διασταυρούμενη πορεία με αντίθετα ερχόμενο όχημα, το Golf με το σύστημα αυτό ακινητοποιείται ενώ ταυτόχρονα εκπέμπει ηχητική και οπτική προειδοποίηση. Ανάλογα με την ταχύτητα με την οποία κινούνται και τα δύο οχήματα, το φρενάρισμα του Golf μπορεί να αποτρέψει ένα ατύχημα ή να μετριάσει τις συνέπειες εντός των ορίων του συστήματος.
Η νέα γενιά του VW Golf εξοπλίζεται προαιρετικά με συστήματα τα οποία συμβάλλουν στην ασφαλέστερη οδήγηση. Κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης του αυτοκινήτου στα Ιωάννινα, αναλύθηκαν από τους εκπρόσωπους της μάρκας τα συστήματα Car2X και Travel Assist.
Το Car2X, δίνει την δυνατότητα στο νέο γερμανικό αυτοκίνητο να επικοινωνεί με άλλα οχήματα και να ενημερώνεται για την κυκλοφοριακή υποδομή που βρίσκεται κοντά, ώστε να ανταλλάσσει πληροφορίες σχετικές με την κατάσταση της κυκλοφορίας, με ακτίνα έως και 800 μέτρα. Αυτή η πληροφορία ανταλλάσσεται μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Χάρη στην εφαρμογή ενός εναρμονισμένου προτύπου Car2X (Wi-Fi p/ITS G5) εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ισχύει για όλους τους κατασκευαστές, είναι δυνατή η μεταφορά πληροφοριών μεταξύ οχημάτων όλων των μαρκών καθώς και της υποδομής σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ. Αυτή η «κοινή γλώσσα» αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη μείωση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων σε όλες τις χώρες.
Χάρη στο Car2X, οι οδηγοί ενημερώνονται και προειδοποιούνται για τους κινδύνους στην εγγύτερη περιοχή κυκλοφορίας τους.
Η λειτουργία ειδοποίησης κινδύνου κυκλοφορίας χρησιμοποιεί την επικοινωνία Car2X για να ειδοποιεί και να προειδοποιεί τους οδηγούς για τους τοπικούς κινδύνους. Η επικοινωνία Car2X καταγράφει τα ακόλουθα στάδια: ατυχήματα, ακινητοποιημένα οχήματα, όρια κυκλοφοριακής συμφόρησης, έργα οδοποιίας, οχήματα έκτακτης ανάγκης και υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.
Στη περίπτωση των οχημάτων έκτακτης ανάγκης, για παράδειγμα, η προειδοποίηση κινδύνου καθιστά δυνατή την παροχή στους οδηγούς συγκεκριμένων πληροφοριών σχετικά με την απόσταση και την κατεύθυνση προσέγγισης των ασθενοφόρων, των οχημάτων πυρόσβεσης, των οχημάτων της αστυνομίας κ.λπ. εξοπλισμένων με Car2X συστήματα, επιτρέποντας έτσι στους οδηγούς να αντιδρούν εγκαίρως.
Το σύστημα μπορεί επίσης να συμβάλει στη μείωση των κινδύνων, π.χ. που προκαλούνται από οχήματα έκτακτης ανάγκης που κινούνται με μεγάλη ταχύτητα. Ο χρόνος απόκρισης των οχημάτων εξυπηρέτησης έκτακτης ανάγκης μπορεί επίσης να μειωθεί, για παράδειγμα χάρη στα οχήματα που δημιουργούν έναν σωστό διάδρομο έκτακτης ανάγκης εγκαίρως. Τα οχήματα που έχουν υποστεί βλάβη ή έχουν εμπλακεί σε ατύχημα μπορούν επίσης να τονίσουν τη δυνητικά επικίνδυνη κατάσταση σε πρώιμο στάδιο με την έκδοση εικονικού προειδοποιητικού τριγώνου (που εμφανίζεται στο θάλαμο οδήγησης άλλων οχημάτων).
Το ηλεκτρονικό φως φρένων αντιπροσωπεύει ένα πρόσθετο χαρακτηριστικό ασφαλείας: εάν τα οχήματα που προπορεύονται σημαντικά από το Golf φρενάρουν απότομα, τα φώτα φρένων των πίσω οχημάτων ενεργοποιούνται επίσης αυτόματα. Ως αποτέλεσμα, όλα τα οχήματα που ακολουθούν και οι οδηγοί τους είναι σε θέση να αντιδράσουν σημαντικά νωρίτερα χάρη στο Car2X. Είναι σαφές ότι η στοχοθετημένη οπτική και ηχητική υποστήριξη οδηγού σε επικίνδυνες καταστάσεις που χρησιμοποιούν άμεση επικοινωνία Car2X στο Golf, μπορεί να αποτρέψει ατυχήματα - και αυτό αντιπροσωπεύει ένα ορόσημο στην πορεία προς την οδήγηση χωρίς ατυχήματα.
Travel Assist
Το νέο Travel Assist, επιτρέπει την υποβοηθούμενη οδήγηση με ταχύτητα μέχρι και τα 210 χλμ./ώρα. Σε αυτή τη διαδικασία, το σύστημα βασίζεται σε συστήματα που περιλαμβάνουν το Adaptive Cruise Control - ACC (καθοδήγηση κατά μήκος της πορείας) και το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Lane Assist (καθοδήγηση κατά πλάτος). Το Travel Assist ενεργοποιείται με το πολυλειτουργικό τιμόνι.
Για νομικούς λόγους και λόγους ασφαλείας, οι οδηγοί πρέπει να παρακολουθούν μόνιμα το σύστημα - για το σκοπό αυτό πρέπει να έχουν τουλάχιστον ένα χέρι στο τιμόνι. Χάρη στη νέα τεχνολογία αισθητήρων στο τιμόνι, είναι επαρκές αν οι οδηγοί απλώς αγγίζουν το τιμόνι.
Ωστόσο, αν αφήσουν το τιμόνι ανέπαφο για περισσότερο από 15 δευτερόλεπτα, ενεργοποιούνται οπτικά και ηχητικά προειδοποιητικά μηνύματα καθώς και περιορισμένο απότομο φρενάρισμα για να λάβει δράση ο οδηγός. Ο οδηγός πρέπει να αντιδράσει μέχρι το σημείο αυτό το αργότερο και να αγγίξει το τιμόνι, διαφορετικά ενεργοποιείται το σύστημα υποβοήθησης έκτακτης ανάγκης (Emergency Assist) και μία διαδικασία σταδιακής ακινητοποίησης.
ACC με λειτουργία προνοητικής ρύθμισης ταχύτητας
Η τελευταία γενιά Adaptive Cruise Control είναι προνοητική. Σε αυτή τη διαδικασία, το σύστημα υπολογίζει τη θέση του Golf βάσει δεδομένων διαδρομής και GPS από το σύστημα πλοήγησης για να μειώσει την ταχύτητά του πριν φτάσει σε στροφές, στρογγυλές πλατείες (roundabouts), διασταυρώσεις, όρια ταχύτητας κλπ..
Ταυτόχρονα, το ACC σε συνεργασία με το σύστημα αναγνώρισης σημάτων ορίων ταχύτητας μέσω της μπροστινής κάμερας, ρυθμίζει την ταχύτητα μόλις ανιχνευτεί ένα όριο. Το υψηλότερο στάδιο ανάπτυξης του ACC περιλαμβάνει επίσης το σύστημα υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης Traffic Jam Assist.
Front Assist
Το Front Assist προσφέρει νέες λειτουργίες. Το σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου που λειτουργεί με βάση έναν αισθητήρα ραντάρ και σε συνδυασμό με την εμπρόσθια κάμερα προειδοποιεί και φρενάρει σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ανεπαρκούς απόστασης από το όχημα προς τα εμπρός - χρησιμοποιώντας το σύστημα City Emergency Braking (πέδηση έκτακτης ανάγκης) και Pedestrian Monitoring την αναγνώριση πεζών, ακόμη και σε πολύ χαμηλές ταχύτητες σε κατοικημένες περιοχές.
Αυτή η γκάμα λειτουργιών ενισχύεται πλέον από την αναγνώριση ποδηλατών Cyclist Monitoring, την υποστήριξη κατά τις αλλαγές πορείας εντός στροφών και - για πρώτη φορά σε ένα Volkswagen - την αυτόματη πέδηση κατά την αλλαγή πορείας εμπρός από αντίθετα ερχόμενο όχημα.
Υποβοήθηση διασταυρώσεων
Όταν το όχημα στρίβει προς τα αριστερά, με επικίνδυνα διασταυρούμενη πορεία με αντίθετα ερχόμενο όχημα, το Golf με το σύστημα αυτό ακινητοποιείται ενώ ταυτόχρονα εκπέμπει ηχητική και οπτική προειδοποίηση. Ανάλογα με την ταχύτητα με την οποία κινούνται και τα δύο οχήματα, το φρενάρισμα του Golf μπορεί να αποτρέψει ένα ατύχημα ή να μετριάσει τις συνέπειες εντός των ορίων του συστήματος.