To Skoda Kamiq ταράζει τα νερά στην κατηγορία των compact SUV
Η Skoda τα τελευταία χρόνια βάλθηκε να αλλάξει σχεδιαστικά. Η αλλαγή της εικόνας της γίνεται αντιληπτή σε κάθε νέα έκδοση,όπου επισημαίνεται η ποιοτική αναβάθμιση και η συνειδησιακή ανάταση της εταιρείας. Με το ολοκαίνουργιο δημιούργημά της, το Kamiq, η Skoda εισέρχεται για πρώτη φορά στην ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία των compact SUV, θέλοντας να πάρει ένα μεγάλο μερίδιο από την αγορά.
Το Kamiq αποτελεί το όχημα για να το πετύχει, καθώς συνδυάζει τα κλασικά πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης κατηγορίας, όπως την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τις υπερυψωμένες θέσεις και την ευελιξία ενός μικρού αυτοκινήτου που μπορεί να κινηθεί απροβλημάτιστα μέσα στις πόλεις. Τα 680 χιλιόμετρα που διανύσαμε, δοκιμάζοντάς το, ήταν αρκετά για να διακρίνουμε τις αρετές του. Με απόλυτη στιβαρότητα, άριστη πρόσφυση, μεγάλη οικονομία καυσίμου και άνετους χώρους μάλλον το κατατάσσουμε στα αυτοκίνητα που θα θέλαμε να ξαναοδηγήσουμε.
Σχεδιαστικά ακολουθεί το στυλ της σύγχρονης εποχής, διαθέτοντας φουτουριστικά στοιχεία. Σε αυτό το μοντέλο οι σχεδιαστές ξεπέρασαν τον εαυτό τους και έκαναν ένα βήμα μπροστά. Μας άρεσαν τα διπλά φωτιστικά σώματα εμπρός, η μπροστινή μάσκα που το χαρακτηρίζει και οι ακμές που τρέχουν κατά μήκος του αμαξώματος, δίνοντάς του οντότητα. Στοιχεία που στα προηγούμενα μοντέλα δεν υπήρχαν.
Οι μηχανικοί της εταιρείας χρησιμοποίησαν το πάτωμα του αυτοκινήτου MQB A0, το οποίο χρησιμοποιούν τα VW T-Cross και Seat Arona. Στην πράξη όμως το τελικό πάτωμα είναι λίγο μεγαλύτερο από τις συγκεκριμένες εκδόσεις. Το μήκος του βρίσκεται στα 4,241 μέτρα, το πλάτος στα 1,793 μέτρα, το ύψος στα 1,531 μέτρα και το μεταξόνιο φτάνει τα 2,651 μέτρα. Διαστάσεις που ικανοποιούν σε υπέρτατο βαθμό τις ανάγκες μιας οικογένειας.
Εσωτερικά μας άρεσε η διχρωμία στο ταμπλό, αλλά και τα ποιοτικά μαλακά υλικά που χρησιμοποιεί. Υπάρχουν αρκετοί χώροι για μικροπράγματα τόσο στις μπροστινές όσο και στις πίσω θέσεις, ενώ μεγάλος για την κατηγορία μπορεί να θεωρηθεί ο χώρος του πορτ μπαγκάζ που αγγίζει τα 400 λίτρα. Στο ταμπλό δεσπόζει η οθόνη των 9,2 ιντσών όπου γίνεται όλη η διαχείριση του ηχοσυτήματος, του κλιματισμού και των άλλων λειτουργιών, ενώ σε αυτήν δίνεται η αναλυτική στατιστική των δεδομένων οδήγησης.
Οδηγικά η θέση του οδηγού είναι καλή και προσφέρει καλή περιφερειακή οπτική. Από το ξεκίνημα του κινητήρα και τα πρώτα μέτρα διαπιστώσαμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα δυνατό αυτοκίνητο, που οι 116 ίπποι είναι αρκετοί για να το κινήσουν σβέλτα και απροβλημάτιστα. Η οδήγηση είναι ευχάριστη. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης είχαμε στη διάθεσή μας μια πλειάδα συστημάτων ασφαλείας που διόρθωναν τα λάθη μας. Συστήματα αυτόνομης πέδησης, ελέγχου διατήρησης της λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control υπήρχαν και έκαναν ευκολότερη την ζωή μας.
Η ψυχή του αυτοκινήτου είναι ο τρικύλινδρος TSi κινητήρας του ενός λίτρου με τους 116 ίππους και τη ροπή των 200 Nm. Στα 680 χιλιόμετρα που το δοκιμάσαμε τόσο μέσα στην πόλη, όσο και εκτός αυτής περιλαμβάνοντας πολλά χιλιόμετρα χωμάτινης διαδρομής η κατανάλωση του καυσίμου κυμάνθηκε στα 6,7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Τιμή άκρως ικανοποιητική. Μάλιστα στο ταξίδι με σχετικά χαμηλή ταχύτητα η κατανάλωση έπεσε πολύ κάτω από τον μέσο όρο της συνολικής κατανάλωσης. Η συνεργασία του κινητήρα με το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ήταν άριστη και η κλιμάκωση των ταχυτήτων βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Από την στάση μέχρι και τα πρώτα 100 χλμ/ώρα η επιτάχυνση εντοπίζεται στα 9.9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα βρίσκεται κοντά στα 194 χλμ/ώρα.
Η οδήγηση σε βατό χωματόδρομο για περίπου 20 χιλιόμετρα έδειξε ότι έχει εξίσου καλή συμπεριφορά με την άσφαλτο, ακόμη και όταν αποφασίσαμε να αναπτύξουμε υψηλή ταχύτητα. Η ηρεμία και η άνεση στη καμπίνα των επιβατών είναι από τα θετικά στοιχεία, ενώ το τιμόνι παρέχει στον οδηγό όλη την πληροφόρηση που χρειάζεται. Μάλιστα κόβει αρκετά καλά με μικρό κύκλο στροφής και είναι απόλυτα ακριβές. Τα φρένα από την άλλη αποδείχτηκαν αποτελεσματικά και ανθεκτικά, μετά από έντονη καταπόνηση, ενώ τα 18,8 εκατοστά από το έδαφος στην πράξη μπορούν να θεωρηθούν αρκετά για να περάσει το Kamiq κάθε είδους εμπόδιο σε κακοτράχαλους δρόμους.
Θελήσαμε να βρούμε ένα αρνητικό στο νέο μοντέλο και εντοπίσαμε μόνο το λαμπάκι «sos» για επίσκεψη στο συνεργείο λόγω προβλήματος στο σύστημα διεύθυνσης, που όμως μετά από μία ημέρα έσβησε μόνο του, αφήνοντας κάποια υπόνοια μικρού σφάλματος στα ηλεκτρολογικά.
Η έκδοση του μοντέλου της δοκιμαστικής οδήγησης με τους 116 ίππους ξεκινάει από τα 18.600 ευρώ. Τιμή που θεωρείται απολύτως λογική για αυτά που προσφέρει το αυτοκίνητο...
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
Το Kamiq αποτελεί το όχημα για να το πετύχει, καθώς συνδυάζει τα κλασικά πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης κατηγορίας, όπως την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τις υπερυψωμένες θέσεις και την ευελιξία ενός μικρού αυτοκινήτου που μπορεί να κινηθεί απροβλημάτιστα μέσα στις πόλεις. Τα 680 χιλιόμετρα που διανύσαμε, δοκιμάζοντάς το, ήταν αρκετά για να διακρίνουμε τις αρετές του. Με απόλυτη στιβαρότητα, άριστη πρόσφυση, μεγάλη οικονομία καυσίμου και άνετους χώρους μάλλον το κατατάσσουμε στα αυτοκίνητα που θα θέλαμε να ξαναοδηγήσουμε.
Σχεδιαστικά ακολουθεί το στυλ της σύγχρονης εποχής, διαθέτοντας φουτουριστικά στοιχεία. Σε αυτό το μοντέλο οι σχεδιαστές ξεπέρασαν τον εαυτό τους και έκαναν ένα βήμα μπροστά. Μας άρεσαν τα διπλά φωτιστικά σώματα εμπρός, η μπροστινή μάσκα που το χαρακτηρίζει και οι ακμές που τρέχουν κατά μήκος του αμαξώματος, δίνοντάς του οντότητα. Στοιχεία που στα προηγούμενα μοντέλα δεν υπήρχαν.
Οι μηχανικοί της εταιρείας χρησιμοποίησαν το πάτωμα του αυτοκινήτου MQB A0, το οποίο χρησιμοποιούν τα VW T-Cross και Seat Arona. Στην πράξη όμως το τελικό πάτωμα είναι λίγο μεγαλύτερο από τις συγκεκριμένες εκδόσεις. Το μήκος του βρίσκεται στα 4,241 μέτρα, το πλάτος στα 1,793 μέτρα, το ύψος στα 1,531 μέτρα και το μεταξόνιο φτάνει τα 2,651 μέτρα. Διαστάσεις που ικανοποιούν σε υπέρτατο βαθμό τις ανάγκες μιας οικογένειας.
Εσωτερικά μας άρεσε η διχρωμία στο ταμπλό, αλλά και τα ποιοτικά μαλακά υλικά που χρησιμοποιεί. Υπάρχουν αρκετοί χώροι για μικροπράγματα τόσο στις μπροστινές όσο και στις πίσω θέσεις, ενώ μεγάλος για την κατηγορία μπορεί να θεωρηθεί ο χώρος του πορτ μπαγκάζ που αγγίζει τα 400 λίτρα. Στο ταμπλό δεσπόζει η οθόνη των 9,2 ιντσών όπου γίνεται όλη η διαχείριση του ηχοσυτήματος, του κλιματισμού και των άλλων λειτουργιών, ενώ σε αυτήν δίνεται η αναλυτική στατιστική των δεδομένων οδήγησης.
Οδηγικά η θέση του οδηγού είναι καλή και προσφέρει καλή περιφερειακή οπτική. Από το ξεκίνημα του κινητήρα και τα πρώτα μέτρα διαπιστώσαμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα δυνατό αυτοκίνητο, που οι 116 ίπποι είναι αρκετοί για να το κινήσουν σβέλτα και απροβλημάτιστα. Η οδήγηση είναι ευχάριστη. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης είχαμε στη διάθεσή μας μια πλειάδα συστημάτων ασφαλείας που διόρθωναν τα λάθη μας. Συστήματα αυτόνομης πέδησης, ελέγχου διατήρησης της λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control υπήρχαν και έκαναν ευκολότερη την ζωή μας.
Η ψυχή του αυτοκινήτου είναι ο τρικύλινδρος TSi κινητήρας του ενός λίτρου με τους 116 ίππους και τη ροπή των 200 Nm. Στα 680 χιλιόμετρα που το δοκιμάσαμε τόσο μέσα στην πόλη, όσο και εκτός αυτής περιλαμβάνοντας πολλά χιλιόμετρα χωμάτινης διαδρομής η κατανάλωση του καυσίμου κυμάνθηκε στα 6,7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Τιμή άκρως ικανοποιητική. Μάλιστα στο ταξίδι με σχετικά χαμηλή ταχύτητα η κατανάλωση έπεσε πολύ κάτω από τον μέσο όρο της συνολικής κατανάλωσης. Η συνεργασία του κινητήρα με το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ήταν άριστη και η κλιμάκωση των ταχυτήτων βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Από την στάση μέχρι και τα πρώτα 100 χλμ/ώρα η επιτάχυνση εντοπίζεται στα 9.9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα βρίσκεται κοντά στα 194 χλμ/ώρα.
Η οδήγηση σε βατό χωματόδρομο για περίπου 20 χιλιόμετρα έδειξε ότι έχει εξίσου καλή συμπεριφορά με την άσφαλτο, ακόμη και όταν αποφασίσαμε να αναπτύξουμε υψηλή ταχύτητα. Η ηρεμία και η άνεση στη καμπίνα των επιβατών είναι από τα θετικά στοιχεία, ενώ το τιμόνι παρέχει στον οδηγό όλη την πληροφόρηση που χρειάζεται. Μάλιστα κόβει αρκετά καλά με μικρό κύκλο στροφής και είναι απόλυτα ακριβές. Τα φρένα από την άλλη αποδείχτηκαν αποτελεσματικά και ανθεκτικά, μετά από έντονη καταπόνηση, ενώ τα 18,8 εκατοστά από το έδαφος στην πράξη μπορούν να θεωρηθούν αρκετά για να περάσει το Kamiq κάθε είδους εμπόδιο σε κακοτράχαλους δρόμους.
Θελήσαμε να βρούμε ένα αρνητικό στο νέο μοντέλο και εντοπίσαμε μόνο το λαμπάκι «sos» για επίσκεψη στο συνεργείο λόγω προβλήματος στο σύστημα διεύθυνσης, που όμως μετά από μία ημέρα έσβησε μόνο του, αφήνοντας κάποια υπόνοια μικρού σφάλματος στα ηλεκτρολογικά.
Η έκδοση του μοντέλου της δοκιμαστικής οδήγησης με τους 116 ίππους ξεκινάει από τα 18.600 ευρώ. Τιμή που θεωρείται απολύτως λογική για αυτά που προσφέρει το αυτοκίνητο...
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ