Αυτοκίνητο: Δοκιμή του Mitsubishi Space Star
Έχει αλλάξει αισθητικά, έγινε περισσότερο σπορ και όμορφο. Ο λόγος για το Mitsubishi Space Star, το οποίο από το ντεμπούτο του μέχρι και σήμερα έχει ξεπεράσει τις 650.000 πωλήσεις σε όλο τον κόσμο.
Βρίσκεται σε μια δυναμική κατηγορία, όπου ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και η παραμικρή λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά. Με ιδανικές διαστάσεις για να μπορεί να κινηθεί μέσα στην πόλη, με καλό στήσιμο, με σβέλτο κινητήρα και με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου είναι ένα από τα μοντέλα που δεν αφήνουν αδιάφορο τον υποψήφιο αγοραστή αυτοκινήτου, που ενδιαφέρεται να αποκτήσει όχημα αυτής της κατηγορίας. Αν και οι διαστάσεις του ανέβηκαν ελάχιστα (περίπου 5 εκατοστά στο συνολικό μήκος -3.845 mm) εντούτοις διατήρησε τις αρχικές επιδιώξεις. Εντύπωση προκαλεί ο σχεδιασμός του μπροστινού προφυλακτήρα που δέχεται στις άκρες πάνω τα φωτιστικά LED και λίγο πιο κάτω τα φώτα ομίχλης. Στο πίσω τμήμα υπάρχει επίσης ένας νέος προφυλακτήρας, δείχνοντας το αυτοκίνητο φαρδύτερο, ενώ τονίζονται με εξαιρετικό τρόπο τα φωτιστικά σώματα. Η μεγάλη αεροτομή οροφής με ενσωματωμένο το φως led του στοπ βοηθάει το μοντέλο στις υψηλές ταχύτητες, αλλά παράλληλα συμβάλλει στην καλή αεροδυναμική, η οποία φθάνει το cd 0.27. Στην γενική οπτική οι ζάντες αλουμινίου 15'' ομορφαίνουν το αυτοκίνητο και του δίνουν περισσότερο δυναμισμό.
Αν και μιλάμε για ένα θεωρητικά μικρό αυτοκίνητο, εντούτοις οι εσωτερικοί χώροι προσφέρουν ευρυχωρία και μπορούν να φιλοξενήσουν με άνεση τέσσερις υψηλόσωμους ανθρώπους. Η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή με χρήση ανθρακονημάτων, ενώ υπάρχουν αρκετοί χώροι για αποθήκευση. Ο αποθηκευτικός χώρος για τους επιβάτες αγγίζει τα 235 λίτρα. Τα όργανα είναι ευανάγνωστα και δίνουν όλη την πληροφορία στον οδηγό, ο οποίος έχει καλή οπτική και καλή εργονομία.
Η σημαντικότερη προσθήκη που έγινε στην ανανέωση του 2020 αφορά το σύστημα Multifunction GPS Navigation με οθόνη αφής 7" που συνδέεται εύκολα με smartphone. Στην έκδοση της δοκιμής είχαμε στην διάθεσή μας αυτόματο κλιματισμό και ανοιχτόχρωμες επενδύσεις καθισμάτων από συνθετικό δέρμα και ύφασμα, που έδωσαν άλλη οπτική στο εσωτερικό.
Οσον αφορά την ασφάλεια το μοντέλο διέθετε σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, ενώ η κάμερα οπισθοπορείας διευκολύνει στο παρκάρισμα. Οι αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί και τύπου κουρτίνας, είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, όπως και τα συστήματα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (με απότομη λειτουργία) και ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Ψυχή του μοντέλου αποτέλεσε ο τρικύλινδρος 1.2 MIVEC κινητήρας με 12 βαλβίδες και μεταβλητό χρονισμό με τους 80 ίππους. Αν και αρχικά θεωρήσαμε ότι οι ίπποι θα είναι λίγοι, στην πράξη αυτή η άποψη αναιρέθηκε καθώς ο κινητήρας κινεί με σβελτάδα το 875 κιλών αμάξωμα. Ελαστικός ο κινητήρας από τις χαμηλές στροφές αποδίδει μέχρι και στα «κόκκινα» χωρίς να κρεμάει. Όμως το σημαντικότερο όλων είναι ότι δεν ανεβαίνει η κατανάλωση του καυσίμου, αφού καθόλη την διάρκεια της δοκιμαστικής μας οδήγησης που διήρκεσε πάνω από τα 650 χιλιόμετρα η μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Στο ταξίδι τηρώντας απλά τα όρια του ΚΟΚ, το νούμερο της κατανάλωσης είναι αρκετά μικρότερο. Ένα ακόμη θετικό στοιχείο του μοντέλου ήταν η απουσία θορύβου, ενώ οι αναρτήσεις έκαναν καλά την δουλειά τους και δεν άφησαν να μεταφερθούν στην καμπίνα των επιβατών οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Από την στάση μέχρι και τα πρώτα 100 χλμ./ώρα το μικρό μοντέλο θέλει 12,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Οι μηχανικοί, επίσης, έκαναν πολύ καλή δουλειά και στα φρένα που αποδεικνύονται δυνατά και ικανά να σταματήσουν το ελαφρύ αμάξωμα. Το τιμόνι δεν προβληματίζει και χαρίζει ευελιξία στροφής, αφού για μια αναστροφή χρειάζεται μόλις 4,75 μέτρα. Παράλληλα δίνει όλη την απαραίτητη πληροφόρηση που χρειάζεται για να έχει τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου.
Το Space Star είναι ένα μοντέλο που δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο. Άλλωστε μιλούν από μόνες τους οι χιλιάδες πωλήσεις, που έχουν πραγματοποιηθεί σε όλο τον κόσμο. Θεωρούμε ότι η ιαπωνική εταιρεία κατάφερε να συμπεριλάβει σε αυτό το μοντέλο όλη την τεχνολογία για να πετύχει ένα καλό αποτέλεσμα, θέτοντας τον εαυτό της ως έναν από τους βασικούς πρωταγωνιστές αυτής της κατηγορίας. Αξιόπιστο, οικονομικό και απόλυτα ευέλικτο αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί εύκολα ακόμη και από «νέο» οδηγό. Ειδικά αν δούμε ότι η τιμή του ανανεωμένου Space Star ξεκινά από τα 10.640 ευρώ για την βασική έκδοση με τον κινητήρα 1,0 λίτρου και φτάνει στα 14.750 ευρώ για την κορυφαία Intense της δοκιμής μας, τότε τα πράγματα στην τελική επιλογή του αγοραστή γίνονται ευκολότερα. Ειδικά όταν έχει ένα μοντέλο που φέρει την υπογραφή της Mitsubishi...
Βρίσκεται σε μια δυναμική κατηγορία, όπου ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και η παραμικρή λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά. Με ιδανικές διαστάσεις για να μπορεί να κινηθεί μέσα στην πόλη, με καλό στήσιμο, με σβέλτο κινητήρα και με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου είναι ένα από τα μοντέλα που δεν αφήνουν αδιάφορο τον υποψήφιο αγοραστή αυτοκινήτου, που ενδιαφέρεται να αποκτήσει όχημα αυτής της κατηγορίας. Αν και οι διαστάσεις του ανέβηκαν ελάχιστα (περίπου 5 εκατοστά στο συνολικό μήκος -3.845 mm) εντούτοις διατήρησε τις αρχικές επιδιώξεις. Εντύπωση προκαλεί ο σχεδιασμός του μπροστινού προφυλακτήρα που δέχεται στις άκρες πάνω τα φωτιστικά LED και λίγο πιο κάτω τα φώτα ομίχλης. Στο πίσω τμήμα υπάρχει επίσης ένας νέος προφυλακτήρας, δείχνοντας το αυτοκίνητο φαρδύτερο, ενώ τονίζονται με εξαιρετικό τρόπο τα φωτιστικά σώματα. Η μεγάλη αεροτομή οροφής με ενσωματωμένο το φως led του στοπ βοηθάει το μοντέλο στις υψηλές ταχύτητες, αλλά παράλληλα συμβάλλει στην καλή αεροδυναμική, η οποία φθάνει το cd 0.27. Στην γενική οπτική οι ζάντες αλουμινίου 15'' ομορφαίνουν το αυτοκίνητο και του δίνουν περισσότερο δυναμισμό.
Αν και μιλάμε για ένα θεωρητικά μικρό αυτοκίνητο, εντούτοις οι εσωτερικοί χώροι προσφέρουν ευρυχωρία και μπορούν να φιλοξενήσουν με άνεση τέσσερις υψηλόσωμους ανθρώπους. Η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή με χρήση ανθρακονημάτων, ενώ υπάρχουν αρκετοί χώροι για αποθήκευση. Ο αποθηκευτικός χώρος για τους επιβάτες αγγίζει τα 235 λίτρα. Τα όργανα είναι ευανάγνωστα και δίνουν όλη την πληροφορία στον οδηγό, ο οποίος έχει καλή οπτική και καλή εργονομία.
Η σημαντικότερη προσθήκη που έγινε στην ανανέωση του 2020 αφορά το σύστημα Multifunction GPS Navigation με οθόνη αφής 7" που συνδέεται εύκολα με smartphone. Στην έκδοση της δοκιμής είχαμε στην διάθεσή μας αυτόματο κλιματισμό και ανοιχτόχρωμες επενδύσεις καθισμάτων από συνθετικό δέρμα και ύφασμα, που έδωσαν άλλη οπτική στο εσωτερικό.
Οσον αφορά την ασφάλεια το μοντέλο διέθετε σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, ενώ η κάμερα οπισθοπορείας διευκολύνει στο παρκάρισμα. Οι αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί και τύπου κουρτίνας, είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, όπως και τα συστήματα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (με απότομη λειτουργία) και ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Ψυχή του μοντέλου αποτέλεσε ο τρικύλινδρος 1.2 MIVEC κινητήρας με 12 βαλβίδες και μεταβλητό χρονισμό με τους 80 ίππους. Αν και αρχικά θεωρήσαμε ότι οι ίπποι θα είναι λίγοι, στην πράξη αυτή η άποψη αναιρέθηκε καθώς ο κινητήρας κινεί με σβελτάδα το 875 κιλών αμάξωμα. Ελαστικός ο κινητήρας από τις χαμηλές στροφές αποδίδει μέχρι και στα «κόκκινα» χωρίς να κρεμάει. Όμως το σημαντικότερο όλων είναι ότι δεν ανεβαίνει η κατανάλωση του καυσίμου, αφού καθόλη την διάρκεια της δοκιμαστικής μας οδήγησης που διήρκεσε πάνω από τα 650 χιλιόμετρα η μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Στο ταξίδι τηρώντας απλά τα όρια του ΚΟΚ, το νούμερο της κατανάλωσης είναι αρκετά μικρότερο. Ένα ακόμη θετικό στοιχείο του μοντέλου ήταν η απουσία θορύβου, ενώ οι αναρτήσεις έκαναν καλά την δουλειά τους και δεν άφησαν να μεταφερθούν στην καμπίνα των επιβατών οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Από την στάση μέχρι και τα πρώτα 100 χλμ./ώρα το μικρό μοντέλο θέλει 12,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Οι μηχανικοί, επίσης, έκαναν πολύ καλή δουλειά και στα φρένα που αποδεικνύονται δυνατά και ικανά να σταματήσουν το ελαφρύ αμάξωμα. Το τιμόνι δεν προβληματίζει και χαρίζει ευελιξία στροφής, αφού για μια αναστροφή χρειάζεται μόλις 4,75 μέτρα. Παράλληλα δίνει όλη την απαραίτητη πληροφόρηση που χρειάζεται για να έχει τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου.
Το Space Star είναι ένα μοντέλο που δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο. Άλλωστε μιλούν από μόνες τους οι χιλιάδες πωλήσεις, που έχουν πραγματοποιηθεί σε όλο τον κόσμο. Θεωρούμε ότι η ιαπωνική εταιρεία κατάφερε να συμπεριλάβει σε αυτό το μοντέλο όλη την τεχνολογία για να πετύχει ένα καλό αποτέλεσμα, θέτοντας τον εαυτό της ως έναν από τους βασικούς πρωταγωνιστές αυτής της κατηγορίας. Αξιόπιστο, οικονομικό και απόλυτα ευέλικτο αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί εύκολα ακόμη και από «νέο» οδηγό. Ειδικά αν δούμε ότι η τιμή του ανανεωμένου Space Star ξεκινά από τα 10.640 ευρώ για την βασική έκδοση με τον κινητήρα 1,0 λίτρου και φτάνει στα 14.750 ευρώ για την κορυφαία Intense της δοκιμής μας, τότε τα πράγματα στην τελική επιλογή του αγοραστή γίνονται ευκολότερα. Ειδικά όταν έχει ένα μοντέλο που φέρει την υπογραφή της Mitsubishi...