Το αυτοκίνητο της Sony ξεκινά δοκιμές εξέλιξης
Πριν περίπου ένα χρόνο, η Sony σε μια κίνηση έκπληξη παρουσίασε στην έκθεση τεχνολογίας CES του Las Vegas τη δική της πρωτότυπη εκδοχή για το αυτοκίνητο του μέλλοντος, αποκαλύπτοντας ένα επιβλητικό τετράθυρο μοντέλο με εξίσου επιβλητικές τεχνολογικές δυνατότητες σε ό,τι αφορά την αυτόνομη οδήγηση, την ηλεκτροκίνηση αλλά την πλατφόρμα ηλεκτρονικών.
Ο λόγος για το Sony Vision S το οποίο επανέρχεται, όντας πλέον ένα πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο. Για την ακρίβεια η Sony μόλις ολοκλήρωσε την κατασκευή του και ξεκινά δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες στην Αυστρία προκειμένου να αξιολογήσει τις δυνατότητες της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης και του εξοπλισμού ασφαλείας του.
Σύμφωνα με τις συστάσεις του επικεφαλής της Sony Kenichiro Yoshida, το σύστημα επιτήρησης του Vision S «μπορεί να επεξεργαστεί δεδομένα που προκύπτουν από τον περιβάλλοντα χώρο σε πραγματικό χρόνο» χάρη σε πανίσχυρους επεξεργαστές που διαχειρίζονται τα data που προκύπτουν από 40 πηγές, κάμερες και αισθητήρες, με απώτερο σκοπό την επίτευξη δυνατότητας αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4.
Σε κάθε περίπτωση όπως διευκρινίζει η Sony, το Vision S διαθέτει επί του παρόντος συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 κάτι που σημαίνει ότι επί της ουσίας μπορεί να εκτελέσει τους απαιτούμενους ελιγμούς για τη διαδικασία στάθμευσης χωρίς την συμβολή του οδηγού και να αναλάβει τα συστήματα διεύθυνσης, πέδησης και τον έλεγχο του κινητήρα με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός παραμένει πάντα σε εγρήγορση και σε επαφή με το τιμόνι.
Τα συστήματα επιτήρησης μπορούν να σαρώσουν τον χώρο σε απόσταση έως και 300 μέτρων μπροστά και έως 150 μέτρα προς τα πίσω. Εκτός από τις κάμερες και τους αισθητήρες το Vision S εφοδιάζεται επίσης με σύστημα LiDAR το οποίο κατά την Sony μπορεί να προσφέρει ακριβή αποτύπωση του χώρου μπροστά από το αυτοκίνητο ακόμα και σε πολύ κακές συνθήκες ορατότητας όπως η έντονη ομίχλη.
Ο στόχος, δηλαδή η αυτονομία επιπέδου 4 θα επιτευχθεί σταδιακά και θα καταστεί εφικτή μέσω της απλής αναβάθμισης του λογισμικού του Vision S μιας και τα απαιτούμενα συστήματα υφίστανται.
Παράλληλα με τα συστήματα που αναλαμβάνουν την επιτήρηση του περιβάλλοντα χώρου, το Vision S διαθέτει και ένα ολιστικό σύστημα επιτήρησης και για το εσωτερικό του το οποίο παρακολουθεί τον οδηγό, ανιχνεύοντας σημάδια κόπωσης αλλά και τον βαθμό συγκέντρωσής του και εφόσον κριθεί απαραίτητο, εμφανίζει προειδοποιήσεις. Η Sony εξελίσσει επίσης ένα σύστημα ανάγνωσης των κινήσεων των χειλιών προκειμένου να είναι απολύτως κατανοητές οι φωνητικές εντολές του οδηγού ακόμα και σε περίπτωση που υπάρχουν υψηλά επίπεδα θορύβου από εξωγενείς η ενδογενείς παράγοντες, π.χ. αν ο οδηγός έχει δυνατά την μουσική.
Σε ό,τι αφορά την αθέατη πλευρά του, το αυτοκίνητο της Sony βασίζεται σε μια νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική η οποία έχει εξελιχθεί ειδικά για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του και φιλοξενεί δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν για κάθε άξονα, με συνδυαστική απόδοση 400 kW (περίπου 544 ίπποι). Σύμφωνα με τις συστάσεις η ανωτέρω ισχύς εξασφαλίζει τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 240 χλμ./ώρα.
Προς το παρόν η Sony δεν έχει δημοσιοποιήσει στοιχεία για την αυτονομία ή για την μπαταρία, ωστόσο αυτό προφανώς λίγη σημασία έχει καθώς το Vision S δεν αποτελεί ένα αυτοκίνητο το οποίο σχεδιάστηκε για να περάσει στην παραγωγή ως έχει αλλά ως μία πλατφόρμα συστημάτων τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στο μέλλον από διαφορετικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Σε κάθε περίπτωση, σημειώνεται ότι η μπαταρία έχει εξαιρετικά περιορισμένες διαστάσεις συμβάλλοντας στην μέγιστη δυνατή ευρυχωρία των εσωτερικών χώρων συνεπικουρούμενων των γενναιόδωρων διαστάσεων που συνοψίζονται σε 4,895 μ. μήκος, 1,9 μ. πλάτος και 1,45 μ. ύψος καθώς και μεταξονίου που εκτείνεται στα 3,0 μέτρα.
Στο ίδιο ακριβώς σκεπτικό εντάσσεται και η ψηφιακή τεχνολογία που παρεπιδημεί στο εσωτερικό του όπου κυριαρχεί η αφθονία οθονών στις οποίες η Sony έχει εξάλλου μια παραπάνω εξειδίκευση. Αναλυτικότερα o συνδυασμός του ψηφιακού πίνακα οργάνων/infotainment καταλαμβάνουν το σύνολο του πλάτους του ταμπλό, επιτρέποντας εκτός από τα συνήθη, την παρακολούθηση ταινιών αλλά και την ενασχόληση με video games από τους επιβαίνοντες με τη σύνδεση στην οικιακή τους κονσόλα χάρη στο δίκτυο 5G.
Οι επιβάτες του πίσω καθίσματος έχουν στη διάθεσή τους οθόνες 10,1 ιντσών οι οποίες διαθέτουν όλες τις παραπάνω δυνατότητες ψυχαγωγίας αλλά και αυτή του διαμοιρασμού στοιχείων. Μια λεπτομέρεια ενδεικτική του ψηφιακού διασυνδεδεμένου σκεπτικού του Vision S είναι ότι οι λειτουργίες του μπορούν να γίνουν διαχειρίσιμες ακόμα και μέσω του χειριστηρίου της Sony για την τελευταία έκδοση του Playstation.
To παζλ συμπληρώνει η πληθώρα ηχείων τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν συνδυαστικά ή μεμονωμένα μιας και κάθε ένα από τα τέσσερα καθίσματα διαθέτει το δικό του ενσωματωμένο ηχείο σε περίπτωση που κάθε επιβάτης επιθυμεί να ακούσει ή να ασχοληθεί με κάτι διαφορετικό από τους υπόλοιπους.
Μέχρι στιγμής δεν έχει δοθεί χρονικός ορίζοντας για την τελειοποίηση και τη διαθεσιμότητα των παραπάνω επιμέρους τεχνολογιών από τη Sony ωστόσο είναι σαφές ότι πρόκειται για μία υπό εξέλιξη διαδικασία που προχωρά με ταχείς ρυθμούς.
Πηγή:in.gr
Ο λόγος για το Sony Vision S το οποίο επανέρχεται, όντας πλέον ένα πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο. Για την ακρίβεια η Sony μόλις ολοκλήρωσε την κατασκευή του και ξεκινά δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες στην Αυστρία προκειμένου να αξιολογήσει τις δυνατότητες της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης και του εξοπλισμού ασφαλείας του.
Σύμφωνα με τις συστάσεις του επικεφαλής της Sony Kenichiro Yoshida, το σύστημα επιτήρησης του Vision S «μπορεί να επεξεργαστεί δεδομένα που προκύπτουν από τον περιβάλλοντα χώρο σε πραγματικό χρόνο» χάρη σε πανίσχυρους επεξεργαστές που διαχειρίζονται τα data που προκύπτουν από 40 πηγές, κάμερες και αισθητήρες, με απώτερο σκοπό την επίτευξη δυνατότητας αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4.
Σε κάθε περίπτωση όπως διευκρινίζει η Sony, το Vision S διαθέτει επί του παρόντος συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 κάτι που σημαίνει ότι επί της ουσίας μπορεί να εκτελέσει τους απαιτούμενους ελιγμούς για τη διαδικασία στάθμευσης χωρίς την συμβολή του οδηγού και να αναλάβει τα συστήματα διεύθυνσης, πέδησης και τον έλεγχο του κινητήρα με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός παραμένει πάντα σε εγρήγορση και σε επαφή με το τιμόνι.
Τα συστήματα επιτήρησης μπορούν να σαρώσουν τον χώρο σε απόσταση έως και 300 μέτρων μπροστά και έως 150 μέτρα προς τα πίσω. Εκτός από τις κάμερες και τους αισθητήρες το Vision S εφοδιάζεται επίσης με σύστημα LiDAR το οποίο κατά την Sony μπορεί να προσφέρει ακριβή αποτύπωση του χώρου μπροστά από το αυτοκίνητο ακόμα και σε πολύ κακές συνθήκες ορατότητας όπως η έντονη ομίχλη.
Ο στόχος, δηλαδή η αυτονομία επιπέδου 4 θα επιτευχθεί σταδιακά και θα καταστεί εφικτή μέσω της απλής αναβάθμισης του λογισμικού του Vision S μιας και τα απαιτούμενα συστήματα υφίστανται.
Παράλληλα με τα συστήματα που αναλαμβάνουν την επιτήρηση του περιβάλλοντα χώρου, το Vision S διαθέτει και ένα ολιστικό σύστημα επιτήρησης και για το εσωτερικό του το οποίο παρακολουθεί τον οδηγό, ανιχνεύοντας σημάδια κόπωσης αλλά και τον βαθμό συγκέντρωσής του και εφόσον κριθεί απαραίτητο, εμφανίζει προειδοποιήσεις. Η Sony εξελίσσει επίσης ένα σύστημα ανάγνωσης των κινήσεων των χειλιών προκειμένου να είναι απολύτως κατανοητές οι φωνητικές εντολές του οδηγού ακόμα και σε περίπτωση που υπάρχουν υψηλά επίπεδα θορύβου από εξωγενείς η ενδογενείς παράγοντες, π.χ. αν ο οδηγός έχει δυνατά την μουσική.
Σε ό,τι αφορά την αθέατη πλευρά του, το αυτοκίνητο της Sony βασίζεται σε μια νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική η οποία έχει εξελιχθεί ειδικά για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του και φιλοξενεί δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν για κάθε άξονα, με συνδυαστική απόδοση 400 kW (περίπου 544 ίπποι). Σύμφωνα με τις συστάσεις η ανωτέρω ισχύς εξασφαλίζει τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 240 χλμ./ώρα.
Προς το παρόν η Sony δεν έχει δημοσιοποιήσει στοιχεία για την αυτονομία ή για την μπαταρία, ωστόσο αυτό προφανώς λίγη σημασία έχει καθώς το Vision S δεν αποτελεί ένα αυτοκίνητο το οποίο σχεδιάστηκε για να περάσει στην παραγωγή ως έχει αλλά ως μία πλατφόρμα συστημάτων τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στο μέλλον από διαφορετικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Σε κάθε περίπτωση, σημειώνεται ότι η μπαταρία έχει εξαιρετικά περιορισμένες διαστάσεις συμβάλλοντας στην μέγιστη δυνατή ευρυχωρία των εσωτερικών χώρων συνεπικουρούμενων των γενναιόδωρων διαστάσεων που συνοψίζονται σε 4,895 μ. μήκος, 1,9 μ. πλάτος και 1,45 μ. ύψος καθώς και μεταξονίου που εκτείνεται στα 3,0 μέτρα.
Στο ίδιο ακριβώς σκεπτικό εντάσσεται και η ψηφιακή τεχνολογία που παρεπιδημεί στο εσωτερικό του όπου κυριαρχεί η αφθονία οθονών στις οποίες η Sony έχει εξάλλου μια παραπάνω εξειδίκευση. Αναλυτικότερα o συνδυασμός του ψηφιακού πίνακα οργάνων/infotainment καταλαμβάνουν το σύνολο του πλάτους του ταμπλό, επιτρέποντας εκτός από τα συνήθη, την παρακολούθηση ταινιών αλλά και την ενασχόληση με video games από τους επιβαίνοντες με τη σύνδεση στην οικιακή τους κονσόλα χάρη στο δίκτυο 5G.
Οι επιβάτες του πίσω καθίσματος έχουν στη διάθεσή τους οθόνες 10,1 ιντσών οι οποίες διαθέτουν όλες τις παραπάνω δυνατότητες ψυχαγωγίας αλλά και αυτή του διαμοιρασμού στοιχείων. Μια λεπτομέρεια ενδεικτική του ψηφιακού διασυνδεδεμένου σκεπτικού του Vision S είναι ότι οι λειτουργίες του μπορούν να γίνουν διαχειρίσιμες ακόμα και μέσω του χειριστηρίου της Sony για την τελευταία έκδοση του Playstation.
To παζλ συμπληρώνει η πληθώρα ηχείων τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν συνδυαστικά ή μεμονωμένα μιας και κάθε ένα από τα τέσσερα καθίσματα διαθέτει το δικό του ενσωματωμένο ηχείο σε περίπτωση που κάθε επιβάτης επιθυμεί να ακούσει ή να ασχοληθεί με κάτι διαφορετικό από τους υπόλοιπους.
Μέχρι στιγμής δεν έχει δοθεί χρονικός ορίζοντας για την τελειοποίηση και τη διαθεσιμότητα των παραπάνω επιμέρους τεχνολογιών από τη Sony ωστόσο είναι σαφές ότι πρόκειται για μία υπό εξέλιξη διαδικασία που προχωρά με ταχείς ρυθμούς.
Πηγή:in.gr