Προσιτές μπαταρίες αναζητούν οι Γάλλοι για το Renault 5
H αξιοποίηση πιο προσιτής τεχνολογίας μπαταριών θα μπορούσε να μειώσει την αρχική τιμή του νέου μικρού, αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου Renault 5 κάτω από τα 30.000 ευρώ σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής της Renault Luca de Meo.
Ο στόχος της Renault είναι η βασική έκδοση του Renault 5 να κινείται τιμολογιακά στα ίδια επίπεδα με τις πιο γενναιόδωρες εξοπλιστικές εκδόσεις των συμβατικών supermini.
O τρόπος με τον οποίο θα επιτευχθεί αυτό, σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε ο Luca de Meo είναι η αξιοποίηση μπαταριών με καθόδια λιθίου φωσφορικού σιδήρου αντί καθοδίων νικελίου, μαγνησίου ή κοβαλτίου που χρησιμοποιούνται συνήθως. Αν και οι συγκεκριμένες μπαταρίες παρουσιάζουν μειωμένη απόδοση κάποια στιγμή στον κύκλο ζωής τους σε σχέση με τις συνηθέστερες και έχουν μεγαλύτερο βάρος έχουν ταυτόχρονα και χαμηλότερο κόστος παραγωγής.
Οι υπέρμαχοι των μπαταριών με καθόδια λιθίου φωσφορικού σιδήρου υποστηρίζουν ότι είναι πιο σταθερές και αξιόπιστες και έχουν λιγότερες πιθανότητες υπερθέρμανσης. Επιπλέον, δεν απαιτούν κοβάλτιο το οποίο αποτελεί ένα από τα ακριβότερα υλικά που απαιτεί η κατασκευή μπαταριών.
Σημειώνεται ότι το κόστος των μπαταριών αντιστοιχεί σε περίπου του συνολικού κόστους ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου αν και τα τελευταία χρόνια το συγκεκριμένο ποσοστό μειώνεται προοδευτικά.
Σύμφωνα με τον de Meo η αξιοποίηση μπαταριών λιθίου φωσφορικού σιδήρου σε συνδυασμό με την πλατφόρμα CMF-B θα συμβάλλουν στην επίτευξη χαμηλού κόστους και στους στόχους που έχει θέσει το Renault 5 το οποίο αναμένεται το 2023.
«Σχεδιάζουμε την πλατφόρμα με το σκεπτικό πολύ ανταγωνιστικού κόστους. Αυτό μας επιτρέπει να στοχεύουμε τα αυτοκίνητα μας στην καρδιά της αγοράς διασφαλίζοντας την προσιτότητά τους αλλά και το κέρδος μας. Βρισκόμαστε τρία χρόνια μακριά από την παραγωγή αυτοκινήτων με την πλατφόρμα CMF-B. Διερευνούμε ωστόσο το ενδεχόμενο να διαθέσουμε ένα ηλεκτροκίνητο του B-Segment στην ίδια τιμή με ένα συμβατικό», δήλωσε χαρακτηριστικά ο de Meo.
H Renault δεν είναι μοναδική που διερευνά την υιοθέτηση χαμηλού κόστους μπαταριών. Η Tesla και η κινεζική BYD δραστηριοποιούνται ήδη προς αυτήν την κατεύθυνση. Για την ακρίβεια οι μπαταρίες με ιόντων φωσφορικού σιδήρου είναι εξαιρετικά δημοφιλής επιλογή για τα προσιτά ηλεκτροκίνητα οχήματα στην Κίνα. Η Tesla για παράδειγμα έχει ήδη ανακοινώσει την υιοθέτηση της συγκεκριμένης τεχνολογίας μπαταριών για ένα μελλοντικό της μοντέλο το οποίο θα κοστίζει κάτω από 25.000 ευρώ και πιθανότατα πρόκειται για low-cost παραλλαγή του Model 3 η οποία θα κατασκευάζεται σε κινεζικό έδαφος.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι και ο όμιλος VW διερευνά το ενδεχόμενο υιοθέτησης των συγκεκριμένης τεχνολογίας μπαταριών για ένα μοντέλο του B-Segment.
Ο στόχος της Renault είναι η βασική έκδοση του Renault 5 να κινείται τιμολογιακά στα ίδια επίπεδα με τις πιο γενναιόδωρες εξοπλιστικές εκδόσεις των συμβατικών supermini.
O τρόπος με τον οποίο θα επιτευχθεί αυτό, σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε ο Luca de Meo είναι η αξιοποίηση μπαταριών με καθόδια λιθίου φωσφορικού σιδήρου αντί καθοδίων νικελίου, μαγνησίου ή κοβαλτίου που χρησιμοποιούνται συνήθως. Αν και οι συγκεκριμένες μπαταρίες παρουσιάζουν μειωμένη απόδοση κάποια στιγμή στον κύκλο ζωής τους σε σχέση με τις συνηθέστερες και έχουν μεγαλύτερο βάρος έχουν ταυτόχρονα και χαμηλότερο κόστος παραγωγής.
Οι υπέρμαχοι των μπαταριών με καθόδια λιθίου φωσφορικού σιδήρου υποστηρίζουν ότι είναι πιο σταθερές και αξιόπιστες και έχουν λιγότερες πιθανότητες υπερθέρμανσης. Επιπλέον, δεν απαιτούν κοβάλτιο το οποίο αποτελεί ένα από τα ακριβότερα υλικά που απαιτεί η κατασκευή μπαταριών.
Σημειώνεται ότι το κόστος των μπαταριών αντιστοιχεί σε περίπου του συνολικού κόστους ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου αν και τα τελευταία χρόνια το συγκεκριμένο ποσοστό μειώνεται προοδευτικά.
Σύμφωνα με τον de Meo η αξιοποίηση μπαταριών λιθίου φωσφορικού σιδήρου σε συνδυασμό με την πλατφόρμα CMF-B θα συμβάλλουν στην επίτευξη χαμηλού κόστους και στους στόχους που έχει θέσει το Renault 5 το οποίο αναμένεται το 2023.
«Σχεδιάζουμε την πλατφόρμα με το σκεπτικό πολύ ανταγωνιστικού κόστους. Αυτό μας επιτρέπει να στοχεύουμε τα αυτοκίνητα μας στην καρδιά της αγοράς διασφαλίζοντας την προσιτότητά τους αλλά και το κέρδος μας. Βρισκόμαστε τρία χρόνια μακριά από την παραγωγή αυτοκινήτων με την πλατφόρμα CMF-B. Διερευνούμε ωστόσο το ενδεχόμενο να διαθέσουμε ένα ηλεκτροκίνητο του B-Segment στην ίδια τιμή με ένα συμβατικό», δήλωσε χαρακτηριστικά ο de Meo.
H Renault δεν είναι μοναδική που διερευνά την υιοθέτηση χαμηλού κόστους μπαταριών. Η Tesla και η κινεζική BYD δραστηριοποιούνται ήδη προς αυτήν την κατεύθυνση. Για την ακρίβεια οι μπαταρίες με ιόντων φωσφορικού σιδήρου είναι εξαιρετικά δημοφιλής επιλογή για τα προσιτά ηλεκτροκίνητα οχήματα στην Κίνα. Η Tesla για παράδειγμα έχει ήδη ανακοινώσει την υιοθέτηση της συγκεκριμένης τεχνολογίας μπαταριών για ένα μελλοντικό της μοντέλο το οποίο θα κοστίζει κάτω από 25.000 ευρώ και πιθανότατα πρόκειται για low-cost παραλλαγή του Model 3 η οποία θα κατασκευάζεται σε κινεζικό έδαφος.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι και ο όμιλος VW διερευνά το ενδεχόμενο υιοθέτησης των συγκεκριμένης τεχνολογίας μπαταριών για ένα μοντέλο του B-Segment.