Τα κινητήρια σύνολα του νέου Nissan Qashqai που θα έρθει το καλοκαίρι στην Ελλάδα
Πάνω από τρία εκατομμύρια Qashqai έχουν πουληθεί από το 2007, όταν η Nissan δημιούργησε την συγκεκριμένη κατηγορία που έμελλε να ταράξει τα νερά στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.
Τους επόμενους μήνες θα έρθει στην Ελλάδα, το νέο μοντέλο το οποίο έχει πουλήσει στην χώρα μας πάνω από 38.000 αυτοκίνητα. Όμως στο νέο μοντέλο απουσιάζει ο ντίζελ κινητήρας, ενώ διαθέτει πλέον και εξηλεκτρισμένες εκδόσεις. Με εκδόσεις τόσο 2WD όσο και 4WD, καθώς και με το χειροκίνητο 6τάχυτο ή το νέο Xtronic CVT κιβώτιο ταχυτήτων, όπως και με την ηλεκτροκίνηση που φέρνει το εκλεπτυσμένο e-POWER, το Qashqai ικανοποιεί κάθε απαίτηση.
Το υβριδικό σύστημα 12V είναι μια πιο προσιτή υβριδική τεχνολογία που παρέχει υποβοήθηση ροπής, εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα στην στάση, γρήγορη επανεκκίνηση και ομαλή επιβράδυνση όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι. Ο θετικός αντίκτυπος της διαχείρισης ενέργειας του υβριδικού συστήματος εντοπίζεται αφενός στις ανταγωνιστικές τιμές του CO2, καθώς και στο γεγονός ότι ο κινητήρας 1,3 λίτρων προσφέρει περισσότερη ισχύ και ροπή από τα βασικά ανταγωνιστικά μοντέλα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το υβριδικό σύστημα προσθέτει μόλις 22 κιλά στη συνολική μάζα του οχήματος.
Κατά την επιβράδυνση, η ενέργεια ανακτάται μέσω αναγέννησης και αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει σε στάση ο κινητήρας θα σβήσει και η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού εξοπλισμού του οχήματος.
Κατά την επιτάχυνση η ενέργεια της μπαταρίας ιόντων λιθίου προσφέρει υποβοήθηση στον κινητήρα με επιπλέον ροπή 6Nm, για έως και 20 δευτερόλεπτα. Το υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με τον βενζινοκινητήρα 1.3 DiG-T, ο οποίος έχει βελτιωθεί με 50 προσφάτως σχεδιασμένα εξαρτήματα και με πλήρη συμμόρφωση στου κανονισμούς του Euro6-d. Το υβριδικό κινητήριο σύνολο 1.3 βενζίνης 12V προσφέρεται με 140 και 158 ίππους, με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων ή με το νέο κιβώτιο ταχυτήτων Xtronic CVT. Η μέγιστη ισχύς του κινητήρα είναι 270Nm για την έκδοση των 158PS.
Το 2WD είναι διαθέσιμο τόσο στην έκδοση 140 ίππων όσο και στην έκδοση των 158 ίππων, ενώ το 4WD θα είναι διαθέσιμο μόνο στα μοντέλα 158 ίππων CVT. Το νέο σύστημα ελέγχου 4WD έχει δυνατότητα προσαρμογής στις εξωτερικές συνθήκες με πέντε λειτουργίες οδήγησης: Standard, ECO, Sport, Snow και Off-Road. Σε περίπτωση ολίσθησης ενός τροχού, ο χρόνος που ενεργεί το σύστημα 4WD έχει μειωθεί κατά 5 φορές, έως 0,2 δευτερόλεπτα.
Τέλος, με το νέο Qashqai πραγματοποιείται και το ντεμπούτο του καινοτόμου συστήματος κίνησης e-POWER της Nissan στην Ευρώπη. Το νέο σύστημα e-POWER του Qashqai αποτελείται από μπαταρία υψηλής απόδοσης και σύστημα μετάδοσης κίνησης που ενσωματώνει έναν κορυφαίο στην κατηγορία βενζινοκινητήρα μεταβλητής συμπίεσης 157 ίππων, γεννήτρια ισχύος, μετατροπέα και ηλεκτρικό κινητήρα 140kW παρόμοιου μεγέθους και εξόδου ισχύος όπως ακριβώς στα ηλεκτρικά οχήματα της Nissan.
Αυτό που κάνει μοναδικό το e-POWER είναι ότι ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ οι τροχοί κινούνται πλήρως από τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί πάντα να λειτουργεί εντός του βέλτιστου εύρους στροφών, προσφέροντας ανώτερες επιδόσεις ως προς την κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2, σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Τους επόμενους μήνες θα έρθει στην Ελλάδα, το νέο μοντέλο το οποίο έχει πουλήσει στην χώρα μας πάνω από 38.000 αυτοκίνητα. Όμως στο νέο μοντέλο απουσιάζει ο ντίζελ κινητήρας, ενώ διαθέτει πλέον και εξηλεκτρισμένες εκδόσεις. Με εκδόσεις τόσο 2WD όσο και 4WD, καθώς και με το χειροκίνητο 6τάχυτο ή το νέο Xtronic CVT κιβώτιο ταχυτήτων, όπως και με την ηλεκτροκίνηση που φέρνει το εκλεπτυσμένο e-POWER, το Qashqai ικανοποιεί κάθε απαίτηση.
Το υβριδικό σύστημα 12V είναι μια πιο προσιτή υβριδική τεχνολογία που παρέχει υποβοήθηση ροπής, εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα στην στάση, γρήγορη επανεκκίνηση και ομαλή επιβράδυνση όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι. Ο θετικός αντίκτυπος της διαχείρισης ενέργειας του υβριδικού συστήματος εντοπίζεται αφενός στις ανταγωνιστικές τιμές του CO2, καθώς και στο γεγονός ότι ο κινητήρας 1,3 λίτρων προσφέρει περισσότερη ισχύ και ροπή από τα βασικά ανταγωνιστικά μοντέλα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το υβριδικό σύστημα προσθέτει μόλις 22 κιλά στη συνολική μάζα του οχήματος.
Κατά την επιβράδυνση, η ενέργεια ανακτάται μέσω αναγέννησης και αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει σε στάση ο κινητήρας θα σβήσει και η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού εξοπλισμού του οχήματος.
Κατά την επιτάχυνση η ενέργεια της μπαταρίας ιόντων λιθίου προσφέρει υποβοήθηση στον κινητήρα με επιπλέον ροπή 6Nm, για έως και 20 δευτερόλεπτα. Το υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με τον βενζινοκινητήρα 1.3 DiG-T, ο οποίος έχει βελτιωθεί με 50 προσφάτως σχεδιασμένα εξαρτήματα και με πλήρη συμμόρφωση στου κανονισμούς του Euro6-d. Το υβριδικό κινητήριο σύνολο 1.3 βενζίνης 12V προσφέρεται με 140 και 158 ίππους, με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων ή με το νέο κιβώτιο ταχυτήτων Xtronic CVT. Η μέγιστη ισχύς του κινητήρα είναι 270Nm για την έκδοση των 158PS.
Το 2WD είναι διαθέσιμο τόσο στην έκδοση 140 ίππων όσο και στην έκδοση των 158 ίππων, ενώ το 4WD θα είναι διαθέσιμο μόνο στα μοντέλα 158 ίππων CVT. Το νέο σύστημα ελέγχου 4WD έχει δυνατότητα προσαρμογής στις εξωτερικές συνθήκες με πέντε λειτουργίες οδήγησης: Standard, ECO, Sport, Snow και Off-Road. Σε περίπτωση ολίσθησης ενός τροχού, ο χρόνος που ενεργεί το σύστημα 4WD έχει μειωθεί κατά 5 φορές, έως 0,2 δευτερόλεπτα.
Τέλος, με το νέο Qashqai πραγματοποιείται και το ντεμπούτο του καινοτόμου συστήματος κίνησης e-POWER της Nissan στην Ευρώπη. Το νέο σύστημα e-POWER του Qashqai αποτελείται από μπαταρία υψηλής απόδοσης και σύστημα μετάδοσης κίνησης που ενσωματώνει έναν κορυφαίο στην κατηγορία βενζινοκινητήρα μεταβλητής συμπίεσης 157 ίππων, γεννήτρια ισχύος, μετατροπέα και ηλεκτρικό κινητήρα 140kW παρόμοιου μεγέθους και εξόδου ισχύος όπως ακριβώς στα ηλεκτρικά οχήματα της Nissan.
Αυτό που κάνει μοναδικό το e-POWER είναι ότι ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ οι τροχοί κινούνται πλήρως από τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί πάντα να λειτουργεί εντός του βέλτιστου εύρους στροφών, προσφέροντας ανώτερες επιδόσεις ως προς την κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2, σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης.