Το δεύτερο μοντέλο της Polestar -που λογικά ονομάζεται 2-παρουσιάστηκε με τυμπανοκρουσίες τη χρονιά που μας πέρασε, παρέχοντας μια ευφυή εναλλακτική βιώσιμη λύση στην αγορά των premium ηλεκτροκίνητων μοντέλων απέναντι στο Tesla Model 3. Έχει καλή οδική συμπεριφορά, με την ποιότητα και την τεχνολογία να είναι εύστοχες, αλλά και επίκαιρες, ενώ ξεχωρίζει για ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, όπως το εσωτερικό… vegan.

Ωστόσο, ενώ το Model 3 έχει πολλές εκδόσεις, μέχρι τώρα υπήρχε μόνο μια εκδοχή του Polestar 2. Αλλά αυτό έρχεται να το διορθώσει με τη διεύρυνση της γκάμας της με το μοντέλο που δοκιμάζουμε εδώ.

Το Polestar 2 τώρα έρχεται με ένα κινητήρα (Single Motor) και είναι επίσης διαθέσιμο στην Standard Range εκδοχή του με τη μικρή μπαταρία, στην εισαγωγική έκδοση. Με τιμή που ξεκινάει από τα £39.900 (47.000 €), αυτό είναι το πιο προσιτό Polestar μέχρι τώρα.

Φουλ του εξοπλισμού

Φυσικά δεν θα σας λείψει κάτι από τον εξοπλισμό, με τη μεγάλη οθόνη αφής 11,2 ιντσών του συστήματος πολυμέσων με λειτουργικό Android Auto να δίνει το «παρών» (ωστόσο αυτό σημαίνει ότι δεν είναι διαθέσιμο το Apple CarPlay), ενώ ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών.

Επιπλέον, διαθέσιμα είναι, τέσσερις υποδοχές φόρτισης USB, ψηφιακό κλειδί Polestar, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω με κάμερα οπισθοπορείας, διζωνικό κλιματισμό, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και αρκετά συστήματα ασφάλειας. Με £3.000 (3.500 €) μπορείτε να προσθέσετε το Pilot Pack.

Ικανοποιητική αυτονομία

Η μπαταρία της έκδοσης Standard Range είναι μικρότερη στις 61 kWh (αξιοποιήσιμες), παρέχοντας αυτονομία που αγγίζει τα 440 χιλιόμετρα. Αυτονομία ικανοποιητική για τις εβδομαδιαίες ανάγκες ενός μέσου οδηγού. Το δικό μας αυτοκίνητο έδειξε κατά τη διάρκεια της δοκιμής αυτονομία 340 χιλιομέτρων, σε κανονικές συνθήκες.

Με δυνατότητα ταχείας φόρτισης στα 150 kW μένει πίσω από κάποιες νέες προτάσεις της κατηγορίας, όπως το Hyundai Ioniq 5, αλλά φυσικά και τα Tesla, αλλά είναι καλύτερο από το Audi Q4 e-tron. Η μπαταρία του «2» για το 10 έως 80% της ενέργειάς της απαιτεί χρόνο φόρτισης 35 λεπτών της ώρας.

Ακόμα και κατά τη διάρκεια της νύχτας σε οικιακό wallbox η πλήρης φόρτισης διαρκεί περίπου επτά ώρες, ακόμα και αν έχεις φτάσει στο σπίτι με άδεια σχεδόν μπαταρία.

Με κίνηση εμπρός

Η έκδοση Single Motor έχει χάσει τον ισχυρό πίσω κινητήρα που διαθέτει το all-wheel drive, αλλά και πάλι αποδίδει 224 ίππους και 330 Nm ροπής, Πέρα από το γεγονός ότι έχει τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς και με δεδομένο ότι η ροπή στα ηλεκτρικά παρέχεται άμεσα, η πρόσφυση είναι καλή, κάτι που αποδεικνύει και το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα για το οποίο το Polestar 2 απαιτεί 7,4 δευτερόλεπτα.

Επιδόσεις που είναι περισσότερο από ικανοποιητικές, με την άμεση ροπή να είναι αρκετή για εύκολες προσπεράσεις. Ωστόσο, το μοντέλο είναι εστιασμένο στην αποδοτικότητα, έτσι και παρόλα αυτά το «2» είναι το ίδιο ακριβές, με καλή απόκριση και απροσδόκητη ευελιξία (παρά το μεγάλο βάρος του), όπως το ισχυρότερο αδελφάκι του, αν και αυτό δεν είναι το μέγα ζητούμενο για τη φιλοσοφία του μοντέλου, ωστόσο, προσφέρει και ελαφρώς πιο συναρπαστικό χαρακτήρα.

Άνετο και ήσυχο

Η έκδοση Single motor δεν παίρνει το προαιρετικό πακέτο της Polestar “Performance Pack”, το οποίο περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών ρυθμιζόμενη ανάρτηση της Ohlins και φρένα της Brembo. Αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό.

Το «2» παραμένει σφιχτό και η ποιότητα κύλισης είναι ανάλογα αποτελεσματική. Αλλά ακόμα και με τους τροχούς των 19 ιντσών παρέχει αξιόλογη άνεση. Αν και υπάρχει ένα προφανές πλεονέκτημα στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, παρόλα αυτά προσφέρει άνετη ποιότητα κύλισης με ιδιαίτερα ραφιναρισμένο πάτημα. Το μόνο που θα ακούσεις είναι το ψιθύρισμα του κινητήρα στις χαμηλές ταχύτητες.

Έχουν επιτύχει έναν άψογο συνδυασμό, με την άνεση να ταιριάζει στην άμεση αίσθηση που προσφέρει στο δρόμο. Πάνω από κακής ποιότητας άσφαλτο θα νιώσεις κάποιες ενοχλήσεις περισσότερο από ότι σε άλλα premium μοντέλα του ανταγωνισμού, αλλά οριακά.

Πρακτικότητα…

Στον τομέα της πρακτικότητας τα πράγματα είναι απαράλλαχτα, με τα 405 λίτρα χώρου αποσκευών πίσω και τα 35 λίτρα στο εμπρός μέρος του Polestar, που είναι ιδανικά για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.

Οι πίσω θέσεις είναι αρκετά ευρύχωρες. Ο χώρος για τα πόδια είναι κορυφαίος, αν και για το κεφάλι είναι ελαφρώς περιορισμένος εξαιτίας του σπορ προφίλ του Polestar και παρά το γεγονός ότι είναι ελαφρώς πιο ψηλό από άλλα μοντέλα όπως το Telsa Model 3. Το γεγονός ότι το «2» βασίζεται στην πλατφόρμα CMA της Volvo, η οποία χρησιμοποιείται για μοντέλα και με κινητήρα εσωτερικής καύσης, σημαίνει ότι έχει κεντρικό τούνελ μέσα στην καμπίνα, που κόβει χώρο από τον μεσαίο επιβάτη. Αντίθετα, μερικοί από τους αμιγώς ηλεκτρικούς ανταγωνιστές δεν έχουν αυτόν τον περιορισμό.

Η ποιότητα παραμένει εξαιρετική, με ευχάριστη σύνθεση υλικών διαφορετικών υφών, που προσδίδουν στο Polestar μια εντυπωσιακή premium εικόνα, ενώ υπάρχουν και κάποια νέα στοιχεία για την έκδοση Single Motor Standard Range.

Συμπέρασμα

Πλέον, με την προσθήκη μια ακόμα έκδοσης, υπάρχουν περισσότερες επιλογές στη γκάμα του Polestar 2. Κάτι που κάνει πιο εύκολη την είσοδο στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης της Polestar, με αυτή την πιο προσιτή πρόταση Standard Range Single Motor. Υπάρχουν και κάποια μειονεκτήματα, καθώς οι ανταγωνιστές προσφέρουν καλύτερους εσωτερικούς χώρους και ταχύτερη φόρτιση, αλλά η νέα εισαγωγική έκδοση είναι αναμφίβολα μια επιτυχία και μια δυνατή πρόταση από την Polestar, που ενισχύει την παρουσία της μάρκας στην premium κατηγορία των ηλεκτροκίνητων μοντέλων.

Φωτογραφίες: Autoexpress