Η ιταλική μάρκα σχεδιάζει μία σειρά μοντέλων που θα βασίζονται στο πρωτότυπο Centoventi. Ανάμεσά τους και το Panda SUV

Στα πλάνα της Fiat είναι μία προϊοντική επίθεση με προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θα “εκτυλιχθεί” μέσα στα επόμενα 5 έτη, με τα ηλεκτρικά της οικογένειας 500 και μία σειρά από πρακτικά οχήματα που θα βασίζονται στο πρωτότυπο Centoventi να αποτελούν τους βασικούς πυλώνες εντός του Ομίλου Stellantis. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat, Olivier Francois, δήλωσε πρόσφατα στους συνεργάτες μας του Auto Express ότι η συγκεκριμένη στρατηγική θα μεταμορφώσει τη γκάμα της εταιρείας του. Πλέον το 500 θα αποτελεί τη στιλάτη πρόταση της μάρκας, με τα επερχόμενα μοντέλα που θα βασίζονται στο Centoventi να εγκαταλείπουν την ιδιαίτερη σχεδίαση για χάρη της πρακτικότητας.

Αυτά τα βασικά μοντέλα θα είναι οικονομικά όσον αφορά την τιμή αγοράς του, εστιάζοντας στα χαμηλά κόστη παραγωγής και τo σκληροτράχηλο χαρακτήρα, όπως το αυθεντικό Panda της δεκαετίας του ’80. Μέχρι στιγμής, το Auto Express αντιλαμβάνεται ότι θα κυκλοφορήσουν το κλασσικό αυτοκίνητο πόλης, μία ακόμη έκδοση του Panda με SUV αμάξωμα (το οποίο απεικονίζεται στις ψηφιακά επεξεργασμένες φωτογραφίες), καθώς και άλλες εκδόσεις μελλοντικά.

Ρωτήσαμε ξεκάθαρα τον κ. Francois αν η Fiat θα έχει δύο προϊοντικούς πυλώνες, ο ένας με βάση το 500 και ο άλλος με βάση το Centoventi concept – και ο ίδιος απάντησε: «Ακριβώς, έχετε δίκιο». Μπορεί να μην επιβεβαίωσε τα ονόματα των μοντέλων, όμως άφησε να εννοηθεί ότι τα μεγάλα αυτοκίνητα με επιρροή από το Panda θα μπορούν να χρησιμοποιούν γνωστά ονόματα από τη γκάμα της Fiat.

O Olivier Francois μας… ξενάγησε στη διαδικασία ονοματοδοσίας του βασικού μοντέλου που θα βασίζεται στο Centoventi, λέγοντας: «Έχω τη δυνατότητα να βρω ένα νέο όνομα ή να επιλέξω ένα ήδη γνώριμο. Κλίνω προς το δεύτερο, διότι διαθέτουμε αρκετά πετυχημένα μοντέλα, με πολλούς ικανοποιημένους πελάτες. Θα δημιουργήσουμε ένα νέο σουπερμίνι που θα φέρει το όνομα του Punto ή του Panda; Δεν γνωρίζω, θα το μάθουμε. Το σημαντικό είναι, κάτι για το οποίο δεσμεύομαι, ότι από την πρώτη ματιά – ακόμη και χωρίς το σήμα της μάρκας – θα αναγνωρίζεται ως ένα Fiat».

Το «Panda supermini» θα είναι ένα σκληροτράχηλο και με τη χαρακτηριστική «boxy» εμφάνιση, αυτοκίνητο πόλης. Θα είναι ό,τι πιο κοντινό στο σημερινό Panda, ενώ θα ακολουθήσουν τουλάχιστον μία (πιθανώς και δύο) μεγαλύτερες σε μέγεθος εκδοχές, που λογικά θα χρησιμοποιούν την αρχιτεκτονική CMP του Ομίλου Stellantis, όπως η Peugeot για τα 208 και 308.

Το «Punto» που ανέφερε ο κ. Francois θα μπορούσε να είναι ένα boxy σουπερμίνι, όμως ενδέχεται να αφορά στο εικονιζόμενο «Panda SUV» και να είναι μία μεγαλύτερη και ψηλότερη εκδοχή του Centoventi concept. Το συγκεκριμένο όχημα θα αποτελέσει την πιο πρακτική παραλλαγή του επόμενου 500X και στην ουσία τον αντικαταστάτη του πολυμορφικού 500L.

 

 

H Fiat το έχει ήδη προαναγγείλει ως ένα μικρό SUV που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Tichy στην Πολωνία (εκεί όπου είναι η γραμμή παραγωγής του συμβατικού 500 και της Lancia Ypsilon) από το 2023. Είναι η χρονιά που ο CEO της Fiat εκτιμά ότι θα αρχίσουν να κυκλοφορούν τα νέα μοντέλα.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητα που θα το δούμε ως πρωτότυπο φέτος, αναμένεται να κατασκευάζεται δίπλα στο μικρό SUV της Alfa Romeo καθώς και ένα μικρό Jeep. Και τα τρία θα βασίζονται στις πλατφόρμες CMP και e-CMP, με δυνατότητα φιλοξενίας βενζινοκινητήρων ή ηλεκτροκινητήρων.

Σε αντίθεση με τη φημολογία, ο κ. Francois άφησε να εννοηθεί ότι υπάρχει χώρος για δύο μικρά SUV. «Αν δείτε για παράδειγμα την Volkswagen, διαθέτει και το T-Cross και το T-Roc, τα οποία έχουν μικρή διαφορά μεγέθους. Και επιπλέον προσφέρει και το Taigo [ένα coupe SUV]. Καθώς δεν έχουμε τις ίδιες δυνατότητες, δεν θα λανσάρουμε 4-5 εκδοχές. Όμως θα μπορούμε να πούμε: Αν θέλετε κάτι πιο coupe, με περισσότερες καμπύλες, τότε σας έχω εξαιρετικά νέα, το νέο 500. Αν όμως αναζητάτε περισσότερους χώρους σε προσιτή τιμή – κάτι εξίσου σημαντικό στην κατηγορία των B-SUV – αν θέλετε μοντέλα με τραχύ χαρακτήρα και χώρους, τότε αυτό είναι το Panda. Η ιδέα μου είναι να παραμείνουμε σε αυτό, με έναν προφανώς εξελικτικό τρόπο».

Ο Olivier Francois είναι αποφασισμένος στο επίκεντρο της στρατηγικής της Fiat να βρίσκονται μικρά οχήματα που θα πωλούνται σε μεγάλους αριθμούς. Επιτρέποντας έτσι στις Opel και Citroen να προσφέρουν μεγαλύτερα μοντέλα, όπως οικογενειακά SUV. «Η ιδέα που έχω είναι να καλύπτουμε τις κατηγορίες με εύρος μήκους από 3,7 έως 4,3 μέτρα. Στο A-segment, στο B-segment, στα B-SUV με μικρό και μεγαλύτερο μήκος. Εκεί θέλω να… παίξουμε».

Την περασμένη δεκαετία η Fiat δυσκολεύτηκε να τοποθετήσει στην αγορά την γκάμα αυτοκινήτων της πέραν του 500. Εν μέρει επειδή η ανάπτυξη νέων εκδόσεων μοντέλων όπως το Punto και το Tipo είχε απαγορευτικά υψηλό κόστος. Οπότε δεν υπήρχαν crossover παραλλαγές μοντέλων από τις «αδελφές» μάρκες Chrysler και Jeep.

Πλέον, με την Fiat να αποτελεί μέλος της οικογένειας Stellantis και να εκμεταλλεύεται τις οικονομίες κλίμακας αλλά και πλατφόρμες-κινητήρες, ο κ. Francois αναφέρει ότι τα κόστη εξέλιξης των μικρών αυτοκινήτων θα μειωθούν μέχρι και κατά 3/4 σε ορισμένες περιπτώσεις. «Υπάρχουν πια αδελφές μάρκες – Peugeot, Opel, Citroen, DS, ακόμη και η Lancia – που κατασκευάζουν μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα στην Ευρώπη», μας είπε. «Οπότε χρειαζόμαστε πάνω-κάτω τις ίδιες τεχνολογίες. Προφανώς τα αυτοκίνητα θα είναι οπτικά εντελώς διαφορετικά, θα μοιράζονται όμως κοινά μέρη».

Δείχνει πάντως πιθανό η Fiat να επιχειρήσει να λανσάρει τουλάχιστον μία επιπλέον εκδοχή της πλατφόρμας του 500 – η οποία αναπτύχθηκε πριν τη δημιουργία του Ομίλου Stellantis. H αρχιτεκτονική αυτή θα είναι ελαφρώς μεγαλύτερη για το πεντάθυρο μοντέλο, επιτρέποντας στο διάδοχο του 500X να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα STLA της Stellantis, για μικρά ηλεκτρικά οχήματα.