Ο Pierre Gasly με την AlphaTauri σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της πρώτης ημέρας του δεύτερου και τελευταίου τριήμερου τεστ χειμερινών δοκιμών, που διεξάγεται στο Μπαχρέιν, πριν από την έναρξη του φετινού Πρωταθλήματος Formula 1 το επόμενο Σαββατοκύριακο.

Ο Γάλλος οδηγός της AlphaTauri σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας στην τελευταία ώρα της διαδικασίας, χρησιμοποιώντας την πολύ μαλακή για την πίστα του Sakhir γόμα ελαστικών C5 της Pirelli. Η ιταλική εταιρεία θα φέρει τις τρεις πιο σκληρές γόμες στο Grand Prix του Μπαχρέιν. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Gasly αντιμετώπισε πολύ έντονες αναπηδήσεις όταν σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του.

Πίσω από το Γάλλο βρέθηκαν οι δύο οδηγοί της Ferrari, με τον Carlos Sainz να είναι ταχύτερος το απόγευμα απ΄ό,τι ήταν ο Charles Leclerc το πρωί, αμφότεροι με τη γόμα C3, τη μαλακότερη που θα χρησιμοποιηθεί στο Grand Prix Μπαχρέιν. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Μονεγάσκος ήταν ο ταχύτερος οδηγός του πρωινού σκέλους. Τόσο ο Max Verstappen όσο και ο George Russell δήλωσαν ότι η Ferrari δείχνει πολύ ανταγωνιστική σε όλες τις συνθήκες, σε ένα γρήγορο γύρο, καθώς και στα μεγάλα stint. H F1-75 δείχνει πολύ καλή στα αργά κομμάτια της πίστας.

Στο μονοθέσιο της Ferrari δεν υπήρχε παρά μία μικρή αναβάθμιση, με την προσθήκη ενός μικρού κάθετου πτερυγίου στην περιοχή εμπρός από τα ψυγεία. Η Scuderia αναμένεται να παρουσιάσει σημαντικές αναβαθμίσεις στην Imola, δηλαδή τον 4ο αγώνα της σεζόν. Επίσης, η Ferrari χρησιμοποιούσε τη μονάδα ισχύος που ολοκλήρωσε το τριήμερο δοκιμών στη Βαρκελώνη (με περισσότερα από 2.000 χλμ. στην πλάτη του), για να επαληθεύσει ότι είναι αξιόπιστη, αν και οι περισσότεροι κατασκευαστές κινητήρων συνήθως ακολουθούν την ίδια τακτική. Η Ferrari ανέφερε ότι θα ξεκινήσει τις προσομοιώσεις αγώνα αύριο, αν το επιτρέψει η αμμοθύελλα που προβλέπεται ότι θα επικρατεί στην περιοχή της πίστας του Sakhir αύριο.

Τη μεγαλύτερη αίσθηση της πρώτης ημέρας του τεστ στο Μπαχρέιν προκάλεσε ο καινούργιος σχεδιασμός των καλυμμάτων ψυγείων της Mercedes. Η γερμανική ομάδα ανέφερε ότι άλλαξε μόνο το αμάξωμα και όχι τα βασικά στοιχεία της W13, όπως την τοποθέτηση των ψυγείων. Από τις πρώτες εικόνες του μονοθεσίου χωρίς τα καλύμματα των ψυγείων στο Μπαχρέιν, σε σύγκριση με αντίστοιχες από τη Βαρκελώνη, επαληθεύονται οι ισχυρισμοί της γερμανικής ομάδας.

O διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι δεν ανησυχεί για τη νομιμότητα των καλυμμάτων των ψυγείων, καθώς η FIA είχε πρόσβαση στα σχέδια CAD κατά τη διάρκεια της εξέλιξής τους και έχει εγκρίνει το σχεδιασμό. Ωστόσο, ο διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto, δήλωσε έκπληκτος από το γεγονός ότι έχει επιτραπεί ο σχεδιασμός της Mercedes όσον αφορά τους καθρέπτες και τις γεννήτριες στροβίλων που υπάρχουν σε αυτή την περιοχή. O Ιταλός δήλωσε ότι αν η FIA επιτρέψει αυτές τις λύσεις, οι καθρέπτες θα γίνουν σα… διαστημόπλοια.

 

Ο διευθύνων σύμβουλος της Formula 1, Ross Brawn, δήλωσε ότι η ευκαμψία των δαπέδων των φετινών μονοθεσίων αναμένεται να αποτελέσει πεδίο διαμάχης μεταξύ των ομάδων και της FIA. Αξίζει να αναφερθεί πάντως ότι από τα πρώτα τηλεοπτικά πλάνα, είναι εμφανής ο τρόπος με τον οποίο υποχωρούν τα τερύγια της εμπρός αεροτομής της Mercedes καθώς αυξάνεται το αεροδυναμικό φορτίο.

Μέρος των έντονων ταλαντώσεων που παρατηρούνται ακόμα σε ορισμένα μονοθέσια (όπως των Ferrari, Mercedes και AlphaTauri) προέρχεται από τα άκρα του δαπέδου, τα οποία υποχωρούν υπό το υψηλό αεροδυναμικό φορτίο, τόσο πολύ που αγγίζουν το έδαφος. Για να τα κάνουν πιο άκαμπτα, ορισμένες ομάδες (Mercedes, Ferrari και Alfa Romeo) χρησιμοποίησαν ένα μικρό μεταλλικό υποστήριγμα, όπως αυτά που έφεραν μερικές φορές τα μονοθέσια στα τέλη της δεκαετίας του 1980 με αρχές αυτής του 1990.

Αρχικά, η Mercedes έδειχνε αρκετά νευρική στον πίσω άξονα, ωστόσο φαίνεται ότι κατά τη διάρκεια της ημέρας τα προβλήματα αυτά καταπολεμήθηκαν. Ο πολύ ψηλός (1,85 μ.) για τα δεδομένα της F1, George Russell, ανέφερε στον ασύρματο ότι ο μοχλός του συμπλέκτη πίσω από το τιμόνι βρισκόταν επικίνδυνα κοντά στα γόνατά του. Για αυτό και ζήτησε από τον αρχιμηχανικό του να παρακολουθεί στα δεδομένα αν τον ενεργοποιεί κατά λάθος. Η Mercedes φαινόταν πολύ καλή στα γρήγορα κομμάτια, αλλά όχι τόσο στα αργά τμήματα της πίστας, με τον Russell το απόγευμα να έχει αρκετές εξόδους στην ακολουθία στροφών 9-10. Ο νεαρός Βρετανός σημείωσε τον 9ο χρόνο και ο Lewis Hamilton τον 11ο.

Ο Sergio Perez (10ος) ηταν ο οδηγός που συμπλήρωσε τους περισσότερους γύρους σήμερα (138) και ήταν επικεντρωμένος σε μεγάλα stint το απόγευμα. O Μεξικανός όμως αντιμετώπισε προβλήματα διαρροής στο σύστημα απαγωγής θερμότητας. Μόλις 8 λεπτά πριν το τέλος, με κρύα ελαστικά, είχε ένα τετ-α-κε στη στροφή 8, έπειτα από το οποίο άφησε τη Red Bull να κυλήσει προς τα πίσω και βύθισε τους πίσω τροχούς της στην αμμοπαγίδα για να κολλήσει εκεί, προκαλώντας τη δεύτερη κόκκινη σημαία της ημέρας. Λόγω αυτού του γεγονότος, η διαδικασία έληξε νωρίτερα από το προβλεπόμενο.

Αξίζει να αναφερθεί ότι τις επόμενες ημέρες (πιθανότατα το Σάββατο) περιμένουμε να δούμε ορατές αναβαθμίσεις στη Red Bull, όπως τις χαρακτήρισε ο Adrian Newey, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της ομάδας. Αναβαθμίσεις θα παρουσιάσει τις επόμενες ημέρες και η McLaren στην MCL36.

Η McLaren αντιμετώπισε προβλήματα με την απαγωγή θερμότητας στα εμπρός φρένα, γεγονός που περιόρισε τον Lando Norris (που σημείωσε τον 6ο ταχύτερο χρόνο) σε 49 γύρους μόνο, παρότι ο Βρετανός -που κατέληξε στην 6η θέση- οδηγούσε όλη την ημέρα. Αν και ο διευθυντής της βρετανικής ομάδας, Andreas Seidl, δήλωσε ότι δεν επρόκειτο για σοβαρό πρόβλημα, ο Norris δήλωσε δε θα είναι εύκολο να επιλυθεί και η ομάδα θα πρέπει να βρει συμβιβασμούς για να διανύσει τα χιλιόμετρα που στοχεύει. Ο νεαρός Βρετανός έχασε σήμερα ένα στρώμα δέρματος από το πόδι του, επειδή δεν του έκαναν σωστά οι μπότες του. Επίσης, ο Daniel Ricciardo απουσίαζε από την πρωινή φωτογράφιση όλων των μονοθεσίων και των οδηγών, επειδή δεν ένιωθε καλά. Ήταν προγραμματισμένο να οδηγήσει σήμερα, αλλά δεν τα κατάφερε. Για να ελαφρύνει την MCL36, η McLaren υιοθέτησε περισσότερο μαύρο χρώμα, με γυμνά ανθρακονήματα στην πίσω αεροτομή. Το ίδιο έκανε και η Aston Martin τόσο στην πίσω, όσο και την εμπρός αεροτομή.

 

Ο Sebastian Vettel (8ος) εμφανίστηκε στο τεστ του Μπαχρέιν με μια παραλλαγή των χρωμάτων του κράνους του. Αντί για τα χρώματα της σημαίας Γερμανίας φέρει αυτά της Ουκρανίας. Στο κάτω μέρος του έχει τις σημαίες όλων των χωρών της υψηλίου με τους στίχους του τραγουδιού «Imagine» του John Lennon να αναγράφονται στο επάνω μέρος καθώς και το μήνυμα «no war» στο πλάι. Παράλληλα, το μονοθέσιο της Aston Martin έφερε αναβαθμίσεις στα υποστηρίγματα των καθρεπτών, οι οποίοι έχουν μετατραπεί σε διαμορφωτές ροής αέρα. Επίσης, η AMR22 έφερε διαφορετικές λεπτομέρειες στα άκρα του δαπέδου, όπου όλες οι ομάδες διαθέτουν γεννήτριες στροβίλων (vortex generators) για να «μονώσουν» τη ροή αέρα κάτω από το δάπεδο.

Το απόγευμα, η Aston Martin τοποθέτησε δύο αισθητήρες με πολλαπλούς σωλήνες pitot, που μετράνε την ταχύτητα του αέρα, εμπρός από τα πίσω ελαστικά του μονοθεσίου. Ωστόσο, οι αισθητήρες αποκολλήθηκαν και ένας εξ αυτών έπεσε στην άσφαλτο καθώς ο Lance Stroll οδηγούσε το μονοθέσιο στην πίστα. Το γεγονός αυτό προκάλεσε την πρώτη κόκκινη σημαία της ημέρας, περίπου 45 λεπτά μετά την έναρξη του απογευματινού σκέλους. Ο Stroll, που ολοκλήρωσε την ημέρα στην 4η θέση των χρόνων, είχε μια ενδιαφέρουσα μάχη με τον Alonso, σχεδόν βγαλμένη από αγώνα, έπειτα από ένα λάθος που είχε κάνει στην τελευταία στροφή, το οποίο ο Ισπανός έσπευσε να εκμεταλλευτεί.

Η Williams φαίνεται ένα αρκετά καλό μονοθέσιο στην πίστα, το οποίο έχει τη δυνατότητα να κινείται με το δάπεδο αρκετά κοντά στο έδαφος, με τα άκρα του να ξύνουν την άσφαλτο, ιδίως στις στροφές. Επίσης, η απόκριση του μονοθεσίου φαίνεται να είναι φιλική προς το χρήστη, με τους οδηγούς να μην παλεύουν πολύ με το τιμόνι. Παρά τη μικρή απόσταση από το έδαφος, η FW44 φαίνεται να μην υποφέρει από προβλήματα έντονων ταλαντώσεων, όπως άλλες ομάδες. Κάτι λιγότερο από μιάμιση ώρα πριν το τέλος της διαδικασίας ο Alex Albon (5ος) αντιμετώπισε ένα πρόβλημα στον πίσω αριστερό τροχό, όπου κάποιο εξάρτημα είχε χαλαρώσει. Αυτό το πρόβλημα έληξε την ημέρα της ομάδας πρόωρα.

Η Alpine παρουσίαζε έντονες ταλαντώσεις το πρωί, αλλά ανασήκωσε το μονοθέσιο το απόγευμα και τα προβλήματα υποχώρησαν. Το ίδιο όμως θα συνέβη και με την απόδοση. Ο κινητήρας της Renault εξακολουθούσε να παράγει ήχο του οποίου η θεμελιώδης συχνότητα ήταν χαμηλότερη από των υπολοίπων, γεγονός που υπονοεί ότι η γαλλική ομάδα εξακολουθεί να χρησιμοποιεί πιο συντηρητικές ρυθμίσεις στη μονάδα ισχύος.

H Alpine αντιμετώπισε επίσης προβλήματα αξιοπιστίας το απόγευμα στο σύστημα απαγωγής θερμότητας. Ο Fernando Alonso είχε προλάβει να συμπληρώσει μόνο 13 γύρους πριν εμφανιστούν τα προβλήματα και επέστρεψε στην πίστα 45 λεπτά πριν το τέλος, για να συμπληρώσει μόλις 24 γύρους, λιγότερους από οποιονδήποτε άλλο οδηγό. H Alpine χρησιμοποιούσε σήμερα το σύστημα DRS, κάτι που δεν είχε τη δυνατότητα να κάνει στη Βαρκελώνη. Επίσης, η γαλλική ομάδα πιθανότατα θα παρουσιάσει αναβαθμίσεις στην πίσω αεροτομή και το δάπεδο της A522.

 

Παρότι ο Guanyu Zhou αναγκάστηκε να σταματήσει στην είσοδο του pit lane το πρωί, δήλωσε ότι η Alfa Romeo έχει επιλύσει τα προβλήματα αξιοπιστίας που αντιμετώπισε στη Βαρκελώνη, συνεπώς, μπορεί να επικεντρωθεί πλέον στο στήσιμο του μονοθεσίου.

Η Haas παρουσίασε καινούργιο χρωματισμό στο μονοθέσιό της, με προσθήκη κόκκινου χρώματος. Όπως ήταν γνωστό εκ των προτέρων, η αμερικανική ομάδα έχασε το πρωινό σκέλος λόγω καθυτέρησης άφιξης του εξοπλισμού της στο Μπαχρέιν. Η αμερικανική ομάδα ζήτησε να αναπληρώσει το χαμένο χρόνο την Κυριακή το πρωί, αλλά χρειαζόταν τη συναίνεση 8 εκ των 10 ομάδων, καθώς αυτό αποτελεί παράβαση του κανονισμού που ορίζει ότι τα τεστ πρέπει να είναι τριήμερα. Εντούτοις, τρεις ομάδες (McLaren, Alpine, Alfa Romeo) αρνήθηκαν στη Haas αυτή την ευκαιρία. Αντ’ αυτού, η Haas θα μπορεί να συμπληρώσει τις 4 χαμένες ώρες παραμένοντας στην πίστα περισσότερο, στο τέλος κάθε ημέρας.

Το πρωί, ο νέος οδηγός της ομάδας, Kevin Magnussen ήταν απασχολημένος με τη διαδικασία κατασκευής καθίσματος στην ανατομία του, με τη χρήση διογκούμενης πολυουρεθάνης, που διαμορφώνεται στο σχήμα του σώματός του και στη συνέχεια αποτελεί το καλούπι για το κάθισμα ανθρακονημάτων. Ο Magnussen υπέγραψε μόλις εχθές το βράδυ στο Μπαχρέιν το καινούργιο του, πολυετές συμβόλαιο με την ομάδα.

Ο Pietro Fittipaldi οδήγησε την VF-22, που ήταν το πρώτο μονοθέσιο το οποίο βγήκε στην πίστα στο απογευματινό σκέλος. Ο Βραζιλιάνος αντιμετώπισε μερικά μικρά προβλήματα, αλλά κατάφερε να συμπληρώσει 47 γύρους.

Από τις δοκιμαστικές εκκινήσεις που είδαμε στο Μπαχρέιν, φαίνεται ότι φέτος τα μονοθέσια θα είναι πιο αργά στο ξεκίνημα, καθώς τα ελαστικά (και οι αναρτήσεις) είναι πιο άκαμπτα και δεν παρέχουν πρόσφυση την ίδια πρόσφυση με τους τροχούς με ζάντες 13’’. Επίσης, βλέπουμε περισσότερα και μεγαλύτερα μπλοκαρίσματα φρένων, καθώς είναι πιο δύσκολο για τους οδηγούς να ανακτήσουν τον έλεγχο αφότου μπλοκάρουν τους τροχούς τους. Σε αυτό συμβάλλει το αυξημένο βάρος των μονοθεσίων, οι πιο σκληρές αναρτήσεις και η λιγότερο αποδοτική αεροδυναμική διαμόρφωση σε χαμηλές ταχύτητες. Τα φετινά μονοθέσια είναι αισθητά πιο αργά στα κομμάτια χαμηλής ταχύτητας της πίστας και πιο υποστροφικά από τα περυσινά.