Οδηγούμε το νέο Toyota C-HR στην Ισπανία
Ταξιδέψαμε στην Ίμπιζα για να οδηγήσουμε το ολοκαίνουριο Toyota C-HR, το οποίο έρχεται με αναβαθμισμένη αισθητική, νέες τεχνολογίες και σε αποκλειστικά υβριδικές εκδόσεις
Ταξιδέψαμε στην Ίμπιζα για να οδηγήσουμε το ολοκαίνουριο Toyota C-HR, το οποίο έρχεται με αναβαθμισμένη αισθητική, νέες τεχνολογίες και σε αποκλειστικά υβριδικές εκδόσεις.
Μετά από 6 χρόνια λοιπόν, η Toyota παρουσιάζει τη δεύτερη γενιά του «αντισυμβατικού» της SUV, έχοντας στην πλάτη του πάνω από 840.000 πωλήσεις στην Ευρώπη.
Αναμφίβολα, στο εμπρός τμήμα του νέου Toyota C-HR κλέβουν την παράσταση τα φωτιστικά σώματος σχήματος C, ενώ οι γραμμές του ρύγχους υιοθετήθηκαν από το ηλεκτρικό bZ4X και την τελευταία γενιά Toyota Prius.
Πηγαίνοντας προς τα πίσω το βλέμμα σταματά στις νέες χωνευτές χειρολαβές, κάτι που για πρώτη φορά συναντάμε σε Toyota, και στην coupe γραμμή, που άλλωστε αποτελεί το σήμα κατατεθέν του εν μοντέλου. Στην περίπτωση διχρωμίας δε, η αντίθεση είναι ακόμα πιο έντονη και εντυπωσιακή.
Στο πίσω τμήμα, αξίζει να σημειωθεί ότι τα φωτιστικά φανάρια αφενός εφάπτονται -σχεδόν- με τις πίσω πόρτες, αφετέρου ενώνονται μεταξύ τους με μία κόκκινη μπάρα προσδίδοντας μια ξεχωριστή ταυτότητα στο νέο μοντέλο. Μάλιστα, στη μέση της μπάρας αναγράφεται η μάρκα και το μοντέλο, τα οποία φωτίζονται μόνο όταν κλειδωθεί ή ξεκλειδωθεί το αυτοκίνητο, καθώς από τον νόμο δεν επιτρέπεται να φωτίζεται.
Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Toyota C-HR δεν έχει αλλάξει πολύ. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος του είναι στα 4,36 μέτρα (με τον εμπρός πρόβολο να έχει «μαζευτεί» ελάχιστα χιλιοστά), το πλάτος έχει αυξηθεί σε σχέση με την απερχόμενη γενιά κατά 35 χλστ., φτάνοντας τα 1,83 μέτρα και το ύψος είναι στα 1,56 μέτρα.
Μοντέρνο και… φωτεινό εσωτερικό
Μόλις καθίσαμε στο οδηγοκεντρικό cockpit, τα ποιοτικά υλικά και η προσεγμένη συναρμογή είναι στοιχεία που ξεχώρισαν αμέσως – τουλάχιστον στην έκδοση GR Sport που είχαμε στη διάθεσή μας. Κάτι ακόμα που έχει ενδιαφέρον, είναι ο νέος ατμοσφαιρικός φωτισμός με τη δυνατότητα αλλαγής ανάμεσα σε 64 χρώματα ή της αυτόματης προσαρμογής του αναλόγως με την ώρα της ημέρας.
Οι 24 αποχρώσεις δηλαδή είναι προγραμματισμένες να αλλάζουν ανάλογα με την ώρα, ξεκινώντας από ζωηρούς τόνους στο ξεκίνημα της μέρας και καταλήγοντας σε πιο χαλαρωτικούς το βράδυ. Παράλληλα, ο φωτισμός έχει και άλλες δυνατότητες όπως να προειδοποιεί στο άνοιγμα μιας πόρτας όταν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με άλλα οχήματα ή ποδηλάτες που πλησιάζουν από πίσω.
Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών με δυνατότητα προσαρμογής αναλόγως με το γούστο του οδηγού και τα προγράμματα οδήγησης (Custom, Normal, Eco και Sport).
Λίγο πιο δίπλα βρίσκεται η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων – 8 ιντσών στην βασική έκδοση C-ULT, ενώ όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις εξοπλίζονται με μεγαλύτερη οθόνη 12,3 ιντσών. Αναφορικά με την ανάλυση και την απόκριση του συστήματος infotainment πρέπει να πούμε πως βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο. Εντύπωση μας έκανε επίσης η σαφής καθοδήγηση του προεγκατεστημένου συστήματος πλοήγησης του αυτοκινήτου. Από την άλλη, εάν εμπιστεύεστε μόνο τη Google, τότε υπάρχει η ασύρματη σύνδεση με smartphone για τη χρήση του Apple CarPlay και του Android Auto.
Στον σωστό δρόμο
Το «ψεγάδι» που κυνηγάει την πρώτη γενιά C-HR φαίνεται να προσπάθησαν να… διορθώσουν οι σχεδιαστές και αφορά τους πίσω επιβάτες. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για τα παράθυρα των πίσω θέσεων, όπου πλέον δεν είναι τόσο μικρά δημιουργώντας μια «κλειστοφοβική» αίσθηση, ωστόσο παραμένει μικρό το άνοιγμα τους.
Από την άλλη, ο χώρος για 4 ενήλικες είναι βελτιωμένος, αλλά -κακά τα ψέματα- δεν είναι το δυνατό «χαρτί» του C-HR. Σε αυτό προστίθεται ο ικανοποιητικός χώρος αποσκευών (310 – 388λτ. αναλόγως τον κινητήρα), οι διάφορες θέσεις για μικροαντικείμενα, καθώς και το ράφι ακριβώς μπροστά από τον συνοδηγό.
4 υβριδικοί κινητήρες εκ των οποίων ένας plug-in hybrid
Το νέας γενιάς Toyota C-HR διατίθεται σε τέσσερις υβριδικές εκδόσεις: Δύο full hybrid (HEV), μία τετρακίνητη HEV και μία plug-in hybrid (PHEV). Ωστόσο στην Ίμπιζα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε μόνο τις δύο από αυτές.
Ουσιαστικά, το ιαπωνικό C-SUV δανείζεται τα υβριδικά συστήματα κίνησης 5ης γενιάς που συναντάμε στην Corolla HEV και το Prius PHEV. Αναλυτικότερα, έχουμε τον «βασικό» 1.8 Hybrid των 140 ίππων, ο οποίος αποτελεί την χαρά της… οικονομίας. Εκτός από τη μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η Toyota (4,7 λτ./100 χλμ), οι εκπεμπόμενοι ρύποι είναι 105 γρ./χλμ.
Ένα σκαλί πιο πάνω έχουμε τον 2λιτρο Hybrid των 197 ίππων, ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί και με το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης i-AWD. Σε αυτές τις δύο εκδόσεις η μέση κατανάλωση είναι 4,8 λτ./100 χλμ και 5 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα. Τέλος, στην κορυφή βρίσκεται η plug-in hybrid έκδοση των 220 συνδυασμένων ίππων από έναν 2λιτρο βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα. Η μέση κατανάλωση είναι μόλις 0,9 λτ./100 χλμ., ενώ με την μπαταρία των 13,6 kWh το νέο C-HR μπορεί να ταξιδέψει έως και 66 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά.
Οδήγηση στο νησί
Αρχικά οδηγήσαμε την έκδοση 2.0 Hybrid 200 i-AWD στους δρόμους της Ίμπιζα. Καταγράφοντας αρκετά χιλιόμετρα στο ισπανικό νησί, το νέο C-HR στην έκδοση GR Sport εξοπλίζεται με ενισχυμένο σύστημα ανάρτησης, γεγονός που υπογράφει την πιο σφιχτή αίσθηση – δεν είναι τυχαίο που δοκιμάστηκε και στη γνωστή πίστα Nurburgring. Παρόλο τους τροχούς 20 ιντσών, το τετρακίνητο SUV μπορούσε να κρατάει τους επιβάτες άνετους, τόσο στην άσφαλτο όσο και σε εκτός δρόμου μονοπάτια. Δεν υπερβάλλαμε οδηγώντας σε κακοτράχαλες διαδρομές, αλλά η καλή απόσταση από το έδαφος (High-Rider χαρακτηρίζεται το μοντέλο άλλωστε) μάς ώθησε να εξερευνήσουμε λίγο παραπάνω το νησί.
Εκεί φάνηκε και η ακαμψία της πλατφόρμας, καθώς και η σωστή λειτουργία των πίσω πολλαπλών συνδέσμων. Αφήνοντας όμως το χωμάτινο τμήμα της διαδρομής μας, σε πιο υψηλές ταχύτητες το νέο C-HR είναι πιο αθόρυβο στην καμπίνα. Αυτό οφείλεται στη βελτιωμένη αεροδυναμική και την μικρότερη μετωπική επιφάνεια. Πλέον, ο συντελεστής οπισθέλκουσας αγγίζει το 0,318.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Toyota μείωσε τις στροφές του κινητήρα κατά 500 rpm ώστε να μην ενοχλεί κατά την οδήγηση του αυτοκινήτου στον αυτοκινητόδρομο. Δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε ότι καταφέραμε να μην διαταράξουμε την ησυχία στην καμπίνα όταν βυθίζαμε πιο επιθετικά το πεντάλ του γκαζιού. Στην προσπάθεια του το υβριδικό σύνολο να σερβίρει τις καλές του επιδόσεις, το e-CVT κρατά τις στροφές σταθερά ψηλά. Οδηγώντας πάντως σε φυσιολογικές ταχύτητες, το trip computer ανακοίνωνε τις εργοστασιακές τιμές κατανάλωσης. Τελικά κατέληξε στα 6 λτ./100 χλμ., τιμή αξιέπαινη για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.
Σειρά είχε -ίσως- η πιο σημαντική έκδοση από εμπορικής σκοπιάς, μιας και το 1.8 Hybrid θα έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς τόσο στη χώρα μας όσο και στον υπόλοιπο κόσμο. Κατά τη μετάβαση αυτή φάνηκε η έλλειψη των 50+ ίππων, ωστόσο η ποιοτική κύλιση και η ευχάριστη οδήγηση εντός πόλης είναι που παραμένει και σε αυτή τη βερσιόν. Σε αυτή την περίπτωση όμως αλλάζουν σημαντικά και τα νούμερα περί κατανάλωσης με αποτέλεσμα να κυκλοφορούμε με μια μέση τιμή των 4,8 λτ./100 χλμ.
Στην Ισπανία, αλλά και σε άλλες χώρες του εξωτερικού, ο πεζός «πετάγεται» (νομιμότατα) στις διαβάσεις χωρίς πολλές φορές να κοιτάξει εάν έρχεται κάποιο αυτοκίνητο – τα οχήματα οφείλουν να σταματήσουν. Ευτυχώς όμως τα νέα αλλά και τα αναβαθμισμένα συστήματα του T-MATE αναλαμβάνουν δράση και καραδοκούν για να προστατέψουν τόσο τους πεζούς στον δρόμο όσο και τους επιβαίνοντες του αυτοκινήτου, από κάποια απροσεξία ή λάθος εκτίμηση του οδηγού.
Τα πιο πρόσφατα συστήματα Pre-Collision System και Proactive Driving Assist παρακολουθούν συνεχώς τον δρόμο για κινδύνους και μπορούν να προειδοποιήσουν τον οδηγό ή να καταστείλουν αυτόματα την επιτάχυνση και να παρέμβουν με πέδηση, εάν εντοπιστεί άμεσος κίνδυνος.
Έμφαση έχει δοθεί και στον τομέα της βιωσιμότητας. Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το νέο μοντέλο χρησιμοποιεί διπλάσια ποσότητα ανακυκλωμένων πλαστικών και σε περισσότερα από 100 διαφορετικά σημεία. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται 19 εξαρτήματα που αποτελούνται από τουλάχιστον 80% ανακυκλωμένο υλικό.
Εκτός από τα πλαστικά μέρη στο εσωτερικό και τα πατάκια από ανακυκλωμένο υλικό, ένα νέο συνθετικό κάλυμμα καθισμάτων είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά σε Toyota. Εκτεταμένες αναλύσεις και δοκιμές εξασφάλισαν ότι η εμφάνιση, η αίσθηση και η ανθεκτικότητα των ανακυκλωμένων υλικών στο νέο Toyota C-HR είναι ίδια ή και καλύτερη από τα πρωτογενή εναλλακτικά υλικά.
Η προχωρημένη αισθητική και η αξιοσημείωτη οικονομία καυσίμου (ειδικά για το δεύτερο βγάζουμε το καπέλο στην Toyota) είναι στοιχεία που μας εντυπωσίασαν ευχάριστα. Ωστόσο το C-HR δεν μένει μόνο εκεί μιας και με μια σειρά από εξελιγμένες τεχνολογίες σε προστατεύει και σε βοηθάει. Παράλληλα βοηθάει και τον πλανήτη με μια σειρά από ενέργειες, αφήνοντας όσο τον δυνατό πιο μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Η Toyota Ελλάς έχει ήδη ανακοινώσει τις τιμές του μοντέλου, οι οποίες ξεκινούν από 29.300 ευρώ. Αν θέλετε να δείτε ολόκληρο τον επίσημο τιμοκατάλογο, πατήστε εδώ.
Μετά από 6 χρόνια λοιπόν, η Toyota παρουσιάζει τη δεύτερη γενιά του «αντισυμβατικού» της SUV, έχοντας στην πλάτη του πάνω από 840.000 πωλήσεις στην Ευρώπη.
Αναμφίβολα, στο εμπρός τμήμα του νέου Toyota C-HR κλέβουν την παράσταση τα φωτιστικά σώματος σχήματος C, ενώ οι γραμμές του ρύγχους υιοθετήθηκαν από το ηλεκτρικό bZ4X και την τελευταία γενιά Toyota Prius.
Πηγαίνοντας προς τα πίσω το βλέμμα σταματά στις νέες χωνευτές χειρολαβές, κάτι που για πρώτη φορά συναντάμε σε Toyota, και στην coupe γραμμή, που άλλωστε αποτελεί το σήμα κατατεθέν του εν μοντέλου. Στην περίπτωση διχρωμίας δε, η αντίθεση είναι ακόμα πιο έντονη και εντυπωσιακή.
Στο πίσω τμήμα, αξίζει να σημειωθεί ότι τα φωτιστικά φανάρια αφενός εφάπτονται -σχεδόν- με τις πίσω πόρτες, αφετέρου ενώνονται μεταξύ τους με μία κόκκινη μπάρα προσδίδοντας μια ξεχωριστή ταυτότητα στο νέο μοντέλο. Μάλιστα, στη μέση της μπάρας αναγράφεται η μάρκα και το μοντέλο, τα οποία φωτίζονται μόνο όταν κλειδωθεί ή ξεκλειδωθεί το αυτοκίνητο, καθώς από τον νόμο δεν επιτρέπεται να φωτίζεται.
Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Toyota C-HR δεν έχει αλλάξει πολύ. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος του είναι στα 4,36 μέτρα (με τον εμπρός πρόβολο να έχει «μαζευτεί» ελάχιστα χιλιοστά), το πλάτος έχει αυξηθεί σε σχέση με την απερχόμενη γενιά κατά 35 χλστ., φτάνοντας τα 1,83 μέτρα και το ύψος είναι στα 1,56 μέτρα.
Μοντέρνο και… φωτεινό εσωτερικό
Μόλις καθίσαμε στο οδηγοκεντρικό cockpit, τα ποιοτικά υλικά και η προσεγμένη συναρμογή είναι στοιχεία που ξεχώρισαν αμέσως – τουλάχιστον στην έκδοση GR Sport που είχαμε στη διάθεσή μας. Κάτι ακόμα που έχει ενδιαφέρον, είναι ο νέος ατμοσφαιρικός φωτισμός με τη δυνατότητα αλλαγής ανάμεσα σε 64 χρώματα ή της αυτόματης προσαρμογής του αναλόγως με την ώρα της ημέρας.
Οι 24 αποχρώσεις δηλαδή είναι προγραμματισμένες να αλλάζουν ανάλογα με την ώρα, ξεκινώντας από ζωηρούς τόνους στο ξεκίνημα της μέρας και καταλήγοντας σε πιο χαλαρωτικούς το βράδυ. Παράλληλα, ο φωτισμός έχει και άλλες δυνατότητες όπως να προειδοποιεί στο άνοιγμα μιας πόρτας όταν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με άλλα οχήματα ή ποδηλάτες που πλησιάζουν από πίσω.
Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών με δυνατότητα προσαρμογής αναλόγως με το γούστο του οδηγού και τα προγράμματα οδήγησης (Custom, Normal, Eco και Sport).
Λίγο πιο δίπλα βρίσκεται η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων – 8 ιντσών στην βασική έκδοση C-ULT, ενώ όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις εξοπλίζονται με μεγαλύτερη οθόνη 12,3 ιντσών. Αναφορικά με την ανάλυση και την απόκριση του συστήματος infotainment πρέπει να πούμε πως βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο. Εντύπωση μας έκανε επίσης η σαφής καθοδήγηση του προεγκατεστημένου συστήματος πλοήγησης του αυτοκινήτου. Από την άλλη, εάν εμπιστεύεστε μόνο τη Google, τότε υπάρχει η ασύρματη σύνδεση με smartphone για τη χρήση του Apple CarPlay και του Android Auto.
Στον σωστό δρόμο
Το «ψεγάδι» που κυνηγάει την πρώτη γενιά C-HR φαίνεται να προσπάθησαν να… διορθώσουν οι σχεδιαστές και αφορά τους πίσω επιβάτες. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για τα παράθυρα των πίσω θέσεων, όπου πλέον δεν είναι τόσο μικρά δημιουργώντας μια «κλειστοφοβική» αίσθηση, ωστόσο παραμένει μικρό το άνοιγμα τους.
Από την άλλη, ο χώρος για 4 ενήλικες είναι βελτιωμένος, αλλά -κακά τα ψέματα- δεν είναι το δυνατό «χαρτί» του C-HR. Σε αυτό προστίθεται ο ικανοποιητικός χώρος αποσκευών (310 – 388λτ. αναλόγως τον κινητήρα), οι διάφορες θέσεις για μικροαντικείμενα, καθώς και το ράφι ακριβώς μπροστά από τον συνοδηγό.
4 υβριδικοί κινητήρες εκ των οποίων ένας plug-in hybrid
Το νέας γενιάς Toyota C-HR διατίθεται σε τέσσερις υβριδικές εκδόσεις: Δύο full hybrid (HEV), μία τετρακίνητη HEV και μία plug-in hybrid (PHEV). Ωστόσο στην Ίμπιζα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε μόνο τις δύο από αυτές.
Ουσιαστικά, το ιαπωνικό C-SUV δανείζεται τα υβριδικά συστήματα κίνησης 5ης γενιάς που συναντάμε στην Corolla HEV και το Prius PHEV. Αναλυτικότερα, έχουμε τον «βασικό» 1.8 Hybrid των 140 ίππων, ο οποίος αποτελεί την χαρά της… οικονομίας. Εκτός από τη μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η Toyota (4,7 λτ./100 χλμ), οι εκπεμπόμενοι ρύποι είναι 105 γρ./χλμ.
Ένα σκαλί πιο πάνω έχουμε τον 2λιτρο Hybrid των 197 ίππων, ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί και με το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης i-AWD. Σε αυτές τις δύο εκδόσεις η μέση κατανάλωση είναι 4,8 λτ./100 χλμ και 5 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα. Τέλος, στην κορυφή βρίσκεται η plug-in hybrid έκδοση των 220 συνδυασμένων ίππων από έναν 2λιτρο βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα. Η μέση κατανάλωση είναι μόλις 0,9 λτ./100 χλμ., ενώ με την μπαταρία των 13,6 kWh το νέο C-HR μπορεί να ταξιδέψει έως και 66 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά.
Οδήγηση στο νησί
Αρχικά οδηγήσαμε την έκδοση 2.0 Hybrid 200 i-AWD στους δρόμους της Ίμπιζα. Καταγράφοντας αρκετά χιλιόμετρα στο ισπανικό νησί, το νέο C-HR στην έκδοση GR Sport εξοπλίζεται με ενισχυμένο σύστημα ανάρτησης, γεγονός που υπογράφει την πιο σφιχτή αίσθηση – δεν είναι τυχαίο που δοκιμάστηκε και στη γνωστή πίστα Nurburgring. Παρόλο τους τροχούς 20 ιντσών, το τετρακίνητο SUV μπορούσε να κρατάει τους επιβάτες άνετους, τόσο στην άσφαλτο όσο και σε εκτός δρόμου μονοπάτια. Δεν υπερβάλλαμε οδηγώντας σε κακοτράχαλες διαδρομές, αλλά η καλή απόσταση από το έδαφος (High-Rider χαρακτηρίζεται το μοντέλο άλλωστε) μάς ώθησε να εξερευνήσουμε λίγο παραπάνω το νησί.
Εκεί φάνηκε και η ακαμψία της πλατφόρμας, καθώς και η σωστή λειτουργία των πίσω πολλαπλών συνδέσμων. Αφήνοντας όμως το χωμάτινο τμήμα της διαδρομής μας, σε πιο υψηλές ταχύτητες το νέο C-HR είναι πιο αθόρυβο στην καμπίνα. Αυτό οφείλεται στη βελτιωμένη αεροδυναμική και την μικρότερη μετωπική επιφάνεια. Πλέον, ο συντελεστής οπισθέλκουσας αγγίζει το 0,318.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Toyota μείωσε τις στροφές του κινητήρα κατά 500 rpm ώστε να μην ενοχλεί κατά την οδήγηση του αυτοκινήτου στον αυτοκινητόδρομο. Δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε ότι καταφέραμε να μην διαταράξουμε την ησυχία στην καμπίνα όταν βυθίζαμε πιο επιθετικά το πεντάλ του γκαζιού. Στην προσπάθεια του το υβριδικό σύνολο να σερβίρει τις καλές του επιδόσεις, το e-CVT κρατά τις στροφές σταθερά ψηλά. Οδηγώντας πάντως σε φυσιολογικές ταχύτητες, το trip computer ανακοίνωνε τις εργοστασιακές τιμές κατανάλωσης. Τελικά κατέληξε στα 6 λτ./100 χλμ., τιμή αξιέπαινη για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.
Σειρά είχε -ίσως- η πιο σημαντική έκδοση από εμπορικής σκοπιάς, μιας και το 1.8 Hybrid θα έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς τόσο στη χώρα μας όσο και στον υπόλοιπο κόσμο. Κατά τη μετάβαση αυτή φάνηκε η έλλειψη των 50+ ίππων, ωστόσο η ποιοτική κύλιση και η ευχάριστη οδήγηση εντός πόλης είναι που παραμένει και σε αυτή τη βερσιόν. Σε αυτή την περίπτωση όμως αλλάζουν σημαντικά και τα νούμερα περί κατανάλωσης με αποτέλεσμα να κυκλοφορούμε με μια μέση τιμή των 4,8 λτ./100 χλμ.
Στην Ισπανία, αλλά και σε άλλες χώρες του εξωτερικού, ο πεζός «πετάγεται» (νομιμότατα) στις διαβάσεις χωρίς πολλές φορές να κοιτάξει εάν έρχεται κάποιο αυτοκίνητο – τα οχήματα οφείλουν να σταματήσουν. Ευτυχώς όμως τα νέα αλλά και τα αναβαθμισμένα συστήματα του T-MATE αναλαμβάνουν δράση και καραδοκούν για να προστατέψουν τόσο τους πεζούς στον δρόμο όσο και τους επιβαίνοντες του αυτοκινήτου, από κάποια απροσεξία ή λάθος εκτίμηση του οδηγού.
Τα πιο πρόσφατα συστήματα Pre-Collision System και Proactive Driving Assist παρακολουθούν συνεχώς τον δρόμο για κινδύνους και μπορούν να προειδοποιήσουν τον οδηγό ή να καταστείλουν αυτόματα την επιτάχυνση και να παρέμβουν με πέδηση, εάν εντοπιστεί άμεσος κίνδυνος.
Έμφαση έχει δοθεί και στον τομέα της βιωσιμότητας. Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το νέο μοντέλο χρησιμοποιεί διπλάσια ποσότητα ανακυκλωμένων πλαστικών και σε περισσότερα από 100 διαφορετικά σημεία. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται 19 εξαρτήματα που αποτελούνται από τουλάχιστον 80% ανακυκλωμένο υλικό.
Εκτός από τα πλαστικά μέρη στο εσωτερικό και τα πατάκια από ανακυκλωμένο υλικό, ένα νέο συνθετικό κάλυμμα καθισμάτων είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά σε Toyota. Εκτεταμένες αναλύσεις και δοκιμές εξασφάλισαν ότι η εμφάνιση, η αίσθηση και η ανθεκτικότητα των ανακυκλωμένων υλικών στο νέο Toyota C-HR είναι ίδια ή και καλύτερη από τα πρωτογενή εναλλακτικά υλικά.
Η προχωρημένη αισθητική και η αξιοσημείωτη οικονομία καυσίμου (ειδικά για το δεύτερο βγάζουμε το καπέλο στην Toyota) είναι στοιχεία που μας εντυπωσίασαν ευχάριστα. Ωστόσο το C-HR δεν μένει μόνο εκεί μιας και με μια σειρά από εξελιγμένες τεχνολογίες σε προστατεύει και σε βοηθάει. Παράλληλα βοηθάει και τον πλανήτη με μια σειρά από ενέργειες, αφήνοντας όσο τον δυνατό πιο μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Η Toyota Ελλάς έχει ήδη ανακοινώσει τις τιμές του μοντέλου, οι οποίες ξεκινούν από 29.300 ευρώ. Αν θέλετε να δείτε ολόκληρο τον επίσημο τιμοκατάλογο, πατήστε εδώ.