Διαβάστε στο Motorone.gr: F1: Το αίτιο των προβλημάτων με τα φρένα της Ferrari
Ο Charles Leclerc πιστεύει ότι θα μπορούσε να είχε παλέψει για τη 2η θέση στον εναρκτήριο αγώνα της φετινής σεζόν της Formula 1, το GP Μπαχρέιν, αν δεν είχε αντιμετωπίσει πρόβλημα διαφοράς θερμοκρασίας μεταξύ των δύο εμπρός δισκόφρενων της Ferrari του, που έφτανε έως και τους 100 βαθμούς Κελσίου και έστρεφε το μονοθέσιο προς τα δεξιά. Το πρόβλημα δεν επέτρεψε στο Μονεγάσκο οδηγό να παλέψει για το βάθρο, αλλά κατάφερε να το συνηθίσει (όταν σταμάτησε να γίνεται χειρότερο) και να προσαρμόσει την οδήγησή του γύρω από αυτό για να εξασφαλίσει την 4η θέση.
O Leclerc δήλωσε: «Ήταν ακατόρθωτο στους πρώτους 15 γύρους, το πρόβλημα γινόταν πολύ χειρότερο σε κάθε γύρο. Βασιζόμουν, στο φρενάρισμα για τη στροφή 9/10 στον προηγούμενο γύρο, αλλά μου φαινόταν πάντα πολύ αργά. Το πρόβλημα γινόταν πολύ χειρότερο, οπότε κάθε φορά φρέναρα 3 μέτρα νωρίτερα, αλλά και πάλι μπλόκαρα. Στη συνέχεια, στο 15ο με 20ό γύρο το ζήτημα σταθεροποιήθηκε».
«Το πρόβλημα δε βελτιώθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Όταν δεν επιδεινωνόταν σε κάθε γύρο με βοήθησε να έχω περισσότερη συνοχή. Λαμβάνοντας υπόψη τα πάντα, η 4η θέση είναι μια πολύ καλή προσπάθεια, αλλά προφανώς είμαι πολύ απογοητευμένος με το αποτέλεσμα, ειλικρινά πιστεύω ότι η 2η θέση ήταν πολύ πιθανή».
«Ήμουν αρκετά έκπληκτος όταν άκουσα το ρυθμό στο τέλος του αγώνα, επειδή κάναμε σχετικά καλούς χρόνους με ένα μονοθέσιο που αισθανόταν εντελώς εκτός, επειδή έπρεπε να αλλάξω τελείως την κατανομή πέδησης και την επιβράδυνση του κινητήρα, για να αντιμετωπίσω το γεγονός ότι το εμπρός δεξιό φρένο δε λειτουργούσε σωστά».
Ο Leclerc κατάφερε να προσπεράσει τον George Russell (που αντιμετώπιζε τα δικά του προβλήματα) για την 4η θέση στο τελευταίο stint του αγώνα, αλλά σχολίασε: «Αν και ήμουν ταχύτερος, θα ήταν πολύ δύσκολο για μένα να προσπεράσω τον George, αν δεν είχε κάνει αυτό το λάθος (μπλόκαρε φρένα και βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 10), επειδή ήταν αρκετά καλός στην τελευταία στροφή, οπότε έπρεπε να επιτεθώ από πολύ μακριά. Αλλά με το πρόβλημα στα φρένα, ήταν πολύ δύσκολο για μένα να πάρω αυτό το ρίσκο».
Ο Leclerc δεν γνώριζε το λόγο για τον οποίο δημιουργήθηκε το πρόβλημα με τα φρένα του, αλλά φαίνεται ότι η Ferrari επέλεξε να μην ανοίξει εντελώς τους αεραγωγούς των φρένων για τον αγώνα, και όταν ο Μονεγάσκος βρέθηκε πίσω από άλλα μονοθέσια, δημιουργήθηκε υπερθέρμανση σε έναν από τους δίσκους. Ο Carlos Sainz σχολίασε: «Στις δοκιμές δεν κάνεις 10 γύρους πίσω από τα προπορευόμενα μονοθέσια. Έτσι, μόνο σήμερα αντιμετωπίσαμε το πρόβλημα με τα φρένα. Σίγουρα πρέπει να αφήσουμε μεγαλύτερα περιθώρια στους επόμενους αγώνες».
«Στο πρώτο και το δεύτερο stint, είχα δονήσεις στα φρένα και η διαδρομή του πεντάλ πήγαινε να γίνει μακριά. Τα έσωσα μετακινούμενος στην πίστα για να δροσίσω την πλευρά που θερμαινόταν περισσότερο και οι κραδασμοί βελτιώθηκαν. Μόλις όλα ηρέμησαν, μπόρεσα να ακολουθήσω το ρυθμό μου». Από τα σχόλια του Ισπανού, φαίνεται ότι ο Sainz αισθάνθηκε το πρόβλημα και το αντιμετώπισε, ενώ ο Leclerc έψαχνε ακόμα απαντήσεις μετά το τέλος του αγώνα.
Αυτό επέτρεψε στον Ισπανό να περάσει σε θέση βάθρου στη συνέχεια, επωφελούμενος και από τα προβλήματα ψύξης στη Mercedes του George Russell, ωστόσο δεν κατάφερε να πλησιάσει τον Sergio Perez στα τελικά στάδια του αγώνα, παρότι είχε τη σκληρή γόμα ελαστικών, έναντι της μαλακής του Μεξικανού.
Η πίστα του Sakhir είναι παραδοσιακά καλή για το μονοθέσιο της Ferrari, αλλά ο Sainz διατηρεί ελπίδες, από το ρυθμό που επέδειξε: «Προσπέρασα 2-3 μονοθέσια στο δρόμο προς το βάθρο και στη συνέχεια διατήρησα το ρυθμό της Red Bull έως το τέλος, κάτι που ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. Παρ’ όλα αυτά, δεν είναι αρκετό. Δε βρισκόμαστε εκεί που θέλουμε. Αλλά είναι ένα καλό βήμα προς τα εμπρός σε σχέση με πέρυσι και ένα σταθερό ξεκίνημα στη σεζόν».
«Όταν βρεθούμε σε καλύτερη άσφαλτο, ελπίζουμε ότι το μονοθέσιό μας θα ζωντανέψει. Αυτή είναι η πιο περιοριστική πίστα όσον αφορά τον πίσω άξονα, με πολύ υψηλή καταπόνηση. Με τα σκληρά ελαστικά αισθανθήκαμε πιο άνετα, γιατί υπερθερμαίνονται και καταπονούνται λιγότερο. Οπότε, το να έρθουμε εδώ και να το κάνουμε αυτό, είναι καλό. Αυτό το μονοθέσιο μοιάζει να έχει μια καλή πλατφόρμα, μοιάζει να είναι κάτι που μπορούμε να συνεχίσουμε να του προσθέτουμε αεροδυναμικό φορτίο. Αλλά πρέπει να το κάνουμε γρήγορα» (για να μην προλάβει η Red Bull να απομακρυνθεί).
O επικεφαλής της Ferrari, Frederic Vasseur, δήλωσε: «Περιμέναμε κάτι καλύτερο, δεν είμαστε ικανοποιημένοι. Η Jeddah θα είναι ένας πολύ διαφορετικός αγώνας. Η άσφαλτος είναι πολύ διαφορετική, θα υπάρχει μηδενική καταπόνηση, η άσφαλτος είναι πολύ λεία, θα χρησιμοποιήσουμε τα πιο μαλακά ελαστικά της Pirelli και θα ξεκινήσουμε όλοι από το μηδέν».
«Είναι ξεκάθαρο ότι αν δούμε τη διαφορά από τον 1ο έως τον 10ο, έχει μειωθεί κατά 50%. Αυτό σημαίνει ότι σε στρατηγικό επίπεδο, θα είναι πολύ πιο δύσκολο να το διαχειριστείς, γιατί όταν βγαίνεις από τα pits βρίσκεσαι πολύ πιο πίσω και σε κίνηση. Όλα είναι πολύ διαφορετικά. Ανταποκριθήκαμε στις προσδοκίες στον ένα γρήγορο γύρο και στον αγώνα καλύψαμε έδαφος. Υπάρχει ακόμα δουλειά που πρέπει να γίνει, αλλά η αρχή είναι καλή»
«Δεν ξεκινήσαμε καλά σε σύγκριση με τη Red Bull, αλλά σε σχέση με πέρυσι ξεκινήσαμε καλά. Κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς βελτιωθήκαμε πολύ και σε ορισμένες πίστες παλεύαμε μαζί τους. Αν καταφέρουμε να εξελιχθούμε όπως το 2023, τότε θα μπορέσουμε να παλέψουμε».
O Leclerc δήλωσε: «Ήταν ακατόρθωτο στους πρώτους 15 γύρους, το πρόβλημα γινόταν πολύ χειρότερο σε κάθε γύρο. Βασιζόμουν, στο φρενάρισμα για τη στροφή 9/10 στον προηγούμενο γύρο, αλλά μου φαινόταν πάντα πολύ αργά. Το πρόβλημα γινόταν πολύ χειρότερο, οπότε κάθε φορά φρέναρα 3 μέτρα νωρίτερα, αλλά και πάλι μπλόκαρα. Στη συνέχεια, στο 15ο με 20ό γύρο το ζήτημα σταθεροποιήθηκε».
«Το πρόβλημα δε βελτιώθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Όταν δεν επιδεινωνόταν σε κάθε γύρο με βοήθησε να έχω περισσότερη συνοχή. Λαμβάνοντας υπόψη τα πάντα, η 4η θέση είναι μια πολύ καλή προσπάθεια, αλλά προφανώς είμαι πολύ απογοητευμένος με το αποτέλεσμα, ειλικρινά πιστεύω ότι η 2η θέση ήταν πολύ πιθανή».
«Ήμουν αρκετά έκπληκτος όταν άκουσα το ρυθμό στο τέλος του αγώνα, επειδή κάναμε σχετικά καλούς χρόνους με ένα μονοθέσιο που αισθανόταν εντελώς εκτός, επειδή έπρεπε να αλλάξω τελείως την κατανομή πέδησης και την επιβράδυνση του κινητήρα, για να αντιμετωπίσω το γεγονός ότι το εμπρός δεξιό φρένο δε λειτουργούσε σωστά».
Ο Leclerc κατάφερε να προσπεράσει τον George Russell (που αντιμετώπιζε τα δικά του προβλήματα) για την 4η θέση στο τελευταίο stint του αγώνα, αλλά σχολίασε: «Αν και ήμουν ταχύτερος, θα ήταν πολύ δύσκολο για μένα να προσπεράσω τον George, αν δεν είχε κάνει αυτό το λάθος (μπλόκαρε φρένα και βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 10), επειδή ήταν αρκετά καλός στην τελευταία στροφή, οπότε έπρεπε να επιτεθώ από πολύ μακριά. Αλλά με το πρόβλημα στα φρένα, ήταν πολύ δύσκολο για μένα να πάρω αυτό το ρίσκο».
Ο Leclerc δεν γνώριζε το λόγο για τον οποίο δημιουργήθηκε το πρόβλημα με τα φρένα του, αλλά φαίνεται ότι η Ferrari επέλεξε να μην ανοίξει εντελώς τους αεραγωγούς των φρένων για τον αγώνα, και όταν ο Μονεγάσκος βρέθηκε πίσω από άλλα μονοθέσια, δημιουργήθηκε υπερθέρμανση σε έναν από τους δίσκους. Ο Carlos Sainz σχολίασε: «Στις δοκιμές δεν κάνεις 10 γύρους πίσω από τα προπορευόμενα μονοθέσια. Έτσι, μόνο σήμερα αντιμετωπίσαμε το πρόβλημα με τα φρένα. Σίγουρα πρέπει να αφήσουμε μεγαλύτερα περιθώρια στους επόμενους αγώνες».
«Στο πρώτο και το δεύτερο stint, είχα δονήσεις στα φρένα και η διαδρομή του πεντάλ πήγαινε να γίνει μακριά. Τα έσωσα μετακινούμενος στην πίστα για να δροσίσω την πλευρά που θερμαινόταν περισσότερο και οι κραδασμοί βελτιώθηκαν. Μόλις όλα ηρέμησαν, μπόρεσα να ακολουθήσω το ρυθμό μου». Από τα σχόλια του Ισπανού, φαίνεται ότι ο Sainz αισθάνθηκε το πρόβλημα και το αντιμετώπισε, ενώ ο Leclerc έψαχνε ακόμα απαντήσεις μετά το τέλος του αγώνα.
Αυτό επέτρεψε στον Ισπανό να περάσει σε θέση βάθρου στη συνέχεια, επωφελούμενος και από τα προβλήματα ψύξης στη Mercedes του George Russell, ωστόσο δεν κατάφερε να πλησιάσει τον Sergio Perez στα τελικά στάδια του αγώνα, παρότι είχε τη σκληρή γόμα ελαστικών, έναντι της μαλακής του Μεξικανού.
Η πίστα του Sakhir είναι παραδοσιακά καλή για το μονοθέσιο της Ferrari, αλλά ο Sainz διατηρεί ελπίδες, από το ρυθμό που επέδειξε: «Προσπέρασα 2-3 μονοθέσια στο δρόμο προς το βάθρο και στη συνέχεια διατήρησα το ρυθμό της Red Bull έως το τέλος, κάτι που ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. Παρ’ όλα αυτά, δεν είναι αρκετό. Δε βρισκόμαστε εκεί που θέλουμε. Αλλά είναι ένα καλό βήμα προς τα εμπρός σε σχέση με πέρυσι και ένα σταθερό ξεκίνημα στη σεζόν».
«Όταν βρεθούμε σε καλύτερη άσφαλτο, ελπίζουμε ότι το μονοθέσιό μας θα ζωντανέψει. Αυτή είναι η πιο περιοριστική πίστα όσον αφορά τον πίσω άξονα, με πολύ υψηλή καταπόνηση. Με τα σκληρά ελαστικά αισθανθήκαμε πιο άνετα, γιατί υπερθερμαίνονται και καταπονούνται λιγότερο. Οπότε, το να έρθουμε εδώ και να το κάνουμε αυτό, είναι καλό. Αυτό το μονοθέσιο μοιάζει να έχει μια καλή πλατφόρμα, μοιάζει να είναι κάτι που μπορούμε να συνεχίσουμε να του προσθέτουμε αεροδυναμικό φορτίο. Αλλά πρέπει να το κάνουμε γρήγορα» (για να μην προλάβει η Red Bull να απομακρυνθεί).
O επικεφαλής της Ferrari, Frederic Vasseur, δήλωσε: «Περιμέναμε κάτι καλύτερο, δεν είμαστε ικανοποιημένοι. Η Jeddah θα είναι ένας πολύ διαφορετικός αγώνας. Η άσφαλτος είναι πολύ διαφορετική, θα υπάρχει μηδενική καταπόνηση, η άσφαλτος είναι πολύ λεία, θα χρησιμοποιήσουμε τα πιο μαλακά ελαστικά της Pirelli και θα ξεκινήσουμε όλοι από το μηδέν».
«Είναι ξεκάθαρο ότι αν δούμε τη διαφορά από τον 1ο έως τον 10ο, έχει μειωθεί κατά 50%. Αυτό σημαίνει ότι σε στρατηγικό επίπεδο, θα είναι πολύ πιο δύσκολο να το διαχειριστείς, γιατί όταν βγαίνεις από τα pits βρίσκεσαι πολύ πιο πίσω και σε κίνηση. Όλα είναι πολύ διαφορετικά. Ανταποκριθήκαμε στις προσδοκίες στον ένα γρήγορο γύρο και στον αγώνα καλύψαμε έδαφος. Υπάρχει ακόμα δουλειά που πρέπει να γίνει, αλλά η αρχή είναι καλή»
«Δεν ξεκινήσαμε καλά σε σύγκριση με τη Red Bull, αλλά σε σχέση με πέρυσι ξεκινήσαμε καλά. Κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς βελτιωθήκαμε πολύ και σε ορισμένες πίστες παλεύαμε μαζί τους. Αν καταφέρουμε να εξελιχθούμε όπως το 2023, τότε θα μπορέσουμε να παλέψουμε».