Διαβάστε στο motorone.gr: Δοκιμάζουμε το νέο Volkswagen ID.7 Pro 77 kWh
Το ID.7 είναι η πρόσφατη προσθήκη στην αμιγώς ηλεκτρική οικογένεια “ID.” της Volkswagen, ωστόσο η πορεία της Γερμανικής μάρκας στην ηλεκτροκίνηση ξεκινά από πολύ παλιότερα.
Οι πειραματισμοί ξεκίνησαν με το Elektro Transporter τη δεκαετία του ’70 και έφτασαν μέχρι το Golf III CitySTROMer, που μπήκε μάλιστα σε περιορισμένη παραγωγή μεταξύ 1992 και 1996. Δεκαεπτά χρόνια μετά, το 2013, η VW λάνσαρε το e-Golf στην αγορά, το οποίο το 2020 παρέδωσε τη σκυτάλη στο ID.3, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό νέας γενιάς της Volkswagen.
Ακολούθησαν τα ID.4, ID.5 και ID.Buzz, για να φτάσουμε στην νέα ηλεκτρική ναυαρχίδα της μάρκας. Το ID.7 είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά αρχικά στην έκδοση Pro Launch Edition με μπαταρία 82 kWh (77 kWh καθαρής χωρητικότητας), ενώ σύντομα αναμένεται και η έκδοση Pro S με 91 k0Wh (net: 86 kWh). Αργότερα, η γκάμα θα εμπλουτιστεί με την τετρακίνητη σπορ έκδοση GTX, καθώς και με την έκδοση Tourer.
5μετρη ηλεκτρική λιμουζίνα
Με μήκος 4.96 μ., το ID.7 είναι το μεγαλύτερο μοντέλο της οικογένειας “ID.” μέχρι σήμερα. Το5θυρο liftback αμάξωμα χαρακτηρίζεται από ρέουσες και μυώδεις γραμμές, με πιο χαρακτηριστικά στοιχεία τη φωτιζόμενη λεπτή λωρίδα LED εμπρός που ενώνει νοητά τους προβολείς, την καμπυλωτή οροφή και τη φωτιζόμενη μπάρα στο πορτμπαγκάζ που αποτελεί συνέχεια των πίσω φωτιστικών σωμάτων.
Κοιτώντας το ID.7 από το πλάι, οι κομψές αναλογίες τονίζονται από τους κοντούς προβόλους και το μεγάλο μεταξόνιο των 2.971 χιλ..
Οι σχεδιαστές της VW έδωσαν έμφαση στην αεροδυναμική απόδοση του αμαξώματος, κάτι που επιβεβαιώνεται με τον εντυπωσιακό συντελεστή Cd 0,23.
Στο εσωτερικό κυριαρχούν ο μινιμαλισμός και η digital λογική. Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα μικρό ψηφιακό πίνακα οργάνων που συγκεντρώνει όλες τις βασικές πληροφορίες οδήγησης και συμπληρώνεται ιδανικά από head-up display επαυξημένης πραγματικότητας.
Στο κέντρο δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής 15 ιντσών του συστήματος infotainment που φροντίζει για άρτια συνδεσιμότητα, πλοήγηση και ψυχαγωγία. Η πρώτη μας παρατήρηση αφορά το γεγονός πως εκεί υπάρχουν και όλες οι ρυθμίσεις του κλιματισμού, καθώς τα φυσικά χειριστήρια και διακόπτες λάμπουν δια της απουσίας τους.
Αυτό σημαίνει πως για οποιαδήποτε μεταβολή της θερμοκρασίας ή της ροής του αέρα, ο οδηγός πρέπει να πάρει το βλέμμα του από το δρόμο και να περιηγηθεί στο μενού της οθόνης. Εναλλακτικά, μπορεί να χρησιμοποιήσει το βελτιωμένο σύστημα φωνητικών εντολών «IDA».
Οι ανέσεις προσφέρονται πλουσιοπάροχα, όπως θα άρμοζε σε μια λιμουζίνα. Ξεχωρίζουμε τα νέα ηλεκτρικά καθίσματα ergoActive που προσφέρουν λειτουργίες κλιματισμού και μασάζ, την προαιρετική γυάλινη πανοραμική ηλιοροφή που αντί για πτυσσόμενο σκιάδιο διαθέτει ειδικό «υγρό κρύσταλλο διασκορπισμένο σε πολυμερές» (Smart Glass), ώστε να γίνεται αδιαφανής ή διαφανής με το πάτημα ενός κουμπιού (αφής), αλλά και το σύστημα Harman Kardon των 700 Watt με τα 14 ηχεία που χαρίζει ήχο υψηλού επιπέδου.
Η ποιότητα υλικών και συναρμογής είναι προσεγμένη, η θέση οδήγησης σωστή και με πληθώρα ρυθμίσεων και οι θήκες για μικροαντικείμενα πολλές και πρακτικές. Με το μήκος να αγγίζει τα 5 μέτρα και το μεταξόνιο τα τρία, οι χώροι είναι αναμενόμενα τεράστιοι. Οι πίσω θέσεις προσφέρουν γενναιόδωρο χώρο τόσο για τα πόδια όσο και για το κεφάλι, με το εντελώς επίπεδο δάπεδο να ενισχύει την άνεση των επιβατών.
Ο χώρος αποσκευών συνδυάζει την ευρυχωρία των 532 λίτρων με την πρακτικότητα της πέμπτης πόρτας, ενώ αν χρειαστεί εκτινάσσει τον όγκο του στα 1.586 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.
Ευέλικτο και αποδοτικό
Το ID.7 βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα της VW για την ηλεκτροκίνηση (MEB) και κινείται από τον νέο ηλεκτροκινητήρα APP550, ο οποίος αναπτύχθηκε από το Volkswagen Group Components στο Κάσελ, όπου και παράγεται.
Πρόκειται για τον ισχυρότερο και με την υψηλότερη ροπή ηλεκτροκινητήρα που έχει τοποθετηθεί μέχρι σήμερα σε ένα Volkswagen ID.. Βρίσκεται τοποθετημένος στο πίσω μέρος του οχήματος και στέλνει ισχύ 286 ίππων και ροπή 545 Nm στους πίσω τροχούς, επιταχύνοντας το ηλεκτρικό μοντέλο από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,5’’ και μέχρι την ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα.
Το βάρους 2,2 τόνων ID.7 είναι πρόθυμο να επιταχύνει με σθένος στο σανίδωμα του γκαζιού, ειδικά αν έχεις επιλέξει το Sport από τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης (Eco, Comfort και Individual τα άλλα τρία). Δεν δυσκολεύεται μάλιστα να σπάσει την πρόσφυση των κινητήριων τροχών (εφόσον έχεις επιλέξει τη ρύθμιση sport στο ESP) και να ανοίξει την τροχιά του πίσω μέρους, προσφέροντας μια αρκετή δόση πισωκίνητης ευχαρίστησης.
Σε κάθε περίπτωση, μια πληθώρα από ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού είναι εκεί για να επέμβουν αν χρειαστεί και να συμβάλλουν στην ασφαλέστατη οδική συμπεριφορά του μεγάλου ηλεκτρικού Volkswagen. Μια συμπεριφορά που χαρακτηρίζεται από σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο και ευελιξία σε δρόμο με στροφές. Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός πως όταν αυξάνει η ταχύτητα έχεις την αίσθηση πως οδηγείς κάτι μικρότερο και ελαφρύτερο!
Στην πόλη, μπορεί το μέγεθος να μην το καθιστά ιδιαίτερα βολικό στο παρκάρισμα, από την άλλη κινείται απροβλημάτιστα χάρη και στον εκπληκτικά μικρό κύκλο στροφής των μόλις 10,9 μέτρων.
Παράλληλα, η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης που σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση συμβάλλουν σε ήσυχες και ξεκούραστες διαδρομές.
Η Volkswagen ανακοινώνει μέση κατανάλωση ενέργειας 14,1- 16,3 kWh ανά 100 χιλιόμετρα που μεταφράζεται σε αυτονομία έως 621 χιλιόμετρα. Στην πράξη, και με βάση αυτά που καταγράψαμε στη δοκιμή μας οδηγώντας τόσο στην πόλη όσο και σε ανοιχτό δρόμο με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, τα 400+ χλμ. με μία πλήρη φόρτιση είναι εφικτά χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται λίγο πάνω από τις 18 kWh/100 χλμ.. Με ελαφρύ πόδι, οι υπολογισμοί του trip computer έκαναν λόγο για αυτονομία 550 χλμ.!
Η μπαταρία των 77 kWh μπορεί να φορτίζει με ισχύ έως 175 kW σε ταχυφορτιστή DC, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να φτάσει από το 10% στο 80% σε 28’. Όταν μάλιστα το όχημα είναι σε κίνηση, το νέο σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας φροντίζει έτσι ώστε η τελευταία να βρίσκεται στην ιδανική θερμοκρασία (λειτουργία preconditioning) πριν ξεκινήσει να φορτίζει.
Τελικά;
Το ID.7 ενσωματώνει την τεχνολογική αφρόκρεμα άνεσης, ασφάλειας και ηλεκτροκίνησης της VW. Ευρύχωρο, ποιοτικό, αποδοτικό, ασφαλέστατο και ευχάριστο, τόσο στην οδήγηση όσο και στη συμβίωση γενικότερα, το μεγάλο ID. είναι γεμάτο πλεονεκτήματα και δίχως αδύνατα σημεία που θα του στερούσαν τη διάκριση, ακόμη κι αν λάβουμε υπόψη πως με τιμή ελάχιστα πάνω από 50.000 € (με την επιδότηση μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2») απευθύνεται σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό κοινό.
ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ
Οι πειραματισμοί ξεκίνησαν με το Elektro Transporter τη δεκαετία του ’70 και έφτασαν μέχρι το Golf III CitySTROMer, που μπήκε μάλιστα σε περιορισμένη παραγωγή μεταξύ 1992 και 1996. Δεκαεπτά χρόνια μετά, το 2013, η VW λάνσαρε το e-Golf στην αγορά, το οποίο το 2020 παρέδωσε τη σκυτάλη στο ID.3, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό νέας γενιάς της Volkswagen.
Ακολούθησαν τα ID.4, ID.5 και ID.Buzz, για να φτάσουμε στην νέα ηλεκτρική ναυαρχίδα της μάρκας. Το ID.7 είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά αρχικά στην έκδοση Pro Launch Edition με μπαταρία 82 kWh (77 kWh καθαρής χωρητικότητας), ενώ σύντομα αναμένεται και η έκδοση Pro S με 91 k0Wh (net: 86 kWh). Αργότερα, η γκάμα θα εμπλουτιστεί με την τετρακίνητη σπορ έκδοση GTX, καθώς και με την έκδοση Tourer.
5μετρη ηλεκτρική λιμουζίνα
Με μήκος 4.96 μ., το ID.7 είναι το μεγαλύτερο μοντέλο της οικογένειας “ID.” μέχρι σήμερα. Το5θυρο liftback αμάξωμα χαρακτηρίζεται από ρέουσες και μυώδεις γραμμές, με πιο χαρακτηριστικά στοιχεία τη φωτιζόμενη λεπτή λωρίδα LED εμπρός που ενώνει νοητά τους προβολείς, την καμπυλωτή οροφή και τη φωτιζόμενη μπάρα στο πορτμπαγκάζ που αποτελεί συνέχεια των πίσω φωτιστικών σωμάτων.
Κοιτώντας το ID.7 από το πλάι, οι κομψές αναλογίες τονίζονται από τους κοντούς προβόλους και το μεγάλο μεταξόνιο των 2.971 χιλ..
Οι σχεδιαστές της VW έδωσαν έμφαση στην αεροδυναμική απόδοση του αμαξώματος, κάτι που επιβεβαιώνεται με τον εντυπωσιακό συντελεστή Cd 0,23.
Στο εσωτερικό κυριαρχούν ο μινιμαλισμός και η digital λογική. Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα μικρό ψηφιακό πίνακα οργάνων που συγκεντρώνει όλες τις βασικές πληροφορίες οδήγησης και συμπληρώνεται ιδανικά από head-up display επαυξημένης πραγματικότητας.
Στο κέντρο δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής 15 ιντσών του συστήματος infotainment που φροντίζει για άρτια συνδεσιμότητα, πλοήγηση και ψυχαγωγία. Η πρώτη μας παρατήρηση αφορά το γεγονός πως εκεί υπάρχουν και όλες οι ρυθμίσεις του κλιματισμού, καθώς τα φυσικά χειριστήρια και διακόπτες λάμπουν δια της απουσίας τους.
Αυτό σημαίνει πως για οποιαδήποτε μεταβολή της θερμοκρασίας ή της ροής του αέρα, ο οδηγός πρέπει να πάρει το βλέμμα του από το δρόμο και να περιηγηθεί στο μενού της οθόνης. Εναλλακτικά, μπορεί να χρησιμοποιήσει το βελτιωμένο σύστημα φωνητικών εντολών «IDA».
Οι ανέσεις προσφέρονται πλουσιοπάροχα, όπως θα άρμοζε σε μια λιμουζίνα. Ξεχωρίζουμε τα νέα ηλεκτρικά καθίσματα ergoActive που προσφέρουν λειτουργίες κλιματισμού και μασάζ, την προαιρετική γυάλινη πανοραμική ηλιοροφή που αντί για πτυσσόμενο σκιάδιο διαθέτει ειδικό «υγρό κρύσταλλο διασκορπισμένο σε πολυμερές» (Smart Glass), ώστε να γίνεται αδιαφανής ή διαφανής με το πάτημα ενός κουμπιού (αφής), αλλά και το σύστημα Harman Kardon των 700 Watt με τα 14 ηχεία που χαρίζει ήχο υψηλού επιπέδου.
Η ποιότητα υλικών και συναρμογής είναι προσεγμένη, η θέση οδήγησης σωστή και με πληθώρα ρυθμίσεων και οι θήκες για μικροαντικείμενα πολλές και πρακτικές. Με το μήκος να αγγίζει τα 5 μέτρα και το μεταξόνιο τα τρία, οι χώροι είναι αναμενόμενα τεράστιοι. Οι πίσω θέσεις προσφέρουν γενναιόδωρο χώρο τόσο για τα πόδια όσο και για το κεφάλι, με το εντελώς επίπεδο δάπεδο να ενισχύει την άνεση των επιβατών.
Ο χώρος αποσκευών συνδυάζει την ευρυχωρία των 532 λίτρων με την πρακτικότητα της πέμπτης πόρτας, ενώ αν χρειαστεί εκτινάσσει τον όγκο του στα 1.586 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.
Ευέλικτο και αποδοτικό
Το ID.7 βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα της VW για την ηλεκτροκίνηση (MEB) και κινείται από τον νέο ηλεκτροκινητήρα APP550, ο οποίος αναπτύχθηκε από το Volkswagen Group Components στο Κάσελ, όπου και παράγεται.
Πρόκειται για τον ισχυρότερο και με την υψηλότερη ροπή ηλεκτροκινητήρα που έχει τοποθετηθεί μέχρι σήμερα σε ένα Volkswagen ID.. Βρίσκεται τοποθετημένος στο πίσω μέρος του οχήματος και στέλνει ισχύ 286 ίππων και ροπή 545 Nm στους πίσω τροχούς, επιταχύνοντας το ηλεκτρικό μοντέλο από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,5’’ και μέχρι την ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα.
Το βάρους 2,2 τόνων ID.7 είναι πρόθυμο να επιταχύνει με σθένος στο σανίδωμα του γκαζιού, ειδικά αν έχεις επιλέξει το Sport από τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης (Eco, Comfort και Individual τα άλλα τρία). Δεν δυσκολεύεται μάλιστα να σπάσει την πρόσφυση των κινητήριων τροχών (εφόσον έχεις επιλέξει τη ρύθμιση sport στο ESP) και να ανοίξει την τροχιά του πίσω μέρους, προσφέροντας μια αρκετή δόση πισωκίνητης ευχαρίστησης.
Σε κάθε περίπτωση, μια πληθώρα από ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού είναι εκεί για να επέμβουν αν χρειαστεί και να συμβάλλουν στην ασφαλέστατη οδική συμπεριφορά του μεγάλου ηλεκτρικού Volkswagen. Μια συμπεριφορά που χαρακτηρίζεται από σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο και ευελιξία σε δρόμο με στροφές. Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός πως όταν αυξάνει η ταχύτητα έχεις την αίσθηση πως οδηγείς κάτι μικρότερο και ελαφρύτερο!
Στην πόλη, μπορεί το μέγεθος να μην το καθιστά ιδιαίτερα βολικό στο παρκάρισμα, από την άλλη κινείται απροβλημάτιστα χάρη και στον εκπληκτικά μικρό κύκλο στροφής των μόλις 10,9 μέτρων.
Παράλληλα, η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης που σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση συμβάλλουν σε ήσυχες και ξεκούραστες διαδρομές.
Η Volkswagen ανακοινώνει μέση κατανάλωση ενέργειας 14,1- 16,3 kWh ανά 100 χιλιόμετρα που μεταφράζεται σε αυτονομία έως 621 χιλιόμετρα. Στην πράξη, και με βάση αυτά που καταγράψαμε στη δοκιμή μας οδηγώντας τόσο στην πόλη όσο και σε ανοιχτό δρόμο με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, τα 400+ χλμ. με μία πλήρη φόρτιση είναι εφικτά χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται λίγο πάνω από τις 18 kWh/100 χλμ.. Με ελαφρύ πόδι, οι υπολογισμοί του trip computer έκαναν λόγο για αυτονομία 550 χλμ.!
Η μπαταρία των 77 kWh μπορεί να φορτίζει με ισχύ έως 175 kW σε ταχυφορτιστή DC, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να φτάσει από το 10% στο 80% σε 28’. Όταν μάλιστα το όχημα είναι σε κίνηση, το νέο σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας φροντίζει έτσι ώστε η τελευταία να βρίσκεται στην ιδανική θερμοκρασία (λειτουργία preconditioning) πριν ξεκινήσει να φορτίζει.
Τελικά;
Το ID.7 ενσωματώνει την τεχνολογική αφρόκρεμα άνεσης, ασφάλειας και ηλεκτροκίνησης της VW. Ευρύχωρο, ποιοτικό, αποδοτικό, ασφαλέστατο και ευχάριστο, τόσο στην οδήγηση όσο και στη συμβίωση γενικότερα, το μεγάλο ID. είναι γεμάτο πλεονεκτήματα και δίχως αδύνατα σημεία που θα του στερούσαν τη διάκριση, ακόμη κι αν λάβουμε υπόψη πως με τιμή ελάχιστα πάνω από 50.000 € (με την επιδότηση μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2») απευθύνεται σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό κοινό.
ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ