F1: Επίσημα στη Haas ο Esteban Ocon το 2025
Ο 27χρονος Esteban Ocon θα γίνει ο πρώτος νικητής Grand Prix στη Formula 1 που θα προσχωρήσει στην ομάδα της Haas. Έπειτα από 5 χρόνια στην Alpine, ο Γάλλος υπέγραψε πολυετή συμφωνία με τη μικρή αμερικανική ομάδα και θα πλαισιώσει τον 19χρονο Βρετανό πρωτοεμφανιζόμενο οδηγό Oliver Bearman του χρόνου.
Ο επικεφαλής της ομάδας της Haas, Ayao Komatsu γνωρίζει πολύ καλά τον Ocon, καθώς έχει συνεργαστεί μαζί του στην ομάδα της Lotus/Renault και τον έχει σε υψηλή εκτίμηση. Για την αμερικανική ομάδα, η συμφωνία με τον Ocon είναι πολύ σημαντική, καθώς ο Γάλλος έχει αρκετά υψηλό προφίλ στην F1. Παράλληλα, δίνει στη Haas τη δυνατότητα να έχει μία ισορροπημένη οδηγική σύνθεση, συνδυάζοντας την εμπειρία του Ocon, στην οποία θα βασιστεί για το στήσιμο του μονοθεσίου, με το πολλά υποσχόμενα ταλέντο του νεαρού Bearman.
O Ayao Komatsu δήλωσε: «Χαίρομαι που εξασφαλίσαμε τις υπηρεσίες του Esteban Ocon για τη Haas F1 Team. Προφανώς γνωρίζω το ταλέντο του εδώ και πολύ καιρό και η προσωπική μας ιστορία χρονολογείται από την παρθενική εμφάνιση του Esteban σε μονοθέσιο της Formula 1. Εγώ ήμουν ο μηχανολόγος αγώνα εκείνη την ημέρα με τη Lotus».
«Ο Esteban εξελίχθηκε σε ένα εδραιωμένο ταλέντο στη Formula 1 και φυσικά σε νικητή Grand Prix. Η εμπειρία που φέρνει, όχι μόνο από το δικό του ταλέντο, αλλά και από το γεγονός ότι εργάστηκε σε μια ομάδα κατασκευαστή, θα είναι επωφελής για εμάς στην ανάπτυξή μας ως οργανισμός. Ήταν ζωτικής σημασίας να έχουμε έναν οδηγό με εμπειρία δίπλα στον Oliver Bearman την επόμενη χρονιά, αλλά ο Esteban είναι μόλις 27 ετών, είναι ακόμα νέος και έχει πολλά να αποδείξει».
Από την πλευρά του, ο Esteban Ocon δήλωσε: «Είμαι ενθουσιασμένος που θα ξεκινήσω αυτό το νέο κεφάλαιο στην καριέρα μου στη Formula 1 και θα ενταχθώ στη Haas F1 Team από την έναρξη της σεζόν 2025. Θα προσχωρήσω σε μια πολύ φιλόδοξη αγωνιστική ομάδα, της οποίας το πνεύμα, η εργασιακή ηθική και η αναμφισβήτητα ανοδική πορεία με έχουν εντυπωσιάσει πραγματικά».
Το σχόλιο του MotorOne
Είχαμε πριν από περίπου δύο εβδομάδες ότι η επίσημη ανακοίνωση θα ερχόταν στα πλαίσια του GP Βελγίου. H Haas μπορεί να βασιστεί στην εμπειρία του Ocon για την κατεύθυνση στησίματος του μονοθεσίου της. Από την πλευρά του, ο Γάλλος θα είναι o οδηγός-ηγέτης της ομάδας, λόγω της εμπειρίας του. Ο Ocon θα είναι πολύ καλό μέτρο σύγκρισης για τον Bearman, τον οποίο θα πρέπει να περιμένουμε τουλάχιστον μέχρι το δεύτερο μισό της σεζόν του 2025 για να αξιολογήσουμε στην πρώτη του σεζόν στην F1.
Τι θα γίνει όμως αν η ταχύτητα του Bearman αρχίσει να αμφισβητεί αυτό τον ηγετικό ρόλο; Δυστυχώς, ο Ocon είναι γνωστός για το γεγονός ότι εμπλέκεται σε συγκρούσεις με τους team-mate του, και αν συμβεί κάτι τέτοιο, ο Komatsu θα πρέπει να παρέμβει με επιβλητικό τρόπο, για να αποτρέψει το ενδεχόμενο να επαναληφθεί αυτό το φαινόμενο και στη Haas. Αυτό θα είναι μία αρκετά μεγάλη πρόκληση για τον Ιάπωνα.
Ο Ocon επέλεξε να πάει στη Haas διότι η έλευση του Pierre Gasly στην Alpine απειλούσε το κύρος του στη γαλλική ομάδα, καθώς ο συμπατριώτης του κέρδισε την εύνοιά της, καθώς έκανε καλύτερη σεζόν πέρυσι. Η κίνηση του Ocon δείχνει ότι πιστεύει στη Haas, καθώς υπήρχαν διαθέσιμες θέσεις και σε μεγαλύτερες, αλλά αυτός επέλεξε αυτήν, πιθανότατα λόγω του Komatsu. Πριν από ένα χρόνο, ίσως να μην έκανε το ίδιο, αλλά η Haas έχει πολύ καλύτερη πορεία φέτος και σίγουρα είναι απαλλαγμένη από τα πολιτικά παιχνίδια της Alpine, κάτι που ίσως επιτρέψει στο Γάλλο να αποδώσει καλύτερα.
Η απώλεια του Nico Hulkenberg ήταν σημαντική για τη Haas, αλλά τα χέρια του Komatsu ήταν δεμένα, καθώς ο ιδιοκτήτης της αμερικανικής ομάδας, Gene Haas, δεν αρέσκεται να πιέζεται σε πρόωρες διαπραγματεύσεις. Ωστόσο, το δίδυμο που θα παρατάξει η αμερικανική ομάδα του χρόνου φαίνεται δυνατό και είναι επιλογή του Ιάπωνα επικεφαλής της ομάδας.
Ο επικεφαλής της ομάδας της Haas, Ayao Komatsu γνωρίζει πολύ καλά τον Ocon, καθώς έχει συνεργαστεί μαζί του στην ομάδα της Lotus/Renault και τον έχει σε υψηλή εκτίμηση. Για την αμερικανική ομάδα, η συμφωνία με τον Ocon είναι πολύ σημαντική, καθώς ο Γάλλος έχει αρκετά υψηλό προφίλ στην F1. Παράλληλα, δίνει στη Haas τη δυνατότητα να έχει μία ισορροπημένη οδηγική σύνθεση, συνδυάζοντας την εμπειρία του Ocon, στην οποία θα βασιστεί για το στήσιμο του μονοθεσίου, με το πολλά υποσχόμενα ταλέντο του νεαρού Bearman.
O Ayao Komatsu δήλωσε: «Χαίρομαι που εξασφαλίσαμε τις υπηρεσίες του Esteban Ocon για τη Haas F1 Team. Προφανώς γνωρίζω το ταλέντο του εδώ και πολύ καιρό και η προσωπική μας ιστορία χρονολογείται από την παρθενική εμφάνιση του Esteban σε μονοθέσιο της Formula 1. Εγώ ήμουν ο μηχανολόγος αγώνα εκείνη την ημέρα με τη Lotus».
«Ο Esteban εξελίχθηκε σε ένα εδραιωμένο ταλέντο στη Formula 1 και φυσικά σε νικητή Grand Prix. Η εμπειρία που φέρνει, όχι μόνο από το δικό του ταλέντο, αλλά και από το γεγονός ότι εργάστηκε σε μια ομάδα κατασκευαστή, θα είναι επωφελής για εμάς στην ανάπτυξή μας ως οργανισμός. Ήταν ζωτικής σημασίας να έχουμε έναν οδηγό με εμπειρία δίπλα στον Oliver Bearman την επόμενη χρονιά, αλλά ο Esteban είναι μόλις 27 ετών, είναι ακόμα νέος και έχει πολλά να αποδείξει».
Από την πλευρά του, ο Esteban Ocon δήλωσε: «Είμαι ενθουσιασμένος που θα ξεκινήσω αυτό το νέο κεφάλαιο στην καριέρα μου στη Formula 1 και θα ενταχθώ στη Haas F1 Team από την έναρξη της σεζόν 2025. Θα προσχωρήσω σε μια πολύ φιλόδοξη αγωνιστική ομάδα, της οποίας το πνεύμα, η εργασιακή ηθική και η αναμφισβήτητα ανοδική πορεία με έχουν εντυπωσιάσει πραγματικά».
Το σχόλιο του MotorOne
Είχαμε πριν από περίπου δύο εβδομάδες ότι η επίσημη ανακοίνωση θα ερχόταν στα πλαίσια του GP Βελγίου. H Haas μπορεί να βασιστεί στην εμπειρία του Ocon για την κατεύθυνση στησίματος του μονοθεσίου της. Από την πλευρά του, ο Γάλλος θα είναι o οδηγός-ηγέτης της ομάδας, λόγω της εμπειρίας του. Ο Ocon θα είναι πολύ καλό μέτρο σύγκρισης για τον Bearman, τον οποίο θα πρέπει να περιμένουμε τουλάχιστον μέχρι το δεύτερο μισό της σεζόν του 2025 για να αξιολογήσουμε στην πρώτη του σεζόν στην F1.
Τι θα γίνει όμως αν η ταχύτητα του Bearman αρχίσει να αμφισβητεί αυτό τον ηγετικό ρόλο; Δυστυχώς, ο Ocon είναι γνωστός για το γεγονός ότι εμπλέκεται σε συγκρούσεις με τους team-mate του, και αν συμβεί κάτι τέτοιο, ο Komatsu θα πρέπει να παρέμβει με επιβλητικό τρόπο, για να αποτρέψει το ενδεχόμενο να επαναληφθεί αυτό το φαινόμενο και στη Haas. Αυτό θα είναι μία αρκετά μεγάλη πρόκληση για τον Ιάπωνα.
Ο Ocon επέλεξε να πάει στη Haas διότι η έλευση του Pierre Gasly στην Alpine απειλούσε το κύρος του στη γαλλική ομάδα, καθώς ο συμπατριώτης του κέρδισε την εύνοιά της, καθώς έκανε καλύτερη σεζόν πέρυσι. Η κίνηση του Ocon δείχνει ότι πιστεύει στη Haas, καθώς υπήρχαν διαθέσιμες θέσεις και σε μεγαλύτερες, αλλά αυτός επέλεξε αυτήν, πιθανότατα λόγω του Komatsu. Πριν από ένα χρόνο, ίσως να μην έκανε το ίδιο, αλλά η Haas έχει πολύ καλύτερη πορεία φέτος και σίγουρα είναι απαλλαγμένη από τα πολιτικά παιχνίδια της Alpine, κάτι που ίσως επιτρέψει στο Γάλλο να αποδώσει καλύτερα.
Η απώλεια του Nico Hulkenberg ήταν σημαντική για τη Haas, αλλά τα χέρια του Komatsu ήταν δεμένα, καθώς ο ιδιοκτήτης της αμερικανικής ομάδας, Gene Haas, δεν αρέσκεται να πιέζεται σε πρόωρες διαπραγματεύσεις. Ωστόσο, το δίδυμο που θα παρατάξει η αμερικανική ομάδα του χρόνου φαίνεται δυνατό και είναι επιλογή του Ιάπωνα επικεφαλής της ομάδας.