Suzuki Vitara 1.4 48V mild hybrid: Η Suzuki διαχρονικά καταφέρνει να συνδυάζει το παραδοσιακό value for money, που συνοδεύει τις κατασκευές της, με τον εύστοχο ρόλο μιας κατασκευής που δεν αναλώνεται στον εντυπωσιασμό, αλλά στην ουσία.

Το Vitara είναι ένα από αυτά, υπήρξε πρωτοπόρο στην SUV λογική, 36 χρόνια πριν όταν πρωτοεμφανίστηκε, και η αλήθεια είναι ότι έχει συνδεθεί διαχρονικά με την απόδραση από την καθημερινότητα.

Απόλυτα συνδεδεμένο λοιπόν με την εκδρομική λογική και με φιλοσοφία που στοχεύει την ευκολία, τις ανέσεις και την αποτελεσματικότητα στον πολλαπλό του ρόλο, το Vitara παραμένει στην επικαιρότητα χωρίς συνταρακτικές αλλαγές κάθε φορά που ο άνεμος της ανανέωσης περνάει από πάνω του.

Μικρές στοχευμένες βελτιώσεις και όχι κοσμογονικές αλλαγές αρκούν και εξακολουθεί με την ίδια εικόνα να πορεύεται ακόμα και σήμερα στην εποχή του εξηλεκτρισμού του. Γιατί όπως έχετε καταλάβει το Vitara διατηρεί την ταυτότητά του μεν, αλλά παραμένει επίκαιρο για να ακολουθεί την εποχή του.

Πρώτη εικόνα
Περιορισμένες αλλαγές εξωτερικά
Διαχρονική σχεδίαση με χαρακτήρα SUV
Διαθέσιμο σε 10 χρώματα και 5 διχρωμίες
Το Vitara είναι ένα από τα πιο διαχρονικά B-SUV της ελληνικής αγοράς και αυτό αποτυπώνεται και στη σχεδίασή του. Άλλωστε, ελάχιστα πράγματα άλλαξαν στο νεότερο μοντέλο. Όσο εκπαιδευμένο κι αν είναι το μάτι, δύσκολα θα βρει αλλαγές κοιτώντας το αυτοκίνητο από πίσω και στο πλάι, μιας και η ανανέωση αφορά κυρίως το εμπρός μέρος.

Η μάσκα έχει πλέον οριζόντιες γρίλιες και ο προφυλακτήρας απέκτησε μεγαλύτερο κεντρικό αεραγωγό με πολύγωνο πλαίσιο σε μαύρο χρώμα. Νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες αλουμινίου. Νότα φρεσκάδας προσφέρει επίσης η ανανεωμένη παλέτα χρωμάτων για το αμάξωμα, με δέκα διαφορετικές αποχρώσεις και πέντε επιλογές διχρωμίας με μαύρη οροφή.

Εσωτερικός κόσμος
Μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αφής 9’’
Πλούσιος εξοπλισμός από την έκδοση GL+
Καλοί χώροι για 4 επιβάτες, πορτμπαγκάζ 375 λτ.
Ο εσωτερικός διάκοσμος έχει τη φρέσκια εικόνα που οφείλει να έχει ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας, δεν διεκδικεί ταμπέλα premium όμως όλα είναι τακτοποιημένα, χωροταξικά ικανοποιεί και οι πρακτικές λύσεις το χαρακτηρίζουν.

Η κυριότερη αλλαγή αποκαλύπτεται μόλις ανοίξεις την πόρτα. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αφής 9’’ που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις και φιλοξενεί το νέο σύστημα πολυμέσων της Suzuki – ίδιο με εκείνο του νέου S-Cross. Αρχικά σου ζητάει λίγο χρόνο προσαρμογής και σύντομα ξεδιπλώνει τις αρετές της συνδυασμένες με πολύ καλή ανάλυση και ευκρίνεια.
Οι υπόλοιπες αλλαγές αφορούν κυρίως επενδύσεις και χρωματισμούς, την κατάργηση του κεντρικού αεραγωγού στο ταμπλό (στη θέση του οποίου κούμπωσε ο αισθητήρας παρακολούθησης του οδηγού) και γενικά η κεντρική σχεδιαστική εικόνα κρατάει χαρακτήρα, όντας αλώβητη.

Κατά τα λοιπά, ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει καλή ορατότητα, οι χώροι παραμένουν καλοί για 4 επιβάτες με τις αποσκευές τους (πορτμπαγκάζ 375 λίτρων) και ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος από τη δεύτερη έκδοση GL+ και πάνω, με στάνταρ μεταξύ άλλων κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και ζάντες αλουμινίου 17’’.
Σε κάθε περίπτωση, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα πλήρες πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης με στάνταρ τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, την παρακολούθηση κατάστασης του οδηγού, την διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας, την αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, το Hill hold, κ.α.

Οδηγικός χαρακτήρας
0-100 χλμ./ώρα σε 9,5’’, τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα
Εργοστασιακή μέση κατανάλωση 5,3 λτ./100 χλμ.
Πλήρες στάνταρ πακέτο συστημάτων υποβοήθησης

Στα μηχανικά μέρη δεν έχουμε αλλαγές – δεν υπήρχε ανάγκη άλλωστε. Η προσθιοκίνητη 48βολτη mild hybrid έκδοση με τον 1.4 Turbo των 129 ίππων και το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, που δοκιμάζουμε εδώ, συνδυάζει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5’’) με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (5,3 λτ./100 χλμ. ανακοινώνει η Suzuki). Απόδειξη στην πράξη τα 6,5 έως 8,5 λτ./100χλμ. που είδαμε εμείς στο trip computer κατά τη διάρκεια της δοκιμής, χωρίς να του δείξουμε και ιδιαίτερο οίκτο.

Οδηγικά, το Vitara πραγματικά τα καταφέρνει περίφημα προσφέροντας υψηλό επίπεδο άνεσης και αίσθηση σιγουριάς και ασφάλειας σε κάθε είδους διαδρομή. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι υπαρκτές στις στροφές με γρήγορη οδήγηση, χωρίς όμως να παίρνουν έκταση και να αγχώνουν, τα φρένα προσφέρουν δύναμη επιβράδυνσης και αντοχή στη χρήση, ενώ η πρόσφυση, η ευκολία ελέγχου και η πληροφόρηση παίρνουν επίσης καλή βαθμολογία.

To καλό κράτημα συνοδεύεται με ευχάριστη φιλικότητα και σωστή πληροφόρηση προς τον οδηγό.
Ταξιδεύει με ασφάλεια στον αυτοκινητόδρομο και ρέει ευχάριστα στον επαρχιακό, προσφέροντας καλό έλεγχο, ενώ δεν θα σου χαλάσει χατίρι ακόμα και αν νιώσεις την ανάγκη για δυναμική οδήγηση σε δρόμο με συνεχείς στροφές. Αρκεί βέβαια να θυμάσαι τι οδηγείς και να το κρίνεις ανάλογα.

Τα 17,5 εκατοστά απόστασης από το έδαφος υποστηρίζουν τον περιηγητικό του χαρακτήρα και με το παραπάνω, ενώ για όσους αρέσκονται σε off road εξορμήσεις υπάρχει η αυτόματη τετρακίνηση AllGrip Select της Suzuki, που θα σας πάει μακρύτερα απ’ ότι φαντάζεστε. Θυμηθείτε όμως ότι απουσιάζει η ρεζέρβα.

Τελικά;
Η Suzuki αποδεικνύει για πολλοστή φορά ότι έχει τον τρόπο της με τα εκδρομικά αυτοκίνητα για την ελληνική πραγματικότητα, με το επίκαιρο Vitara να έρχεται εύστοχο στο σκοπό του. Δεν συμβιβάζει την αρχική φιλοσοφία του που το θέλει δραστήριο σε επίπεδο περιπέτειας, αλλά εκσυγχρονίζεται τόσο όσο για να παραμένει στις επιλογές μεγάλης γκάμας αγοραστών που αναγνωρίζουν την αξία του.