Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε πως έγινε η πρώτη διεθνής αυτοκινητοβιομηχανία που έλαβε έγκριση για δοκιμές αυτοματοποιημένης οδήγησης επιπέδου 4.

Οι δοκιμές αυτές αφορούν συγκεκριμένους και καθορισμένους αστικούς δρόμους και αυτοκινητόδρομους στο Πεκίνο.

Το επίπεδο 4 πρόκειται για ένα στάδιο εξαιρετικά αυτοματοποιημένης οδήγησης. Σε καθορισμένα σενάρια και περιβάλλοντα, το όχημα μπορεί να ολοκληρώσει καθήκοντα οδήγησης χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να είναι έτοιμος να αναλάβει ανά πάσα στιγμή. Η Mercedes-Benz και η WeRide έλαβαν από κοινού την έγκριση δοκιμών αυτοματοποιημένης οδήγησης επιπέδου 4, την οποία εξέδωσε το Γραφείο Επίδειξης Ζώνης Υψηλού Επιπέδου Αυτοματοποιημένης Οδήγησης του Πεκίνου.

Στο πλαίσιο των τεχνολογικών ερευνητικών προγραμμάτων της Mercedes-Benz Κίνας, οι δοκιμές επιπέδου 4 αποσκοπούν στην εξερεύνηση της τεχνολογίας για την ανάπτυξη του λογισμικού και του υλικού του συστήματος αυτοματοποιημένης οδήγησης.

Το έργο επικεντρώνεται στη μελέτη της επεξεργασίας μηνυμάτων από πολλαπλούς αισθητήρες στην αυτοματοποιημένη οδήγηση, στην επαλήθευση της απόδοσης του συστήματος υπό διάφορες συνθήκες και στην ενσωμάτωση της «αντίληψης οδήγησης» στο σύστημα. Δύο ειδικά αναβαθμισμένα μοντέλα Mercedes-Benz S-Class θα χρησιμεύσουν ως οχήματα δοκιμών, εξοπλισμένα με πληθώρα αισθητήρων που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τη συγκεκριμένη λειτουργία, όπως LiDAR, ραντάρ και κάμερες.

Επιπλέον, τα οχήματα δοκιμών είναι εξοπλισμένα με νέα συστήματα για την περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας του συστήματος. Σε πολυσύχναστες αστικές περιοχές, τα οχήματα δοκιμών αναπτύσσονται ώστε να συμμετέχουν στην κανονική κυκλοφορία και να ολοκληρώνουν με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα ελιγμούς, όπως αριστερές στροφές σε μεγάλους δρόμους όπου χρειάζεται να γίνει διακοπή της κυκλοφορίας στο αντίθετο ρεύμα, πλοήγηση σε κυκλικούς κόμβους, αναστροφές και παρκαρίσματα.

Σε αυτοκινητόδρομους, τα οχήματα δοκιμών μπορούν να πραγματοποιούν αυτόματες αλλαγές λωρίδας όταν το προπορευόμενο όχημα επιβραδύνει και μπορούν να περνούν από σταθμούς διοδίων. Σε ακραίες καταστάσεις, το όχημα θα μπορεί να εκτελεί έναν ελιγμό ελάχιστου κινδύνου και θα βρει ένα ασφαλές σημείο για να σταματήσει.