Δοκιμή MINI Countryman SE ALL4 με 313 “ηλεκτρικά” άλογα
Πριν από σχεδόν 14 χρόνια παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το MINI Countryman και πολλοί ήταν τότε που έσπευσαν να εκφράσουν τα αρνητικά τους συναισθήματα, αναφέροντας ότι το Countryman δεν αντιπροσωπεύει αυτό που μας “δίδαξε” τόσα χρόνια η φιλοσοφία ΜΙΝΙ.
Και που να’ ξεραν! Το MINI Countryman έκανε καριέρα όλα αυτά τα χρόνια στη δημοφιλή κατηγορία των SUV, προσφέροντας στοιχεία και πινελιές από τον γνήσιο χαρακτήρα των κλασικών ΜΙΝΙ.
Σήμερα, μιλάμε για την τρίτη γενιά MINI Countryman, το οποίο μάλιστα έρχεται για πρώτη φορά στην πορεία του μοντέλου με αμιγώς ηλεκτρική “καρδιά”.
Το MINI Countryman Electric μπορεί εύκολα να καλύψει τα “θέλω” μιας οικογένειας και με τιμή εκκίνησης (για την έκδοση Ε) να είναι τα 43.950 ευρώ (ή 35.443 ευρώ με την κρατική επιδότηση). Επομένως από τιμολογιακής πλευράς είναι μια ενδιαφέρουσα επιλογή στα premium ηλεκτρικά SUV, θέλουμε κάτι παραπάνω;
Πρώτη εικόνα
• Μίνιμαλ, καθαρές γραμμές
• Αεροδυναμικό συντελεστή 0,26 Cd
• Μήκος 4,42 μέτρα
Εμφανισιακά, ακολουθεί μια μινιμαλιστική προσέγγιση με καθαρές γραμμές και ιδιαίτερες πινελιές, όπως το πλαστικό στην 3η κολόνα, όπου αναγράφεται στις περισσότερες εκδόσεις στοιχεία όπως το ALL4 ή JCW. Φυσικά η μάσκα είναι κλειστή, λόγω της ηλεκτρικής φιλοσοφίας και σίγουρα η μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή (0,26 Cd) συμβάλλει στην καλή αυτονομία.
Βασίζεται στην πλατφόρμα UKL2 του ομίλου της BMW και διατίθεται σε δύο ηλεκτρικές βερσιόν. Η Ε με τους 204 ίππους και η SE ALL4 με τους 313 ίππους και τα 494 Nm ροπής, σημειώνοντας τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτερόλεπτα. Η τελευταία είναι και αυτή που είχαμε στα χέρια μας…
Εσωτερικός κόσμος
• Πρώτη φορά στρογγυλή οθόνη OLED 9,4 ιντσών
• MINI Driving Sounds
• Χώρος αποσκευών 460 λτ. (έως 1.450 λτ.)
Περνώντας στο εσωτερικό, παρατηρούμε τη στρογγυλή οθόνη OLED στο κέντρο του ταμπλό. Το κεντρικό όργανο με διάμετρο 240 mm και γυάλινη επιφάνεια υψηλής ποιότητας ελέγχει ταυτόχρονα το infotainment και τα συστήματα υποβοήθησης. Με το νέο MINI Operating System 9, η διαχείριση όλων των λειτουργιών του οχήματος μπορεί να γίνεται διαισθητικά μέσω αφής ή φωνητικού βοηθού Spike.
Τα MINI Experience Modes αποτελούν ουσιαστικά τα προγράμματα οδήγησης. Εκτός από συγκεκριμένα γραφικά στοιχεία στην οθόνη OLED, έχουν και διαφορετική γραμματοσειρά, καθώς και ειδικών γραφικών φωτισμού σε διαφορετικά χρώματα και μοτίβα. Επιπλέον, τα νέα MINI Driving Sounds στο αμιγώς ηλεκτρικό MINI Countryman SE ALL4 κάνουν πιο…. αισθητή την επιλογή τους σε όλη την καμπίνα!
Με την πανοραμική γυάλινη οροφή, το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα φωτεινό και φιλόξενο. Σημαντική είναι η δυνατότητα μετακίνησης της 2ης σειράς καθισμάτων κατά 130 χλστ., ενώ μπορεί παράλληλα να ρυθμιστεί η κλίση της πλάτης κατά 12 μοίρες. Όσο για τον χώρο αποσκευών, για το Countryman Electric ξεκινάει από τα 460 λίτρα και φτάνει τα 1.450 λίτρα. Οι τέσσερες ανανεωμένες επενδύσεις αποτυπώνουν τη σύγχρονη φιλοσοφία του εσωτερικού σε διάφορες μορφές.
Οδηγικός χαρακτήρας
• Εντυπωσιακές επιδόσεις με 433 χλμ. αυτονομία
• Άνετη και αθόρυβη κύλιση
• Φόρτιση σε 30 λεπτά (10%-80%)
Από τα πρώτα μόλις μέτρα οδήγησης του νέου MINI Countryman SE ALL4, ιδιαίτερη εντύπωση κάνει το σύστημα ανάρτησης και η λειτουργία του απέναντι στους κακοτράχαλους δρόμους της Αττικής. Τα ελάχιστα πιο μεγάλα μετατρόχια και το αυξημένο μεταξόνιο του νέου Countryman δημιουργούσαν μια αίσθηση σιγουριάς και ασφάλειας, ενώ το τιμόνι ακριβές (όχι απόλυτο) ακολουθούσε πιστά τις εντολές μας. Έχει υψηλό περιθώριο πρόσφυσης, ωστόσο η αθόρυβη κύλισή του είναι ένα από τα ατού του, από την άλλη όμως είναι εύκολο να παρασυρθεί κανείς και να βυθίσει λίγο παραπάνω το δεξί πεντάλ. Εκεί, επεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα από το πλούσιο πακέτο συστημάτων που περιλαμβάνονται από τη βασική έκδοση.
Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι τα 180 χλμ./ώρα και εφοδιάζεται με μπαταρία 66,45 kWh με αποτέλεσμα να χαρίζει -σύμφωνα με το εργοστάσιο- αυτονομία έως και 433 χιλιόμετρα. Κατά τη δοκιμή μας, η μέση κατανάλωση βρισκόταν κοντά στις 19 kWh/100 χλμ. με αποτέλεσμα να κυκλοφορούμε με σχεδόν 350 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Ωστόσο, εάν οι θερμοκρασίες ήταν καλύτερες και με πιο συνετή οδήγηση τα 380-400 χιλιόμετρα είναι κάτι εφικτό. Αναφορικά με τον «ανεφοδιασμό», σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) έως και 130 kW, μόλις 30 λεπτά αρκούν για την πλήρωση της μπαταρίας από το 10% στο 80%.
Τελικά;
Το νέο MINI Countryman στην -πρώτη φορά- ηλεκτρική βερσιόν θα κερδίσει το κοινό που αναζητά ένα premium SUV με χαρακτήρα ΜΙΝΙ, ενώ θα επιλέξει τη γρήγορη SE έκδοση για το σύστημα ALL4, θυσιάζοντας τα λίγα χιλιόμετρα επιπλέον στα χιλιόμετρα της αυτονομίας έναντι της “απλής” έκδοσης E. Η τιμή του τοποθετεί το νέο Countryman στην καρδιά του ανταγωνισμού, ενώ ακόμα και στην περίπτωση του SE ALL4 ξεκινάει από 40.282 ευρώ (μαζί με την κρατική επιδότηση) είναι στοιχείο που θα γλυκοκοιτάξει κάποιος.
Και που να’ ξεραν! Το MINI Countryman έκανε καριέρα όλα αυτά τα χρόνια στη δημοφιλή κατηγορία των SUV, προσφέροντας στοιχεία και πινελιές από τον γνήσιο χαρακτήρα των κλασικών ΜΙΝΙ.
Σήμερα, μιλάμε για την τρίτη γενιά MINI Countryman, το οποίο μάλιστα έρχεται για πρώτη φορά στην πορεία του μοντέλου με αμιγώς ηλεκτρική “καρδιά”.
Το MINI Countryman Electric μπορεί εύκολα να καλύψει τα “θέλω” μιας οικογένειας και με τιμή εκκίνησης (για την έκδοση Ε) να είναι τα 43.950 ευρώ (ή 35.443 ευρώ με την κρατική επιδότηση). Επομένως από τιμολογιακής πλευράς είναι μια ενδιαφέρουσα επιλογή στα premium ηλεκτρικά SUV, θέλουμε κάτι παραπάνω;
Πρώτη εικόνα
• Μίνιμαλ, καθαρές γραμμές
• Αεροδυναμικό συντελεστή 0,26 Cd
• Μήκος 4,42 μέτρα
Εμφανισιακά, ακολουθεί μια μινιμαλιστική προσέγγιση με καθαρές γραμμές και ιδιαίτερες πινελιές, όπως το πλαστικό στην 3η κολόνα, όπου αναγράφεται στις περισσότερες εκδόσεις στοιχεία όπως το ALL4 ή JCW. Φυσικά η μάσκα είναι κλειστή, λόγω της ηλεκτρικής φιλοσοφίας και σίγουρα η μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή (0,26 Cd) συμβάλλει στην καλή αυτονομία.
Βασίζεται στην πλατφόρμα UKL2 του ομίλου της BMW και διατίθεται σε δύο ηλεκτρικές βερσιόν. Η Ε με τους 204 ίππους και η SE ALL4 με τους 313 ίππους και τα 494 Nm ροπής, σημειώνοντας τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτερόλεπτα. Η τελευταία είναι και αυτή που είχαμε στα χέρια μας…
Εσωτερικός κόσμος
• Πρώτη φορά στρογγυλή οθόνη OLED 9,4 ιντσών
• MINI Driving Sounds
• Χώρος αποσκευών 460 λτ. (έως 1.450 λτ.)
Περνώντας στο εσωτερικό, παρατηρούμε τη στρογγυλή οθόνη OLED στο κέντρο του ταμπλό. Το κεντρικό όργανο με διάμετρο 240 mm και γυάλινη επιφάνεια υψηλής ποιότητας ελέγχει ταυτόχρονα το infotainment και τα συστήματα υποβοήθησης. Με το νέο MINI Operating System 9, η διαχείριση όλων των λειτουργιών του οχήματος μπορεί να γίνεται διαισθητικά μέσω αφής ή φωνητικού βοηθού Spike.
Τα MINI Experience Modes αποτελούν ουσιαστικά τα προγράμματα οδήγησης. Εκτός από συγκεκριμένα γραφικά στοιχεία στην οθόνη OLED, έχουν και διαφορετική γραμματοσειρά, καθώς και ειδικών γραφικών φωτισμού σε διαφορετικά χρώματα και μοτίβα. Επιπλέον, τα νέα MINI Driving Sounds στο αμιγώς ηλεκτρικό MINI Countryman SE ALL4 κάνουν πιο…. αισθητή την επιλογή τους σε όλη την καμπίνα!
Με την πανοραμική γυάλινη οροφή, το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα φωτεινό και φιλόξενο. Σημαντική είναι η δυνατότητα μετακίνησης της 2ης σειράς καθισμάτων κατά 130 χλστ., ενώ μπορεί παράλληλα να ρυθμιστεί η κλίση της πλάτης κατά 12 μοίρες. Όσο για τον χώρο αποσκευών, για το Countryman Electric ξεκινάει από τα 460 λίτρα και φτάνει τα 1.450 λίτρα. Οι τέσσερες ανανεωμένες επενδύσεις αποτυπώνουν τη σύγχρονη φιλοσοφία του εσωτερικού σε διάφορες μορφές.
Οδηγικός χαρακτήρας
• Εντυπωσιακές επιδόσεις με 433 χλμ. αυτονομία
• Άνετη και αθόρυβη κύλιση
• Φόρτιση σε 30 λεπτά (10%-80%)
Από τα πρώτα μόλις μέτρα οδήγησης του νέου MINI Countryman SE ALL4, ιδιαίτερη εντύπωση κάνει το σύστημα ανάρτησης και η λειτουργία του απέναντι στους κακοτράχαλους δρόμους της Αττικής. Τα ελάχιστα πιο μεγάλα μετατρόχια και το αυξημένο μεταξόνιο του νέου Countryman δημιουργούσαν μια αίσθηση σιγουριάς και ασφάλειας, ενώ το τιμόνι ακριβές (όχι απόλυτο) ακολουθούσε πιστά τις εντολές μας. Έχει υψηλό περιθώριο πρόσφυσης, ωστόσο η αθόρυβη κύλισή του είναι ένα από τα ατού του, από την άλλη όμως είναι εύκολο να παρασυρθεί κανείς και να βυθίσει λίγο παραπάνω το δεξί πεντάλ. Εκεί, επεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα από το πλούσιο πακέτο συστημάτων που περιλαμβάνονται από τη βασική έκδοση.
Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι τα 180 χλμ./ώρα και εφοδιάζεται με μπαταρία 66,45 kWh με αποτέλεσμα να χαρίζει -σύμφωνα με το εργοστάσιο- αυτονομία έως και 433 χιλιόμετρα. Κατά τη δοκιμή μας, η μέση κατανάλωση βρισκόταν κοντά στις 19 kWh/100 χλμ. με αποτέλεσμα να κυκλοφορούμε με σχεδόν 350 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Ωστόσο, εάν οι θερμοκρασίες ήταν καλύτερες και με πιο συνετή οδήγηση τα 380-400 χιλιόμετρα είναι κάτι εφικτό. Αναφορικά με τον «ανεφοδιασμό», σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) έως και 130 kW, μόλις 30 λεπτά αρκούν για την πλήρωση της μπαταρίας από το 10% στο 80%.
Τελικά;
Το νέο MINI Countryman στην -πρώτη φορά- ηλεκτρική βερσιόν θα κερδίσει το κοινό που αναζητά ένα premium SUV με χαρακτήρα ΜΙΝΙ, ενώ θα επιλέξει τη γρήγορη SE έκδοση για το σύστημα ALL4, θυσιάζοντας τα λίγα χιλιόμετρα επιπλέον στα χιλιόμετρα της αυτονομίας έναντι της “απλής” έκδοσης E. Η τιμή του τοποθετεί το νέο Countryman στην καρδιά του ανταγωνισμού, ενώ ακόμα και στην περίπτωση του SE ALL4 ξεκινάει από 40.282 ευρώ (μαζί με την κρατική επιδότηση) είναι στοιχείο που θα γλυκοκοιτάξει κάποιος.