Το Grand Prix Αζερμπαϊτζάν της Formula 1 ήταν συναρπαστικό, με τη δράση να παραμένει αμείωτη καθ’ όλη σχεδόν τη διάρκειά του. Τρεις οδηγοί πάλευαν για τη νίκη για 35 γύρους και δεν είχε… ανοίξει μύτη, μέχρι τα τελικά στάδια του αγώνα. Αλλά όταν τα ελαστικά του Charles Leclerc παρέδωσαν το πνεύμα και μπήκε στη μάχη και ο Carlos Sainz, τα πράγματα πήραν διαφορετική τροπή.

Η μάχη για το 3ο σκαλί του βάθρου κατέληξε σε σύγκρουση στον προτελευταίο γύρο του αγώνα μεταξύ της Ferrari του Sainz και της Red Bull του Sergio Perez, με αμφότερα τα μονοθέσια να προσκρούουν στον τοίχο με αρκετή δύναμη. Ευτυχώς, αμφότεροι οι οδηγοί ήταν εντάξει, αλλά αυτό έδωσε ένα άδοξο τέλος σε μία συναρπαστική μάχη. Εξασφάλισε στο Leclerc τη 2η θέση και κληροδότησε στον George Russell την 3η, ενώ αποτέλεσε ισχυρό πλήγμα για τη Red Bull στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Με τον Leclerc να χάνει χρόνο στους τελευταίους γύρους, ο Perez έκανε μία απόπειρα προσπεράσματος στην 1η στροφή, και έδειχνε να την έχει βγάλει εις πέρας, έως ότου ο Μονεγάσκος ανακτήσει την εσωτερική. Ο Perez έχασε φόρα, και αυτό εκμεταλλεύτηκε ο Sainz για να περάσει τον Μεξικανό και να επιτεθεί στον Leclerc στην επόμενη στροφή. Ωστόσο, ο Μονεγάσκος υπερασπίστηκε την εσωτερική και ο Sainz στριμώχτηκε, χάνοντας φόρα.

Αυτό επέτρεψε στον Perez να επιτεθεί στον Ισπανό στην επόμενη ευθεία, με το μισό μονοθέσιο της Red Bull να βρίσκεται στο πλάι της Ferrari. O Sainz κυνηγούσε το slipstream από τον Leclerc, για να πάρει κάποιο πλεονέκτημα, αλλά το ίδιο στόχευε και ο Perez. Ο Ισπανός κοίταξε τους καθρέπτες του λίγο πριν ξεκινήσει την κίνηση, συνεπώς γνώριζε ότι ο Perez βρισκόταν εκεί. Ο Sainz ξεκίνησε να κινείται προς τα αριστερά, αν και όχι με απότομο τρόπο.

Ο Sainz δήλωσε: «Πήρα την αγωνιστική γραμμή που όλοι ακολουθούμε σε κάθε γύρο. Βγαίνοντας από τη στροφή 2, πάντα κινούμαστε λίγο προς τα αριστερά, αλλά χωρίς να κάνουμε κάποιον περίεργο ή απρόβλεπτο ελιγμό. Ο Charles μπροστά μου πήγαινε επίσης προς τα αριστερά. Απλά ακολουθούσα το slipstream του, και δεν ξέρω, ο Checo αποφάσισε να μη μου δώσει χώρο για καμία κίνηση. Νομίζω ότι είχε αρκετό χώρο».

O Perez, βρισκόμενος πίσω, μπορούσε να δει την κίνηση του Sainz, αλλά δεν αντέδρασε σε αυτήν. O Sainz κινήθηκε περίπου 2 μέτρα προς τα αριστερά και ο Perez μόνο 1 μ., οπότε έγινε η επαφή. Ο Sainz ναι μεν ακολουθούσε την αγωνιστική γραμμή, όπως είχε δικαίωμα να κάνει βρισκόμενος μπροστά, αλλά ήξερε ότι ο Perez βρισκόταν εκεί. Ίσως υπέθεσε ότι ο Perez θα τον ακολουθούσε την κίνηση προς τα αριστερά. Από την πλευρά του, ο Μεξικανός θα μπορούσε να έχει κάνει περισσότερα για να αποφύγει τη σύγκρουση.

Αν και είναι o Sainz αυτός που έκανε την κίνηση η οποία προκάλεσε το ατύχημα, έχει μερίδιο ευθύνης και ο Perez, που δεν μετακινήθηκε προς τα αριστερά περισσότερο. Ίσως ο Perez προσπαθούσε να δώσει στον Sainz να καταλάβει ότι δεν ήταν διατεθειμένος να υποκύψει. Ίσως ο Sainz δεν κοίταξε ξανά τους καθρέπτες του για να δει την αντίδραση του Perez στη δική του κίνηση.

Εντέλει, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να μην επιβάλουν ποινή σε κανέναν από τους δύο οδηγούς, πιθανότατα διότι δεν έκριναν ότι κάποιος από τους δύο είχε μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης. Ωστόσο, επειδή το ατύχημα ήταν αρκετά σφοδρό, και έπειτα από τον αποκλεισμό του Kevin Magnussen για ένα πολύ μικρότερο παράπτωμα, οι αποφάσεις των αγωνοδικών που αφορούν την τιμωρία (ή μη) των οδηγών έχουν βρεθεί στο μικροσκόπιο.