Άλλο ένα Ράλλυ Ακρόπολις έφτασε στο τέλος του. Ο φετινός αγώνας ήταν ένας από τους πιο σκληρούς των τελευταίων ετών και είχε δραματικές εξελίξεις, μέχρι το τελευταίο μέτρο. Η Hyundai κατάφερε να πετύχει το δεύτερο «1-2-3» στην ιστορία της στο WRC, με το πρώτο να έχει έρθει στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του 2022.

Στον αντίποδα, η τούμπα του Sebastien Ogier στην τελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα αποτέλεσε ένα μεγάλο πλήγμα για τις ελπίδες του Γάλλου να κατακτήσει τον 9ο τίτλο της καριέρας του και να ισοφαρίσει το ρεκόρ του συμπατριώτη του, Sebastien Loeb.

Ένα δραματικό φινάλε στην κατηγορία WRC2 επισφράγισε ότι το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 θα μείνει στην ιστορία ως ένας από τους πιο απρόβλεπτους και συναρπαστικούς αγώνες της δεκαετίας μας και αυτό μόνο καλό είναι για τον εθνικό μας αγώνα, ο οποίος το 2025 θα επιστέψει στην παραδοσιακή ημερομηνία διεξαγωγής του, τον Ιούνιο.

01. Δεύτερο «1-2-3» της Hyundai
To ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί αγαπημένο αγώνα της Hyundai, καθώς εδώ είχε σημειώσει το 2022 το πρώτο της «1-2-3» στο WRC, με τα πληρώματά της να «κλειδώνουν» τις τρεις πρώτες θέσεις του βάθρου. Στο φετινό αγώνα, η Hyundai επανέλαβε το θρίαμβο για δεύτερη φορά στην ιστορία της, με τον Thierry Neuville να κατακτά τη 2η φετινή του νίκη και να επεκτείνει το προβάδισμά του στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Το ίδιο κατάφερε να κάνει και η Hyundai στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με τους Dani Sordo και Ott Tanak να συμπληρώνουν το βάθρο.

02. Τούμπα Ogier
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 θα μπορούσε να είναι πολύ διαφορετικό για τον Sebastien Ogier, ο οποίος ήρθε στην Ελλάδα έχοντας αρκετές ελπίδες να κυνηγήσει τον 9ο τίτλο του στο WRC. Ωστόσο, αυτές… κατακρημνίστηκαν στην τελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα. Την Παρασκευή, ένα πρόβλημα με το turbo του Toyota GR Yaris Rally1 τον είχε καθυστερήσει αλλά μέχρι την Κυριακή είχε ανακάμψει έως τη 2η γενικής κατάταξης. Ωστόσο, κυνηγώντας τους επιπλέον βαθμούς της Κυριακής, ο Ogier κατέληξε να τουμπάρει στα τελευταία χιλιόμετρα του αγώνα, και να βρεθεί 3ος στο Πρωτάθλημα Οδηγών, 38 βαθμούς πίσω.

03. Νίκη Fourmaux στην Power Stage
Ο Γάλλος Adrien Fourmaux, ο οδηγός ηγέτης της M-Sport Ford, είχε δείξει την ταχύτητά του στις πρώτες ειδικές διαδρομές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Αλλά στις αναγνωρίσεις δεν είχε εντοπίσει ένα μεγάλο βράχο σε ένα άλμα που έκρυβαν φυλλωσιές δέντρων στην Άνω Παύλιανη και εκεί κατέστρεψε την πίσω αριστερή ανάρτηση του Puma. Ωστόσο, ο Fourmaux απέδειξε πόσο ανταγωνιστικός θα μπορούσε να είναι επικρατώντας στην τελική Power Stage και τερμάτισε 2ος στην κατάταξη της Super Sunday, για να σημειώσει 11 βαθμούς.

04. Το διπλό κλατάρισμα του Tanak
Ο μοναδικός οδηγός από το στρατόπεδο της Hyundai που είχε δείξει την Παρασκευή ότι είχε τη δυνατότητα να κινηθεί στον πολύ γρήγορο ρυθμό του Ogier, ήταν ο Ott Tanak, ο οποίος τρέφει ακόμη ελπίδες για τον τίτλο. Με τα προβλήματα του Ogier, ο Εσθονός οδηγός είχε βρεθεί στην κορυφή της γενικής κατάταξης στο τέλος της Παρασκευής και ξεκινούσε από ευνοϊκή θέση (τελευταίος μεταξύ των αυτοκινήτων της κατηγορίας Rally1) τις ειδικές διαδρομές του Σαββάτου.

Δεν χρειάστηκε πολύ όμως για να… γίνει το κακό. Στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή της δεύτερης ημέρας, στο Ρεγγίνι, ο Tanak αναγκάστηκε να σταματήσει δύο φορές λόγω κλαταρισμένου ελαστικού και από την πρωτοπορία έπεσε στην 4η θέση, χάνοντας κάθε ελπίδα να επικρατήσει στον αγώνα, χωρίς να κάνει κάποιο λάθος.

05. Η ατυχία του Sordo
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 δεν αποκλείεται να ήταν ο τελευταίος αγώνας του βετεράνου οδηγού της Hyundai, Dani Sordo, στο WRC. Στις απογευματινές ειδικές διαδρομές της Παρασκευής, το υβριδικό σύστημα του i20 N Rally1 του Ισπανού είχε σταματήσει να λειτουργεί. Ωστόσο, στην πρώτη ειδική διαδρομή του Σαββάτου, βρέθηκε επικεφαλής, έπειτα από το διπλό κλατάρισμα που έπληξε τον team-mate του, Ott Tanak. Η χαρά του Ισπανού όμως διήρκεσε μόλις δύο ειδικές διαδρομές, αφού ένα κλατάρισμα πίσω δεξιού ελαστικού τον άφησε με κατεστραμμένο αμάξωμα. Συνεπώς, χρειάστηκε να χρησιμοποιήσει μάσκα για να προστατεύσει τα μάτια του από το χώμα που εισερχόταν στην καμπίνα, καθώς δεν υπήρχε σέρβις το Σάββατο.

06. Με ακριβώς τον ίδιο χρόνο στο WRC2
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 ήταν δραματικό μέχρι το τελευταίο εκατοστό του δευτερολέπτου! Ενώ στα τελικά στάδια ο Φινλανδός Sami Pajari φαινόταν ότι θα κατακτούσε μία άνετη νίκη στην κατηγορία WRC2, ένα κλαταρισμένο ελαστικό στο Toyota GR Yaris Rally2 που οδηγούσε, μόλις 5 χλμ. πριν από τον τερματισμό, τον καθυστέρησε αρκετά ώστε να σημειώσει τον ίδιο ακριβώς χρόνο έως το τελευταίο εκατοστό του δευτερολέπτου με τον 2ο, Robert Virves, έπειτα από 3 ώρες και 45 λεπτά αγώνα. Εντέλει, ο Pajari στέφθηκε νικητής, έχοντας κερδίσει την πρώτη ειδική διαδρομή του αγώνα στην κατηγορία.

07. Έλληνες εν δράσει
Στο φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024, ταχύτερος μεταξύ Ελλήνων ήταν ο Παναγιώτης «Ρουστέμης», έχοντας τερματίσει σε μία εξαιρετική 12η θέση γενικής κατάταξης με το Skoda Fabia RS Rally2. Ο Ιορδάνης Σερδερίδης είδε την καρό σημαία στην 14η θέση με το Ford Puma Rally1 της M-Sport, ενώ ο Θέμης Χαλκιάς, με Renault Clio Rally3 ήταν 3ος Έλληνας, τερματίζοντας στην 28η θέση γενικής κατάταξης. Νικητής στην κατηγορία RC4 αναδείχθηκε ο Σάββας Λευκαδίτης με Peugeot 208 Rally4.

08. Οι αστέρες της πανηγυρικής εκκίνησης
Εβδομήντα αγωνιστικά αυτοκίνητα πέρασαν το απόγευμα της Πέμπτης 5 Σεπτεμβρίου τη ράμπα της αφετηρίας του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024, στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας. Τον αγώνα τίμησε με την παρουσία του ο Sir Mark Simon Cavendish, ο μεγαλύτερος κατά πολλούς σπρίντερ ποδηλάτης όλων των εποχών, ο οποίος εκτέλεσε χρέη… συνοδηγού στο Toyota GR Yaris Rally 1 του Sebastien Ogier στο Shakedown, νωρίτερα το πρωί της ίδιας μέρας. Μετά την εκκίνηση, τη σκυτάλη πήρε η Έλενα Παπαρίζου, για να εκτοξεύσει τη διάθεση όλων των παρευρισκομένων στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας. Με τον Μανώλη Κονταρό δίπλα της, έδωσαν τον κατάλληλο εορταστικό τόνο στο «Ράλλυ των Θεών».

09. Η υπερειδική στο Σ.Ε.Α. Σείριος
Για πρώτη φορά στην ιστορία του WRC οι διοργανωτές ενός αγώνα αποφάσισαν να κλείσουν μέρος μιας εθνικής οδού και να πραγματοποιήσουν μία υπερειδική διαδρομή εκεί. Στο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκίνητων Σείριος, οι κορυφαίοι οδηγοί του WRC και πολλά ελληνικά πληρώματα, προσέφεραν πλούσιο θέαμα υπό το φως των προβολέων, για τους χιλιάδες θεατές που ήρθαν να παρακολουθήσουν από κοντά τα θηριώδη αγωνιστικά αυτοκίνητα να κάνουν donuts και να «καίνε λάστιχο».

10. EKO Acropolis Rally Festival
Μία μοναδική εμπειρία σε ένα ξεχωριστό event διοργάνωσε ο Όμιλος Παραπολιτικά Media με την υποστήριξη του MotorOne.gr. Με αφορμή την υπερειδική διαδρομή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, η οποία ολοκλήρωσε το πρόγραμμα του Σαββάτου στον αγώνα, η Πλατεία Αριστοτέλους, στη Θεσσαλονίκη, μεταμορφώθηκε σε «αφετηρία αδρεναλίνης» και προσκαλεί τους λάτρεις της ταχύτητας σε ένα μοναδικό γεγονός. Την παρουσίαση της εκδήλωσης ανέλαβε ο διευθυντής του MotorOne.gr, Βαγγέλης Κιούσης.