Η νέα ναυαρχίδα της Audi είναι το αμιγώς ηλεκτρικό RS e-tron GT performance. To τετράπορτο GT μοντέλο, αν και βρίσκεται στην παραγωγή με τη μία μορφή ή την άλλη από το 2021, εξακολουθεί να παραμένει επίκαιρο σε μια διαρκώς εξελισσόμενη κατηγορία, χάρη στις αναβαθμίσεις τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά.

Το βασικό σχήμα του αυτοκινήτου παραμένει ίδιο, με τις coupe γραμμές και το επιθετικό προφίλ να συνθέτουν ένα καλαίσθητο και δυναμικό αμάξωμα. Η νεότερη εκδοχή αποκτά μέρη από ανθρακονήματα στους προφυλακτήρες, στα πλαϊνά μαρσπιέ και τους καθρέφτες, αλλά και στον πίσω διαχύτη. Η οροφή είναι κατασκευασμένη εξολοκλήρου από ανθρακονήματα, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους.

Οι ζάντες αλουμινίου είναι επανασχεδιασμένες, ενώ υπάρχουν σε διαστάσεις 20 και 21 ιντσών. Τα ελαστικά έχουν κατασκευαστεί σε μεγάλο ποσοστό από ανακυκλωμένα υλικά, χωρίς ωστόσο να χάνουν τις ιδιότητές τους – δηλαδή τη χαμηλή αντίσταση κύλισης και την υψηλή πρόσφυση.

Οι αλλαγές στο εσωτερικό είναι επίσης περιορισμένες με μικρές τροποποιήσεις στις ραφές των καθισμάτων, στα διακοσμητικά στοιχεία της καμπίνας και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος αποτείνει φόρο τιμής στο Audi RS 2 του 1994, με λευκή ρύθμιση για το ταχύμετρο και την ένδειξη ισχύος.

Παρότι φαινομενικά η νέα ναυαρχίδα της Audi δεν διαφέρει πολύ από ένα πιο βασικό Audi e-tron GT, κάτω από το αμάξωμα υπάρχουν πιο σοβαρές αναβαθμίσεις. Οι μονάδες ισχύος τόσο εμπρός όσο και πίσω είναι πιο ισχυρές και παράγουν 342 και 564 ίππους αντίστοιχα. Ο πίσω κινητήρας είναι πιο συμπαγής και ελαφρύς, ρίχνοντας το βάρος στον πίσω άξονα κατά 10 κιλά. Με τη λειτουργία Launch Control, τα δύο μοτέρ αποδίδουν συνδυαστικά 925 ίππους, κάνοντας το νέο e-tron GT performance το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής της Audi έως σήμερα.

Για να μπορέσουν οι ηλεκτροκινητήρες να παράξουν όλη αυτή την ισχύ, η Audi βελτίωσε την διαχείριση θερμότητας του μοντέλου, με τέσσερα ξεχωριστά κυκλώματα ψύξης. Μάλιστα, σε καταστάσεις υψηλού φόρτου, το σύστημα μπορεί να αξιοποιήσει μέχρι και την κλιματιστική μονάδα, προκειμένου να ψύξει πιο αποδοτικά τους ηλεκτροκινητήρες και την μπαταρία. Η απόδοση του κλιματισμού εντός της καμπίνας δεν μειώνεται, καθώς η εταιρεία πραγματοποίησε σημαντικές αλλαγές στις αντλίες και τις βαλβίδες για να βελτιστοποιήσει την απόδοση του συστήματος θερμικής διαχείρισης.

Audi RS e tron GT performanceAudi RS e tron GT performanceAudi RS e tron GT performance
Το αυτοκίνητο τροφοδοτείται με ενέργεια από μια μπαταρία 105 kWh (net. 97 kWh), η οποία προσφέρει θεωρητική αυτονομία 587 χιλιόμετρα. Η ταχύτητα φόρτισης έχει αυξηθεί σε σχέση με άλλες εκδόσεις του e-tron GT κατά 50 kW, φτάνοντας πλέον τα 320 kW. Ως αποτέλεσμα, η μπαταρία μπορεί να φορτίσει από το 10 ως το 80% σε 18 λεπτά – φυσικά στον κατάλληλο φορτιστή και σύμφωνα με τις ιδανικές συνθήκες δοκιμής της Audi.

Η αερανάρτηση του νέου e-tron GT performance έχει αναβαθμιστεί, με ένα σύστημα δύο θαλάμων το οπoίο σύμφωνα με την εταιρεία «προσφέρει υψηλά επίπεδα δυναμικότητας χωρίς να επηρεάζει την άνεση». Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει ένα σύστημα ανάρτησης, το οποίο θα επιτρέπει την αυτόματη παραμετροποίηση των ρυθμίσεων κάθε τροχού ξεχωριστά. Στην ρύθμιση RS performance, η ανάρτηση μπορεί να σφίξει και σε συνεργασία με το traction control, την ηλεκτρονική κατανομή ροπής και την αεροδυναμική του αυτοκινήτου, να προσφέρει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης.

Το εισαγωγικό μοντέλο S θα διαθέτει στάνταρ ατσάλινα φρένα, ενώ τα μοντέλα RS θα διαθέτουν αναβαθμισμένους δίσκους με επικάλυψη σιλικόνης που μπορούν να αποβάλλουν καλύτερα τη θερμότητα. Προαιρετικά, διατίθενται κεραμικά φρένα με δαγκάνες 10 εμβόλων σε ασημί ή κόκκινο χρώμα.

Οι τιμές για το RS e-tron GT performance στην αγορά της Ευρώπης ξεκινούν από τα 160.500 ευρώ ενώ για τις S e-tron GT ξεκινούν από 126.000 ευρώ και για το RS e-tron GT από 147.500 ευρώ.