Στη Διεθνής Έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων στο Ανόβερο, παρουσιάστηκαν πολλά μοντέλα που απευθύνονται σε επαγγελματίες, καθώς και κάποια concept που αποτελούν προπομπό των μελλοντικών σχεδίων τους.

Η συγκεκριμένη έκθεση είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη και μια από τις μεγαλύτερες του κόσμου, όσον αφορά τα επαγγελματικά οχήματα και όπως είναι φυσικό, οι εταιρείες θέλουν να έχουν ισχυρή παρουσία σε αυτήν κάθε χρόνο.

Renault Master
H κριτική επιτροπή του International Van Of The Year απένειμε στο Renault Master τον τίτλο για το 2025, κάνοντάς το το 5ο επαγγελματικό όχημα της γαλλικής εταιρείας που κερδίζει τη συγκεκριμένη διάκριση. Το νέο επαγγελματικό της Renault εξελέγη ομόφωνα από την επιτροπή των έμπειρων δημοσιογράφων του θεσμού, που εκπροσωπούν 25 ευρωπαϊκές χώρες.

Toyota
Η νεότερη προσθήκη στην γκάμα επαγγελματικών οχημάτων της Toyota είναι το Proace Max, ένα van μεγάλων διαστάσεων, το οποίο στοχεύει στην κατάκτηση της ευρωπαϊκής αγοράς. Δίπλα του παρατάχθηκαν το ανανεωμένο και ανασχεδιασμένο μεσαίο Proace, το compact Proace City και τα οχήματα μεταφοράς επιβατών Verso. Tο pick-up Hilux αποκτά αυξημένες επιδόσεις με την παρουσίαση του ήπια υβριδικού Hilux Hybrid 48V.

Kia PV5 & PV7
Η Kia έκανε την επίσημη παρουσίαση των επαγγελματικών οχημάτων Platform Beyond Vehicle (PBV), τα οποία είναι τα πρώτα της κορεάτικης εταιρείας για την ευρωπαϊκή αγορά. Τα πρώτα μοντέλα που παρουσιάστηκαν στο Ανόβερο ήταν τα PV5 και PV7, τα οποία εμφανίστηκαν σε πρωτότυπες εκδόσεις. Τα οχήματα αυτά θα χρησιμοποιούν το δίκτυο Kia Charge που παρέχει πρόσβαση σε περισσότερα από 780.000 σημεία φόρτισης σε 28 ευρωπαϊκές χώρες.

Volkswagen Transporter
H VW παρουσίασε στο Ανόβερο την 7η γενιά του θρυλικού Transporter, του οποίου η ιστορία ξεκινά πριν από 75 χρόνια, το 1949. Το νέο Transporter θα είναι διαθέσιμο σε δύο διαφορετικά μήκη και ύψη αμαξώματος. Η βασική έκδοση έχει μήκος 5,05 μ. και μεταξόνιο 3,1 μ., δηλαδή αρκετά μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του. Όσον αφορά την γκάμα κινητήρων, θα υπάρχουν τρεις πετρελαιοκινητήρες, με απόδοση 110, 150 και 170 ίππων. Στην γκάμα περιλαμβάνεται και ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης 232 ίππων.

Ford
Το παγκόσμιο δημόσιο ντεμπούτο του νέου plug-in υβριδικού Ford Ranger πραγματοποιήθηκε στο Ανόβερο. Πρόκειται για το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο στην κατηγορία των pick-up οχημάτων για την ευρωπαϊκή αγορά, καθώς συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα με τον βενζινοκινητήρα EcoBoost των 2,3 λίτρων της Ford.

Ford Pro EV Range
Επίσης, η Ford παρουσίασε την εξηλεκτρικσμένη οικογένεια Transit, με το best-seller E-Transit, να προσφέρει πλέον και μια έκδοση αυξημένης αυτονομίας 402 χλμ., από μία μπαταρία 89 kWh, το νέο E-Transit Custom, το E-Transit Courier με αυτονομία έως και 300 χιλιόμετρα και ωφέλιμο φορτίο 700 κιλά, καθώς και το plug-in υβριδικό Transit Connect PHEV με ηλεκτρική αυτονομία 118 χλμ. και χρόνο φόρτισης από 5-80% σε 26 λεπτά.

Stellantis
O Όμιλος Stellantis Pro κατέχει μερίδιο αγοράς άνω του 28% στα επαγγελματικά οχήματα και στο Ανόβερο εγκαινίασε το πρόγραμμα «Stellantis CustomFit», προσφέροντας υπηρεσίες μετατροπής και εξατομίκευσης επαγγελματικών οχημάτων, μαζί με μια σειρά προϊόντων ειδικά διαμορφωμένα για διάφορες ανάγκες των πελατών της. Παρουσίασε επίσης πλάνα αξιοποίησης της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCEV), προσφέροντας van με αυτονομία άνω των 500 χιλιομέτρων και χρόνο ανεφοδιασμού μόλις 5 λεπτά.

BYD
H κινεζική εταιρεία παρουσίασε παρουσίασε 4 νέα οχήματα, τα οποία έχουν ως απώτερο σκοπό να εδραιώσουν τη θέση της στην αγορά των επαγγελματικών αυτοκινήτων. Την πρώτη του δημόσια εμφάνιση έκανε το E-VALI, ένα αμιγώς ηλεκτρικό van 3,5/4,25 τόνων, το οποίο έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για την Ευρωπαϊκή αγορά.

Το ΕΥΤ 2.0 προορίζεται για χρήση σε λιμάνια και τερματικούς σταθμούς. Μπορεί να μεταφέρει έως και 75 τόνους μικτό βάρος, ενώ λειτουργεί έως και 16 ώρες με μία φόρτιση. Tο ETM6, ένα αμιγώς ηλεκτρικό φορτηγό 7,5 τόνων. Βασίζεται στην νέα πλατφόρμα eTruck και μπορεί να διανύσει έως και 200 χιλιόμετρα με πλήρες φορτίο.

Το ETH8 είναι ένα φορτηγό 19 τόνων, με αυτονομία 250 χιλιομέτρων που προσφέρει ευελιξία εντός και εκτός πόλης. Διαθέτει μπαταρία 255 kWh και μπορεί να φορτίσει από 20-100% σε μόλις 2 ώρες.

Renault Estafette
H Renault παρουσίασε το Estaffette, ένα φουτουριστικό αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο με ρετρό σχεδιασμό. Η γαλλική εταιρεία είχε στη γκάμα της μοντέλο με αυτό το όνομα από το 1959 έως το 1980, που αντικαταστάθηκε από το Traffic. Το αμάξωμα ύψους 2,59 μέτρων δημιουργεί χώρους έως 7,1 κυβικά μέτρα. Διαθέτει συρόμενη πλαϊνή πόρτα, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει ένα ρολό, που επιτρέπει την πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης. H καμπίνα έχει μόνο ένα κάθισμα -για τον οδηγό- το οποίο μπορεί να περιστραφεί, για εύκολη πρόσβαση.