Δοκιμάζουμε το νέο Fiat 600 Hybrid
Fiat 600 Hybrid: Κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν, το πρώτο 600ρακι εμφανίστηκε το 1955 ως μικρό οικογενειακό της εποχής, από το οποίο μάλιστα εμπνεύστηκε και το μικρότερο 500ράκι. Σταδιοδρόμησε έως το 1969 και ενδιαμέσως ξεπήδησε από αυτό, η τότε εξέλιξή του, το Fiat 850.
Αργότερα, επανήλθε ως λιλιπούτιο city car, όντας η επόμενη μέρα του τετράγωνου Cinquecento. Σαν Seicento από το 1997 έως το 2005 και για την επόμενη πενταετία με το λογότυπο 600.
H μαεστρία της Fiat να συνδέει το παρελθόν της με το παρόν σε κατασκευές με χαρακτήρα και διάρκεια στο χρόνο, αποτυπώνεται σήμερα με το σύγχρονο Fiat 600. Οι Ιταλοί με ευστοχία ανέκαθεν στα μικρά και γοητευτικά αυτοκίνητα, έρχονται με ένα σύγχρονο Seicento να τοποθετηθούν στα B-SUV και να κεντρίσουν το συναίσθημα.
Ο λόγος φυσικά η εμφάνιση που αποτελεί και το πρώτο δυνατό του σημείο, εμπνεόμενο από την επιτυχία του σύγχρονου Fiat 500 και των SUV εκδοχών του. Ορθώς σκεπτόμενοι φρόντισαν το επίκαιρο 600 να μεγαλώσει και από λιλιπούτιο όχημα πόλης να αποτελέσει, ως κόμπακτ SUV, τον αντικαταστάτη του 500Χ.
Η γοητεία του Fiat 600
Βασισμένο στη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας CMP του ομίλου Stellantis, το νέο B-SUV της Fiat έρχεται με μαζεμένες διαστάσεις (μήκος 4.178 χιλ., πλάτος 1.779 χιλ., ύψος 1.525 χιλ.), ασχέτως αν στέκεται επιβλητικά στο δρόμο. Οι υπογραφές «600» υπάρχουν σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου, ώστε ο θεατής να είναι σίγουρος για αυτό που του κέντρισε την ματιά. Μπορεί οι προβολείς και τα περιφερειακά φωτιστικά σώματα εμπρός να μην είναι αυτό που λέμε ολοστρόγγυλα, όμως η κυκλική τους εικόνα κρίνεται πετυχημένη τόσο σχεδιαστικά όσο και ουσιαστικά, με LED ταυτότητα στο φωτιστικό σκοπό τους.
H ξεχωριστή του σχεδίαση συμβαδίζει με ζωηρούς χρωματισμούς και εξατομίκευση, τα vintage στοιχεία εκδηλώνονται με σύγχρονη υλοποίηση και όλα μαζί συμβάλουν σε μια ευχάριστη μοντέρνα διάθεση.
Ομοίως και το εσωτερικό διατηρεί μια συνέπεια στην έμπνευση χωρίς να θυσιάζει πρακτικότητα και εργονομία εις βάρος της. Τα υλικά είναι σκληρά, δείχνουν όμως φινετσάτα στη λεπτομέρεια και στιβαρότητα στην χρήση, ενώ η ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας με στάνταρ οθόνη αφής 10,25 ιντσών για πλοήγηση, ενημέρωση και ψυχαγωγία και με αντίστοιχη 7 ιντσών για τον πίνακα οργάνων, κάνει το compact SUV της Fiat ακόλουθο της εποχής του.
Το infotainment παρέχει φυσικά όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης(Apple CarPlay και Android Auto), ενώ μέσα από το FIAT App μπορείς να είσαι σε άμεση επαφή με το αυτοκίνητο, ακόμα και εξ’ αποστάσεως.
Ο διάκοσμος είναι ευχάριστος και η εξατομίκευση επιλογή, ανάλογα με την έκδοση και το πακέτο που διαλέξει ο ενδιαφερόμενος. Όλες οι εκδόσεις περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων στάνταρ την digital μορφή οθονών και παροχών που αναφέρθηκαν, προβολείς LED Reflector, cruise control, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως για αυτόματο φρενάρισμα, ανίχνευση κόπωσης (οδηγού) και σύστημα διατήρησης της λωρίδας.
Την άνεση και την ασφάλεια ενισχύουν οι υπηρεσίες Connected services. Για παράδειγμα, το Connect ONE μπορεί να εκτελεί κλήσεις ανάγκης και εξυπηρέτησης, καθώς και να δίνει χρήσιμα στοιχεία για την κατάσταση του αυτοκινήτου σε μηνιαία βάση. Το Connect PLUS είναι εστιασμένο στην άνεση με υπηρεσίες πλοήγησης, απομακρυσμένο έλεγχο μέσω της εφαρμογής FIAT app και άλλες δυνατότητες. Το Trip Report, τέλος, βοηθάει τον οδηγό να αναλύει και να βελτιώνει τον τρόπο που οδηγεί, ώστε να πετυχαίνει χαμηλότερη κατανάλωση, μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τη λιγότερη δυνατή φθορά του αυτοκινήτου.
Υπάρχουν επίσης διαθέσιμα τα πακέτα Comfort και Style που αναβαθμίζουν τον ήδη πλούσιο εξοπλισμό, ενώ η κορυφαία έκδοση la Prima προσθέτει στοιχεία όπως ζάντες 18” Diamond Cut, δερμάτινα καθίσματα με μασάζ στου οδηγού, προβολείς full LED με αυτόματη λειτουργία, λεπτομέρειες χρωμίου, infotainment με DAB, θύρες USB A+C, βάση ασύρματης φόρτισης κινητού, περιμετρικούς αισθητήρες παρκαρίσματος, ενεργό cruise control με λειτουργία Stop&Go, κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών και αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.
Έμφαση στην πρακτικότητα και ανέσεις στην καμπίνα θεωρούνται δεδομένα που το χαρακτηρίζουν, οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι ένα από τα δυνατά του σημεία, ενώ και οι επιβάτες, ενήλικοι και με ανάστημα λίγο πάνω από 1,80 μ. ύψος, θα επιβεβαιώσουν την ευρυχωρία – δεδομένης της κατηγορίας του. Καλός είναι και ο χώρος για αποσκευές με τα 385 λίτρα του να επαρκούν για τα μπαγκάζια όλης της παρέας.
To σύγχρονο υβριδικό Seicento
Η Hybrid έκδοση του Fiat 600 συνδυάζει τον γνωστό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων με το ήπιο 48βολτο υβριδικό σύστημα να απαρτίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα 21kW μαζί με μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,89 kWh και στάνταρ 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο προσφέρει και τη δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας.
H συνολική απόδοση κορυφώνεται στους 100 ίππους η ροπή στα 205 Nm, με τις ζωηρές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ. και τελική ταχύτητα 184 χλμ./ώρα) να δίνουν στο Fiat 600 ένα καλό λόγο να βολτάρεις μαζί του.
Το 600 Hybrid ξεκινάει πάντα 100% ηλεκτρικά (e-launch) περιορίζοντας έτσι την κατανάλωση βενζίνης. Χάρη στη λειτουργία e-creeping μπορεί και κινείται προς τα εμπρός χωρίς ο οδηγός να αγγίζει το γκάζι (e-queueing), ενώ μπορεί επίσης να παρκάρει πλήρως ηλεκτρικά (e-parking). Μπορεί μάλιστα υπό συνθήκες να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, τόσο στην πόλη με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα όσο και στον ανοιχτό δρόμο όταν οι απαιτήσεις ισχύος είναι χαμηλές.
Αποδεικνύεται οικονομικό με την μέση κατανάλωση να κρατιέται χαμηλά, με αποτυπώσεις 5 έως 6 λτ./100 χλμ. στο trip computer αν κινείσαι σβέλτα αλλά ανθρώπινα, ενώ δεν ξεφεύγει ιδιαίτερα από τα 7 λτ./100 χλμ., αν ψάχνεις στιγμιαία τις επιδόσεις. Στην πόλη αποδεικνύεται ευέλικτο και βολικό, με έξτρα πόντους να έρχονται από το αγχολυτικό αυτόματο κιβώτιο, ενώ την ικανοποιητική περιφερειακή ορατότητα, την ποιοτική κύλιση και την ηχομόνωση θα εκτιμήσει κάνεις στις αποδράσεις του Σαββατοκύριακου.
Στο δρόμο το σύγχρονο Seicento, παρά το SUV ανάστημα (απόσταση από το έδαφος 205 χιλ.), ακολουθεί το ιταλικό πρότυπο, που το θέλει στιβαρό και επικοινωνιακό προς τον οδηγό του. Θα ακολουθήσει τις εντολές σου δεν θα χάσει την επιθυμητή ιδανική γραμμή που σημαδεύεις και θα σε κάνει στιγμιαία να ξεχάσεις ότι οδηγείς ένα B-SUV.
Τόσο το πλαίσιο όσο και η σφιχτή ανάρτηση υποστηρίζουν το δυναμικό πάτημα με το σωστό σε αίσθηση τιμόνι και τα αποτελεσματικά φρένα να συμπληρώνουν μια ευχάριστη για οδήγηση εικόνα. Δεν ήρθε όμως για να σε πείσει για την σπορ εικόνα του αλλά για ένα ολοκληρωτικό χαρακτήρα, που κάνει τους μικρότερους δυνατούς συμβιβασμούς.
Fiat 600 Hybrid: Έχει το πακέτο!
Το νέο Fiat 600 πατάει μεν στο συναίσθημα και στην γοητεία που εκπέμπει, αλλά δεν μένει μόνο εκεί. Για να πέτυχεις στα πολυπληθή κόμπακτ SUV πρέπει να έχεις και περιεχόμενο και η ιταλική πρόταση κερδίζει συνολικά τις εντυπώσεις. Οι τιμές είναι δελεαστικές, δεδομένου του πλούσιου στάνταρ εξοπλισμού και στα θετικά του συγκαταλέγονται τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και η ελεύθερη καθημερινή κυκλοφορία στον αστικό δακτύλιο, ενώ κάθε Fiat 600 συνοδεύεται επίσης από 5 χρόνια εγγύησης και 5ετή οδική βοήθεια.
Φωτογραφίες: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ
Αργότερα, επανήλθε ως λιλιπούτιο city car, όντας η επόμενη μέρα του τετράγωνου Cinquecento. Σαν Seicento από το 1997 έως το 2005 και για την επόμενη πενταετία με το λογότυπο 600.
H μαεστρία της Fiat να συνδέει το παρελθόν της με το παρόν σε κατασκευές με χαρακτήρα και διάρκεια στο χρόνο, αποτυπώνεται σήμερα με το σύγχρονο Fiat 600. Οι Ιταλοί με ευστοχία ανέκαθεν στα μικρά και γοητευτικά αυτοκίνητα, έρχονται με ένα σύγχρονο Seicento να τοποθετηθούν στα B-SUV και να κεντρίσουν το συναίσθημα.
Ο λόγος φυσικά η εμφάνιση που αποτελεί και το πρώτο δυνατό του σημείο, εμπνεόμενο από την επιτυχία του σύγχρονου Fiat 500 και των SUV εκδοχών του. Ορθώς σκεπτόμενοι φρόντισαν το επίκαιρο 600 να μεγαλώσει και από λιλιπούτιο όχημα πόλης να αποτελέσει, ως κόμπακτ SUV, τον αντικαταστάτη του 500Χ.
Η γοητεία του Fiat 600
Βασισμένο στη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας CMP του ομίλου Stellantis, το νέο B-SUV της Fiat έρχεται με μαζεμένες διαστάσεις (μήκος 4.178 χιλ., πλάτος 1.779 χιλ., ύψος 1.525 χιλ.), ασχέτως αν στέκεται επιβλητικά στο δρόμο. Οι υπογραφές «600» υπάρχουν σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου, ώστε ο θεατής να είναι σίγουρος για αυτό που του κέντρισε την ματιά. Μπορεί οι προβολείς και τα περιφερειακά φωτιστικά σώματα εμπρός να μην είναι αυτό που λέμε ολοστρόγγυλα, όμως η κυκλική τους εικόνα κρίνεται πετυχημένη τόσο σχεδιαστικά όσο και ουσιαστικά, με LED ταυτότητα στο φωτιστικό σκοπό τους.
H ξεχωριστή του σχεδίαση συμβαδίζει με ζωηρούς χρωματισμούς και εξατομίκευση, τα vintage στοιχεία εκδηλώνονται με σύγχρονη υλοποίηση και όλα μαζί συμβάλουν σε μια ευχάριστη μοντέρνα διάθεση.
Ομοίως και το εσωτερικό διατηρεί μια συνέπεια στην έμπνευση χωρίς να θυσιάζει πρακτικότητα και εργονομία εις βάρος της. Τα υλικά είναι σκληρά, δείχνουν όμως φινετσάτα στη λεπτομέρεια και στιβαρότητα στην χρήση, ενώ η ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας με στάνταρ οθόνη αφής 10,25 ιντσών για πλοήγηση, ενημέρωση και ψυχαγωγία και με αντίστοιχη 7 ιντσών για τον πίνακα οργάνων, κάνει το compact SUV της Fiat ακόλουθο της εποχής του.
Το infotainment παρέχει φυσικά όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης(Apple CarPlay και Android Auto), ενώ μέσα από το FIAT App μπορείς να είσαι σε άμεση επαφή με το αυτοκίνητο, ακόμα και εξ’ αποστάσεως.
Ο διάκοσμος είναι ευχάριστος και η εξατομίκευση επιλογή, ανάλογα με την έκδοση και το πακέτο που διαλέξει ο ενδιαφερόμενος. Όλες οι εκδόσεις περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων στάνταρ την digital μορφή οθονών και παροχών που αναφέρθηκαν, προβολείς LED Reflector, cruise control, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως για αυτόματο φρενάρισμα, ανίχνευση κόπωσης (οδηγού) και σύστημα διατήρησης της λωρίδας.
Την άνεση και την ασφάλεια ενισχύουν οι υπηρεσίες Connected services. Για παράδειγμα, το Connect ONE μπορεί να εκτελεί κλήσεις ανάγκης και εξυπηρέτησης, καθώς και να δίνει χρήσιμα στοιχεία για την κατάσταση του αυτοκινήτου σε μηνιαία βάση. Το Connect PLUS είναι εστιασμένο στην άνεση με υπηρεσίες πλοήγησης, απομακρυσμένο έλεγχο μέσω της εφαρμογής FIAT app και άλλες δυνατότητες. Το Trip Report, τέλος, βοηθάει τον οδηγό να αναλύει και να βελτιώνει τον τρόπο που οδηγεί, ώστε να πετυχαίνει χαμηλότερη κατανάλωση, μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τη λιγότερη δυνατή φθορά του αυτοκινήτου.
Υπάρχουν επίσης διαθέσιμα τα πακέτα Comfort και Style που αναβαθμίζουν τον ήδη πλούσιο εξοπλισμό, ενώ η κορυφαία έκδοση la Prima προσθέτει στοιχεία όπως ζάντες 18” Diamond Cut, δερμάτινα καθίσματα με μασάζ στου οδηγού, προβολείς full LED με αυτόματη λειτουργία, λεπτομέρειες χρωμίου, infotainment με DAB, θύρες USB A+C, βάση ασύρματης φόρτισης κινητού, περιμετρικούς αισθητήρες παρκαρίσματος, ενεργό cruise control με λειτουργία Stop&Go, κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών και αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.
Έμφαση στην πρακτικότητα και ανέσεις στην καμπίνα θεωρούνται δεδομένα που το χαρακτηρίζουν, οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι ένα από τα δυνατά του σημεία, ενώ και οι επιβάτες, ενήλικοι και με ανάστημα λίγο πάνω από 1,80 μ. ύψος, θα επιβεβαιώσουν την ευρυχωρία – δεδομένης της κατηγορίας του. Καλός είναι και ο χώρος για αποσκευές με τα 385 λίτρα του να επαρκούν για τα μπαγκάζια όλης της παρέας.
To σύγχρονο υβριδικό Seicento
Η Hybrid έκδοση του Fiat 600 συνδυάζει τον γνωστό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων με το ήπιο 48βολτο υβριδικό σύστημα να απαρτίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα 21kW μαζί με μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,89 kWh και στάνταρ 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο προσφέρει και τη δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας.
H συνολική απόδοση κορυφώνεται στους 100 ίππους η ροπή στα 205 Nm, με τις ζωηρές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ. και τελική ταχύτητα 184 χλμ./ώρα) να δίνουν στο Fiat 600 ένα καλό λόγο να βολτάρεις μαζί του.
Το 600 Hybrid ξεκινάει πάντα 100% ηλεκτρικά (e-launch) περιορίζοντας έτσι την κατανάλωση βενζίνης. Χάρη στη λειτουργία e-creeping μπορεί και κινείται προς τα εμπρός χωρίς ο οδηγός να αγγίζει το γκάζι (e-queueing), ενώ μπορεί επίσης να παρκάρει πλήρως ηλεκτρικά (e-parking). Μπορεί μάλιστα υπό συνθήκες να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, τόσο στην πόλη με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα όσο και στον ανοιχτό δρόμο όταν οι απαιτήσεις ισχύος είναι χαμηλές.
Αποδεικνύεται οικονομικό με την μέση κατανάλωση να κρατιέται χαμηλά, με αποτυπώσεις 5 έως 6 λτ./100 χλμ. στο trip computer αν κινείσαι σβέλτα αλλά ανθρώπινα, ενώ δεν ξεφεύγει ιδιαίτερα από τα 7 λτ./100 χλμ., αν ψάχνεις στιγμιαία τις επιδόσεις. Στην πόλη αποδεικνύεται ευέλικτο και βολικό, με έξτρα πόντους να έρχονται από το αγχολυτικό αυτόματο κιβώτιο, ενώ την ικανοποιητική περιφερειακή ορατότητα, την ποιοτική κύλιση και την ηχομόνωση θα εκτιμήσει κάνεις στις αποδράσεις του Σαββατοκύριακου.
Στο δρόμο το σύγχρονο Seicento, παρά το SUV ανάστημα (απόσταση από το έδαφος 205 χιλ.), ακολουθεί το ιταλικό πρότυπο, που το θέλει στιβαρό και επικοινωνιακό προς τον οδηγό του. Θα ακολουθήσει τις εντολές σου δεν θα χάσει την επιθυμητή ιδανική γραμμή που σημαδεύεις και θα σε κάνει στιγμιαία να ξεχάσεις ότι οδηγείς ένα B-SUV.
Τόσο το πλαίσιο όσο και η σφιχτή ανάρτηση υποστηρίζουν το δυναμικό πάτημα με το σωστό σε αίσθηση τιμόνι και τα αποτελεσματικά φρένα να συμπληρώνουν μια ευχάριστη για οδήγηση εικόνα. Δεν ήρθε όμως για να σε πείσει για την σπορ εικόνα του αλλά για ένα ολοκληρωτικό χαρακτήρα, που κάνει τους μικρότερους δυνατούς συμβιβασμούς.
Fiat 600 Hybrid: Έχει το πακέτο!
Το νέο Fiat 600 πατάει μεν στο συναίσθημα και στην γοητεία που εκπέμπει, αλλά δεν μένει μόνο εκεί. Για να πέτυχεις στα πολυπληθή κόμπακτ SUV πρέπει να έχεις και περιεχόμενο και η ιταλική πρόταση κερδίζει συνολικά τις εντυπώσεις. Οι τιμές είναι δελεαστικές, δεδομένου του πλούσιου στάνταρ εξοπλισμού και στα θετικά του συγκαταλέγονται τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και η ελεύθερη καθημερινή κυκλοφορία στον αστικό δακτύλιο, ενώ κάθε Fiat 600 συνοδεύεται επίσης από 5 χρόνια εγγύησης και 5ετή οδική βοήθεια.
Φωτογραφίες: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ