Ήταν Μάρτιος του 1974 όταν ξεκίνησε η μαζική παραγωγή της Countach στο εργοστάσιο της Lamborghini στη Sant’Agata Bolognese. Το εν λόγω μοντέλο έγινε θρύλος και παρέμεινε στην αγορά για 16 χρόνια. Η Countach ήταν η πρώτη Lamborghini της οποίας το αμάξωμα κατασκευάστηκε από την Lamborghini με τα πάνελ να έχουν σφυρηλατηθεί στο χέρι, και η πρώτη της οποίας το εσωτερικό επιμελήθηκε η ίδια εταιρεία.

Η Lamborghini Countach LP 500 παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης στις 11 Μαρτίου 1971, ως concept car, και η άμεση επιτυχία της έκανε εύκολη την απόφαση να μετατραπεί αυτοκίνητο παραγωγής. Χρειάστηκαν αρκετά πρωτότυπα αυτοκίνητα και τρία χρόνια τεχνικής εξέλιξης και εντατικών δοκιμών στο δρόμο για να είναι έτοιμο το μοντέλο παραγωγής, η Countach LP 400. Ενώ το αυτοκίνητο εξελισσόταν, στο Sant’Agata Bolognese γίνονταν εργασίες για τη δημιουργία της γραμμής παραγωγής όπου θα κατασκευαζόταν η Countach.

Αυτός ήταν άλλος ένας τρόπος με τον οποίο η Countach ήταν επαναστατική: για πρώτη φορά στην ιστορία της Lamborghini, θα αναλάβανε η ίδια το αμάξωμα και την εσωτερική επένδυση. Μέχρι τότε, η εταιρεία κατασκεύαζε τα μηχανικά μέρη των αυτοκινήτων της και το αμάξωμα προερχόταν από εξωτερικούς κατασκευαστές. Η απόφαση να μεταφερθεί η παραγωγή του αμαξώματος στο εσωτερικό του εργοστασίου της Lamborghini είχε άμεσο και σημαντικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη της εταιρείας.

Oι πόρτες «Scissor», που ανοίγουν προς τα επάνω, πρωτοεμφανίστηκαν στην Countach προτού γίνουν χαρακτηριστικό γνώρισμα των V12 αυτοκινήτων της Lamborghini. Στα 16 χρόνια παραγωγής της Countach δημιουργήθηκαν 1.999 μονάδες. Αργότερα, τα 11 χρόνια παραγωγής της Diablo θα έφερναν 2.903 μονάδες. Στα 9 χρόνια παραγωγής της Murcielago  κατασκευάστηκαν 4.000 αυτοκίνητα και στα 11 χρόνια της Aventador πάνω από 11.000 μονάδες.

Όλα τα μοντέλα Countach

Η πρώτη έκδοση της Countach, με 152 μονάδες παραγωγής, ήταν η LP 400 (1974-1978), με φτερά χωρίς προεκτάσεις και οροφή με κεντρική εσοχή σχεδιασμένη για τον καθρέπτη οπισθοπορείας, γεγονός που της χάρισε το παρατσούκλι «Periscopio». Η LP 400 S (1978-1982), με 235 μονάδες, προήλθε απευθείας από την ειδική LP 400 που παρήγγειλε στη Lamborghini ο Καναδός ενθουσιώδης Walter Wolf.

Η LP 400 S χαρακτηριζόταν από την υιοθέτηση ελαστικών χαμηλού προφίλ της Pirelli, προεκτάσεις στους θόλους των τροχών, ζάντες «καντράν τηλεφώνου» και το αεροδυναμικό εξάρτημα που ήταν τοποθετημένο κάτω από το εμπρός μέρος. Αυτή η διαμόρφωση, αν και βελτιωμένη και καλύτερα ενσωματωμένη σε μεταγενέστερες εκδόσεις, έγινε το χαρακτηριστικό γνώρισμα της Countach για την επόμενη δεκαετία.

 Η 5000 S (1982-1984), που παρήχθη σε 323 μονάδες και με λίγες αλλαγές όσον αφορά την αισθητική, διέθετε έναν V12 με αυξημένο κυβισμό 4,8 λίτρων. Η Countach Quattrovalvole που ακολούθησε (1985-1988), με 631 μονάδες, χαρακτηριζόταν οπτικά από την «καμπούρα» στο καπό, απαραίτητη για να καλύψει τον κινητήρα των 5,2 λίτρων, εξοπλισμένο με σύστημα χρονισμού 4 βαλβίδων για κάθε κύλινδρο.

Η Countach 25th Anniversary (1988-1990), με 658 μονάδες, δημιουργήθηκε για τον εορτασμό των 25 χρόνων από την ίδρυση της εταιρείας και περιλάμβανε την ολική ανανέωση των αεροδυναμικών εξαρτημάτων της Countach. Οι εισαγωγές αέρα στα πίσω φτερά και ορισμένα πάνελ άλλαξαν, όπως αυτά στα καπό, και κατασκευάστηκαν για πρώτη φορά από ανθρακονήματα.

Αξίζει να σημειωθεί πως η εμπορική επιτυχία της Countach ήταν πάντα σε ανοδική πορεία. Οι δύο τελευταίες εκδόσεις παρήχθησαν σε μεγαλύτερους αριθμούς, επωφελούμενες από την έγκριση που έλαβε η Lamborghini για την πώληση της Countach στην αμερικανική αγορά.

Κατά τη διάρκεια των ετών που διατέθηκε στην αγορά, η Countach ήταν το μοντέλο που εκτός του γεγονότος ότι κατέληξε ως αφίσα στους τοίχους μιας ολόκληρης γενιάς και χρησιμοποιήθηκε σε δεκάδες ταινίες, επέτρεψε στη Lamborghini να είναι ανταγωνιστική από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 μέχρι το 1990, και να γίνει οριστικά μια θρυλική εταιρεία.