Οδηγούμε το BYD SEAL U DM-i στην Ελλάδα
Η BYD έχει δημιουργήσει μέσα σε λίγους μόλις μήνες, μεγάλο ντόρο γύρω από το όνομά της στη χώρα μας, τόσο με την υψηλή ποιότητα και απόδοση των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της, όσο και με τις εξαιρετικές τιμές με τις οποίες τα διαθέτει στην ελληνική αγορά.
Τώρα, ήρθε η ώρα να μπει και στην κατηγορία των υβριδικών αυτοκινήτων, κάνοντας αρχή με το SEAL U DM-i. Το plug-in hybrid D-SUV λανσάρεται σε ιδιαίτερα ελκυστικές για την κατηγορία του τιμές, από 38.900 €. Το είχαμε οδηγήσει τον περασμένο Μάιο στη Ρώμη και είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε ξανά επί ελληνικού εδάφους, στο πλαίσιο της πανελλαδικής πρεμιέρας του μοντέλου.
Προφανώς το μεγάλο SUV έχει συγγένεια με το αμιγώς ηλεκτρικό Seal U. Η προσθήκη ωστόσο του «DM-i» στην ονομασία του, κάνει την ειδοποιό διαφορά στο σύστημα κίνησης, καθώς αποτελεί συντόμευση του Dual Motor, της υβριδικής τεχνολογίας δηλαδή της BYD.
Αισθητικά τα δύο αυτοκίνητα μοιάζουν πολύ μεταξύ τους, υιοθετώντας τη νέα φιλοσοφία “Ocean Aesthetics” της κινεζικής εταιρείας. Το μήκους 4,8 μ. υβριδικό SUV διακρίνεται για τις κομψές γραμμές και την ευρωπαϊκή αύρα στην εξωτερική εμφάνιση, αλλά και την premium εικόνα στο εσωτερικό.
Τα υλικά είναι εξαιρετικής ποιότητας και η συναρμογή τους προσεγμένη. Στο ταμπλό υπάρχουν δύο μεγάλες οθόνες. Η μία είναι μεγάλη, με διαγώνιο 12,3’’ και φιλοξενεί τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος διακρίνεται σε πληροφόρηση. Η δεύτερη, του infotainment, είναι ακόμη πιο μεγάλη: 15,6’’. Ενσωματώνει μάλιστα και τον φωνητικό βοηθό (Hi BYD), ενώ έχει και τη δυνατότητα περιστροφής από οριζόντια σε κάθετη θέση, όπως μας έχει συνηθίσει η BYD.
Αμφότερες συμπεριλαμβάνονται στον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, όπως επίσης το head-up display, η ασύρματη φόρτιση δύο smartphone, το θερμαινόμενο τιμόνι, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, επενδύσεις από οικολογικό δέρμα, θερμαινόμενα και κλιματιζόμενα εμπρός καθίσματα, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, το ηχοσύστημα Infinity με 10 ηχεία, πανοραμική ηλιοροφή με ηλεκτρικό σκιάδιο, ηλεκτρικά ανοιγόμενο πορτμπαγκάζ και ζάντες αλουμινίου 19’’.
Κατά τα λοιπά, η καμπίνα διακρίνεται σε ευρυχωρία σε ότι αφορά τους πίσω επιβάτες. Το πορτμπαγκάζ από την άλλη είναι ρηχό και απλώς επαρκές σε χωρητικότητα, με όγκο 425 λίτρων. Μπορεί πάντως να αυξηθεί στα 1.440 λτ. με την αναδίπλωση της πίσω πλάτης.
Η γκάμα του Seal U DM-i είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις. Η Boost είναι προσθιοκίνητη και συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα και κιβώτιο μίας σχέσης. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 218 ίππους και τα 300 Nm, εξασφαλίζοντας πολύ καλές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9’’, τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα.
Η μπαταρία – τεχνολογίας “Blade” της BYD – των 18,3 kWh φορτίζει με ισχύ έως 18 kW (DC), φτάνοντας από το 30 στο 80% σε 35 λεπτά και εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 80 χλμ.. Η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, μόλις 0,9 λτ./100 χλμ. και η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 21 kWh/100 χλμ..
Η τετρακίνητη έκδοση Design συνδυάζει 2 ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) με βενζινοκινητήρα 1.5 Turbo. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει στα 324 PS και 550 Nm, με τις επιδόσεις να είναι εξαιρετικές: 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9’’, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Η μπαταρία των 18,3 kWh εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 70 χλμ., ενώ η μέση κατανάλωση είναι 1,2 λτ./100 χλμ. σε βενζίνη και 23,5 kWh/100 χλμ. σε ηλεκτρική ενέργεια.
Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την ισχυρότερη έκδοση Design σε μια σύντομη διαδρομή στην παραλιακή μέχρι το Σούνιο. Όσο η μπαταρία έχει ικανό απόθεμα ενέργειας, το αυτοκίνητο κινείται κατά βάση ηλεκτρικά, με τον βενζινοκινητήρα να αναλαμβάνει κυρίως τη φόρτιση της μπαταρίας και δευτερευόντως την κίνηση των τροχών, όταν χρειαστεί. Ο οδηγός έχει βέβαια τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε δύο mode: EV για κίνηση αμιγώς ηλεκτρικά και HEV για υβριδική λειτουργία.
Αυτό που κάνει ιδιαίτερη εντύπωση είναι η ήσυχη λειτουργία του συστήματος, ακόμη κι όταν ο βενζινοκινητήρας ενεργοποιείται. Η απόκριση στο σανίδωμα του γκαζιού δεν είναι όσο άμεση περιμένεις. Η ισχύς ξεδιπλώνεται όμως στη συνέχεια και τελικά προσφέρει πολύ δυνατές επιταχύνσεις. Παράλληλα, το υβριδικό σύστημα αποδεικνύεται εξαιρετικά αποδοτικό.
Γενικά έχουμε να κάνουμε με ένα γρήγορο, οικονομικό D-SUV που διακρίνεται επίσης για την ασφαλή οδική συμπεριφορά και την εκπληκτική ποιότητα κύλισης. Προφανώς υποστηρίζεται από μια πλούσια ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.
Τελικά, με το SEAL U DM-i η BYD μπαίνει στα υβριδικά όπως ακριβώς περιμέναμε, από την εμπειρία που είχαμε με τα ηλεκτρικά της μοντέλα: με υψηλή απόδοση και οικονομία, ποιότητα τόσο στην κατασκευή όσο και στην οδήγηση, αλλά και με προσιτές τιμές για την κατηγορία.
Τιμές BYD Seal U DM-i
Seal U DM-i Boost: 38.900 €
Seal U DM-i Design AWD: 46.500 €
Τώρα, ήρθε η ώρα να μπει και στην κατηγορία των υβριδικών αυτοκινήτων, κάνοντας αρχή με το SEAL U DM-i. Το plug-in hybrid D-SUV λανσάρεται σε ιδιαίτερα ελκυστικές για την κατηγορία του τιμές, από 38.900 €. Το είχαμε οδηγήσει τον περασμένο Μάιο στη Ρώμη και είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε ξανά επί ελληνικού εδάφους, στο πλαίσιο της πανελλαδικής πρεμιέρας του μοντέλου.
Προφανώς το μεγάλο SUV έχει συγγένεια με το αμιγώς ηλεκτρικό Seal U. Η προσθήκη ωστόσο του «DM-i» στην ονομασία του, κάνει την ειδοποιό διαφορά στο σύστημα κίνησης, καθώς αποτελεί συντόμευση του Dual Motor, της υβριδικής τεχνολογίας δηλαδή της BYD.
Αισθητικά τα δύο αυτοκίνητα μοιάζουν πολύ μεταξύ τους, υιοθετώντας τη νέα φιλοσοφία “Ocean Aesthetics” της κινεζικής εταιρείας. Το μήκους 4,8 μ. υβριδικό SUV διακρίνεται για τις κομψές γραμμές και την ευρωπαϊκή αύρα στην εξωτερική εμφάνιση, αλλά και την premium εικόνα στο εσωτερικό.
Τα υλικά είναι εξαιρετικής ποιότητας και η συναρμογή τους προσεγμένη. Στο ταμπλό υπάρχουν δύο μεγάλες οθόνες. Η μία είναι μεγάλη, με διαγώνιο 12,3’’ και φιλοξενεί τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος διακρίνεται σε πληροφόρηση. Η δεύτερη, του infotainment, είναι ακόμη πιο μεγάλη: 15,6’’. Ενσωματώνει μάλιστα και τον φωνητικό βοηθό (Hi BYD), ενώ έχει και τη δυνατότητα περιστροφής από οριζόντια σε κάθετη θέση, όπως μας έχει συνηθίσει η BYD.
Αμφότερες συμπεριλαμβάνονται στον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, όπως επίσης το head-up display, η ασύρματη φόρτιση δύο smartphone, το θερμαινόμενο τιμόνι, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, επενδύσεις από οικολογικό δέρμα, θερμαινόμενα και κλιματιζόμενα εμπρός καθίσματα, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, το ηχοσύστημα Infinity με 10 ηχεία, πανοραμική ηλιοροφή με ηλεκτρικό σκιάδιο, ηλεκτρικά ανοιγόμενο πορτμπαγκάζ και ζάντες αλουμινίου 19’’.
Κατά τα λοιπά, η καμπίνα διακρίνεται σε ευρυχωρία σε ότι αφορά τους πίσω επιβάτες. Το πορτμπαγκάζ από την άλλη είναι ρηχό και απλώς επαρκές σε χωρητικότητα, με όγκο 425 λίτρων. Μπορεί πάντως να αυξηθεί στα 1.440 λτ. με την αναδίπλωση της πίσω πλάτης.
Η γκάμα του Seal U DM-i είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις. Η Boost είναι προσθιοκίνητη και συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα και κιβώτιο μίας σχέσης. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 218 ίππους και τα 300 Nm, εξασφαλίζοντας πολύ καλές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9’’, τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα.
Η μπαταρία – τεχνολογίας “Blade” της BYD – των 18,3 kWh φορτίζει με ισχύ έως 18 kW (DC), φτάνοντας από το 30 στο 80% σε 35 λεπτά και εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 80 χλμ.. Η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, μόλις 0,9 λτ./100 χλμ. και η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 21 kWh/100 χλμ..
Η τετρακίνητη έκδοση Design συνδυάζει 2 ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) με βενζινοκινητήρα 1.5 Turbo. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει στα 324 PS και 550 Nm, με τις επιδόσεις να είναι εξαιρετικές: 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9’’, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Η μπαταρία των 18,3 kWh εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 70 χλμ., ενώ η μέση κατανάλωση είναι 1,2 λτ./100 χλμ. σε βενζίνη και 23,5 kWh/100 χλμ. σε ηλεκτρική ενέργεια.
Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την ισχυρότερη έκδοση Design σε μια σύντομη διαδρομή στην παραλιακή μέχρι το Σούνιο. Όσο η μπαταρία έχει ικανό απόθεμα ενέργειας, το αυτοκίνητο κινείται κατά βάση ηλεκτρικά, με τον βενζινοκινητήρα να αναλαμβάνει κυρίως τη φόρτιση της μπαταρίας και δευτερευόντως την κίνηση των τροχών, όταν χρειαστεί. Ο οδηγός έχει βέβαια τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε δύο mode: EV για κίνηση αμιγώς ηλεκτρικά και HEV για υβριδική λειτουργία.
Αυτό που κάνει ιδιαίτερη εντύπωση είναι η ήσυχη λειτουργία του συστήματος, ακόμη κι όταν ο βενζινοκινητήρας ενεργοποιείται. Η απόκριση στο σανίδωμα του γκαζιού δεν είναι όσο άμεση περιμένεις. Η ισχύς ξεδιπλώνεται όμως στη συνέχεια και τελικά προσφέρει πολύ δυνατές επιταχύνσεις. Παράλληλα, το υβριδικό σύστημα αποδεικνύεται εξαιρετικά αποδοτικό.
Γενικά έχουμε να κάνουμε με ένα γρήγορο, οικονομικό D-SUV που διακρίνεται επίσης για την ασφαλή οδική συμπεριφορά και την εκπληκτική ποιότητα κύλισης. Προφανώς υποστηρίζεται από μια πλούσια ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.
Τελικά, με το SEAL U DM-i η BYD μπαίνει στα υβριδικά όπως ακριβώς περιμέναμε, από την εμπειρία που είχαμε με τα ηλεκτρικά της μοντέλα: με υψηλή απόδοση και οικονομία, ποιότητα τόσο στην κατασκευή όσο και στην οδήγηση, αλλά και με προσιτές τιμές για την κατηγορία.
Τιμές BYD Seal U DM-i
Seal U DM-i Boost: 38.900 €
Seal U DM-i Design AWD: 46.500 €