3 SUV της Toyota που δοκιμάσαμε πρόσφατα
H Toyota είναι μια ιδιαίτερα δημοφιλής μάρκα στο ελληνικό κοινό, καθώς σταθερά βρίσκεται σε υψηλές θέσεις στις εγχώριες πωλήσεις.
Πρόσφατα η ιαπωνική μάρκα προχώρησε στην κυκλοφορία του C-HR 2ης γενιάς, το οποίο δοκιμάσαμε τόσο με τον μικρότερο κινητήρα 1,8 λίτρων όσο και με τον μεγαλύτερο 2λιτρο κινητήρα και με το σύστημα τετρακίνησης.
Παράλληλα, κυκλοφόρησε και το bZ4X, το οποίο είναι μάλιστα και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο.
Εμείς οδηγήσαμε και τα τρία SUV και παρακάτω θα βρείτε την άποψή μας για αυτά, καθώς και links με περισσότερες πληροφορίες.
Toyota C-HR 1.8 Hybrid 140 PS
Οι σχεδιαστές του C-HR πέτυχαν διάνα. Το ιαπωνικό SUV πείθει τη ματιά σου να ασχοληθεί με την τολμηρή σχεδίαση και τις αιχμηρές λεπτομέρειες του αμαξώματος. Το εμπρός μέρος με το τονισμένο ρύγχος και τους λεπτούς προβολείς σχήματος “C” θυμίζουν το ηλεκτρικό bZ4X και το νέο Prius. Το προφίλ έχει επίσης πολλούς λόγους για να σταθεί το βλέμμα σου: από τους φουσκωμένους θόλους των τροχών και τις τρεις γραμμές που ενώνονται στην εμπρός πόρτα, μέχρι τις χωνευτές χειρολαβές – για πρώτη φορά σε Toyota – και την κουπέ σιλουέτα που χαρίζει το έντονα κεκλιμένο πίσω τζάμι.
Το εσωτερικό είναι διαμορφωμένο έχοντας τον οδηγό στο επίκεντρο. Το ταμπλό θυμίζει πιλοτήριο, με το δεξί μέρος της κονσόλας να τον διαχωρίζει ξεκάθαρα από τον συνοδηγό. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και προσφέρει καλή εποπτεία του δρόμου προς τα εμπρός. Δεν ισχύει το ίδιο και προς τα πίσω και διαγώνια, λόγω της σχεδίασης της πίσω κολώνας. Επιπλέον, το πίσω τζάμι δεν διαθέτει υαλοκαθαριστήρα με συνέπεια τις βροχερές μέρες να δυσχεραίνεται η ορατότητα.
Η γκάμα του νέου C-HR απαρτίζεται αποκλειστικά από υβριδικές επιλογές. Στην περίπτωσή μας έχουμε την εισαγωγική έκδοση Hybrid 140 η οποία συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων με ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία 0,41 kWh και αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 140 ίππους, χαρίζοντας καλές επιδόσεις στο ιαπωνικό C-SUV.
Δείτε περισσότερα για το Toyota C-HR 1.8 Hybrid 140 PS
Toyota C-HR 2.0 Hybrid 200 AWD-i
Εμφανισιακά, αν εξαιρέσει κανείς τα λογότυπα AWD-i χαμηλά στις πίσω πόρτες, δεν υπάρχει τίποτα που να μαρτυρά πως πρόκειται για το C-HR HEV 200 AWD-i. Το εσωτερικό είναι φυσικά πλουσιότερο, καθώς έχει στάνταρ δερμάτινα διάτρητα καθίσματα με ραφές αντίθεσης σε απόχρωση Sulphur, head-up display, πανοραμική ηλιοροφή και ηχοσύστημα της JBL με 9 ηχεία.
Οι μεγάλες αλλαγές αφορούν βέβαια στο υβριδικό σύστημα κίνησης. Σε αυτή την περίπτωση, ο μεγαλύτερος βενζινοκινητήρας των 2.0 λίτρων συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, μπαταρία 0,41 kWh και αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στον πίσω άξονα και δίνει το χαρακτηριστικό της τετρακίνησης στο C-HR. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 198 ίππους και η ροπή τα 206 Nm, απόδοση ικανή να δώσει πολύ καλές επιδόσεις στο ιαπωνικό SUV: 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9’’ και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.
Παρότι τετρακίνητο, με απόσταση από το έδαφος μόλις 161 χιλ., το C-HR δεν ενδείκνυται για off-road περιπέτειες. Η τετρακίνηση έχει περισσότερο ρόλο να προσφέρει αισθητά καλύτερη πρόσφυση σε γλιστερό ή βρεγμένο οδόστρωμα, και εκεί τα καταφέρνει περίφημα.
Δείτε περισσότερα για το Toyota C-HR 2.0 Hybrid 200 AWD-i
Toyota bZ4X
Η πρεμιέρα της Toyota στην ηλεκτροκίνηση βασίζεται στην πλατφόρμα eTNGA που είναι σχεδιασμένη ειδικά για τις ηλεκτρικές απαιτήσεις και ενσωματώνει την μπαταρία για χαμηλό κέντρο βάρους.
To bZ4X έχει λίγο μεγαλύτερο μήκος και λίγο χαμηλότερο ύψος, από ένα RAV4, κάτι που το οδηγεί από πλευράς ανταγωνισμού απέναντι σε μοντέλα όπως το Volkswagen ID.4, το Nissan Αriya και το Skoda Enyaq. Η Toyota επιλέγει ένα μέσο σχεδιαστικό δρόμο για την εικόνα του bZ4X, όπου οι έντονες ακμές και οι σμιλεμένες λεπτομέρειες εξυπηρετούν το αεροδυναμικό και δυναμικό αποτέλεσμα. Δεν κραυγάζει φουτουρισμό, όμως τονίζει την μοντέρνα εικόνα που οφείλει να έχει ένα ηλεκτρικό SUV που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον από κάθε ηλικιακό γκρουπ.
To bZ4X είναι διαθέσιμο τόσο σε προσθιοκίνητη όσο και σε τετρακίνητη έκδοση, με ένα και δύο ηλεκτρικά μοτέρ αντίστοιχα. Στην πρώτη περίπτωση η μέγιστη ισχύς είναι 204 ίπποι και η ροπή 265 Nm, ενώ στη δεύτερη η συνδυαστική ισχύς είναι 218 ίπποι και η ροπή 336 Nm. Και στις δύο εκδόσεις, η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ/ώρα, ενώ οι επιταχύνσεις είναι γρήγορες αλλά όχι αιφνιδιαστικές και πρωτόγνωρες για να δημιουργήσουν πρόβλημα.
Δείτε περισσότερα για το Toyota bZ4X
Πρόσφατα η ιαπωνική μάρκα προχώρησε στην κυκλοφορία του C-HR 2ης γενιάς, το οποίο δοκιμάσαμε τόσο με τον μικρότερο κινητήρα 1,8 λίτρων όσο και με τον μεγαλύτερο 2λιτρο κινητήρα και με το σύστημα τετρακίνησης.
Παράλληλα, κυκλοφόρησε και το bZ4X, το οποίο είναι μάλιστα και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο.
Εμείς οδηγήσαμε και τα τρία SUV και παρακάτω θα βρείτε την άποψή μας για αυτά, καθώς και links με περισσότερες πληροφορίες.
Toyota C-HR 1.8 Hybrid 140 PS
Οι σχεδιαστές του C-HR πέτυχαν διάνα. Το ιαπωνικό SUV πείθει τη ματιά σου να ασχοληθεί με την τολμηρή σχεδίαση και τις αιχμηρές λεπτομέρειες του αμαξώματος. Το εμπρός μέρος με το τονισμένο ρύγχος και τους λεπτούς προβολείς σχήματος “C” θυμίζουν το ηλεκτρικό bZ4X και το νέο Prius. Το προφίλ έχει επίσης πολλούς λόγους για να σταθεί το βλέμμα σου: από τους φουσκωμένους θόλους των τροχών και τις τρεις γραμμές που ενώνονται στην εμπρός πόρτα, μέχρι τις χωνευτές χειρολαβές – για πρώτη φορά σε Toyota – και την κουπέ σιλουέτα που χαρίζει το έντονα κεκλιμένο πίσω τζάμι.
Το εσωτερικό είναι διαμορφωμένο έχοντας τον οδηγό στο επίκεντρο. Το ταμπλό θυμίζει πιλοτήριο, με το δεξί μέρος της κονσόλας να τον διαχωρίζει ξεκάθαρα από τον συνοδηγό. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και προσφέρει καλή εποπτεία του δρόμου προς τα εμπρός. Δεν ισχύει το ίδιο και προς τα πίσω και διαγώνια, λόγω της σχεδίασης της πίσω κολώνας. Επιπλέον, το πίσω τζάμι δεν διαθέτει υαλοκαθαριστήρα με συνέπεια τις βροχερές μέρες να δυσχεραίνεται η ορατότητα.
Η γκάμα του νέου C-HR απαρτίζεται αποκλειστικά από υβριδικές επιλογές. Στην περίπτωσή μας έχουμε την εισαγωγική έκδοση Hybrid 140 η οποία συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων με ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία 0,41 kWh και αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 140 ίππους, χαρίζοντας καλές επιδόσεις στο ιαπωνικό C-SUV.
Δείτε περισσότερα για το Toyota C-HR 1.8 Hybrid 140 PS
Toyota C-HR 2.0 Hybrid 200 AWD-i
Εμφανισιακά, αν εξαιρέσει κανείς τα λογότυπα AWD-i χαμηλά στις πίσω πόρτες, δεν υπάρχει τίποτα που να μαρτυρά πως πρόκειται για το C-HR HEV 200 AWD-i. Το εσωτερικό είναι φυσικά πλουσιότερο, καθώς έχει στάνταρ δερμάτινα διάτρητα καθίσματα με ραφές αντίθεσης σε απόχρωση Sulphur, head-up display, πανοραμική ηλιοροφή και ηχοσύστημα της JBL με 9 ηχεία.
Οι μεγάλες αλλαγές αφορούν βέβαια στο υβριδικό σύστημα κίνησης. Σε αυτή την περίπτωση, ο μεγαλύτερος βενζινοκινητήρας των 2.0 λίτρων συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, μπαταρία 0,41 kWh και αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στον πίσω άξονα και δίνει το χαρακτηριστικό της τετρακίνησης στο C-HR. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 198 ίππους και η ροπή τα 206 Nm, απόδοση ικανή να δώσει πολύ καλές επιδόσεις στο ιαπωνικό SUV: 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9’’ και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.
Παρότι τετρακίνητο, με απόσταση από το έδαφος μόλις 161 χιλ., το C-HR δεν ενδείκνυται για off-road περιπέτειες. Η τετρακίνηση έχει περισσότερο ρόλο να προσφέρει αισθητά καλύτερη πρόσφυση σε γλιστερό ή βρεγμένο οδόστρωμα, και εκεί τα καταφέρνει περίφημα.
Δείτε περισσότερα για το Toyota C-HR 2.0 Hybrid 200 AWD-i
Toyota bZ4X
Η πρεμιέρα της Toyota στην ηλεκτροκίνηση βασίζεται στην πλατφόρμα eTNGA που είναι σχεδιασμένη ειδικά για τις ηλεκτρικές απαιτήσεις και ενσωματώνει την μπαταρία για χαμηλό κέντρο βάρους.
To bZ4X έχει λίγο μεγαλύτερο μήκος και λίγο χαμηλότερο ύψος, από ένα RAV4, κάτι που το οδηγεί από πλευράς ανταγωνισμού απέναντι σε μοντέλα όπως το Volkswagen ID.4, το Nissan Αriya και το Skoda Enyaq. Η Toyota επιλέγει ένα μέσο σχεδιαστικό δρόμο για την εικόνα του bZ4X, όπου οι έντονες ακμές και οι σμιλεμένες λεπτομέρειες εξυπηρετούν το αεροδυναμικό και δυναμικό αποτέλεσμα. Δεν κραυγάζει φουτουρισμό, όμως τονίζει την μοντέρνα εικόνα που οφείλει να έχει ένα ηλεκτρικό SUV που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον από κάθε ηλικιακό γκρουπ.
To bZ4X είναι διαθέσιμο τόσο σε προσθιοκίνητη όσο και σε τετρακίνητη έκδοση, με ένα και δύο ηλεκτρικά μοτέρ αντίστοιχα. Στην πρώτη περίπτωση η μέγιστη ισχύς είναι 204 ίπποι και η ροπή 265 Nm, ενώ στη δεύτερη η συνδυαστική ισχύς είναι 218 ίπποι και η ροπή 336 Nm. Και στις δύο εκδόσεις, η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ/ώρα, ενώ οι επιταχύνσεις είναι γρήγορες αλλά όχι αιφνιδιαστικές και πρωτόγνωρες για να δημιουργήσουν πρόβλημα.
Δείτε περισσότερα για το Toyota bZ4X