«Η Mercedes-Benz θα θυμάται για πάντα αυτόν τον εξαιρετικό σχεδιαστή αλλά και ταπεινό άνθρωπο». Αυτά ήταν τα λόγια του Marcus Breitschwerdt, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Mercedes-Benz Heritage, όταν ενημερώθηκε για τον θάνατο του Bruno Sacco στις 19 Σεπτεμβρίου 2024.

O Bruno Sacco θα μείνει στην ιστορία ως ένας από τους πιο γνωστούς σχεδιαστές στον χώρο της αυτοκίνησης.

Γεννήθηκε στην Ιταλία, στις 12 Νοεμβρίου 1933 και ήταν γιος του διοικητή ενός ορεινού τάγματος πεζικού.

Το 1951 σε ηλικία μόλις 17 ετών, αποφοίτησε από την γενέτειρά του ως ο νεότερος γεωμέτρης της Ιταλίας.

Εκείνη την χρονιά έμελλε να κάνει ένα ταξίδι το οποίο θα άλλαζε για πάντα την επαγγελματική του πορεία. Επισκέφθηκε την Έκθεση Αυτοκινήτων στο Τορίνο. Εκεί, ο νεαρός Sacco ήρθε σε επαφή με τα νέα μοντέλα αλλά και με τις σχεδιαστικές τάσεις της εποχής.

Όταν επέστρεψε από την έκθεση, ο Sacco, ενθουσιασμένος, ξεκίνησε τις σπουδές του στο Πολυτεχνείο του Τορίνο το 1952, ενώ, τρία χρόνια αργότερα ξεκίνησε να εργάζεται στην Carrozzeria Ghia SpA, αποκτώντας εμπειρία στην παραγωγή μοντέλων.

Προς τα τέλη του 1957 ο Sacco γνώρισε στο Τορίνο τον Kar Wilfert, τον επικεφαλής της Mercedes-Benz στον τομέα δοκιμών αμαξωμάτων. Μετά από πρόσκλησή του στο εργοστάσιο του Sindelfinger, το 1958 ξεκίνησε να εργάζεται ως δεύτερος σχεδιαστής για την γερμανική εταιρεία.

Εκεί ο Bruno Sacco έμελλε να ξεδιπλώσει το σχεδιαστικό του ταλέντο. Συνέβαλε στον σχεδιασμό της Mercedes-Benz 600 και της 230 SL «Pagoda», μοντέλα που κυκλοφόρησαν την δεκαετία του 1960. Ωστόσο η πένα του εξέλιξε και πειραματικά μοντέλα όπως η C111.

Automobile Exzellenz: Mercedes Benz 600 „Großer Mercedes“ (W 100) feiert 1963 Premiere Automotive excellence: The Mercedes Benz 600 “Grand Mercedes” (W 100) celebrates its premiere in 1963U41074Sternstunden bei der Pebble Beach Automotive Week 2024: Mercedes Benz C 111 II mit Wankelmotor und 100 Jahre alter Mercedes Targa Florio Rennwagen in Fahrt Star moments at Pebble Beach Automotive Week 2024: Mercedes Benz C 111 II with Wankel engine and 10

Το 1975 ο Sacco έγινε ο επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της Mercedes-Benz. Από τότε και έως τις 31 Μαρτίου 1999, όπου τελικά συνταξιοδοτήθηκε, κατάφερε να μεταφέρει την γερμανική εταιρεία στην μοντέρνα εποχή, προσφέροντάς της έναν αέρα σύγχρονης πολυτέλειας και, αδιαμφισβήτητα, τοποθετώντας τα θεμέλια για τις επόμενες γενιές των μοντέλων που κυκλοφορούν έως σήμερα. To 1993 o Sacco έγινε ένα από τα μέλη της ομάδας των διευθυντών της εταιρείας.

Μέσα σε αυτό το διάστημα η πένα του Sacco σχεδίασε τις:

Mercedes-Benz 190 (W201)
Das „Baby“ ist mit 40 beliebter denn je The “baby” is more popular than ever at 40

Mercedes-Benz S-Class (W126)
Vor 50 Jahren sichert sich Mercedes Benz ein grundlegendes Patent für den Airbag Fifty years ago, Mercedes Benz secured a fundamental airbag patent

Mercedes-Benz 560 SEC (W126)
Ehemaliger Mercedes Benz Chefdesigner Bruno Sacco verstorben Former Mercedes Benz chief designer Bruno Sacco has passed away

Mercedes-Benz E-Class (W124)
Mercedes Benz Classic Notizen 3/2024 Mercedes Benz Classic Notes 3/2024

Mercedes-Benz E-Class (W210)
E wie Erfolgsgeschichte – die Historie der Mercedes Benz E Klasse E for epoch making – The history of the Mercedes Benz E Class

Mercedes-Benz S-Class (W140)
30 Jahre jung: Weitere Mercedes Benz Fahrzeuge für das H Kennzeichen ab 2024 30 years young: Other Mercedes Benz vehicles for the H licence plate from 2024 onwards

Mercedes-Benz W123
Glänzende Sterne: „Dream Cars by Mercedes Benz" Gleaming stars: “Dream Cars by Mercedes Benz"

Mercedes-Benz SL-Class (R129)
Ehemaliger Mercedes Benz Chefdesigner Bruno Sacco verstorben Former Mercedes Benz chief designer Bruno Sacco has passed away

Mercedes-Benz S-Class (W220)
Inbegriff des Automobils: Die Mercedes Benz S Klasse The epitome of the automobile: the Mercedes Benz S Class

Mercedes-Benz SL-Class (R230)
Sport, Luxus, Lifestyle: der Mercedes Benz SL Sport, luxury, lifestyle: The Mercedes Benz SL
Mercedes Benz CL 500, Baureihe 215 Mercedes Benz CL 500, model series 215

Όταν αποσύρθηκε από την ενεργό δράση το 1999, την θέση του πήρε ο Peter Pfeiffer. Ο Bruno Sacco έλαβε τον τίτλο του επίτιμου διδάκτορα από το Πανεπιστήμιο του Ούντινε το 2002, έγινε δεκτός το 2006 στο «Automotive Hall of Fame» στο Ντίρμπορν του Μίσιγκαν και το 2007 στο «European Automotive Hall of Fame» στη Γενεύη.

Ο Bruno Sacco είχε δηλώσει μετά από δύο δεκαετίες συνταξιοδότησης: «Η Mercedes ήταν η ζωή μου και υπερασπίζομαι στο έπακρό αυτή την επιλογή μου». Σε ηλικία 90 χρονών, ο Sacco αποχαιρέτησε τον κόσμο των θνητών, αφήνοντας πίσω του μια ευρεία παρακαταθήκη από σπουδαία αυτοκίνητα, αλλά και μια εταιρεία η οποία δεν θα μπορούσε να φτάσει στο σημείο που βρίσκεται σήμερα χωρίς την συμβολή του.