Ταξιδέψαμε στην Κοπεγχάγη για να οδηγήσουμε το ολοκαίνουργιο μοντέλο της ΜΙΝΙ, το νέο Aceman, παρόλο που το ηλεκτρικό crossover που πρόλαβε να κάνει το πέρασμά του από την πρόσφατη Έκθεση Αυτοκινήτου 2024 στην Αθήνα στις αρχές του Οκτωβρίου.

Το νέο MINI Aceman έρχεται να καλύψει το κενό που υπάρχει ανάμεσα στο κλασικό MINI Cooper και το μεγαλύτερο οικογενειακό Countryman. Πρόκειται λοιπόν για ένα μοντέλο που στόχος του είναι να συνδυάζει compact εξωτερικές διαστάσεις με τον μέγιστο δυνατό χώρο που χρειάζονται οι επιβάτες στην καθημερινότητά τους.

Όπως μας είπε και ο κ. Thomas Sycha, υπεύθυνος σχεδίασης του νέου Aceman, σκοπός ήταν να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα γι’ αυτό και εμφανισιακά διαφέρει και δεν αποτελεί έναν μεγαλύτερο κλώνο του κλασικού MINI.

Αλλά ας είμαστε ειλικρινείς, το Aceman δεν έχει χάσει ιδιαίτερα τις “cooperίσιες” ρίζες του. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι το project Aceman ξεκίνησε πριν από 6 χρόνια και δεν είναι καμιά ιδέα της…. στιγμής!

Πινελιές διαφορετικότητας

Οι σχεδιαστές τοποθέτησαν μια οκταγωνική κλειστή μάσκα στο εμπρός τμήμα, καθώς πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο και είναι απίθανο να διατίθεται και με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED φέρουν νέα ταυτότητα, ενώ όπως και στο Cooper, μπορούν να αλλάξουν σε τρεις διαφορετικές λειτουργίες. Ίσως αυτά είναι το σημαντικότερο χαρακτηριστικό που το κάνει να διαφέρει σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα της MINI.

Πηγαίνοντας προς στα πίσω παρατηρούμε τα μαύρα πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος, λόγω της crossover φιλοσοφίας του, και τη μεταλλική σφραγίδα “ΜΙΝΙ” χαμηλά στη πόρτα του οδηγού και του συνοδηγού. Ωστόσο η απόσταση από το έδαφος δεν ενθαρρύνει τον οδηγό για εκτός δρόμου καταστάσεις. Ειδικά εάν πατάει επάνω στις 19 ιντσών τροχούς με μικρό προφίλ (η βασική έκδοση ξεκινάει από 17”), που είχαμε στην κατοχή μας για λίγες ώρες στους δρόμους της Κοπεγχάγης.

Γενικότερα, οι καθαρές και αρκετά στογγυλεμένες επιφάνειες βοηθούν στο ηλεκτρικό μοντέλο να έχει καλή αεροδυναμική. Σε αυτό συμβάλλουν και οι ενσωματωμένες χειρολαβές θυρών που δεν προεξέχουν.

Στο πίσω τμήμα, μεγάλες οριζόντιες επιφάνειες τονίζουν το πλάτος και το στιβαρό στήσιμο του αυτοκινήτου. Τα πίσω φώτα φέρουν τεχνολογία LED Matrix, ενώ έντονη είναι η παρουσίαση του διαχύτη στο κάτω τμήμα του προφυλακτήρα. Το μήκος του νέου MINI Aceman είναι 4,08 μέτρα και το πλάτος 1,75 μέτρα, ενώ το ύψος φτάνει τα 1,5 μέτρα.

Οικείο εσωτερικό

Γνώριμο είναι το εσωτερικό του νέου MINI Aceman, καθώς προέρχεται αυτούσιο από τα νέα MINI Cooper και Countryman. Εκτός από μια μικρή λεπτομέρεια, στην οποία θα αναφερθούμε παρακάτω.

H στρογγυλή κεντρική οθόνη OLED προσδίδει στο εσωτερικό ποιότητα και φινέτσα. Με διάμετρο 240 χλστ. (9,4 ίντσες), το διαθέτει εξαιρετικά επίπεδη σχεδίαση και γυάλινη επιφάνεια υψηλής ανάλυσης.

Το MINI Operating System 9 είναι η αιτία που όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου σερβίρονται με όμορφο οπτικοακουστικό τρόπο, ενώ ο χειρισμός μπορεί να γίνει είτε μέσω αφής είτε μέσω της φωνής. Κάτω από την οθόνη βρίσκονται οι σημαντικότερες λειτουργίες οδήγησης (χειρόφρενο, επιλογέας ταχυτήτων, κουμπί start/stop, διακόπτης Experience Mode) μαζι με τη ρύθμιση έντασης ήχου, άμεσα προσβάσιμες μέσω πέντε φυσικών διακοπτών.

Χωροταξικά, τόσο οι εμπρός όσο και οι πίσω επιβάτες κάθονται άνετα στην καμπίνα του νέου MINI Aceman. Ο χώρος αποσκευών ξεκινάει από τα 300 λτ. και φτάνει τα 1.005 λίτρα χάρη στη δυνατότητα ανάκλισης των πίσω καθισμάτων σε αναλογία 60:40.

Όσο για τη μικρή λεπτομέρεια που αναφέραμε παραπάνω, έχει να κάνει με τον μοχλό που ανοίγει την πόρτα από μέσα, ο οποίος είναι άβολα τοποθετημένος κάτω από τους διακόπτες των παραθύρων.

Επιλογές απόδοσης και μπαταρίας

Το MINI Aceman διατίθεται αποκλειστικά με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Κατά το λανσάρισμα στην αγορά, το είναι διαθέσιμο ως MINI Aceman E με αυτονομία που αγγίζει τα 310 χιλιόμετρα, καθώς και ως MINI Aceman SE με αυξημένη ισχύ και αυτονομία έως 407 χιλιόμετρα.

Στο ΜΙΝΙ Aceman Ε συναντάμε έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 184 ίππους και 290 Nm ροπής που ολοκληρώνει τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα. Όσον αφορά το MINI Aceman SE που οδηγήσαμε στη Δανία, η απόδοση του φτάνει τα 218 PS και 330 Nm ροπής, κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 7,1 δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα 170 χλμ./ώρα.

Τέλος υπάρχει και η έκδοση JCW με 258 ίππους και 350 Nm ροπής. Εδώ έχουμε τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα και αυτονομία που φτάνει τα 355 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Τόσο η έκδοση SE όσο και η JCW εφοδιάζονται με μπαταρία 54,2 kWh (ωφέλιμη 49,2 kWh), ενώ στη περίπτωση του Aceman Ε η μπαταρία είναι 42,5 kWh (ωφέλιμη 38,5 kWh).

Η μπαταρία του MINI Aceman μπορεί να φορτιστεί με εναλλασσόμενο ρεύμα με ισχύ έως 11 kW. Η γρήγορη φόρτιση με συνεχές ρεύμα είναι δυνατή στο Aceman E με ισχύ έως 75 kW και στο Aceman SE με έως και 95 kW. Σε έναν σταθμό ταχείας φόρτισης, η φόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 80% επιτυγχάνεται σε λιγότερο από 30 λεπτά.

 

Όταν είναι ενεργοποιημένο το MINI Navigation, η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να ρυθμιστεί εκ των προτέρων στην ιδανική θερμοκρασία για αποτελεσματικότερη φόρτιση, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες. Αυτό μειώνει σημαντικά τον χρόνο φόρτισης, ειδικά σε χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες.

Παραμένει ένα kart;

Μέσα στο νέο MINI Aceman SE (ήταν και η μοναδική έκδοση που οδηγήσαμε), μόλις από τα πρώτα μέτρα νιώθεις οικεία, μιας και δεν διαφοροποιείται σχεδόν καθόλου οδηγικά από το Cooper παρά τους 20 επιπλέον πόντους αμαξώματος σε μήκος. Η θέση οδήγησης είναι βέβαια λίγο πιο ψηλή, επομένως χαρίζει καλύτερη περιμετρική ορατότητα.

Παρά τη βροχή και το βρεγμένο οδόστρωμα, οι 218 ίπποι περνούσαν στον δρόμο με ομαλό τρόπο και γενικά το αυτοκίνητο δεν ήταν καθόλου άγαρμπο και απότομο. Το άμεσο τιμόνι (με μικρό κύκλο στροφής και μικρές διαστάσεις), το στιβαρό πλαίσιο και η σφικτή ανάρτηση γεμίζουν με αυτοπεποίθηση τον οδηγό, ο οποίος αδιαμφησβήτητα θα χαμογελάσει από χαρά εάν επιτεθεί σε κάποιο στροφιλίκι.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το MINI Aceman SE υπόσχεται αυτονομία έως και 407 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση στην συγκεκριμένη έκδοση. Στην πράξη, αυτό που εξακριβώσαμε και κατά τη συνετή οδήγησή μας στους δρόμους της Κοπεγχάγης, είναι πιθανό να επιτευχθούν τα 350 χιλιόμετρα, γεγονός που μας φαίνεται και λογικό μιας και εφοδιάζεται με 50 kWh μπαταρία.

Τελικά, το MINI Aceman είναι για τους υποψήφιους αγοραστές που αναζητούν ένα MINI με compact εξωτερικές διαστάσεις, ώστε να παραμένουν ευέλικτοι μέσα στη ζούγκλα της πόλης και να μπορούν να ολοκληρώνουν τις καθημερινές τους δουλειές, χωρίς να ψάχνουν τρόπο να βολέψουν τα πράγματα τους μέσα στο αυτοκίνητο.

Το MINI Aceman προσφέρεται ήδη στη χώρα μας και η τιμή εκκίνησης είναι στα 35.450 ευρώ για την έκδοση E (184 PS και 38,2 kWh μπαταρία) και 39.450 ευρώ για την έκδοση SE (218 PS και 48,5 kWh μπαταρία). Οι τιμές με την κρατική επιδότηση από το “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3” πέφτουν στα 26.450 € και 30.450 € αντίστοιχα.

Μπορείτε να βρείτε αναλυτικά τις τιμές όλων των ΜΙΝΙ εδώ!