Η Suzuki παρουσίασε το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα (BEV) μαζικής παραγωγής, το e Vitara, στο Μιλάνο της Ιταλίας. Έτσι, το εξαιρετικά επιτυχημένο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας εισέρχεται στην ηλεκτρική εποχή. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει στη Suzuki Motor Gujarat, στην Ινδία, την άνοιξη του 2025, με τις πωλήσεις να αναμένεται να αρχίσουν σε διάφορες χώρες, όπως η Ευρώπη, η Ινδία και η Ιαπωνία, το καλοκαίρι του 2025.

Το e Vitaraβασίζεται στο πρωτότυπο μοντέλο «eVX», το οποίο παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου στην Ινδία τον Ιανουάριο του 2023 και στην Japan Mobility Show τον Οκτώβριο του ίδιου έτους. Αποτελεί το πρώτο παγκόσμιο στρατηγικό μοντέλο BEV της Suzuki.

Με το θέμα «Emotional Versatile Cruiser», το e Vitara διαθέτει σχεδιασμό που συνδυάζει την αίσθηση προηγμένης τεχνολογίας και δύναμης, σύστημα κίνησης που προσφέρει ευέλικτη οδηγική εμπειρία, ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης «ALLGRIP-e» που παρέχει εκτός δρόμου ικανότητες, και ένα νέο δάπεδο-πλατφόρμα «HEARTECT-e» ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το e Vitara θα κυκλοφορεί με δύο μπαταρίες διαφορετικής χωρητικότητας. Η πρώτη είναι 49 kWh, και θα είναι διαθέσιμη μόνο σε μοντέλα με κίνηση στον εμπρός άξονα. Σε αυτή την περίπτωση, το μοτέρ αποδίδει 106 kW (144 ίππους) και ροπή 189 Nm και η αυτονομία θα ανέρχεται στα 400 χλμ. Η μεγαλύτερη μπαταρία, 61 kWh, με κίνηση στους εμπρός τροχούς αποδίδει 128 kW (174 ίππους) και διατηρεί τη ροπή 189 Nm.

H τετρακίνητη έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία προσθέτει έναν κινητήρα 48 kW (65 ίππων) στον πίσω άξονα, αυξάνοντας τη συνολική ισχύ σε 135 kW (184 ίππους) και τη ροπή πολύ περισσότερο, για να αγγίξει τα 300 Nm.

To ηλεκτρικό Vitara διατηρεί τις compact διαστάσεις του ως B-SUV, με μήκος 4,275 μ. (10 εκ. μεγαλύτερο), αλλά το μεταξόνιο έχει επεκταθεί κατά 20 εκ. στα 2,7 μ., προσφέροντας περισσότερους χώρους. Επίσης, παραμένει ευέλικτο, με κύκλο στροφής 10,4 μ. και περιπετειώδες, με 18 εκατοστά απόσταση από το έδαφος. Όπως είναι φυσικό, με την μπαταρία αυξήθηκε και το βάρος του αυτοκινήτου, το οποίο πλέον κυμαίνεται μεταξύ 1.702 και 1.899 κιλών, ανάλογα την έκδοση.

Το θέμα σχεδίασης λέγεται «High-Tech & Adventure», και ενσωματώνει την αίσθηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και τη στιβαρή φύση ενός SUV, εμπνέοντας αίσθηση περιπέτειας. Το αμάξωμα έχει σύγχρονη σχεδίαση με μεγάλης διαμέτρου τροχούς και μακρύ μεταξόνιο, ενώ στο εσωτερικό είναι τοποθετημένη μία οθόνη πολλαπλών ενδείξεων.

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αποτελείται από τον υψηλής απόδοσης eAxle που ενσωματώνει τον κινητήρα και τον inverter, μαζί με τις μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP). Επιτυγχάνει άμεσες επιταχύνσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει.

Το «ALLGRIP-e» είναι ένα ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης που αξιοποιεί την τεχνογνωσία της Suzuki στον τομέα, με δύο ανεξάρτητα eAxle μπροστά και πίσω. Περιλαμβάνει λειτουργία Trail για ομαλή έξοδο από δύσκολα εδάφη, μειώνοντας την ισχύ στους τροχούς που σπινάρουν, διανέμοντας τη ροπή κίνησης στον αντίθετο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση (λειτουργία LSD).

Η πλατφόρμα περιλαμβάνει το νέο «HEARTECT-e» ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα, με ελαφριά δομή, προστασία της μπαταρίας και ευρύχωρο εσωτερικό. Η δομή του δαπέδου έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μην υπάρχουν μηχανικά μέρη κάτω από αυτό, μεγιστοποιώντας τη χωρητικότητα της μπαταρίας.