Δοκιμάζουμε το Volkswagen Taigo 1.5 TSI 150PS DSG
To Taigo αποτελεί το πρώτο coupe SUV της Volkswagen στην πολύ ανταγωνιστική κατηγορία των B-SUV. Bασίζεται στην πλατφόρμα MQB A0 του ομίλου VW και στην πραγματικότητα αποτελεί την πιο σπορ εκδοχή του T-Cross.
Το δημιούργημα των δίδυμων αδερφών και σχεδιαστών Marco και Jose Carlos, που συνεργάστηκαν μαζί για πρώτη φορά σε ένα project της γερμανικής εταιρείας, έχει ένα ξεχωριστό όνομα που παραπέμπει σε τίγρη και, όπως και το δραματικό look του, κάνει επίκληση στο συναίσθημα, τουλάχιστον με την εξωτερική του όψη και το… κάλεσμα στο οποίο ακούει.
Ωστόσο, οι τομείς στους οποίους σε κερδίζει δεν περιορίζονται μόνο στο αισθητικό κομμάτι, καθώς σε πείθει και με τις επιδόσεις του. Ευέλικτο στην πόλη, χάρη στις μικρές εξωτερικές του διαστάσεις, σε εκπλήσσει με την ευρυχωρία στο εσωτερικό και εξασφαλίζει την άνεση που χρειάζεσαι και στο ταξίδι.
Πρώτη εικόνα
Coupe SUV αμάξωμα
Διχρωμία οροφής και μπάρες στον ουρανό
Κόμπακτ διαστάσεις
Στο εμπρός μέρος, η κληρονομιά της σχεδιαστικής γλώσσας της Volkswagen συναντά τη μοντέρνα αίσθηση, η οποία ενισχύεται μία λωρίδα LED που εκτείνεται σε ολόκληρο το εμπρός μέρος, μέχρι το έμβλημα VW και συνδέει τους προβολείς IQ.Light LED Matrix του αυτοκινήτου της δοκιμής, δημιουργώντας μία εντυπωσιακή φωτεινή υπογραφή. Το θέμα της λωρίδας LED επαναλαμβάνεται και στο πίσω μέρος, δίνοντας μία αίσθηση συνέχειας στην εμφάνιση.
Οι ασημί μπάρες οροφής τονίζουν την SUV υπόσταση του Taigo και η δυναμική πίσω αεροτομή προσθέτει πόντους στο σπορ χαρακτήρα της κεκλιμένης γραμμής οροφής. Η αντίθεση του μαύρου χρώματος της οροφής – το οποίο είναι μια απλή μεμβράνη επικάλυψης – και των πλευρικών καθρεπτών, μαζί με τα φιμέ πλαϊνά και πίσω τζάμια της έκδοσης εξοπλισμού Style που είχαμε στη διάθεσή μας, βελτιώνουν σημαντικά τον αισθητικό τομέα.
Οι πεντάκτινες ζάντες αλουμινίου 17″ με μοτίβο «Tokio» σε μαύρο-διαμαντέ χρώμα τονίζουν το θεληματικό προφίλ του Taigo, συνδυασμό με τις μαύρες επιφάνειες στο κάτω μέρος των θυρών και το περίγραμμα των θόλων των τροχών που δίνουν έμφαση στον SUV χαρακτήρα.
Εσωτερικός κόσμος
Ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,2”
Κεντρική οθόνη αφής 8”
Μεγάλοι χώροι και πορτμπαγκάζ 440 λτ.
Το εσωτερικό είναι άνετο και εργονομικό, με καλή ποιότητα κατασκευής. Βρίσκεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης στα Sport comfort καθίσματα, ανεξαρτήτως αν σου αρέσει να κάθεσαι ψηλά ή χαμηλά. Παρά την έλλειψη οσφυϊκής υποστήριξης, το ταξίδι παραμένει άνετο και απολαυστικό. Τα πίσω καθίσματα είναι χαμηλά τοποθετημένα για να αυξήσουν το χώρο για το κεφάλι, δεδομένης της κεκλιμένης οροφής, στόχο που πετυχαίνουν πολύ καλά, αν και η πρόσβαση δεν είναι η πιο εύκολη.
Τα χειριστήρια πολλαπλών λειτουργιών στο τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι με επίπεδο κάτω μέρος είναι καλά τοποθετημένα και εύχρηστα, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25″ σας επιτρέπει να ρυθμίσετε τις ενδείξεις στην οθόνη σύμφωνα με τις επιθυμίες σας. Η ασύρματη σύνδεση κινητού στην κεντρική οθόνη αφής 8″ του συστήματος infotainment μέσω Apple CarPlay που δοκιμάσαμε εμείς ήταν απρόσκοπτη – και το ίδιο περιμένουμε ότι συμβαίνει και με το Android Auto.
Ο κρυφός φωτισμός στις εμπρός χειρολαβές των θυρών, σε συνδυασμό με τις διακοσμητικές φωτεινές λωρίδες στις πόρτες και στο ταμπλό, δημιουργούν μία πολύ ευχάριστη ατμόσφαιρα στον εσωτερικό χώρο. Τα χειριστήρια αφής των βασικών λειτουργιών του διζωνικού κλιματισμού στην κονσόλα διευκολύνουν τον έλεγχό του και τον ανεξαρτητοποιούν από την κεντρική οθόνη, προς όφελος της πρακτικότητας.
Η καμπίνα είναι εξοπλισμένη με τέσσερις θύρες USB-C, δύο μπροστά και δύο για τους πίσω επιβάτες, εξυπηρετώντας κάθε ανάγκη. Μοναδικό μας παράπονο είναι πως όταν ανεβάζεις το μεσαίο προσκέφαλο της πίσω σειράς καθισμάτων, παρεμποδίζει αρκετά την ορατότητα προς τα πίσω μέσω του κεντρικού καθρέπτη.
Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 440 λίτρα και είναι ικανός να καλύψει τις ανάγκες των περισσότερων, ενώ επεκτείνεται σε 1.222 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ, το οποίο μπορεί να ευθυγραμμιστεί με το χείλος του πίσω ανοίγματος για πιο εύκολη φόρτωση, είναι ευτυχές που υπάρχει εφδρικός τροχός, σε περίπτωση ανάγκης σε κάποιο απομακρυσμένο χωματόδρομο.
Οδηγικός χαρακτήρας
Turbo κινητήρας 1,5 λίτρων με απόδοση 150 ίππων
Αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων
Ευέλικτο, με μικρό κύκλο στροφής
Οι 150 ίπποι και τα 250 Nm ροπής του 4κύλινδρου turbo κινητήρα TSI των 1,5 λίτρων είναι αρκετά για να κινήσουν τα 1.304 κιλά του Taigo με οποιοδήποτε ρυθμό θελήσεις, και να έχεις συνάμα άνετα ταξίδια. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές, με τα 100 χλμ. από στάση να έρχονται σε 8,3 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα να ανέρχεται στα 212 χλμ./ώρα.
Στην πόλη, η ευελιξία έρχεται σε πρωταγωνιστικό ρόλο, χάρη στο περιορισμένο μήκος των 4,271 μ. και το μικρό κύκλο στροφής 10,7 μ. που διευκολύνει τους ελιγμούς και τη στάθμευση σε περιορισμένους χώρους. Σε διαδρομές χωρίς πολλούς σηματοδότες, όπου η μέση ταχύτητα είναι υψηλότερη, η κατανάλωση μπορεί να κατέβει ακόμη και κάτω από τα 7 λτ./100 χλμ., ωστόσο στην κυκλοφοριακή συμφόρηση της πόλης (και με τη χρήση κλιματισμού), ίσως σκαρφαλώσει στα 9 λτ./100 χλμ..
Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων ίσως έχει αρχίσει να δείχνει λίγο την ηλικία του, καθώς μοιάζει πλέον κάπως on/off: είναι πολύ καλό σε χαμηλές ταχύτητες, καθώς και για άμεσες «εκρήξεις» ισχύος, ωστόσο σε ενδιάμεσες επιταχύνσεις μοιάζει λίγο… αναποφάσιστο. Η επιλογή Sport λειτουργίας οδήγησης, με μία απλή κίνηση του επιλογέα, το κάνει πιο άμεσο ενώ έχεις πάντα τη δυνατότητα να επέμβεις στην επιλογή σχέσης του κιβωτίου άμεσα, μέσω των μικρών paddles πίσω από το τιμόνι, χωρίς να πάρεις τα χέρια σου από αυτό.
Έτσι, μπορείς να πραγματοποιήσεις δυο απανωτά κατεβάσματα αν θες να κάνεις μία σύντομη προσπέραση. Η αλλαγή σχέσεων από τον κεντρικό επιλογέα είναι λιγότερο βολική, αλλά είναι καλό που υπάρχει ως εναλλακτική επιλογή. Άμεση είναι και η επαναφορά στις αυτόματες επιλογές σχέσης, με μία πλευρική κίνηση του επιλογέα. Η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου βοηθά τον κινητήρα να διατηρεί χαμηλές στροφές, συμβάλλοντας στην οικονομία καυσίμου και τη διατήρηση ελαττωμένου επιπέδου θορύβου στο εσωτερικό.
Η ανάρτηση θα λέγαμε ότι κλίνει προς το πιο σφιχτό φάσμα, προσφέροντας καλό κράτημα, χωρίς υπερβολικές γωνίες κλίσης στις στροφές. Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας περιορίζει τις ταλαντώσεις, αλλά το σύνολο δεν απορροφά ιδανικά κάθε κακοτεχνία του οδοστρώματος. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (184 χλστ.) δίνει μια ήπια δυνατότητα μετακίνησης εκτός οδικού δικτύου, όπως π.χ. σε σκληρούς χωματόδρομους με πέτρες.
Στα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης περιλαμβάνεται το Adaptive Cruise Control με αυτόματη ρύθμιση απόστασης. Έτσι, σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης το Taigo μπορεί να φρενάρει αυτόματα μέχρι την πλήρη ακινητοποίησή του και να ξεκινήσει ξανά. Επίσης, διαθέτει σύστημα διατήρησης και υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας, καθώς και σύστημα υποβοήθησης ελιγμών στάθμευσης. Αυτό σας δείχνει αν μία θέση στάθμευσης είναι αρκετά μεγάλη καθώς περνάτε από δίπλα της και παρκάρει για εσάς, καθώς χειρίζεστε μόνο το γκάζι και το φρένο.
Το πακέτο εξοπλισμού έρχονται να ολοκληρώσουν η κάμερα οπισθοπορείας με βοηθητικές γραμμές, οι αισθητήρες στάθμευσης στο εμπρός μέρος, οι ηλεκτρονικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες καθώς και ο δυναμικός έλεγχος φώτων με λειτουργία στατικού φωτισμού στροφής.
Τελικά;
Χωρίς απαραίτητα να ξεχωρίζει σε συγκεκριμένα επιμέρους σημεία, το Volkswagen Taigo θα σε προσελκύσει με τη σιλουέτα του και θα σε κερδίσει με την πληρότητά του ως σύνολο. Άνετο σε χώρους, με καλές επιδόσεις και πλούσιο εξοπλισμό από τον οποίο δεν θα σου λείψουν βασικά πράγματα, κάνει τικ σε όλα τα κουτιά των απαιτήσεων του μέσου αγοραστή και δεν υστερεί σε κανέναν τομέα. Εκτός ίσως από της εγγύησης, η οποία έχει διάρκεια 4 χρόνια, ή 80.000 χλμ., που είναι και το στάνταρ της Volkswagen.
Κατά τα άλλα, με το σπορ προφίλ του και τη σύγχρονη γραμμή του, ποντάρει στην εμφάνιση και την απλότητα προσέγγισης του καλού γενικού μέσου όρου, χωρίς εξεζητημένα ή τονισμένα χαρακτηριστικά. Η τιμή της έκδοσης Style που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε ξεκινά από τα 27.600 ευρώ και δεδομένων των χαρακτηριστικών που προσφέρει, παρατάσσεται εύστοχα σε ένα προσιτό επίπεδο που το κάνει ελκυστικό.