Έπειτα από δύο συνεχόμενους τίτλους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, ο Kalle Rovanpera αποφάσισε φέτος να κάνει ένα διάλειμμα από τις πλήρεις αγωνιστικές σεζόν και να εντάξει και άλλα πράγματα στο πρόγραμμά του, πέραν από την επίτευξη καλύτερων χρόνων σε ειδικές διαδρομές.

Φέτος, ο Rovanpera συμμετείχε σε επιλεγμένους αγώνες της σεζόν του WRC και είχε περισσότερο ελεύθερο χρόνο. Έτσι, οργανώθηκε για τον 24χρονο Φινλανδό ένα ειδικό τεστ στην πίστα του Red Bull Ring στην Αυστρία, από τη Red Bull, η οποία είναι προσωπικός του σπόνσορας εδώ και αρκετά χρόνια.

Καθώς η Red Bull διαθέτει εργοστασιακή ομάδα στη Formula 1, δεν ήταν δύσκολο να διοργανωθεί το τεστ με τη Red Bull RB8 του 2012 για το νικητή 15 ράλλυ στο WRC. Τον περασμένο μήνα, ο Rovanpera είχε επισκεφθεί της εγκαταστάσεις της Red Bull Racing στο Milton Keynes, για να κατασκευάσει κάθισμα στα μέτρα του σώματός του για το εν λόγω τεστ και να οδηγήσει στον προσομοιωτή της ομάδας.

Στο Red Bull Ring, o Rovanpera ξεκίνησε την ημέρα οδηγώντας αρχικά ένα μονοθέσιο Formula 4, για να προχωρήσει σε ένα της Formula Renault 3.5 πριν κάνει το μεγάλο βήμα στην RB8, η οποία διαθέτει ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα με το γνώριμο… ουρλιαχτό, καθώς μπορεί να φτάσει τις 18.000 σ.α.λ. Ο Rovanpera δεν… λυπήθηκε το μονοθέσιο και ακούγεται από το βίντεο ότι πιέζει αρκετά σκληρά στους περίπου 40-50 γύρους που συμπλήρωσε στην πίστα.

Ο Rovanpera δήλωσε: «Ήταν μια σπουδαία μέρα, οδήγησα τρία διαφορετικά μονοθέσια. Έκανα αρκετούς γύρους και, φυσικά, το μονοθέσιο F1 ήταν κάτι που περίμενα με ανυπομονησία εδώ και πολύ καιρό, οπότε ήταν πολύ ωραίο που επιτέλους κατάφερα να το οδηγήσω. Η μέρα πήγε καλά και έμεινα με πολύ καλά συναισθήματα».


«Οι μεγαλύτερες διαφορές μεταξύ ράλλυ και F1 είναι προφανώς ότι σε ένα αυτοκίνητο ράλλυ κινείται πολύ περισσότερο το αμάξωμα. Το μονοθέσιο F1 μοιάζει λίγο με καρτ, δεν κινείται πολύ από η ανάρτησή του, αλλά έχει απίστευτη πρόσφυση, και φυσικά, η F1 έχει τεράστια αεροδυναμικά φορτία, τα οποία σου επιτρέπουν να οδηγείς πολύ πιο γρήγορα στις στροφές».

«Είναι επίσης αρκετά διαφορετική από φυσικών απαιτήσεων. Υπάρχουν πολύ υψηλότερα πλευρικά φορτία G, το μονοθέσιο φρενάρει και στρίβει πολύ περισσότερο και το αισθάνεται πολύ διαφορετικά ο οδηγός, και έχει απίστευτη πρόσφυση. Επίσης, κάθεσαι σε τόσο διαφορετική θέση που η αίσθηση είναι αρκετά διαφορετική, αλλά ήταν πολύ ωραίο που το ένιωσα σήμερα».


Ο Rovanpera δεν είναι o πρώτος οδηγός του WRC που οδηγεί ένα μονοθέσιο της Formula 1, με τον Πρωταθλητή του 1995 και 5 φορές νικητής του Ράλλυ Ακρόπολις, τον Σκοτσέζο Colin McRae, να οδηγεί το 1996 ένα μονοθέσιο της Jordan στο Silverstone.

Το 2007, ο 9 φορές Πρωταθλητής του WRC, Sebastien Loeb, οδήγησε ένα μονοθέσιο της Renault στην πίστα του Paul Ricard στη Γαλλία, πριν συμμετάσχει με τη Red Bull σε ένα τεστ χειμερινών δοκιμών της F1 στην πίστα της Βαρκελώνης το 2008, όπου σημείωσε τον 8o ταχύτερο χρόνο πίσω από το τιμόνι μίας RB4.