Επετεύχθη «κατά βάση» συμφωνία για να εισέλθει η Cadillac στην F1 το 2026
Στα πλαίσια του GP Λας Βέγκας έγινε γνωστό ότι έπειτα από την αλλαγή διοίκησης τόσο στη Liberty Media, κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1, όσο και στην Andretti Global, την επίδοξη 11η ομάδα του grid, σύντομα θα γινόταν και η επίσημη ανακοίνωση εισόδου της ομάδας, ως εργοστασιακή της General Motors/Cadillac της στο Πρωτάθλημα του 2026.
Η στιγμή αυτή έφτασε, καθώς Formula 1 και FIA ανακοίνωσαν ότι επετεύχθη «κατά βάση» συμφωνία για να εισέλθει η ομάδα με το όνομα της Cadillac, η οποία είναι θυγατρική μάρκα του αμερικανικού γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας General Motors. Φημολογείται ότι θα χρησιμοποιεί μονάδες ισχύος της Ferrari έως το 2028 (αν και η περίπτωση της Honda δεν έχει αποκλειστεί), καθώς εκείνη τη χρονιά σκοπεύει να ξεκινήσει να κατασκευάζει τους δικούς της υβριδικούς V6.
Η ομάδα που προετοιμάζει εδώ και καιρό η Andretti Global θα ονομαστεί Cadillac Formula 1 προς το παρόν, και παρότι ο Michael Andretti περιορίστηκε σε συμβουλευτικό ρόλο στην εταιρεία που ίδρυσε, ο πατέρας του, Mario Andretti (Πρωταθλητής της F1 το 1978) θα είναι διευθυντής της ομάδας. Στην ανακοίνωσή της, η F1, ονόμασε την TWG Global ως συνέταιρο της GM/Cadillac. Πρόκειται για την ονομασία που θα έχει πλέον η Andretti Global, υπό τη διοίκηση του Dan Towriss, ο οποίος ανέλαβε τον έλεγχό της το Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με τον Mohammed Ben Sulayem, πρόεδρο της FIA, η οποία έχει ήδη εγκρίνει τη συμμετοχή της Andretti από πέρυσιδόθηκε το πράσινο φως για την είσοδο της Cadillac στην F1 το 2026: «Υποστηρίζω πλήρως τις προσπάθειες της FIA, της Formula 1, της GM και της ομάδας να διατηρήσουν το διάλογο και να εργαστούν προς την κατεύθυνση της επίτευξης μιας κατά βάση συμφωνίας για την προώθηση αυτής της αίτησης, ώστε να εισαχθεί μια ομάδα με την επωνυμία GM/Cadillac στο grid για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 της FIA το 2026. Όλα τα μέρη, συμπεριλαμβανομένης της FIA, θα συνεχίσουν να συνεργάζονται για να διασφαλίσουν την ομαλή εξέλιξη της διαδικασίας».
Η Formula 1 ανακοίνωσε: «Η Formula 1 βρίσκεται διάλογο με τη General Motors και τους συνεργάτες της στην TWG Global σχετικά με τη βιωσιμότητα μιας συμμετοχής μετά την εμπορική αξιολόγηση και την απόφαση που έλαβε η Formula 1 τον Ιανουάριο του 2024. Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, πέτυχαν λειτουργικά ορόσημα και κατέστησαν σαφή τη δέσμευσή τους να ονομάσουν την 11η ομάδα GM/Cadillac και ότι η GM θα συμμετάσχει ως προμηθευτής κινητήρων σε μεταγενέστερο χρόνο. Επομένως, η Formula 1 είναι στην ευχάριστη θέση να προχωρήσει με αυτή τη διαδικασία αίτησης και θα παράσχει περαιτέρω ενημέρωση εν ευθέτω χρόνω».
H Cadillac ανακοίνωσε ότι ο Mario Andretti θα ενεργεί ως διευθυντής της ομάδας, με τον Αμερικανό να δηλώνει: «Η πρώτη μου αγάπη ήταν η Formula 1 και τώρα, 70 χρόνια μετά, τα paddock της F1 εξακολουθούν να είναι μέρος στο οποίο είμαι ευτυχισμένος. Το να συμμετέχω ακόμα σε αυτό το στάδιο της ζωής μου… Πρέπει να τσιμπήσω τον εαυτό μου για να βεβαιωθώ ότι δεν ονειρεύομαι».
Λίγες ώρες νωρίτερα, η Andretti Global είχε ανακοινώσει ότι έχρισε επικεφαλής στέλεχος των λειτουργιών της τον σεβαστό στο κύκλωμα της Formula 1 Βρετανό μηχανολόγο Rob White, o οποίος ήταν τεχνικός διευθυντής κινητήρα στη Renault από το 2004, οδηγώντας τη γαλλική ομάδα στην κατάκτηση αμφότερων των τίτλων το 2005 και το 2006.
O ρόλος του White επεκτάθηκε σε αυτόν του αναπληρωματικού διευθύνοντα συμβούλου και επικεφαλής τεχνικού στελέχους έως το 2016. Από το 2017 έως το 2021 ήταν διευθυντής λειτουργιών στην ομάδα της Alpine, αλλά αποχώρησε από τον ομάδα του Enstone τον Ιούνιο, ως μέρος της αναδιάρθρωσης που είδε την έξοδο και του επικεφαλής της ομάδας, Bruno Famin.
Η ομάδα της Cadillac να συνεχίζει τη στρατολόγηση έμπειρων τεχνικών από το περιβάλλον της Formula 1, έπειτα από τους Pat Symonds (εκτελεστικός σύμβουλος μηχανολογίας), Nick Chester (τεχνικός διευθυντής), John McQuilliam (επικεφαλής σχεδιαστής), Jon Tomlinson (επικεφαλής αεροδυναμικής) με τον White, ο οποίος έχει πολύ μεγάλη εμπειρία στη Formula 1.
O Rob White ανέφερε σε ανάρτησή του στο LinkedIn: «Είμαι ενθουσιασμένος που θα ενταχθώ στην ομάδα. Πολύ εντυπωσιακές οι πρώτες εντυπώσεις από όλα όσα πέτυχαν όσοι ήρθαν πριν από μένα. Απολαμβάνω την πρόκληση όλων όσων βρίσκονται μπροστά μου».
Η στιγμή αυτή έφτασε, καθώς Formula 1 και FIA ανακοίνωσαν ότι επετεύχθη «κατά βάση» συμφωνία για να εισέλθει η ομάδα με το όνομα της Cadillac, η οποία είναι θυγατρική μάρκα του αμερικανικού γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας General Motors. Φημολογείται ότι θα χρησιμοποιεί μονάδες ισχύος της Ferrari έως το 2028 (αν και η περίπτωση της Honda δεν έχει αποκλειστεί), καθώς εκείνη τη χρονιά σκοπεύει να ξεκινήσει να κατασκευάζει τους δικούς της υβριδικούς V6.
Η ομάδα που προετοιμάζει εδώ και καιρό η Andretti Global θα ονομαστεί Cadillac Formula 1 προς το παρόν, και παρότι ο Michael Andretti περιορίστηκε σε συμβουλευτικό ρόλο στην εταιρεία που ίδρυσε, ο πατέρας του, Mario Andretti (Πρωταθλητής της F1 το 1978) θα είναι διευθυντής της ομάδας. Στην ανακοίνωσή της, η F1, ονόμασε την TWG Global ως συνέταιρο της GM/Cadillac. Πρόκειται για την ονομασία που θα έχει πλέον η Andretti Global, υπό τη διοίκηση του Dan Towriss, ο οποίος ανέλαβε τον έλεγχό της το Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με τον Mohammed Ben Sulayem, πρόεδρο της FIA, η οποία έχει ήδη εγκρίνει τη συμμετοχή της Andretti από πέρυσιδόθηκε το πράσινο φως για την είσοδο της Cadillac στην F1 το 2026: «Υποστηρίζω πλήρως τις προσπάθειες της FIA, της Formula 1, της GM και της ομάδας να διατηρήσουν το διάλογο και να εργαστούν προς την κατεύθυνση της επίτευξης μιας κατά βάση συμφωνίας για την προώθηση αυτής της αίτησης, ώστε να εισαχθεί μια ομάδα με την επωνυμία GM/Cadillac στο grid για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 της FIA το 2026. Όλα τα μέρη, συμπεριλαμβανομένης της FIA, θα συνεχίσουν να συνεργάζονται για να διασφαλίσουν την ομαλή εξέλιξη της διαδικασίας».
Η Formula 1 ανακοίνωσε: «Η Formula 1 βρίσκεται διάλογο με τη General Motors και τους συνεργάτες της στην TWG Global σχετικά με τη βιωσιμότητα μιας συμμετοχής μετά την εμπορική αξιολόγηση και την απόφαση που έλαβε η Formula 1 τον Ιανουάριο του 2024. Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, πέτυχαν λειτουργικά ορόσημα και κατέστησαν σαφή τη δέσμευσή τους να ονομάσουν την 11η ομάδα GM/Cadillac και ότι η GM θα συμμετάσχει ως προμηθευτής κινητήρων σε μεταγενέστερο χρόνο. Επομένως, η Formula 1 είναι στην ευχάριστη θέση να προχωρήσει με αυτή τη διαδικασία αίτησης και θα παράσχει περαιτέρω ενημέρωση εν ευθέτω χρόνω».
H Cadillac ανακοίνωσε ότι ο Mario Andretti θα ενεργεί ως διευθυντής της ομάδας, με τον Αμερικανό να δηλώνει: «Η πρώτη μου αγάπη ήταν η Formula 1 και τώρα, 70 χρόνια μετά, τα paddock της F1 εξακολουθούν να είναι μέρος στο οποίο είμαι ευτυχισμένος. Το να συμμετέχω ακόμα σε αυτό το στάδιο της ζωής μου… Πρέπει να τσιμπήσω τον εαυτό μου για να βεβαιωθώ ότι δεν ονειρεύομαι».
Λίγες ώρες νωρίτερα, η Andretti Global είχε ανακοινώσει ότι έχρισε επικεφαλής στέλεχος των λειτουργιών της τον σεβαστό στο κύκλωμα της Formula 1 Βρετανό μηχανολόγο Rob White, o οποίος ήταν τεχνικός διευθυντής κινητήρα στη Renault από το 2004, οδηγώντας τη γαλλική ομάδα στην κατάκτηση αμφότερων των τίτλων το 2005 και το 2006.
O ρόλος του White επεκτάθηκε σε αυτόν του αναπληρωματικού διευθύνοντα συμβούλου και επικεφαλής τεχνικού στελέχους έως το 2016. Από το 2017 έως το 2021 ήταν διευθυντής λειτουργιών στην ομάδα της Alpine, αλλά αποχώρησε από τον ομάδα του Enstone τον Ιούνιο, ως μέρος της αναδιάρθρωσης που είδε την έξοδο και του επικεφαλής της ομάδας, Bruno Famin.
Η ομάδα της Cadillac να συνεχίζει τη στρατολόγηση έμπειρων τεχνικών από το περιβάλλον της Formula 1, έπειτα από τους Pat Symonds (εκτελεστικός σύμβουλος μηχανολογίας), Nick Chester (τεχνικός διευθυντής), John McQuilliam (επικεφαλής σχεδιαστής), Jon Tomlinson (επικεφαλής αεροδυναμικής) με τον White, ο οποίος έχει πολύ μεγάλη εμπειρία στη Formula 1.
O Rob White ανέφερε σε ανάρτησή του στο LinkedIn: «Είμαι ενθουσιασμένος που θα ενταχθώ στην ομάδα. Πολύ εντυπωσιακές οι πρώτες εντυπώσεις από όλα όσα πέτυχαν όσοι ήρθαν πριν από μένα. Απολαμβάνω την πρόκληση όλων όσων βρίσκονται μπροστά μου».