Αποκαλύφθηκε το νέο Kia EV9 GT με 508 ίππους
H Kia προχώρησε στην αποκάλυψη του EV9 GT, της αμιγώς ηλεκτρικής ναυαρχίδας της κορεάτικης εταιρείας, στο Los Angeles Motor Show.
Το φουτουριστικό και πληθωρικό 7θέσιο SUV αποκτά πλέον υψηλή ισχύ ενώ υιοθετεί και το σύστημα προσομοίωσης αλλαγών ταχυτήτων, το οποίο πρωτοείδαμε – και δοκιμάσαμε – στο Hyundai Ioniq 5 N.
Φυσικά τις εντυπώσεις κερδίζει το νούμερο ισχύος, καθώς οι δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν συνδυαστικά 508 ίππους – 124 ίπποι παραπάνω σε σχέση με την έκδοση GT Line την οποία είχαμε δοκιμάσει και στο MotorOne.
Η ισχύς αυτή κατανέμεται και στους τέσσερις τροχούς – 367 από αυτούς στον πίσω άξονα και 217 στον μπροστινό άξονα. Ως αποτέλεσμα, το 0-100 χλμ./ώρα θα γίνεται σε 4,4 δευτερόλεπτα, όπως είπαν οι άνθρωποι της Kia στην παρουσίαση.
Το EV9 GT ενσωματώνει και το σύστημα VGS, που εξομοιώνει τις αλλαγές ταχυτήτων είτε αυτόματα, είτε μέσω της χρήσης των paddles του τιμονιού. Σε αντίθεση με το σύστημα του Ioniq 5 N, το σύστημα του EV9 δεν έχει και τον ψεύτικο θόρυβο κινητήρα, αλλά «αναπαράγει τους ήχους των αλλαγών ταχυτήτων» – πάντα σύμφωνα με την Kia.
Οι μπαταρίες του GT είναι ίδιες με το EV9 Long Range, με χωρητικότητα 99,8 kWh και αρχιτεκτονική 800V. Εκτός του ότι είναι ελαφρύτερο και πιο συμπαγές από μια τυπική αρχιτεκτονική 400V, επιτρέπει επίσης υπερ-υψηλή ταχύτητα φόρτισης άνω των 200kW, η οποία θα γεμίσει τη μπαταρία από 10-80% σε περίπου 25 λεπτά. Η αυτονομία δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα, ωστόσο περιμένουμε να έχει μειωθεί σε σχέση με τα 505 χιλιόμετρα της έκδοσης GT Line.
Αλλαγές υπάρχουν και στο σασί, καθώς πλέον υπάρχει ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο στις στροφές εμποδίζει το σπινιάρισμα στον εσωτερικό τροχό. Το Kia EV9 GT εξοπλίζεται και με ρυθμιζόμενη ανάρτηση, ενώ πίσω από τις νέες ζάντες 21 ιντσών κρύβονται και μεγαλύτερα φρένα.
Εμφανισιακά υπάρχουν μικρότερες αλλαγές, εμπνευσμένες από το EV6 GT. O προφυλακτήρας μπροστά έχει ανασχεδιαστεί, ενώ οι δαγκάνες φρένων, καθώς και ορισμένα στοιχεία στην καμπίνα είναι βαμμένα σε έντονο πράσινο χρώμα.
Οι τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα ακόμα από την Kia, ωστόσο σίγουρα θα είναι πιο ακριβό από τα 75.000 ευρώ που κοστίζει το EV9 GT Line – μαζί με την κρατική επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».
Το φουτουριστικό και πληθωρικό 7θέσιο SUV αποκτά πλέον υψηλή ισχύ ενώ υιοθετεί και το σύστημα προσομοίωσης αλλαγών ταχυτήτων, το οποίο πρωτοείδαμε – και δοκιμάσαμε – στο Hyundai Ioniq 5 N.
Φυσικά τις εντυπώσεις κερδίζει το νούμερο ισχύος, καθώς οι δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν συνδυαστικά 508 ίππους – 124 ίπποι παραπάνω σε σχέση με την έκδοση GT Line την οποία είχαμε δοκιμάσει και στο MotorOne.
Η ισχύς αυτή κατανέμεται και στους τέσσερις τροχούς – 367 από αυτούς στον πίσω άξονα και 217 στον μπροστινό άξονα. Ως αποτέλεσμα, το 0-100 χλμ./ώρα θα γίνεται σε 4,4 δευτερόλεπτα, όπως είπαν οι άνθρωποι της Kia στην παρουσίαση.
Το EV9 GT ενσωματώνει και το σύστημα VGS, που εξομοιώνει τις αλλαγές ταχυτήτων είτε αυτόματα, είτε μέσω της χρήσης των paddles του τιμονιού. Σε αντίθεση με το σύστημα του Ioniq 5 N, το σύστημα του EV9 δεν έχει και τον ψεύτικο θόρυβο κινητήρα, αλλά «αναπαράγει τους ήχους των αλλαγών ταχυτήτων» – πάντα σύμφωνα με την Kia.
Οι μπαταρίες του GT είναι ίδιες με το EV9 Long Range, με χωρητικότητα 99,8 kWh και αρχιτεκτονική 800V. Εκτός του ότι είναι ελαφρύτερο και πιο συμπαγές από μια τυπική αρχιτεκτονική 400V, επιτρέπει επίσης υπερ-υψηλή ταχύτητα φόρτισης άνω των 200kW, η οποία θα γεμίσει τη μπαταρία από 10-80% σε περίπου 25 λεπτά. Η αυτονομία δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα, ωστόσο περιμένουμε να έχει μειωθεί σε σχέση με τα 505 χιλιόμετρα της έκδοσης GT Line.
Αλλαγές υπάρχουν και στο σασί, καθώς πλέον υπάρχει ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο στις στροφές εμποδίζει το σπινιάρισμα στον εσωτερικό τροχό. Το Kia EV9 GT εξοπλίζεται και με ρυθμιζόμενη ανάρτηση, ενώ πίσω από τις νέες ζάντες 21 ιντσών κρύβονται και μεγαλύτερα φρένα.
Εμφανισιακά υπάρχουν μικρότερες αλλαγές, εμπνευσμένες από το EV6 GT. O προφυλακτήρας μπροστά έχει ανασχεδιαστεί, ενώ οι δαγκάνες φρένων, καθώς και ορισμένα στοιχεία στην καμπίνα είναι βαμμένα σε έντονο πράσινο χρώμα.
Οι τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα ακόμα από την Kia, ωστόσο σίγουρα θα είναι πιο ακριβό από τα 75.000 ευρώ που κοστίζει το EV9 GT Line – μαζί με την κρατική επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».