Volvo XC90 T8 eAWD Plug–in Hybrid: Το αμιγώς ηλεκτρικό EX90 κρατάει τα σκήπτρα ως ένα από τα κορυφαία μοντέλα της μάρκας στον κόσμο της ηλεκτροκίνητης premium SUV πραγματικότητας, τη στιγμή που ένα ισχυρό χαρτί για την Volvo ανανεώνεται ώστε να διατηρήσει ζεστό το ενδιαφέρον των ενδιαφερόμενων της κατηγορίας.

Το νέο Volvo XC90 T8 eAWD Plug-in Hybrid, που είναι και αυτό που θα δούμε στην Ελλάδα από τις αρχές του νέου έτους, θα εκπροσωπεί την Σουηδική φίρμα στα μεγάλα premium SUV και θα έρχεται αποκλειστικά στην επαναφορτιζόμενη υβριδική βερσιόν του.

Από το 2002 που έκανε το αρχικό του λανσάρισμα ως ναυαρχίδα της μάρκας η πρακτικότητα, η φινέτσα, η ποιότητα κατασκευής και πάνω απ’ όλα η ασφάλεια των επτά θέσεων του XC90 βοηθούν να αποκτήσει μια διαφορετική ελκυστικότητα σε σχέση με τους αντίστοιχους ανταγωνιστές του.

Είκοσι τρία χρόνια μετά σηματοδοτεί την πιο σημαντική αναβάθμιση για τη δεύτερη γενιά του XC90 από το 2015. Η Volvo με μικροαλλαγές παντού, ανανεώνει και επαναφέρει στην επικαιρότητα ένα σημαντικό για την ίδια μοντέλο που αποδεικνύεται και από την απήχηση στο premium κοινό.

Η Plug–in Hybrid ναυαρχίδα της Volvo
Το νέο Volvo XC90 T8 eAWD Plug-in Hybrid έρχεται με σημαντικές αλλαγές στην εξωτερική του εικόνα, αναθεωρημένη ανάρτηση, νέο εσωτερικό και τεχνολογικές αναβαθμίσεις. Παρότι βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το XC90 2ης γενιάς, το 7θέσιο αμάξωμα έχει δεχθεί ορισμένες αλλαγές, οι οποίες το εναρμονίζουν σχεδιαστικά τόσο με το EX90 όσο και με την υπόλοιπη σύγχρονη γκάμα της Volvo.

Το μπροστινό μέρος έχει επανασχεδιαστεί, με μια νέα μάσκα η οποία διαθέτει 26 διαγώνιες γρίλιες (16 στην αριστερή πλευρά και 10 στην δεξιά), οι οποίες τέμνονται κάθετα μεταξύ τους και φαίνονται σαν στρώσεις που καλύπτουν η μία την άλλη. Στο κέντρο δεσπόζει φυσικά το λογότυπο της Volvo, ενώ οι LED προβολείς στα νέα φωτιστικά σώματα εμπρός, ενσωματώνουν τα LED ημέρας με σχήμα που παραπέμπει στο «Σφυρί του Θορ». Αλλαγές έχουμε επίσης στους αεραγωγούς, στο καπό και τα πίσω LED φώτα που έχουν δεχθεί αισθητικές παρεμβάσεις, όπως πιο σκούρα απόχρωση, ενώ νέα αεροδυναμικότερα σχέδια έχουμε και στους αλουμινένιους τροχούς (από 20 έως 22 ίντσες).

Στο εσωτερικό υπάρχουν οι περισσότερες αλλαγές, με το ταμπλό να ενσωματώνει μια νέα οθόνη 11,2 ιντσών, η οποία προσφέρει πλήρη διασύνδεση με τις εφαρμογές της Google, με τις over-the-air ενημερώσεις να περιλαμβάνονται στο μενού, ενώ έχει βελτιωμένη ποιότητα εικόνας, καθώς και ένα ανανεωμένο λογισμικό (ίδιο με του ΕΧ90), για μεγαλύτερη ευκολία χειρισμού. Η Volvo ισχυρίζεται ότι οι τροποποιήσεις αυτές απλοποιούν τη χρήση του, χρειάζονται λιγότερα πατήματα στην οθόνη για να πραγματοποιηθούν λειτουργίες όπως η αλλαγή μουσικής. Όταν το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλή ταχύτητα, στην οθόνη εμφανίζεται εικονίδιο επιλογής καμερών, βελτιώνοντας έτσι την ορατότητα για πιο εύκολους ελιγμούς.

Το τούνελ μετάδοσης έχει δεχθεί μικροτροποποιήσεις που βελτιώνουν την πρόσβαση των επιβατών στη δεύτερη και την τρίτη σειρά καθισμάτων, ενώ η καμπίνα διακρίνεται για την πολυτέλεια και την Σκανδιναβική αισθητική που σερβίρεται δίχως περιττές φλυαρίες. Εξέχουσα θέση έχουν οι επενδύσεις από οικολογικά υλικά η φινέτσα και ο ξεχωριστός σχεδιαστικά χαρακτήρας, γνώριμος στις κατασκευές της Volvo.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό του νέου XC90 υπάρχει ρυθμιζόμενη αερανάρτηση, με διπλά ψαλίδια εμπρός, η οποία «διαβάζει» επιμελώς το δρόμο, τις συνθήκες οδήγησης και τις εντολές του οδηγού, λαμβάνοντας δεδομένα έως και 500 φορές το δευτερόλεπτο. Ως αποτέλεσμα, η άνεση και η ασφάλεια βρίσκονται σε γνωστό κορυφαίο επίπεδο, σύμφωνα πάντα με την Volvo. Φυσικά και είναι εφοδιασμένο με την τελευταία «λέξη» των συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας οδηγού και ως επιβεβαίωση κατέχει ήδη το βραβείο Τop Safety Pick+, του Αμερικανικού ινστιτούτου IIHS.

Η πρακτικότητα παραμένει μια εξαιρετική πτυχή του XC90. Είναι ένα πραγματικό επταθέσιο, με την έννοια ότι τα καθίσματα της τρίτης σειράς δεν είναι μόνο για παιδιά, αλλά και για φυσιολογικούς ενήλικες. Πίσω από ένα πλήρες επιβατών Volvo XC90 απομένουν 302 λίτρα για αποσκευές, ενώ όταν δεν χρησιμοποιείται η Τρίτη σειρά ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 640 λίτρα στο plug-in υβριδικό που αφορά την Ελλάδα. Φυσικά όλα τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται(2η και 3η σειρά), πράγμα που σημαίνει ότι μέχρι την πλάτη των μπροστινών καθισμάτων δημιουργείται ένας πραγματικά εντυπωσιακός χώρος μεταφορών μεγάλων αντικειμένων.

Σουηδικός αφρός
Μεσότιτλος που θα μπορούσε να αφορά το αφράτο χιονάκι που στρωνόταν στους δρόμους που κινούμασταν πέριξ του Μάλμε της Σουηδίας που έγινε η οδηγική γνωριμία με το αυτοκίνητο, όμως το σχόλιο αφορά την γενικότερη εικόνα που σου αφήνει το μεγάλο SUV της Volvo. Προσφέρει υπέρμετρα premium οδηγική φινέτσα, ποιοτικότατης κύλιση και ενσωματώνει την ηλεκτροκίνηση. Την παντρεύει με τον θερμικό κινητήρα και απογειώνει τις επιδόσεις, κρατώντας οικολογικές απαιτήσεις για καύσιμο, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει τη δυνατότητα της αποκλειστικά ηλεκτρικής μετακίνησης, με μια ηλεκτρική αυτονομία που χάρις την αναβαθμισμένη μπαταρία ξεπερνάει τα 70 χλμ.

Ο τετρακύλινδρος δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με τον άμεσο ψεκασμό, επικαιροποιήθηκε πρόσφατα ως η νεότερη γενιά που παντρεύει συστήματα plug-in hybrid της Volvo και αγκαζέ με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 145 ίππων, αλλά και μία μεγαλύτερη μπαταρία (χωρητικότητας 18,8 kWh), ολοκληρώνεται με ένα εντυπωσιακό αριθμητικό αποτέλεσμα. Η συνδυαστική τους λειτουργία προσφέρει 455 ίππους και γιγαντιαία ροπή 709 Nm, κάτι που καταφέρνει να «ελαφρύνει» σε αίσθηση τους παραπάνω από δυο τόνους που κουβαλάει το μεγάλο SUV της Volvo.

Απόδειξη η αίσθηση επιτάχυνσης αλλά και τα 5,4 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα. Μπορεί να υπάρχουν προγράμματα οδήγησης που μεταβάλλουν ελαφρώς τη συμπεριφορά του, αλλά ακόμη και στην επιλογή Power, αισθάνεσαι πως η περίσσια δύναμη δεν είναι εκεί για σπορ στιγμές αλλά για την αποτελεσματικότητα που οφείλει να προσφέρει ένα μεγάλο SUV αναλόγως συνθηκών και οδηγικής διάθεσης.

Aν φτάσει η στιγμή να αναζητάς μέγιστη πρόσφυση δίνεις προτεραιότητα στο πρόγραμμα τετρακίνησης AWD, ώστε ο ηλεκτροκινητήρας να προσφέρει μόνιμα τις υπηρεσίες του τροφοδοτώντας τον πίσω άξονα. Μπορεί λοιπόν το XC90 να παραμένει αποτελεσματικό σε κάθε ρόλο, είναι όμως ασυναγώνιστο ως ασφαλής δρομέας μεγάλων αποστάσεων. Ασυναγώνιστη ποιότητα κύλισης που σε ταξιδεύει στον αφρό με την αρωγή των πνευματικών αμορτισέρ, ενώ την ίδια στιγμή καταπίνει ευχάριστα χιλιόμετρα με απίστευτο ρυθμό, χωρίς ανάλογη διάθεση στις καταναλώσεις του.

Αν πάλι ψάχνεις την ταχύτητα θα διαπιστώσεις ότι οι επιδόσεις κρύβουν το βάρος, ενώ η φιλότιμη διάθεσή του δείχνει ότι θα διεκπεραιώσει το πιθανό στροφιλίκι χωρίς υπερβολή στις κλίσεις και νωθρή συμπεριφορά, κάτι βέβαια που δεν συναντήσαμε στις διαδρομές που κινηθήκαμε στην Σουηδία. Μέχρι να το διαπιστώσουμε, σε Ελληνικό έδαφος, κρατάμε ότι το μεγάλο SUV της Volvo επιβραβεύει την οδήγηση με ροή και όχι την επιθετικότητα.

Το XC90 προσφέρει το ξεχωριστό premium στιλ ενός Σκανδιναβικού SUV που δεν αφήνει τίποτα στην τύχη και διπλώνει στο τσεπάκι του τεχνολογίες, επιδόσεις, οικολογικούς τρόπους και δυναμική αριστοκρατία. Προσεχώς εντυπώσεις και στην Ελλάδα, τους πρώτους μήνες του 2025, όταν και θα έρθει στα μέρη μας σε δύο επίπεδα εξοπλισμού (Plus: 104.710 € & Ultra 109.562 €).