Τα πιο σημαντικά μοντέλα στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες
H Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες για το 2024 βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη. Όπως πάντα, οι τεράστιοι όροφοι του Συνεδριακού Κέντρου του Λος Άντζελες είναι γεμάτοι με τα πάντα, από τα λογικά αυτοκίνητα που περιμένει ο καθένας να δει, έως ακραίες υπερβολές. Εμείς εστιάζουμε στα αυτοκίνητα που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία.
Η εκδήλωση του Λος Άντζελες αποτελεί το φινάλε της φετινής χρονιάς για τις εκθέσεις αυτοκινήτου. Είναι η τελευταία φετινή ευκαιρία της αυτοκινητοβιομηχανίας να αναδείξει τι έρχεται στις εκθέσεις πριν από την έναρξη της περιόδου των διακοπών για τις εορταστικές ημέρες.
Όπως είναι αναμενόμενο, τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα που εκτίθενται είναι αμερικανικού ενδιαφέροντος, και ενώ δεν θα φτάσουν όλα στην Ευρώπη, θα μπορούσαμε να δούμε μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά τους να καταφθάνουν σε λίγο καιρό.
Το SUV παραμένει ο βασιλιάς στις ΗΠΑ και πολλοί κατασκευαστές ποντάρουν στην ιδέα ότι το «μεγαλύτερο είναι καλύτερο». Μέσα στα τεράστια πλαίσιά τους υπάρχει πρωτοποριακή τεχνολογία.
Η Hyundai παρουσιάζει ένα πειραματικό σύστημα κίνησης υδρογόνου, καθώς και μια νέα ηλεκτρική ναυαρχίδα, το Ioniq 9. Η Kia εστιάζει σε ένα ανανεωμένο Sportage, ενώ η Genesis αποκάλυψε μια νέα εκδοχή του πολυτελούς GV70. Εν τω μεταξύ, το επταθέσιο Tayron της Volkwagen έκανε το ντεμπούτο του. Ακολουθούν τα αυτοκίνητα που προκαλούν εντύπωση στη φετινή έκθεση.
Kia Sportage
Το Kia Sportage αποκτά νέα εμφάνιση, με το μοντέλο 5ης γενιάς να αναβαθμίζεται για να εναρμονιστεί με τη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της κορεατικής εταιρείας. Αυτό σημαίνει φρέσκια γραμματοσειρά και πίσω μέρος, καθώς και νέες ζάντες. Προβλέπεται επίσης μια σειρά από αναβαθμίσεις χρωμάτων και επενδύσεων, ώστε το νέο αυτοκίνητο να ξεχωρίζει από τα προηγούμενα.
Στο εσωτερικό, υπάρχει στάνταρ οθόνη αφής 12,3 ιντσών, ενώ θα μπορείτε να επιλέξετε και head-up display. Αναμένεται επίσης μια αύξηση της ισχύος, αν και τα επίπεδα διασκέδασης ενός hot hatchback δεν είναι στα πλάνα της εταιρείας. Το νέο Sportage αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το 2025.
Kia EV9 GT
Το επταθέσιο ηλεκτρικό SUV Kia EV9, η ναυαρχίδα της εταιρείας στα EV, έχει υποστεί αναμόρφωση των επιδόσεων. Oι μηχανικοί της Kia δούλεψαν σκληρά πάνω στο EV9 GT. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες του παράγουν συνδυαστικά 508 ίππους, αρκετούς για να το επιταχύνουν από τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,3 δευτερόλεπτα.
Εκτός από την τεράστια ισχύ, υπάρχει ρυθμιζόμενη ανάρτηση, ηλεκτρικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και η λειτουργία εικονικής αλλαγής ταχυτήτων, που συναντάται στο βραβευμένο Hyundai Ioniq 5 N. Η αυτονομία και η τιμή αναμένεται να ανακοινωθούν πιο κοντά στην ημερομηνία κυκλοφορίας του, το 2025.
Honda Passport
Παρότι που δεν προορίζεται για την Ευρώπη, το Passport, το νέο μεσαίο SUV της Honda, είναι σίγουρα ένα από τα σημαντικότερα. Σκεφτείτε ένα Honda CR-V σε μία πολύ πιο περιπετειώδη ενσάρκωση. Είναι βασισμένο στην πλατφόρμα ελαφρών φορτηγών της Honda, και τροφοδοτείται από έναν V6 3,5 λίτρων, που είναι πιο κατάλληλος για ζωή στην εξοχή, παρά στην πόλη.
Οι εκδόσεις θα κυμαίνονται από soft roader μέχρι το ειδικό για off-road καταστάσεις TrailSport, και υπόσχεται περισσότερο από αρκετό χώρο για μια ομάδα ενηλίκων, και όσες σκηνές μπορούν να πακετάρουν.
Hyundai Ioniq 9
Το Ioniq 9 είναι η νέα ναυαρχίδα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Hyundai, ένα επταθέσιο μοντέλο με ξεχωριστή εμφάνιση. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να περιμένουν μια επιλογή κίνησης στους πίσω ή όλους τους τροχούς και επιδόσεις που κυμαίνονται από τους αξιοπρεπείς 217 ίππους έως 435 ίππους, με χρόνο επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,3 δευτερόλεπτα.
Ανάλογα τις προδιαγραφές, το Ioniq 9 μπορεί να διανύσει έως και 620 χλμ. με μία φόρτιση, χάρη σε μια μπαταρία 110,3 kWh (μεγαλύτερη από αυτή του Kia EV9, παρότι βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα). Οι μέγιστες ταχύτητες φόρτισης δεν έχουν ακόμη επιβεβαιωθεί, αλλά αν είναι αντίστοιχες των μικρότερων μοντέλων στη σειρά Ioniq, αναμένονται μέγιστες ταχύτητες 230-240 kW.
Hyundai Initium
Μια νέα κατεύθυνση για τη Hyundai. Το concept του Initium είναι η πιο ξεκάθαρη ματιά που έχουμε μέχρι στιγμής για το πώς θα μοιάζουν τα αυτοκίνητα της κορεατικής εταιρείας στο μέλλον. Η σχεδιαστική γλώσσα που η Hyundai αποκαλεί «Art of Steel» μπορεί να ακούγεται σαν κόμικς του Superman, αλλά είναι ο τρόπος που η εταιρεία βλέπει τον «πελατοκεντρικό» σχεδιασμό στο μέλλον.
Το σύστημα κίνησης του αποτελείται από μια συστοιχία κυψελών καυσίμου υδρογόνου συνδεδεμένη με μια μπαταρία, η οποία προσφέρει 650 χλμ. αυτονομίας και 204 ζωηρούς ίππους. Το όνομα Initium, προέρχεται από τα λατινικά για την «αρχή», και αντιπροσωπεύει τη δέσμευση της Hyundai στην εξέλιξη συστημάτων κίνησης που χρησιμοποιούν υδρογόνο για καύσιμο.
Volkwagen Tayron
Η γκάμα της Voklswagen στα SUV πληθαίνει, και θα περιλαμβάνει πλέον το επταθέσιο Tayron. Το συγκεκριμένο μοντέλο κυκλοφορούσε μέχρι πρότινος αποκλειστικά στην αγορά της Κίνας, αλλά τώρα θα διατίθεται και στον υπόλοιπο κόσμο. Από πλευράς μεγέθους, σκεφτείτε το Tiguan με λίγο μακρύτερο πίσω μέρος, ενώ είναι επίσης περίπου 10 χιλιοστά φαρδύτερο. Είναι εντυπωσιακό, χάρη στη φωτεινή μπάρα πλήρους πλάτους και τις ογκώδεις εισαγωγές αέρα, χαρακτηριστικά που θα το βοηθήσουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.
Στο εσωτερικό, έχει κάτι παραπάνω από μια ιδέα από Tiguan και υπάρχει η επιλογή μιας κεντρικής οθόνη αφής για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 15 ιντσών. Με χώρο αποσκευών έως και 885 λίτρα και δυνατότητα επιλογής κινητήρων βενζίνης, πετρελαίου ή plug-in υβριδικού συστήματος, θα προσφέρει σοβαρό ανταγωνισμό στο Hyundai Santa Fe.
Genesis GV70
Ήρθε η ώρα του facelift για το GV70 της κορεατικής πολυτελούς μάρκας Genesis στην έκθεση του Λος Άντζελες. Τόσο η βενζινοκίνητη όσο και η ηλεκτρική έκδοση του αυτοκινήτου έχουν λάβει μια προσεγμένη ανανέωση εμπρός και πίσω, ενώ η εταιρεία προσθέτει το σύστημα Highway Body Motion Control για μια πιο ομαλή οδήγηση. Αν ζείτε κοντά σε μια λασπωμένη πίστα, το νέο Terrain Mode θα διατηρήσει το αυτοκίνητο υπό έλεγχο.
Η Genesis έχει προσθέσει μια οθόνη 27 ιντσών OLED που απεικονίζει τις λειτουργίες του infotainment, ενώ λειτουργεί παράλληλα και ως ψηφιακός πίνακας οργάνων, καθώς και προαιρετικό ηχοσύστημα 16 ηχείων της Bang and Olufsen. Η χωρητικότητα της μπαταρίας του ηλεκτροκίνητου GV70 EV αυξάνεται από 77,2 kWh σε 84 kWh, γεγονός που θα προσθέσει περίπου 30 χλμ. στην αυτονομία του.
Η εκδήλωση του Λος Άντζελες αποτελεί το φινάλε της φετινής χρονιάς για τις εκθέσεις αυτοκινήτου. Είναι η τελευταία φετινή ευκαιρία της αυτοκινητοβιομηχανίας να αναδείξει τι έρχεται στις εκθέσεις πριν από την έναρξη της περιόδου των διακοπών για τις εορταστικές ημέρες.
Όπως είναι αναμενόμενο, τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα που εκτίθενται είναι αμερικανικού ενδιαφέροντος, και ενώ δεν θα φτάσουν όλα στην Ευρώπη, θα μπορούσαμε να δούμε μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά τους να καταφθάνουν σε λίγο καιρό.
Το SUV παραμένει ο βασιλιάς στις ΗΠΑ και πολλοί κατασκευαστές ποντάρουν στην ιδέα ότι το «μεγαλύτερο είναι καλύτερο». Μέσα στα τεράστια πλαίσιά τους υπάρχει πρωτοποριακή τεχνολογία.
Η Hyundai παρουσιάζει ένα πειραματικό σύστημα κίνησης υδρογόνου, καθώς και μια νέα ηλεκτρική ναυαρχίδα, το Ioniq 9. Η Kia εστιάζει σε ένα ανανεωμένο Sportage, ενώ η Genesis αποκάλυψε μια νέα εκδοχή του πολυτελούς GV70. Εν τω μεταξύ, το επταθέσιο Tayron της Volkwagen έκανε το ντεμπούτο του. Ακολουθούν τα αυτοκίνητα που προκαλούν εντύπωση στη φετινή έκθεση.
Kia Sportage
Το Kia Sportage αποκτά νέα εμφάνιση, με το μοντέλο 5ης γενιάς να αναβαθμίζεται για να εναρμονιστεί με τη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της κορεατικής εταιρείας. Αυτό σημαίνει φρέσκια γραμματοσειρά και πίσω μέρος, καθώς και νέες ζάντες. Προβλέπεται επίσης μια σειρά από αναβαθμίσεις χρωμάτων και επενδύσεων, ώστε το νέο αυτοκίνητο να ξεχωρίζει από τα προηγούμενα.
Στο εσωτερικό, υπάρχει στάνταρ οθόνη αφής 12,3 ιντσών, ενώ θα μπορείτε να επιλέξετε και head-up display. Αναμένεται επίσης μια αύξηση της ισχύος, αν και τα επίπεδα διασκέδασης ενός hot hatchback δεν είναι στα πλάνα της εταιρείας. Το νέο Sportage αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το 2025.
Kia EV9 GT
Το επταθέσιο ηλεκτρικό SUV Kia EV9, η ναυαρχίδα της εταιρείας στα EV, έχει υποστεί αναμόρφωση των επιδόσεων. Oι μηχανικοί της Kia δούλεψαν σκληρά πάνω στο EV9 GT. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες του παράγουν συνδυαστικά 508 ίππους, αρκετούς για να το επιταχύνουν από τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,3 δευτερόλεπτα.
Εκτός από την τεράστια ισχύ, υπάρχει ρυθμιζόμενη ανάρτηση, ηλεκτρικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και η λειτουργία εικονικής αλλαγής ταχυτήτων, που συναντάται στο βραβευμένο Hyundai Ioniq 5 N. Η αυτονομία και η τιμή αναμένεται να ανακοινωθούν πιο κοντά στην ημερομηνία κυκλοφορίας του, το 2025.
Honda Passport
Παρότι που δεν προορίζεται για την Ευρώπη, το Passport, το νέο μεσαίο SUV της Honda, είναι σίγουρα ένα από τα σημαντικότερα. Σκεφτείτε ένα Honda CR-V σε μία πολύ πιο περιπετειώδη ενσάρκωση. Είναι βασισμένο στην πλατφόρμα ελαφρών φορτηγών της Honda, και τροφοδοτείται από έναν V6 3,5 λίτρων, που είναι πιο κατάλληλος για ζωή στην εξοχή, παρά στην πόλη.
Οι εκδόσεις θα κυμαίνονται από soft roader μέχρι το ειδικό για off-road καταστάσεις TrailSport, και υπόσχεται περισσότερο από αρκετό χώρο για μια ομάδα ενηλίκων, και όσες σκηνές μπορούν να πακετάρουν.
Hyundai Ioniq 9
Το Ioniq 9 είναι η νέα ναυαρχίδα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Hyundai, ένα επταθέσιο μοντέλο με ξεχωριστή εμφάνιση. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να περιμένουν μια επιλογή κίνησης στους πίσω ή όλους τους τροχούς και επιδόσεις που κυμαίνονται από τους αξιοπρεπείς 217 ίππους έως 435 ίππους, με χρόνο επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,3 δευτερόλεπτα.
Ανάλογα τις προδιαγραφές, το Ioniq 9 μπορεί να διανύσει έως και 620 χλμ. με μία φόρτιση, χάρη σε μια μπαταρία 110,3 kWh (μεγαλύτερη από αυτή του Kia EV9, παρότι βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα). Οι μέγιστες ταχύτητες φόρτισης δεν έχουν ακόμη επιβεβαιωθεί, αλλά αν είναι αντίστοιχες των μικρότερων μοντέλων στη σειρά Ioniq, αναμένονται μέγιστες ταχύτητες 230-240 kW.
Hyundai Initium
Μια νέα κατεύθυνση για τη Hyundai. Το concept του Initium είναι η πιο ξεκάθαρη ματιά που έχουμε μέχρι στιγμής για το πώς θα μοιάζουν τα αυτοκίνητα της κορεατικής εταιρείας στο μέλλον. Η σχεδιαστική γλώσσα που η Hyundai αποκαλεί «Art of Steel» μπορεί να ακούγεται σαν κόμικς του Superman, αλλά είναι ο τρόπος που η εταιρεία βλέπει τον «πελατοκεντρικό» σχεδιασμό στο μέλλον.
Το σύστημα κίνησης του αποτελείται από μια συστοιχία κυψελών καυσίμου υδρογόνου συνδεδεμένη με μια μπαταρία, η οποία προσφέρει 650 χλμ. αυτονομίας και 204 ζωηρούς ίππους. Το όνομα Initium, προέρχεται από τα λατινικά για την «αρχή», και αντιπροσωπεύει τη δέσμευση της Hyundai στην εξέλιξη συστημάτων κίνησης που χρησιμοποιούν υδρογόνο για καύσιμο.
Volkwagen Tayron
Η γκάμα της Voklswagen στα SUV πληθαίνει, και θα περιλαμβάνει πλέον το επταθέσιο Tayron. Το συγκεκριμένο μοντέλο κυκλοφορούσε μέχρι πρότινος αποκλειστικά στην αγορά της Κίνας, αλλά τώρα θα διατίθεται και στον υπόλοιπο κόσμο. Από πλευράς μεγέθους, σκεφτείτε το Tiguan με λίγο μακρύτερο πίσω μέρος, ενώ είναι επίσης περίπου 10 χιλιοστά φαρδύτερο. Είναι εντυπωσιακό, χάρη στη φωτεινή μπάρα πλήρους πλάτους και τις ογκώδεις εισαγωγές αέρα, χαρακτηριστικά που θα το βοηθήσουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.
Στο εσωτερικό, έχει κάτι παραπάνω από μια ιδέα από Tiguan και υπάρχει η επιλογή μιας κεντρικής οθόνη αφής για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 15 ιντσών. Με χώρο αποσκευών έως και 885 λίτρα και δυνατότητα επιλογής κινητήρων βενζίνης, πετρελαίου ή plug-in υβριδικού συστήματος, θα προσφέρει σοβαρό ανταγωνισμό στο Hyundai Santa Fe.
Genesis GV70
Ήρθε η ώρα του facelift για το GV70 της κορεατικής πολυτελούς μάρκας Genesis στην έκθεση του Λος Άντζελες. Τόσο η βενζινοκίνητη όσο και η ηλεκτρική έκδοση του αυτοκινήτου έχουν λάβει μια προσεγμένη ανανέωση εμπρός και πίσω, ενώ η εταιρεία προσθέτει το σύστημα Highway Body Motion Control για μια πιο ομαλή οδήγηση. Αν ζείτε κοντά σε μια λασπωμένη πίστα, το νέο Terrain Mode θα διατηρήσει το αυτοκίνητο υπό έλεγχο.
Η Genesis έχει προσθέσει μια οθόνη 27 ιντσών OLED που απεικονίζει τις λειτουργίες του infotainment, ενώ λειτουργεί παράλληλα και ως ψηφιακός πίνακας οργάνων, καθώς και προαιρετικό ηχοσύστημα 16 ηχείων της Bang and Olufsen. Η χωρητικότητα της μπαταρίας του ηλεκτροκίνητου GV70 EV αυξάνεται από 77,2 kWh σε 84 kWh, γεγονός που θα προσθέσει περίπου 30 χλμ. στην αυτονομία του.