Δοκιμή Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC
Η Mercedes-Benz GLC 300 de είναι το plug-in hybrid που ο καθένας θα επιθυμούσε. Γιατί; Επειδή ξεκάθαρα τα έχει όλα.
Κομψή σχεδίαση, προηγμένη τεχνολογία, υψηλή ασφάλεια, αρχοντικό και άκρως ταξιδιάρικο χαρακτήρα και φυσικά το σημαντικότερο, μία μπαταρία που υπόσχεται μεγάλη (για τα δεδομένα της μέχρι τώρα εποχής) ηλεκτρική αυτονομία. Ας τα πάρουμε όμως όλα με τη σειρά.
Επιβλητική εμφάνιση
Σχεδιαστικά, στο εμπρός τμήμα συναντάμε την επιβλητική μάσκα με χρωμιωμένα στοιχεία, η οποία εφάπτεται με τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Την ίδια τεχνολογία συναντάμε και στα πίσω φώτα, όπου ο διαχωρισμός τους σε δύο τμήματα προσφέρει μεγαλύτερο άνοιγμα για τον χώρο φόρτωσης.
Το σύνολο ολοκληρώνει η τετράδα των 18 ιντσών και αεροδυναμικής σχεδίασης τροχών, που διατίθενται στην βασική έκδοση του μοντέλου – υπάρχουν επιλογές που φτάνουν μέχρι και τις 20 ίντσες.
High-Tech και υπεράνετη καμπίνα
Η γνώριμη εικόνα του cockpit μάς έκανε να νιώσουμε πολύ οικεία μέσα στην καμπίνα. Η σχεδίαση του εσωτερικού προέρχεται από την C-Class, που αποτελείται από την εντυπωσιακή κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών ενσωματωμένη στην κεκλιμένη κονσόλα και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 11,9 ιντσών.
Η πρώτη χρησιμοποιεί την πιο πρόσφατη εξέλιξη του MBUX και είναι εξαιρετικά εύχρηστο, με όλες τις βασικές λειτουργίες να είναι εύκολες σε πρόσβαση. Όσο για τον πίνακα οργάνων, είναι εύκολη η παραμετροποίηση, η οποία είναι εφικτή από τα χειριστήρια του τιμονιού (από την αριστερή πλευρά).
Χωροταξικά και γενικότερα η άνεση των επιβατών είναι ένα από τα σημεία που “λάμπουν” στην GLC. Στην πράξη, το γερμανικό SUV μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 5 ενήλικες. Υπάρχει πλούσιος χώρος για το κεφάλι, για τα γόνατα και ασφαλώς για τις αποσκευές τους. Το -ηλεκτρικά ανοιγόμενο- πορτμπαγκάζ των 470 λίτρων είναι πολύ ευρύχωρο για την κατηγορία του, ειδικά αν αναλογιστείτε ότι η GLC 300 de κρύβει και μια πολύ μεγάλη μπαταρία από κάτω, για την οποία θα διαβάσετε παρακάτω.
Ισχυρό υβριδικό σύνολο
Φτάνοντας στο “ζουμί”, όπως σε κάθε GLC, κάτω από το καπό υπάρχει ένας 4κύλινδρος εξηλεκτρισμένος κινητήρας diesel 2 λίτρων, με απόδοση 197 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 156 ίππων.
Η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήματος φτάνει τους 333 ίππους και την εντυπωσιακή ροπή των 750 Nm. Ο πετρελαιοκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ισχύ του ανάμεσα στις 1.800 σ.α.λ. και 2.800 σ.α.λ. και στους τέσσερις τροχούς. Κάτω και πάνω από αυτό το όριο, η ηλεκτροκινητήρας συμπληρώνει κάθε κενό με την παροχή ισχύος να είναι απρόσκοπτη.
Η GLC 300 de χρειάζεται 6,4 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα, χρόνος που δεν είναι σε καμία περίπτωση αργός, αλλά περισσότερο -ίσως- ενδιαφέρον θεωρώ πως έχουν οι ρεπρίζ: για παράδειγμα, για να φτάσει τα 120 χλμ./ώρα από τα 80 χλμ./ώρα χρειάζεται περίπου 4 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα είναι στα 217 χλμ./ώρα.
Η 300 de είναι κατά 70 κιλά πιο βαριά από την αντίστοιχη έκδοση βενζίνης 300 e, αγγίζοντας τα 2.320 κιλά (χωρίς τους επιβάτες). Η Mercedes κατάφερε να καμουφλάρει αυτό το βάρος, αντισταθμίζοντας την αίσθηση, με ένα άμεσο, καλά ζυγισμένο τιμόνι και ένα κινητήριο σύνολο που διακρίνεται για την καλή απόκριση, ενώ και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων αλλάζει γρήγορα σχέσεις.
Ηλεκτρική αυτονομία για πολλές βόλτες
Ασφαλώς ένα plug-in hybrid μοντέλο μπορεί να κυκλοφορήσει για αρκετά χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά, χωρίς να σπαταλήσει σταγόνα πετρελαίου. Αυτό γίνεται μόνο εφόσον είναι φορτισμένη η μπαταρία.
Στη περίπτωση της GLC 300 de, οι ιθύνοντες τοποθέτησαν μία μπαταρία 31,2 kWh (23 kWh ωφέλιμη), σχεδόν τη διπλάσια σε χωρητικότητα σε σχέση με την απερχόμενη γενιά, χαρίζοντας μεγάλη αυτονομία. Πιο συγκεκριμένα, η Mercedes ανακοινώνει ότι η συνολική ηλεκτρική αυτονομία μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 128 χλμ. μέσα στην πόλη.
Στην πράξη φτάσαμε κοντά στα 100 χλμ. χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στο γκάζι. Η μπαταρία -εκτός από την παραδοσιακή φόρτιση μέσω πρίζας- μπορεί να ανακτήσει το φορτίο της είτε κατά την επιβάδυνση/φρενάρισμα είτε κατά την επιλογή B (Battery Hold) από τα προφίλ οδήγησης του αυτοκινήτου. Στην περίπτωση που εξαντληθεί το ρεύμα, ο 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας κινείται καταναλώνοντας 7,5-8 λτ./100 χλμ. diesel.
Mercedes για ξεκούραστα ταξίδια
Οποιαδήποτε έκδοση της GLC δείχνει να αρέσκεται στον ανοιχτό δρόμο, με υψηλές ταχύτητες, αναδεικνύοντας την ταξιδιάρικη φιλοσοφία του μοντέλου. Η ποιότητα κύλισης είναι μεταξένια, κάνοντας τη μεταφορά των επιβατών να νιώθουν σαν βασιλιάδες. Εάν όμως αποφασίσετε να κινηθείτε πιο επιθετικά σε κάποια “φιδίσια” διαδρομή, τότε οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αναπόφευκτες, χωρίς όμως να τρομάζουν τον οδηγό.
Μεγάλο μέρος αυτής της ραφιναρισμένης αίσθησης που λαμβάνεις, μπορεί να αποδοθεί στην προσθήκη αυτού που η Mercedes-Benz ονομάζει «επίπεδα ηχομόνωσης S-Class». Είναι γεγονός ότι αγγίζει αυτά τα υψηλά επίπεδα και στέκεται δίπλα στις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας, αλλά και μεταξύ μερικών πολύ ακριβών λιμουζινών όσον αφορά την ησυχία που προσφέρει.
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης πρόγραμμα οδήγησης Off-road και σύστημα DSR (Downhill Speed Regulation) που αναβαθμίζουν τις ικανότητες της GLC όταν οι τροχοί της αφήσουν την άσφαλτο και πατήσουν χωμάτινες διαδρομές.
Τελικά η Mercedes GLC 300 de είναι ένα πολυτελές SUV, που στοχεύει στο να σε ταξιδεύει αρχοντικά, ατσαλάκωτα και ταυτόχρονα οικονομικά. Μάλιστα, με τη μεγάλη αυτονομία, ο ιδιοκτήτης απολαμβάνει και τις ηλεκτρικές αρετές, που -όπως και να το κάνουμε- είναι η τάση της εποχής.
Κομψή σχεδίαση, προηγμένη τεχνολογία, υψηλή ασφάλεια, αρχοντικό και άκρως ταξιδιάρικο χαρακτήρα και φυσικά το σημαντικότερο, μία μπαταρία που υπόσχεται μεγάλη (για τα δεδομένα της μέχρι τώρα εποχής) ηλεκτρική αυτονομία. Ας τα πάρουμε όμως όλα με τη σειρά.
Επιβλητική εμφάνιση
Σχεδιαστικά, στο εμπρός τμήμα συναντάμε την επιβλητική μάσκα με χρωμιωμένα στοιχεία, η οποία εφάπτεται με τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Την ίδια τεχνολογία συναντάμε και στα πίσω φώτα, όπου ο διαχωρισμός τους σε δύο τμήματα προσφέρει μεγαλύτερο άνοιγμα για τον χώρο φόρτωσης.
Το σύνολο ολοκληρώνει η τετράδα των 18 ιντσών και αεροδυναμικής σχεδίασης τροχών, που διατίθενται στην βασική έκδοση του μοντέλου – υπάρχουν επιλογές που φτάνουν μέχρι και τις 20 ίντσες.
High-Tech και υπεράνετη καμπίνα
Η γνώριμη εικόνα του cockpit μάς έκανε να νιώσουμε πολύ οικεία μέσα στην καμπίνα. Η σχεδίαση του εσωτερικού προέρχεται από την C-Class, που αποτελείται από την εντυπωσιακή κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών ενσωματωμένη στην κεκλιμένη κονσόλα και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 11,9 ιντσών.
Η πρώτη χρησιμοποιεί την πιο πρόσφατη εξέλιξη του MBUX και είναι εξαιρετικά εύχρηστο, με όλες τις βασικές λειτουργίες να είναι εύκολες σε πρόσβαση. Όσο για τον πίνακα οργάνων, είναι εύκολη η παραμετροποίηση, η οποία είναι εφικτή από τα χειριστήρια του τιμονιού (από την αριστερή πλευρά).
Χωροταξικά και γενικότερα η άνεση των επιβατών είναι ένα από τα σημεία που “λάμπουν” στην GLC. Στην πράξη, το γερμανικό SUV μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 5 ενήλικες. Υπάρχει πλούσιος χώρος για το κεφάλι, για τα γόνατα και ασφαλώς για τις αποσκευές τους. Το -ηλεκτρικά ανοιγόμενο- πορτμπαγκάζ των 470 λίτρων είναι πολύ ευρύχωρο για την κατηγορία του, ειδικά αν αναλογιστείτε ότι η GLC 300 de κρύβει και μια πολύ μεγάλη μπαταρία από κάτω, για την οποία θα διαβάσετε παρακάτω.
Ισχυρό υβριδικό σύνολο
Φτάνοντας στο “ζουμί”, όπως σε κάθε GLC, κάτω από το καπό υπάρχει ένας 4κύλινδρος εξηλεκτρισμένος κινητήρας diesel 2 λίτρων, με απόδοση 197 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 156 ίππων.
Η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήματος φτάνει τους 333 ίππους και την εντυπωσιακή ροπή των 750 Nm. Ο πετρελαιοκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ισχύ του ανάμεσα στις 1.800 σ.α.λ. και 2.800 σ.α.λ. και στους τέσσερις τροχούς. Κάτω και πάνω από αυτό το όριο, η ηλεκτροκινητήρας συμπληρώνει κάθε κενό με την παροχή ισχύος να είναι απρόσκοπτη.
Η GLC 300 de χρειάζεται 6,4 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα, χρόνος που δεν είναι σε καμία περίπτωση αργός, αλλά περισσότερο -ίσως- ενδιαφέρον θεωρώ πως έχουν οι ρεπρίζ: για παράδειγμα, για να φτάσει τα 120 χλμ./ώρα από τα 80 χλμ./ώρα χρειάζεται περίπου 4 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα είναι στα 217 χλμ./ώρα.
Η 300 de είναι κατά 70 κιλά πιο βαριά από την αντίστοιχη έκδοση βενζίνης 300 e, αγγίζοντας τα 2.320 κιλά (χωρίς τους επιβάτες). Η Mercedes κατάφερε να καμουφλάρει αυτό το βάρος, αντισταθμίζοντας την αίσθηση, με ένα άμεσο, καλά ζυγισμένο τιμόνι και ένα κινητήριο σύνολο που διακρίνεται για την καλή απόκριση, ενώ και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων αλλάζει γρήγορα σχέσεις.
Ηλεκτρική αυτονομία για πολλές βόλτες
Ασφαλώς ένα plug-in hybrid μοντέλο μπορεί να κυκλοφορήσει για αρκετά χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά, χωρίς να σπαταλήσει σταγόνα πετρελαίου. Αυτό γίνεται μόνο εφόσον είναι φορτισμένη η μπαταρία.
Στη περίπτωση της GLC 300 de, οι ιθύνοντες τοποθέτησαν μία μπαταρία 31,2 kWh (23 kWh ωφέλιμη), σχεδόν τη διπλάσια σε χωρητικότητα σε σχέση με την απερχόμενη γενιά, χαρίζοντας μεγάλη αυτονομία. Πιο συγκεκριμένα, η Mercedes ανακοινώνει ότι η συνολική ηλεκτρική αυτονομία μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 128 χλμ. μέσα στην πόλη.
Στην πράξη φτάσαμε κοντά στα 100 χλμ. χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στο γκάζι. Η μπαταρία -εκτός από την παραδοσιακή φόρτιση μέσω πρίζας- μπορεί να ανακτήσει το φορτίο της είτε κατά την επιβάδυνση/φρενάρισμα είτε κατά την επιλογή B (Battery Hold) από τα προφίλ οδήγησης του αυτοκινήτου. Στην περίπτωση που εξαντληθεί το ρεύμα, ο 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας κινείται καταναλώνοντας 7,5-8 λτ./100 χλμ. diesel.
Mercedes για ξεκούραστα ταξίδια
Οποιαδήποτε έκδοση της GLC δείχνει να αρέσκεται στον ανοιχτό δρόμο, με υψηλές ταχύτητες, αναδεικνύοντας την ταξιδιάρικη φιλοσοφία του μοντέλου. Η ποιότητα κύλισης είναι μεταξένια, κάνοντας τη μεταφορά των επιβατών να νιώθουν σαν βασιλιάδες. Εάν όμως αποφασίσετε να κινηθείτε πιο επιθετικά σε κάποια “φιδίσια” διαδρομή, τότε οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αναπόφευκτες, χωρίς όμως να τρομάζουν τον οδηγό.
Μεγάλο μέρος αυτής της ραφιναρισμένης αίσθησης που λαμβάνεις, μπορεί να αποδοθεί στην προσθήκη αυτού που η Mercedes-Benz ονομάζει «επίπεδα ηχομόνωσης S-Class». Είναι γεγονός ότι αγγίζει αυτά τα υψηλά επίπεδα και στέκεται δίπλα στις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας, αλλά και μεταξύ μερικών πολύ ακριβών λιμουζινών όσον αφορά την ησυχία που προσφέρει.
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης πρόγραμμα οδήγησης Off-road και σύστημα DSR (Downhill Speed Regulation) που αναβαθμίζουν τις ικανότητες της GLC όταν οι τροχοί της αφήσουν την άσφαλτο και πατήσουν χωμάτινες διαδρομές.
Τελικά η Mercedes GLC 300 de είναι ένα πολυτελές SUV, που στοχεύει στο να σε ταξιδεύει αρχοντικά, ατσαλάκωτα και ταυτόχρονα οικονομικά. Μάλιστα, με τη μεγάλη αυτονομία, ο ιδιοκτήτης απολαμβάνει και τις ηλεκτρικές αρετές, που -όπως και να το κάνουμε- είναι η τάση της εποχής.