Η πρώτη μας επαφή με τη νέα Mercedes-Benz CLA έγινε στις χιονισμένες διαδρομές των Αυστριακών Άλπεων, σε θερμοκρασίες που έφταναν τους -15 βαθμούς Κελσίου. Παρόλο που αυτές οι συνθήκες δεν αντικατοπτρίζουν την καθημερινότητα του μέσου οδηγού, αποτέλεσαν μια ευκαιρία να διαπιστωθεί πώς το αυτοκίνητο μπορεί να ανταποκριθεί σε εξαιρετικά απαιτητικό περιβάλλον. Με το λανσάρισμά της να έχει προγραμματιστεί για το 2025, η CLA θα είναι διαθέσιμη αρχικά σε ηλεκτρική έκδοση με έναν ή δύο κινητήρες, ενώ η υβριδική έκδοση αναμένεται το 2026 (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ).

Μόλις καθίσαμε στη θέση του συνοδηγού παρατηρήσαμε ότι σχεδόν όλο το ταμπλό ήταν καλυμμένο, καθώς βρίσκεται ακόμη υπό εξέλιξη. Σε σχετική μας ερώτηση λάβαμε την απάντηση πως η σχεδίασή του βρίσκεται σε πολύ τελικό στάδιο.

Η συζήτηση εντός της καμπίνας της νέας CLA παρέμεινε αυστηρά φειδωλή, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να εκμαιεύσουμε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το νέο κόμπακτ μοντέλο της εταιρείας.

Γνωρίζαμε πάντως ότι καθόμασταν πρώτη φορά μέσα στο πρώτο μοντέλο της Mercedes-Benz, που χρησιμοποιεί την ολοκαίνουργια πλατφόρμα MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture), η οποία έχει σχεδιαστεί από το μηδέν ως αμιγώς ηλεκτρική.

Το αυτοκίνητο που χρησιμοποιήθηκε για τη δοκιμή ήταν καμουφλαρισμένο με κοκκινόμαυρα αυτοκόλλητα, το οποίο δημιουργούσε έντονη αντίθεση με το χιονισμένο τοπίο. Η εξωτερική σχεδίαση δεν απομακρύνεται πολύ από τις προηγούμενες γενιές της CLA, με έμφαση στην αεροδυναμική. Οι μηχανικοί της Mercedes αποφεύγουν να αποκαλύψουν λεπτομέρειες όπως τον αεροδυναμικό συντελεστή, αλλά δηλώνουν ότι είναι «συγκρίσιμος» με αυτόν των προκατόχων.

Εντός της καμπίνας

Το εσωτερικό παραμένει καλυμμένο, αφήνοντας μόνο μικρά τμήματα του ταμπλό και της κεντρικής οθόνης να φαίνονται. Η τεχνολογία, διαχρονικά δυνατό σημείο της Mercedes, φαίνεται ότι θα κυριαρχεί και σε αυτό το μοντέλο. Ωστόσο, ο χώρος στην καμπίνα δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα σε σχέση με τον προκάτοχο του. Η ύπαρξη πανοραμικής γυάλινης οροφής σε όλα τα μοντέλα θα προσφέρει αναμφίβολα μια αίσθηση ευρυχωρίας.

Πάνω σε χιονισμένο τερέν

Η διαδρομή στις Άλπεις περιλάμβανε ανάβαση σε χιονισμένους δρόμους, με τη CLA 4MATIC να εξοπλίζεται με την μεγαλύτερη μπαταρία των 85 kWh (υπάρχει και έκδοση με 58 kWh και κίνηση στους πίσω τροχούς). Το όχημα έδειξε να ανταποκρίνεται άριστα, με άνεση και σταθερότητα. Αν και δεν έχουν αποκαλυφθεί ακόμη οι επίσημες επιδόσεις, οι δύο ηλεκτροκινητήρες των 272 ίππων (πίσω) και 109 ίππων (μπροστά) έδωσαν μια αίσθηση στιβαρότητας. Παρόλο που η ολισθηρότητα του δρόμου δεν επέτρεψε να δοκιμαστεί πλήρως η ικανότητα του αυτοκινήτου στην επιτάχυνση, το αυτοκίνητο φαινόταν άνετο και αθόρυβο.

Η ανάρτηση προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης, ενώ η οδική συμπεριφορά χαρακτηρίζεται ως ασφαλής και σταθερή. Οι μηχανικοί της Mercedes υπόσχονται ότι η CLA είναι «πολύ σπορ και ευέλικτη». Επιπλέον, οι φήμες για μια έκδοση AMG ίσως φέρουν ακόμη καλύτερες επιδόσεις.

Περί τεχνολογίας

Η Mercedes έχει βελτιώσει σημαντικά το σύστημα πέδησης, που μπορεί να ανακτήσει έως και 200 kW ενέργειας. Μάλιστα, ενδιαφέρον είχαν οι διαφορετικές διαβαθμίσεις ανάκτησης ενέργειας με την υψηλότερη D-, να μειώνει την ταχύτητα του οχήματος και να το ακινητοποιεί με ασφάλεια ακόμα και σε δύσκολο χιονισμένο τερέν.

Η αυτονομία της CLA υπολογίζεται στα 750 χιλιόμετρα στην πιο αποδοτική της έκδοση, ενώ η αρχιτεκτονική 800V εξασφαλίζει πολύ γρήγορη φόρτιση. Κατά τη διάρκεια ενός πρόσφατου 24ωρου τεστ αντοχής, η ομάδα μηχανικών κατάφερε ταχύτητες φόρτισης που ξεπερνούσαν τα 300 kW. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το νέο κιβώτιο ταχυτήτων δύο σχέσεων, που σε ταχύτητες άνω των 110 χλμ./ώρα αλλάζει σε υψηλότερη σχέση για καλύτερη οικονομία.

Περιμένοντας την αποκάλυψη

Η νέα Mercedes CLA φαίνεται να συνδυάζει την τεχνολογία, την απόδοση και την πολυτέλεια που χαρακτηρίζουν τη μάρκα, ενώ θέτει τις βάσεις για τη νέα γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες θα επιτρέψει μια πιο ολοκληρωμένη άποψη, αλλά ήδη οι πρώτες εντυπώσεις αφήνουν υποσχέσεις για ένα άνετο, αποδοτικό και τεχνολογικά προηγμένο όχημα που θα ανταγωνιστεί τα κορυφαία ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς.