Δοκιμάζουμε την Ford Mustang Dark Horse 5.0 V8
Ο κόσμος στρέφεται στην ηλεκτροκίνηση, ακόμα και η Mustang. Όχι όμως αυτή εδώ, που αρνείται να εγκαταλείψει παραδοσιακές αξίες που την δόξασαν. Ευτυχώς!
Ford Mustang Dark Horse 5.0 V8: Η Ford Mustang στην 6η της γενιά, κάπου στο 2015, έκανε το επίσημο άλμα της προς την Ευρώπη. Η δίψα των Ευρωπαίων για Mustang επιβεβαιώθηκε με πλούσιες πωλήσεις από την στιγμή που ο καλπασμός της ακούστηκε με κάθε επισημότητα στην γηραιά ήπειρο.
Από τη μιά ο άμεσα αναγνωρίσιμος χαρακτήρας, πιστός στο αρχικό σχεδιαστικό καλούπι, από την άλλη η muscle car λογική του πληθωρικού brutal χαρακτήρα, που έλειπε στους δρόμους αν δεν ζούσες στην Αμερική και κάπως έτσι γνώρισε και ευρωπαϊκές δόξες.
Από τότε μέχρι σήμερα βέβαια, σχεδόν 10ετία ευρωπαϊκής παρουσίας, η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση ήταν καταιγιστική για τις περισσότερες εταιρείες και ούτε η Ford έμεινε στην απ’έξω. Ακόμα και η Mustang μετασχηματίστηκε σε ένα coupe SUV με το προσωνύμιο Mach-e που ουσιαστικά την έβαζε σε έναν νέο εντελώς αντίθετο κόσμο, με την ηλεκτροκίνηση αποκλειστικότητα στην αλλαγή ταυτότητας.
Φυσικά η αυθεντική Mustang και ειδικά στην ειδική έκδοση Dark Horse, όσο και αν κόπτονται κάποιοι για την επόμενη μέρα, παραμένει η πληθωρική σε κυβικά και κυλίνδρους, brutal 2πορτη μακρυμούρικη σιλουέτα που εκδηλώνεται σε εικόνα, χαρακτήρα και φυσικά ήχο!
Ο θρύλος της Mustang
Η Mustang έγινε θρύλος και γαλούχησε γενεές και γενεές, με τη μυώδη μορφή της και έναν V8 να γουργουρίζει ακόμα και στα ξυπνητά όνειρα. Το δημοφιλές κουπέ οφείλει πολλά στον κινηματογράφο που τίμησε δεόντως σε πολλές action σκηνές, για να γίνει ευρέως γνωστό ακόμα και σε περιοχές του παγκόσμιου χάρτη που δεν πάτησε τους τροχούς της. Ένας μύθος που δεν ξεθυμαίνει και όσα χρόνια και αν περάσουν όταν φέρνεις στο μυαλό σου μια Mustang συνοδεύεται από δραστήριες καταιγιστικές στιγμές που είτε καταδιώκει είτε καταδιώκεται.
Ευτυχώς η Mustang Fastback παραμένει στους καταλόγους της Ford και στην 7η γενιά της μέσα από σχεδόν 60 χρόνια αδιάκοπης ιστορίας, προσφέρει όλα αυτά που την έκαναν σύμβολο. Η Mustang Dark Horse είναι αυτή τη στιγμή η κορυφαία στην έβδομη γενιά της (S650), η σκληροπυρηνικότερη και από την στάνταρ 5λιτρη GT και αποτελεί τη βάση για τις αγωνιστικές που τρέχουν στο πρωτάθλημα IMSA.
Αν έπρεπε εν τάχη να περιγράψεις αυτοκίνητο και κατορθώματα, θα μιλούσες για έναν ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα με μελωδία ηχητικά στεντόρεια, αρώματα καύσης από γαλόνια βενζίνης και μαλακή γόμα ελαστικού που αντιστέκεται στην υψηλή πρόσφυση. Κάπως έτσι και έχεις μια σύντομη περιγραφή της! Σήμερα σε μια εποχή που καταδικάζει οτιδήποτε θερμικό σηκώνει κεφάλι, όταν ζεις έτσι όπως απλόχερα μπορεί να σου προσφέρει στιγμές οδήγησης αυτή η Mustang Dark Horse, μπορείς να θεωρείσαι και με την βούλα επικηρυγμένος.
Τι ακριβώς όμως την κάνει τόσο ξεχωριστή; Εκ πρώτης η εικόνα που είναι εμβληματική και διαχρονική όταν η υπόθεση οπτικοποιεί την περιγραφή ενός brutal σπορ κουπέ, έτσι όπως την φαντάζεται χρόνια τώρα ένας petrolhead.
Ένα γνήσιο 2+2 coupe, ένα muscle car 4,82 μέτρων μήκους και 1,92 πλάτους. Στη συνταγή πληθωρικότητας η Ford Mustang Dark Horse πρωτοστατεί. Απλώνεται σχεδόν σε 5 μέτρα δρόμου, φαρδιά και επιβλητική και κάνει σαφείς τις προθέσεις της. Πριν καν πατήσεις το Start Button και ξυπνήσεις το ιππικό, δηλώνει ευθαρσώς ότι πέρα από αυτό που βλέπεις, κρύβει πολύ περισσότερα κάτω από το μυώδες 2πορτο αμάξωμα.
Το άμεσα αναγνωρίσιμο, δυναμικό προφίλ της Mustang στην περίπτωση Dark Horse έρχεται με 19άρες ζάντες που πατούν σε μαλακές γόμες της Pirelli (P Zero: 255/40R19 εμπρός – 275/40R19 πίσω) και αδυνατούν να κρύψουν τις μπλε 6πίστονες και 4πίστονες Brembo, εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Η επιθετικότερη μάσκα, οι θηριώδεις εισαγωγές αέρα, τα μαρσπιέ, η μεγαλύτερη πτέρυγα πίσω, ο μεγαλύτερος διαχύτης και οι τέσσερις μπούκες της εξάτμισης την ξεχωρίζουν από τις απλές Mustang.
Στα ενδότερα, η ποιότητα και η σχεδιαστική υλοποίηση βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο ενώ στην προσπάθεια συνδυασμού του σήμερα με το χτες, υπερισχύουν οι οθόνες με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,4 ιντσών και το infotainment SYNC4 (με οθόνη αφής 13,2 ιντσών) να συνθέτουν ένα ενιαίο γυάλινο πάνελ και να συμβάλλουν στην προσφορά τεχνολογίας σε επίπεδο ενημέρωσης, παροχών, πλοήγησης και ψυχαγωγίας. Είτε αυτή αφορά το ίδιο το αυτοκίνητο και τις παραμετροποιήσεις οδήγησης, είτε την προχωρημένη συνδεσιμότητα για επίκαιρες ανάγκες όπως live streaming με σύνδεση 5G και εννοείται Android Auto και Apple CarPlay ασύρματα.
Παρόλα αυτά στην digital οθόνη υπάρχει προσομοίωση του αναλογικού πίνακα των Mustang εκείνης της εποχής, ως φόρος τιμής στο δοξασμένο παρελθόν. Στο ίδιο νοσταλγικό μήκος κύματος στο υπαρκτό κεντρικό τούνελ το χέρι σου συναντά εντελώς φυσικά ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με μεταλλική μπίλια. Υπάρχει και αυτόματο δέκα σχέσεων, όμως στην Ελλάδα δεν θα έχουμε αυτή την ευκαιρία. Μικρό το κακό γιατί η μηχανική αίσθηση είναι απολαυστική ,όπως παλιά που απολάμβανες το κούμπωμα από σχέση σε σχέση.
Χωροταξικά αν δεν είσαι παιδί δύσκολα θα απολαύσεις την παραμονή στις πίσω θέσεις, άλλωστε η Mustang δεν έκρυψε ποτέ ότι είναι ένα 2+2 κουπέ και η έμφαση φιλοξενίας αφορά κυρίως οδηγό και συνοδηγό. Πιο πίσω πάντως υπάρχουν και 381 λίτρα για αποσκευές.
Ο καλπασμός της Ford Mustang Dark Horse
Ένας αναβαθμισμένος ατμοσφαιρικός 5λιτρος V8, σε εισαγωγή, στρόφαλο, μπιέλες(σφυρήλατες) και εκκεντροφόρους, ώστε να κατοχυρώνει το δικαίωμα του ισχυρότερου για την ώρα που συναντάς σε Mustang, αναβάθμισε το μηχανολογικό του υπόβαθρο και κατάφερε ακόμα και φιμωμένος για την Ευρώπη να προσφέρει 453 ίππους και 540 Nm ροπής.
Νούμερα ικανά για να προσφέρουν φλογερές επιδόσεις (τελική ταχύτητα 263 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 5,2 δλ.) στην βάρους σχεδόν 1.840 κιλών Mustang Dark Horse.
Η γραμμικότητα, η ροπή και η διάθεση για στροφάρισμα διαπρέπουν, ενώ 4 βασικά προγράμματα (Normal, Sport, Slippery, Track, Drag Strip, Custom), αναλαμβάνουν το finetuning σε ανάρτηση, τιμόνι, ανάρτηση, ηλεκτρονικά και ήχο εξάτμισης. Μπορείς να προσαρμόσεις την ένταση του ήχου της εξάτμισης, ανάλογα με το οδηγικό σενάριο που έχεις στο μυαλό σου. Λύκος ή αρνί αναλόγως την διάθεση.
Η λειτουργία Good Neighbor Mode μειώνει αυτόματα την ένταση του ήχου της εξάτμισης στην επιλογή Quiet του Exhaust Mode, ώστε ο V8 να επιστρέφει στα φυσιολογικά ηχητικά δεδομένα της αρχιτεκτονικής του.
Στο Normal εκπνέει ζωηρά και στα Sport και Race track το ηφαίστειο ξυπνάει. Ο ήχος περνάει σχεδόν απροκάλυπτα και μέσα στην καμπίνα, ενώ σε κάθε πάτημα του δεξιού ποδιού βλέπεις κεφάλια να γυρνούν. Aν δεν έχουν γοητευτεί από την εικόνα, αναλαμβάνει η μελωδία!
Με το καλημέρα ο 5λιτρος V8 εκφράζεται σαν θηρίο που βρυχάται με ξερή, μπάσα και στεντόρεια φωνή από τις δυο διπλές μπούκες που υπάρχουν εκεί πίσω. Ύστερα ηρεμεί και κατεβάζει την έντασή του επιστρέφοντας στο ρελαντί, αλλά παραμένει ζωηρά πληθωρικός, γεμάτος θυμό.
Ένα ενισχυμένο manual 6άρι κιβώτιο, TR-3160 της TREMEC με γονίδια από Shelby GT350 και μικρές διαδρομές από σχέση σε σχέση δείχνει ότι αντέχει στην πολεμική χρήση σε περιβάλλον πίστας, γιατί η Dark Horse είναι ότι πιο έτοιμο σε Mustang για Track Days.
Η λειτουργία Rev-Matching που συγχρονίζει τις στροφές του κινητήρα στα κατεβάσματα, το Launch Control για την καλύτερη εκκίνηση από στάση και το Drift Brake που αναλαμβάνει ηλεκτρικά ως παραδοσιακό χειρόφρενο το μπλοκάρισμα των πίσω τροχών, είναι μερικές από τις ξεχωριστές παροχές που θα εκτιμηθούν αν βράζει το αίμα σου.
Φυσικά τα εφόδια για full επίθεση περιλαμβάνουν επιπλέον ψυγεία για τον έλεγχο της θερμοκρασίας του λιπαντικού, του κιβωτίου και του μπλοκέ διαφορικού πίσω, το οποίο είναι Torsen, ενώ στάνταρ είναι και τα τρίτης γενιάς ενεργά αμορτισέρ MagneRide.
Η Dark Horse διαβάζει σωστά το δρόμο, δεν αφήνει το αμάξωμα να χαζεύει και δεν επηρεάζει την άνεση, ενώ δείχνει ότι ο τομέας δράσης δεν είναι μόνο οι ευθείες, αλλά αναζητά με θέρμη στριφτερές διαδρομές. Αν της δώσεις το δικαίωμα η ουρά συχνά θα πάρει πρωτοβουλία πλαγιολίσθησης, με το τιμόνι, την ανάρτηση, το πλαίσιο και τα φρένα να συμβάλλουν στο συνολικό αποτέλεσμα χαμογελαστής έκφρασης για τον οδηγό της.
Φυσικά απαιτεί δεξιότητες και σεβασμό στα χαρακτηριστικά της, ενώ απαραίτητη είναι και η κατανόηση του λόγου που το ρεζερβουάρ των 61 λίτρων βενζίνης συχνά θα αποδειχτεί λίγο αν αναζητάς την σπορ πλευρά της. Από 14 – 15 λτ./100 χλμ. σε μια νορμάλ χρήση έως άλλα τόσα αν οδηγείς σαν κυνηγημένος, η κατανάλωση είναι το τελευταίο πράγμα που πρέπει να σε απασχολεί αν έχεις επιλέξει συνειδητά ένα αυτοκίνητο σαν την Ford Mustang Dark Horse.
Επι της ουσίας έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο που διαβάζει σωστά το δρόμο, δεν αφήνει το αμάξωμα να χαζεύει και δεν επηρεάζει την άνεση. Ιδίως σε χασίματα και σημεία που έκαναν τα αμορτισέρ της Mustang να απλώνουν στην έκτασή τους και να επιστρέφουν τα εξαιρετικά σε απόδοση Pirelli από αυτή τη μίνι πτήση στο οδόστρωμα.
Αποδίδει, διαβάζει και ωφελεί την ευελιξία με σύμμαχο ένα ακέραιο σε αίσθηση τιμόνι που σημαδεύει σωστά και προσφέρει το βάρος που ψάχνεις. Ακόμα και σε φάσεις που η ουρά έπαιρνε πρωτοβουλία πλαγιολίσθησης, τιμόνι και ανάρτηση είναι λόγος για να δεις τον οδηγό με χαμογελαστή έκφραση και όχι τρομοκρατημένο.
Από την άλλη κάποιες αντιδράσεις αδράνειας του μπροστινού συστήματος, εξ αιτίας και του βάρους από τον V8 δεν λείπουν, αλλά σίγουρα έχει αποκτήσει περισσότερους τρόπους για να τις καμουφλάρει. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι αυτή η γρήγορη, πληθωρική και αποτελεσματικά σύγχρονη Mustang, δεν ανήκει στα supercars αλλά στα muscle cars.
Ο τελευταίος των Μοϊκανών;
Σε έναν κόσμο που τα φέρνει όλα τούμπα η Ford Mustang Dark Horse είναι ίσως το τελευταίο δείγμα αντίστασης των θερμικών, απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Κάτι που κοστολογείται από € 92.052 και έχει ίσως εκτός από χαρακτήρα και συλλεκτική αξία με βάση το μέλλον της αυτοκίνησης.
Η σπορ μελωδία της ευτυχίας που σε επιβραβεύει με καθολική αυθεντικότητα, ήχο και V8 απόδοση, απαιτητική αλλά κεφάτη συμπεριφορά και επι τοις ουσίας μακρυμούρικο κουπέ φουλ τεστοστερόνη που ξεκλειδώνει την πόρτα της οδηγικής φαντασίωσης.
Από τη μιά ο άμεσα αναγνωρίσιμος χαρακτήρας, πιστός στο αρχικό σχεδιαστικό καλούπι, από την άλλη η muscle car λογική του πληθωρικού brutal χαρακτήρα, που έλειπε στους δρόμους αν δεν ζούσες στην Αμερική και κάπως έτσι γνώρισε και ευρωπαϊκές δόξες.
Από τότε μέχρι σήμερα βέβαια, σχεδόν 10ετία ευρωπαϊκής παρουσίας, η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση ήταν καταιγιστική για τις περισσότερες εταιρείες και ούτε η Ford έμεινε στην απ’έξω. Ακόμα και η Mustang μετασχηματίστηκε σε ένα coupe SUV με το προσωνύμιο Mach-e που ουσιαστικά την έβαζε σε έναν νέο εντελώς αντίθετο κόσμο, με την ηλεκτροκίνηση αποκλειστικότητα στην αλλαγή ταυτότητας.
Φυσικά η αυθεντική Mustang και ειδικά στην ειδική έκδοση Dark Horse, όσο και αν κόπτονται κάποιοι για την επόμενη μέρα, παραμένει η πληθωρική σε κυβικά και κυλίνδρους, brutal 2πορτη μακρυμούρικη σιλουέτα που εκδηλώνεται σε εικόνα, χαρακτήρα και φυσικά ήχο!
Ο θρύλος της Mustang
Η Mustang έγινε θρύλος και γαλούχησε γενεές και γενεές, με τη μυώδη μορφή της και έναν V8 να γουργουρίζει ακόμα και στα ξυπνητά όνειρα. Το δημοφιλές κουπέ οφείλει πολλά στον κινηματογράφο που τίμησε δεόντως σε πολλές action σκηνές, για να γίνει ευρέως γνωστό ακόμα και σε περιοχές του παγκόσμιου χάρτη που δεν πάτησε τους τροχούς της. Ένας μύθος που δεν ξεθυμαίνει και όσα χρόνια και αν περάσουν όταν φέρνεις στο μυαλό σου μια Mustang συνοδεύεται από δραστήριες καταιγιστικές στιγμές που είτε καταδιώκει είτε καταδιώκεται.
Ευτυχώς η Mustang Fastback παραμένει στους καταλόγους της Ford και στην 7η γενιά της μέσα από σχεδόν 60 χρόνια αδιάκοπης ιστορίας, προσφέρει όλα αυτά που την έκαναν σύμβολο. Η Mustang Dark Horse είναι αυτή τη στιγμή η κορυφαία στην έβδομη γενιά της (S650), η σκληροπυρηνικότερη και από την στάνταρ 5λιτρη GT και αποτελεί τη βάση για τις αγωνιστικές που τρέχουν στο πρωτάθλημα IMSA.
Αν έπρεπε εν τάχη να περιγράψεις αυτοκίνητο και κατορθώματα, θα μιλούσες για έναν ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα με μελωδία ηχητικά στεντόρεια, αρώματα καύσης από γαλόνια βενζίνης και μαλακή γόμα ελαστικού που αντιστέκεται στην υψηλή πρόσφυση. Κάπως έτσι και έχεις μια σύντομη περιγραφή της! Σήμερα σε μια εποχή που καταδικάζει οτιδήποτε θερμικό σηκώνει κεφάλι, όταν ζεις έτσι όπως απλόχερα μπορεί να σου προσφέρει στιγμές οδήγησης αυτή η Mustang Dark Horse, μπορείς να θεωρείσαι και με την βούλα επικηρυγμένος.
Τι ακριβώς όμως την κάνει τόσο ξεχωριστή; Εκ πρώτης η εικόνα που είναι εμβληματική και διαχρονική όταν η υπόθεση οπτικοποιεί την περιγραφή ενός brutal σπορ κουπέ, έτσι όπως την φαντάζεται χρόνια τώρα ένας petrolhead.
Ένα γνήσιο 2+2 coupe, ένα muscle car 4,82 μέτρων μήκους και 1,92 πλάτους. Στη συνταγή πληθωρικότητας η Ford Mustang Dark Horse πρωτοστατεί. Απλώνεται σχεδόν σε 5 μέτρα δρόμου, φαρδιά και επιβλητική και κάνει σαφείς τις προθέσεις της. Πριν καν πατήσεις το Start Button και ξυπνήσεις το ιππικό, δηλώνει ευθαρσώς ότι πέρα από αυτό που βλέπεις, κρύβει πολύ περισσότερα κάτω από το μυώδες 2πορτο αμάξωμα.
Το άμεσα αναγνωρίσιμο, δυναμικό προφίλ της Mustang στην περίπτωση Dark Horse έρχεται με 19άρες ζάντες που πατούν σε μαλακές γόμες της Pirelli (P Zero: 255/40R19 εμπρός – 275/40R19 πίσω) και αδυνατούν να κρύψουν τις μπλε 6πίστονες και 4πίστονες Brembo, εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Η επιθετικότερη μάσκα, οι θηριώδεις εισαγωγές αέρα, τα μαρσπιέ, η μεγαλύτερη πτέρυγα πίσω, ο μεγαλύτερος διαχύτης και οι τέσσερις μπούκες της εξάτμισης την ξεχωρίζουν από τις απλές Mustang.
Στα ενδότερα, η ποιότητα και η σχεδιαστική υλοποίηση βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο ενώ στην προσπάθεια συνδυασμού του σήμερα με το χτες, υπερισχύουν οι οθόνες με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,4 ιντσών και το infotainment SYNC4 (με οθόνη αφής 13,2 ιντσών) να συνθέτουν ένα ενιαίο γυάλινο πάνελ και να συμβάλλουν στην προσφορά τεχνολογίας σε επίπεδο ενημέρωσης, παροχών, πλοήγησης και ψυχαγωγίας. Είτε αυτή αφορά το ίδιο το αυτοκίνητο και τις παραμετροποιήσεις οδήγησης, είτε την προχωρημένη συνδεσιμότητα για επίκαιρες ανάγκες όπως live streaming με σύνδεση 5G και εννοείται Android Auto και Apple CarPlay ασύρματα.
Παρόλα αυτά στην digital οθόνη υπάρχει προσομοίωση του αναλογικού πίνακα των Mustang εκείνης της εποχής, ως φόρος τιμής στο δοξασμένο παρελθόν. Στο ίδιο νοσταλγικό μήκος κύματος στο υπαρκτό κεντρικό τούνελ το χέρι σου συναντά εντελώς φυσικά ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με μεταλλική μπίλια. Υπάρχει και αυτόματο δέκα σχέσεων, όμως στην Ελλάδα δεν θα έχουμε αυτή την ευκαιρία. Μικρό το κακό γιατί η μηχανική αίσθηση είναι απολαυστική ,όπως παλιά που απολάμβανες το κούμπωμα από σχέση σε σχέση.
Χωροταξικά αν δεν είσαι παιδί δύσκολα θα απολαύσεις την παραμονή στις πίσω θέσεις, άλλωστε η Mustang δεν έκρυψε ποτέ ότι είναι ένα 2+2 κουπέ και η έμφαση φιλοξενίας αφορά κυρίως οδηγό και συνοδηγό. Πιο πίσω πάντως υπάρχουν και 381 λίτρα για αποσκευές.
Ο καλπασμός της Ford Mustang Dark Horse
Ένας αναβαθμισμένος ατμοσφαιρικός 5λιτρος V8, σε εισαγωγή, στρόφαλο, μπιέλες(σφυρήλατες) και εκκεντροφόρους, ώστε να κατοχυρώνει το δικαίωμα του ισχυρότερου για την ώρα που συναντάς σε Mustang, αναβάθμισε το μηχανολογικό του υπόβαθρο και κατάφερε ακόμα και φιμωμένος για την Ευρώπη να προσφέρει 453 ίππους και 540 Nm ροπής.
Νούμερα ικανά για να προσφέρουν φλογερές επιδόσεις (τελική ταχύτητα 263 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 5,2 δλ.) στην βάρους σχεδόν 1.840 κιλών Mustang Dark Horse.
Η γραμμικότητα, η ροπή και η διάθεση για στροφάρισμα διαπρέπουν, ενώ 4 βασικά προγράμματα (Normal, Sport, Slippery, Track, Drag Strip, Custom), αναλαμβάνουν το finetuning σε ανάρτηση, τιμόνι, ανάρτηση, ηλεκτρονικά και ήχο εξάτμισης. Μπορείς να προσαρμόσεις την ένταση του ήχου της εξάτμισης, ανάλογα με το οδηγικό σενάριο που έχεις στο μυαλό σου. Λύκος ή αρνί αναλόγως την διάθεση.
Η λειτουργία Good Neighbor Mode μειώνει αυτόματα την ένταση του ήχου της εξάτμισης στην επιλογή Quiet του Exhaust Mode, ώστε ο V8 να επιστρέφει στα φυσιολογικά ηχητικά δεδομένα της αρχιτεκτονικής του.
Στο Normal εκπνέει ζωηρά και στα Sport και Race track το ηφαίστειο ξυπνάει. Ο ήχος περνάει σχεδόν απροκάλυπτα και μέσα στην καμπίνα, ενώ σε κάθε πάτημα του δεξιού ποδιού βλέπεις κεφάλια να γυρνούν. Aν δεν έχουν γοητευτεί από την εικόνα, αναλαμβάνει η μελωδία!
Με το καλημέρα ο 5λιτρος V8 εκφράζεται σαν θηρίο που βρυχάται με ξερή, μπάσα και στεντόρεια φωνή από τις δυο διπλές μπούκες που υπάρχουν εκεί πίσω. Ύστερα ηρεμεί και κατεβάζει την έντασή του επιστρέφοντας στο ρελαντί, αλλά παραμένει ζωηρά πληθωρικός, γεμάτος θυμό.
Ένα ενισχυμένο manual 6άρι κιβώτιο, TR-3160 της TREMEC με γονίδια από Shelby GT350 και μικρές διαδρομές από σχέση σε σχέση δείχνει ότι αντέχει στην πολεμική χρήση σε περιβάλλον πίστας, γιατί η Dark Horse είναι ότι πιο έτοιμο σε Mustang για Track Days.
Η λειτουργία Rev-Matching που συγχρονίζει τις στροφές του κινητήρα στα κατεβάσματα, το Launch Control για την καλύτερη εκκίνηση από στάση και το Drift Brake που αναλαμβάνει ηλεκτρικά ως παραδοσιακό χειρόφρενο το μπλοκάρισμα των πίσω τροχών, είναι μερικές από τις ξεχωριστές παροχές που θα εκτιμηθούν αν βράζει το αίμα σου.
Φυσικά τα εφόδια για full επίθεση περιλαμβάνουν επιπλέον ψυγεία για τον έλεγχο της θερμοκρασίας του λιπαντικού, του κιβωτίου και του μπλοκέ διαφορικού πίσω, το οποίο είναι Torsen, ενώ στάνταρ είναι και τα τρίτης γενιάς ενεργά αμορτισέρ MagneRide.
Η Dark Horse διαβάζει σωστά το δρόμο, δεν αφήνει το αμάξωμα να χαζεύει και δεν επηρεάζει την άνεση, ενώ δείχνει ότι ο τομέας δράσης δεν είναι μόνο οι ευθείες, αλλά αναζητά με θέρμη στριφτερές διαδρομές. Αν της δώσεις το δικαίωμα η ουρά συχνά θα πάρει πρωτοβουλία πλαγιολίσθησης, με το τιμόνι, την ανάρτηση, το πλαίσιο και τα φρένα να συμβάλλουν στο συνολικό αποτέλεσμα χαμογελαστής έκφρασης για τον οδηγό της.
Φυσικά απαιτεί δεξιότητες και σεβασμό στα χαρακτηριστικά της, ενώ απαραίτητη είναι και η κατανόηση του λόγου που το ρεζερβουάρ των 61 λίτρων βενζίνης συχνά θα αποδειχτεί λίγο αν αναζητάς την σπορ πλευρά της. Από 14 – 15 λτ./100 χλμ. σε μια νορμάλ χρήση έως άλλα τόσα αν οδηγείς σαν κυνηγημένος, η κατανάλωση είναι το τελευταίο πράγμα που πρέπει να σε απασχολεί αν έχεις επιλέξει συνειδητά ένα αυτοκίνητο σαν την Ford Mustang Dark Horse.
Επι της ουσίας έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο που διαβάζει σωστά το δρόμο, δεν αφήνει το αμάξωμα να χαζεύει και δεν επηρεάζει την άνεση. Ιδίως σε χασίματα και σημεία που έκαναν τα αμορτισέρ της Mustang να απλώνουν στην έκτασή τους και να επιστρέφουν τα εξαιρετικά σε απόδοση Pirelli από αυτή τη μίνι πτήση στο οδόστρωμα.
Αποδίδει, διαβάζει και ωφελεί την ευελιξία με σύμμαχο ένα ακέραιο σε αίσθηση τιμόνι που σημαδεύει σωστά και προσφέρει το βάρος που ψάχνεις. Ακόμα και σε φάσεις που η ουρά έπαιρνε πρωτοβουλία πλαγιολίσθησης, τιμόνι και ανάρτηση είναι λόγος για να δεις τον οδηγό με χαμογελαστή έκφραση και όχι τρομοκρατημένο.
Από την άλλη κάποιες αντιδράσεις αδράνειας του μπροστινού συστήματος, εξ αιτίας και του βάρους από τον V8 δεν λείπουν, αλλά σίγουρα έχει αποκτήσει περισσότερους τρόπους για να τις καμουφλάρει. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι αυτή η γρήγορη, πληθωρική και αποτελεσματικά σύγχρονη Mustang, δεν ανήκει στα supercars αλλά στα muscle cars.
Ο τελευταίος των Μοϊκανών;
Σε έναν κόσμο που τα φέρνει όλα τούμπα η Ford Mustang Dark Horse είναι ίσως το τελευταίο δείγμα αντίστασης των θερμικών, απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Κάτι που κοστολογείται από € 92.052 και έχει ίσως εκτός από χαρακτήρα και συλλεκτική αξία με βάση το μέλλον της αυτοκίνησης.
Η σπορ μελωδία της ευτυχίας που σε επιβραβεύει με καθολική αυθεντικότητα, ήχο και V8 απόδοση, απαιτητική αλλά κεφάτη συμπεριφορά και επι τοις ουσίας μακρυμούρικο κουπέ φουλ τεστοστερόνη που ξεκλειδώνει την πόρτα της οδηγικής φαντασίωσης.