Δοκιμάζουμε το τετρακίνητο υβριδικό CUPRA Terramar VZ με τους 265 ίππους
![1_cupra_terramar_2_0-tsi_7dsg_4drive_test__1_](https://s.parapolitika.gr/images/1130x667/jpg/files/2025-02-13/1_cupra_terramar_2_0-tsi_7dsg_4drive_test__1_.jpg)
CUPRA Terramar VZ 2.0 TSI 265 PS DSG 4Drive: Ένα δυναμικό μοντέλο στην ισπανική γκάμα που κρατάει στο χέρι τα θετικά της οικογενειακής του τοποθέτησης χωρίς απώλεια του σπορ ταπεραμέντου, που οφείλει να έχει σε μεγάλες δόσεις κάθε CUPRA που σέβεται την ύπαρξή του.
Έρχεται, με την μορφή μεσαίου μεγέθους SUV με ξεχωριστή σχεδίαση, παροχές, σύγχρονη τεχνολογία υβριδικές και plug-in προτάσεις και υψηλές επιδόσεις όπου και αν κριθεί.
Στόχος της αυτόνομης CUPRA, να προσφέρει την ξεχωριστή ταυτότητα των δυναμικών κατασκευών της, συνδυάζοντας την premium προσφορά και φινέτσα με εκλεκτές τεχνολογικές επιλογές. Το φρέσκο κουλούρι λοιπόν στην γκάμα της CUPRA, σηματοδοτεί τις σπορ αξιώσεις στα μεσαία SUV χωρίς συμβιβασμούς και με στόχο να επιβληθεί καθολικά του ανταγωνισμού του.
Η ονομασία Terramar προκύπτει από την σύμπτυξη των λέξεων γης (terra) και θάλασσας(mar), ένας μεσογειακός συνδυασμός που παραπέμπει και στο χιλιοειπωμένο, αλλά εύστοχο, ταπεραμέντο που συνοδεύει τις ισπανικές κατασκευές. Παραπέμπει επίσης σε μια από τις ιστορικότερες πίστες της Ευρώπης και την παλαιότερη της Ισπανίας, που βρίσκεται κοντά στην φυσική έδρα της φίρμας, στο Martorell της Βαρκελώνης.
Ένα ακόμα νέο CUPRA
Ένα ολοκαίνουργιο σπορ C-SUV για την CUPRA, ένας λόγος για μια ακόμα πετυχημένη παρουσία στον κόσμο των δημοφιλών SUV και στο άνω άκρο της μικρομεσαίας εκδρομικής κατηγορίας που δεν αφήνει την εικόνα του στην τύχη. Με μήκος αμαξώματος 4,52 μέτρα, το Τerramar υιοθετεί την φρέσκια σχεδιαστική γλώσσα η οποία είναι πρωτότυπη, πιο ώριμη και όχι απαραίτητα εκκεντρική. Καταφέρνει μάλιστα να κρύβει τις επιβλητικές του διαστάσεις.
Θυμίζει ρύγχος καρχαρία, το λογότυπο είναι ενσωματωμένο στο καπό, οι τριγωνικοί matrix LED προβολείς ξεχωρίζουν και το ενσωματωμένο και φωτιζόμενο λογότυπο CUPRA στο κέντρο των πίσω φώτων, κάνει την δημιουργική λεπτομέρεια. Οι αθλητικές αναλογίες και ο χαρακτήρας γίνονται ακόμα πιο εμφανείς, με την 5η πόρτα να αναγράφει CUPRA και η ταυτότητα του μοντέλου να φανερώνεται με διακριτικότητα στο πλάι των φωτιστικών σωμάτων.
Φυσικά πατάει σε μεγάλους τροχούς ελαφρού κράματος με ρεπερτόριο σχεδιασμού σε διάμετρο 18”, 19” και 20” (δηλώνει “παρών” στο αυτοκίνητο δοκιμής), ενώ στη χρωματική παλέτα βρίσκουμε 9 χρωματισμούς συμπεριλαμβανομένων και δυο ματ αποχρώσεων. Εν ολίγοις, η δυναμική μυώδης οπτική συναντά την σπορ φινέτσα και όλα αυτά μεταφράζονται σε συνολική κομψότητα με όποια ματιά και αν το βλέπεις.
Στα ενδότερα η σπορ φιλοσοφία, τα προσεγμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά και η γενναιόδωρη προσφορά είναι σαφής και αδιαπραγμάτευτη. Εδώ μάλιστα συναντάμε ακόμα περισσότερο βιώσιμα υλικά που μειώνουν τον αντίκτυπο στο περιβάλλον. Ο εσωτερικός φωτισμός δημιουργεί μία ξεχωριστή ατμόσφαιρα στο εσωτερικό και o backlit φωτισμός των πάνελ των θυρών εμπρός και πίσω συνθέτουν ένα μοναδικό θέαμα.
Ο CUPRA χαρακτήρας γίνεται φανερός με την οδηγοκεντρική σχεδίαση που αγκαλιάζει το περιβάλλον του οδηγού, αλλά και στη λεπτομέρεια, στο επιθετικό και μοντέρνο ντιζάιν στους αεραγωγούς, την κονσόλα και το τιμόνι με τα χαρακτηριστικά paddles και τα κυκλικά μπουτόν στον πυρήνα του – στάνταρ για τις εκδόσεις DSG. Με συνέπεια στην digital πληροφόρηση ο οδηγός έχει στη διάθεσή του στάνταρ τον ευανάγνωστο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών(προαιρετικά και Head Up Display), αλλά και μια νέα, μεγαλύτερη, έγχρωμη οθόνη αφής 12,9 ιντσών για πλοήγηση, ενημέρωση και ψυχαγωγία.
Φυσικά οι τελευταίες ενημερώσεις ανεβάζουν το επίπεδο προσφερόμενης τεχνολογίας τόσο για χρήση infotainment όσο και στο επίπεδο της υποβοήθησης του οδηγού με την πλούσια ομπρέλα ηλεκτρονικών συστημάτων, ενώ στα CUPRA δεδομένα είναι και το προαιρετικό σύστημα ήχου υψηλής πιστότητας 12 ηχείων που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Sennheiser Mobility.
Χωροταξικά η εικόνα είναι επιπέδου Volkswagen Tiguan, αν αυτό μπορεί να δώσει μια τάξη μεγέθους, ενώ η πρακτικότητα ωφελείται χάρη στη δυνατότητα μετακίνησης των πίσω καθισμάτων – προς τα εμπρός ή προς τα πίσω κατά 15 εκ.. Κάτι που αυξάνει τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών από τα 508 έως 642 λίτρα.
Terramar: Ένα C–SUV με ψυχή και θέληση
Το Terramar βασίζεται στην πλατφόρμα MQB Evo η οποία υποστηρίζει τα μεσαία μοντέλα του ομίλου που ανήκει, όπως τα Tiguan και Kodiaq, αλλά και το Q3 που θα προκύψει μελλοντικά. Η γκάμα κινητήρων απαρτίζεται από 5 επιλογές, οι οποίες υιοθετούν τρεις διαφορετικές τεχνολογίες: TSI (βενζινοκινητήρας), eTSI (ήπια υβριδικό σύστημα), καθώς και τη νέα γενιά του συστήματος plug-in hybrid (eHybrid).
Ο βασικός βενζινοκινητήρας ΤSI αποδίδει 150 ίππους, ενώ το κορυφαίο eHybrid σύστημα παράγει 272 ίππους, με το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG να είναι στάνταρ παροχή, ανεξάρτητα από την επιλογή του κινητήρα. Φυσικά η δική μας 2.0 TSI περίπτωση που έχουμε στα χέρια μας ακολουθεί πιο συμβατική προσέγγιση, αφήνει στην άκρη οποιαδήποτε υβριδική παρουσία και απολαμβάνει φυσικά το 7άρι DSG και την τετρακίνηση 4Drive.
Η CUPRA κάνει λόγο για ένα SUV με δυναμική συμπεριφορά, κάτι που δεν φαίνεται ούτε παράλογο, ούτε απέχει από την πραγματικότητα, όπως μας απέδειξε στις διαδρομές που κινηθήκαμε. Χάρη στη σπορ ανάρτηση και το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, στα ισχυρά του φρένα (εξαπίστονες μπροστινές δαγκάνες), το Terramar δείχνει ικανό να ανταπεξέλθει σε κάθε σκοπό και κάθε οδηγικό γούστο.
Οδηγικά εισπράττεις μια μεστή αίσθηση συμπεριφοράς που ξεκινά από τον τρόπο που μεταφέρει τις πληροφορίες. Ο οδηγικός χαρακτήρας του CUPRA Terramar μπορεί να διαμορφωθεί χάρη στα διαφορετικά προφίλ οδήγησης. Πρόκειται για τα Comfort, Performance, CUPRA (για τις εκδόσεις VZ) Individual και Offroad για τις τετρακίνητες εκδόσεις όπως η δική μας τα οποία του χαρίζουν ένα εύρος δυνατοτήτων που εκφράζει κάθε οδηγό.
Το ESC μπορεί να ρυθμιστεί στη λειτουργία Sport σε όλες τις παραλλαγές του μοντέλου, ενώ στην δική μας περίπτωση (VZ 2.0 TSI 265PS), μπορεί ακόμη και να απενεργοποιηθεί (ESC Off). Στα προγράμματα Performance και CUPRA, η ηχητική προσομοίωση του 5κύλινδρου TFSI, αποκτά ενδιαφέρον όπως διαπιστώσαμε πίσω από το τιμόνι.
Οι ζωηρές επιταχύνσεις δεν απογείωσαν ποτέ τις καταναλώσεις που δεν ξέφευγαν προς διψήφια νούμερα παρά το γεγονός ότι μιλάμε για ένα σχετικά βαρύ αυτοκίνητο στα 1.750 κιλά και με τετρακίνηση. Σαφώς μπορεί κάλλιστα να θρονιαστεί σε 12άρια και 14άρια ανά 100 χλμ., αν το πόδι σου πέφτει βαρύ και ασήκωτο στο δεξί πεντάλ και αναζητάς συνεχώς στιγμές που δικαιολογούν τα 5,9 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και τα 243 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας.
Όμως μπορείς να είσαι σβέλτος και πιο ήρεμος, να εκμεταλλεύεσαι την θηριώδη ροπή των 400 Νm και την αγχολυτική αποτελεσματικότητα του εύστοχου DSG, χωρίς να ξεπερνάς κατά πολύ τα 9λτ./100 χλμ.. Στην ουσία θα εκμεταλλευτείς τις δυναμικές επιδόσεις και την ευκολία της μετάδοσης να ανακαλύπτει πρόσφυση για να κινηθείς ταχύτατα, θα νιώθεις πάντα ασφαλής με την αποτελεσματικότητα πλαισίου – ανάρτησης και θα διαχειρίζεσαι με την ίδια ευκολία επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις.
Επιπλέον η βόλτα με το Terramar, δεν θα συμβιβάσει την διάθεση όταν το στροφιλίκι είναι σφιχτό και απαιτητικό. Ο οδηγός έχει στην διάθεσή του επιλογές προγραμμάτων οδήγησης και με το CUPRA επιλεγμένο παίρνεις το μέγιστο, ουσιαστικά και ηχητικά.
Η ουσία είναι ότι πατάει υποδειγματικά και αντιμετωπίζει το συνεχές στριφτερό πανήγυρι δίχως ανησυχητικές κλίσεις, προσφέρει απόλυτη ευστοχία και ευελιξία, στοιχεία που σε πείθουν για την επιλογή σου να προτιμήσεις την επαρχιακή στριφτερή βερσιόν της διαδρομής. Από την άλλη αν δεν έχεις κέφι για δράση και προτιμήσεις τον αυτοκινητόδρομο το Terramar και πάλι θα σε εκπλήξει όντας ευθύβολο, καλοτάξιδο και ήσυχο σε κύλιση και ηχομόνωση.
Με το Terramar ως απάντηση στο άνω άκρο των C-SUV, η CUPRA απέδειξε ότι μπορεί να προσφέρει την δική της πρόταση που κρατάει ψηλά το πρεστίζ της ισπανικής εκλεπτυσμένης φίρμας παντρεύοντας ιδανικά το σπορ ταπεραμέντο της CUPRA με τις υψηλές απαιτήσεις της οικογενειακής εκδρομικής κατηγορίας.
Η ξεχωριστή σπορ ταυτότητα, η premium φινέτσα με γαρνιτούρα εκλεκτές τεχνολογικές και όχι μόνο επιλογές, είναι ένα μέρος του χαρακτήρα Terramar που σίγουρα γοητεύει με την τιμή να αντικατοπτρίζει την αξία του και τα δεδομένα που προσφέρει χωρίς συμβιβασμούς.