H σουηδική φίρμα φέτος γιορτάζει φέτος τον Απρίλιο τα 90 της χρόνια και αποφάσισε να τιμήσει την επέτειο με την «πάνοπλη» παρουσία της στην Techno Classica, μία από τις σημαντικότερες εκθέσεις παγκοσμίως για τους λάτρεις των κλασικών αυτοκινήτων, όπου θα συμμετάσχει με έξι από τα «διασημότερα» μοντέλα της ιστορίας της.

Το παλαιότερο μοντέλο που θα βρεθεί στην Techno Classica είναι ένα δείγμα της σειράς PV600 που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1929, μόλις δύο χρόνια μετά την κατασκευή του πρώτου αυτοκινήτου της σουηδικής φίρμας το οποίο βγήκε από τις γραμμές παραγωγής της στις 14 Απριλίου 1927.
Το μοντέλο που θα βρεθεί στη γερμανική διοργάνωση είναι το PV654 του 1934. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μοντέλα της σειράς PV600 σχεδιάστηκαν με βάση τον αμερικανικό κώδικα αισθητικής του μεσοπολέμου και διατέθηκε σε πενταθέσια όσο και επταθέσια εκδοχή, μια διάταξη η οποία αποδείχτηκε ιδιαίτερα δημοφιλής για τα ταξί της εποχής. Εξοπλιζόταν με εξακύλινδρο, σε ευθεία διάταξη, κινητήρα 3,0 λίτρων ενώ στην οκταετή πορεία του, κατέγραψε 4.400 πωλήσεις.

Το δεύτερο μοντέλο που θα αναλάβει να ξεναγήσει τους επισκέπτες της έκθεσης στην ιστορία της σουηδικής φίρμας είναι ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στην ιστορία των Σουηδών, καθώς το PV444 το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε το 1944 αλλά τελικά διατέθηκε από το 1947 λόγω του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου, ήταν ιδιαίτερα προσιτό και προσβάσιμο σε μια ευρεία γκάμα καταναλωτών, εκτοξεύοντας τη δημοτικότητα της φίρμας. Ως αποτέλεσμα, η ζήτηση ήταν μεγαλύτερη από την παραγωγή του PV444 το οποίο ήταν επίσης και το πρώτο μοντέλο που η Volvo εξήγαγε στις ΗΠΑ.

Από μια αναδρομή στο παρελθόν της Volvo, δεν θα μπορούσε να λείπει ένα δείγμα της σειράς P1800 η οποία υπήρξε ένα από τα εμβληματικότερα μοντέλα της φίρμας σε επίπεδο αισθητικής και αναδείχθηκε ως “fashion icon” καθώς πρωταγωνιστούσε στο πλευρό του Roger Moore στον «Άγιο», μια από τις πλέον δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές της εποχής.


Την παρουσία της σουηδικής φίρμας στην Techno Classica συμπληρώνει το 145 Estate του 1968 το οποίο ξεχώρισε για την πρακτικότητα, την ασφάλεια και τη χρηστικότητα που προσέφερε χάρη και στην επινόηση της επίπεδης επιφάνειας στον χώρο του πορτ μπαγκάζ.

Το παρών στην Techno Classica θα δώσει και το «επετειακό» 262C το οποίο παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 1977 στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 50 χρόνια της φίρμας. Το τετραθέσιο coupe ήταν καρπός της συνεργασίας μεταξύ Bertone και Volvo, σχεδιάστηκε στη Σουηδία και κατασκευαζόταν στο Τορίνο με τον ιταλικό οίκο να αναλαμβάνει το εσωτερικό και ορισμένες κατά παραγγελία λεπτομέρειες. Το 262C με την χαρακτηριστική γραμμή οροφής διατέθηκε μεταξύ 1977 και 1981 καταγράφοντας 6.622 μονάδες πωλήσεων.

Την παρουσία των ιστορικών της Volvo στη γερμανική έκθεση ολοκληρώνει το 850 R, η υψηλών επιδόσεων έκδοση του 850 η οποία λανσαρίστηκε το 1996 ως διάδοχος του 850 T5-R. Στην καρδιά του φιλοξενείται ένα πεντακύλινδρος κινητήρας 2,3 λίτρων με ισχύ 250 ίππων ο οποίος του εξασφάλιζε ρυθμό επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,0 δευτερόλεπτα.

Πλην ωστόσο των ιστορικών Volvo που θα βρεθούν στην έκθεση η οποία πραγματοποιείται από τις 5 έως τις 9 Απριλίου, οι Σουηδοί θα ολοκληρώσουν την παρουσία τους στη διοργάνωση της Έσσης με ένα κομμάτι του πολύ πρόσφατου… παρόντος τους, όπως αυτό διαμορφώθηκε στις επιφάνειες του νέου XC60. Όπως μάλιστα σημειώνουν οι ίδιοι, η παρουσία του XC60 το οποίο στην Techno Classica αποτελεί και την επίσημη πρώτη του εμφάνιση σε γερμανικό έδαφος.