Citroen C5 Aircross 2018: Ο νέος γαλλικός «αέρας» των SUV
Το Citroen C5 Aircross επιστρέφει ως έκδοση παραγωγής, από την έκθεση της Σαγκάης με την προοπτική να διατεθεί και στην Ευρώπη από το 2018.
Πιστή στην υπόσχεσή της, η γαλλική φίρμα, επιστρέφει στην έκθεση της Σαγκάης με την έκδοση παραγωγής του C5 Aircross η οποία και διατηρεί όλα τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του πρωτοτύπου που προηγήθηκε και που πρωτοσυστήθηκαν από το C4 Cactus.
Έτσι, το C5 Aircross ξεχωρίζει από τα χαρακτηριστικά Airbumps στα κατώτερα πλευρικά του τμήματα και στους θόλους, ενώ στο μπροστινό τμήμα κυριαρχεί η τετραπλή διάταξη των φωτιστικών σωμάτων LED τα οποία πλαισιώνουν την χαρακτηριστική γρίλια με το έμβλημα της Citroen, συντείνοντας στην αισθητική ιδιορρυθμία του.
Οι σχεδιαστές της γαλλικής φίρμας έχουν επιλέξει επίσης να χρωματίσουν μαύρες τις κολώνες δίνοντας μιας πιο δυναμική χροιά στο σύνολο όσο και την αίσθηση ενός πιο compact μεγέθους.
Η οικεία όσο και φρέσκια αυτή αισθητική στην περίπτωση του C5 Aircross, προσαρμόζεται σε διαστάσεις 4,5 μέτρων μήκους, 1,84 μ. πλάτους και 1,67 μ. ύψους, ενώ το μεταξόνιο των 2,73 μ. υπόσχεται ιδιαίτερη ευρυχωρία στο θάλαμο επιβατών, διεκδικώντας τον τίτλο των καλύτερων περγαμηνών στην κατηγορία για την άνεση στους πίσω επιβάτες.
Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό, το κυρίαρχο υλικό είναι το δέρμα ενώ ο συνδυασμός τετραγωνισμένων μοτίβων όπως για παράδειγμα οι αεραγωγοί με τις καμπύλα άκρα δημιουργούν μια αισθητική υπόσταση αντίστοιχη της εξωτερικής εμφάνισης. Πίσω από το τιμόνι φιλοξενείται μια οθόνη 12,3 ιντσών όπου φιλοξενούνται οι ενδείξεις του πίνακα οργάνων, ενώ στο κέντρο του ταμπλό μια οθόνη οκτώ ιντσών αποτελεί το επίκεντρο των λειτουργιών των συστημάτων ψυχαγωγίας. Την εικόνα συμπληρώνουν μια σειρά από διακόπτες οι οποίοι υιοθετούν τεχνολογία αφής.
Στην αθέατη πλευρά του C5 Aircross βρίσκεται η γνωστή αρχιτεκτονική του ομίλου PSA Peugeot-Citroen η οποία –σε ό,τι αφορά τουλάχιστον την κινεζική αγορά- θα συνδυάζεται με κινητήρες βενζίνης ισχύος 165 και 200 ίππων. Την κορυφαία έκδοση της γκάμας θα εφοδιάσει ένα υβριδικό σύνολο το οποίο θα συνδυάζει την λειτουργία ενός κινητήρα βενζίνης με δύο ηλεκτρικά μοτέρ αποδίδοντας συνδυαστικά 300 ίππους, μέγεθος που καθιστά ουσιαστικά το C5 Aircross το ισχυρότερο Citroen διαχρονικά. Τις προδιαγραφές της συγκεκριμένης έκδοσης συμπληρώνει η παρουσία συστήματος μόνιμης τετρακίνησης ενώ το υβριδικό C5 Aircross θα διαθέτει ηλεκτρική αυτονομία 60 χλμ.
Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει επίσης στο νέο σύστημα ανάρτησης της Citroen που κάνει πρεμιέρα στο γαλλικό SUV, το οποίο συστήνεται ως ένα υδραυλικό σύστημα που εγγυάται προοδευτική απόσβεση χάρη στις δύο σταδίων ρυθμίσεις για την συμπίεση και για την έκταση της ανάρτησης.
Επί του παρόντος, η Citroen δεν έχει ανακοινώσει τις προδιαγραφές και τους κινητήρες με τις οποίους θα διατεθεί το γαλλικό SUV στην Ευρώπη επιφυλασσόμενη για την πρεμιέρα του στη γηραιά ήπειρο η οποία θα πραγματοποιηθεί εντός του 2018.
Σε κάθε περίπτωση, δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται ότι στην ευρωπαϊκή εκδοχή του το γαλλικό crossover θα διατεθεί με μηχανικά σύνολα βενζίνης ΤΗΡ 1,6 λίτρων diesel μοτέρ 1,6 και 2,0 λίτρων τεχνολογίας BlueHDi.