Jeep Compass 2017: Κωδικός περιπέτεια
Με τετρακίνητες, δικίνητες εκδόσεις και μια πλειάδα επιλογών σε κάθε επίπεδο, το νέο Compass επιβεβαιώνει εμφατικά το νέο και πιο πολυσυλλεκτικό «πρόσωπο» της φίρμας.
Συνδυάζοντας τα γνώριμα χαρακτηριστικά που κατέστησαν την Jeep σχεδόν συνώνυμη με μια κατηγορία οχημάτων και τη νέα εποχή της φίρμας, όπως αυτή αποτυπώθηκε στο επιτυχημένο Renegade, η νέα γενιά του Compass δείχνει να διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που θα δικαιώσουν, μεταφράζοντας σε πωλήσεις, τη μακρόχρονη εμμονή του Αμερικανού κατασκευαστή στην περιπέτεια.
Υπό αυτό το συνειδηά περιπετειώδες σκεπτικό, η Jeep επέλεξε να σχεδιάσει τη νέα γενιά του Compass ως μια ευθεία αισθητική αναφορά στο μεγαλύτερο και εγνωσμένου κύρους Cherokee.
Οι υποσχέσεις της σχεδίασης συνοδεύονται και από τις αντίστοιχες ικανότητες, τις οποίες, στην προκειμένη περίπτωση, εγγυώνται τα δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενα συστήματα μόνιμης τετρακίνησης Active Drive και το ικανότερο Active Drive Low, τα οποία μπορούν να κατανείμουν έως και το 100% της διαθέσιμης ροπής σε έναν τροχό, εφόσον το απαιτήσουν οι συνθήκες.
Αμφότερα τα συστήματα τετρακίνησης συνδυάζονται με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Selec-Terrain, το οποίο, μέσω της δυνατότητας επιλογής των τεσσάρων προγραμμάτων Auto, Snow, Sand και Mud, επιτρέπει στον οδηγό να προσπελάσει αποτελεσματικότερα οποιοδήποτε έδαφος.
Η αναμφισβήτητα περιπετειώδης πλευρά του Compass γίνεται ακόμα πιο εμφανής στην περίπτωση της κορυφαίας έκδοσης Trailhawk, η οποία, πλην ορισμένων επιπλέον αισθητικών στοιχείων που αναλαμβάνουν να υπογραμμίσουν την πιο σκληροτράχηλη ταυτότητά της, αυξάνει την απόσταση από το έδαφος στα 22,9 εκατοστά, ενώ προσθέτει και στις παραπάνω επιλογές το πρόγραμμα Rock, το οποίο εγγυάται πρόσβαση σε απάτητα τερέν.
Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να σημειωθεί ότι τα ευφυή συστήματα τετρακίνησης έχουν τη δυνατότητα να απεμπλέκουν αυτόματα τον πίσω άξονα όταν δεν απαιτείται η συμβολή του, προς όφελος της αποδοτικότητας. Ενα άλλο στοιχείο, που αποτυπώνει τη διάθεση της φίρμας να συμβαδίσει με τις τάσεις των καιρών, είναι ότι η νέα γενιά του Compass δεν «απεμπολεί» τις δικίνητες εκδόσεις, οι οποίες τοποθετούνται στη βάση της γκάμας του, όντας διαθέσιμες με τους κινητήρες diesel και βενζίνης 1,6 MultiAir και 1,4 Multjet, απόδοσης 140 και 120 ίππων αντίστοιχα.
Για όσους, ωστόσο, επιμείνουν στην τετρακίνηση με την αυθεντικότητα της Jeep, οι επιλογές που προσφέρει το Compass είναι πολυσυλλεκτικές, περιλαμβάνοντας κινητήρα βενζίνης 170 ίππων και δίλιτρα diesel μοτέρ 140 και 170 ίππων, σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή με το αυτόματο εννέα σχέσεων της φίρμας.
Εξίσου πληθωρικός είναι και εξοπλισμός του μικρομεσαίου SUV σε επίπεδο άνεσης όσο και ασφάλειας, καθώς στο παλμαρέ του συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων ενεργό cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, συστήματα ειδοποίησης για ενδεχόμενο σύγκρουσης και διατήρησης της πορείας εντός της λωρίδας κυκλοφορίας και ESC με σύστημα αποφυγής ανατροπής, ενώ το παζλ συμπληρώνει μια σειρά από σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές, όπως το σύστημα ενημέρωσης ψυχαγωγίας Uconnect με οθόνη έως 8,4 ιντσών και λογισμικό Apple CarPlay και Android Auto για την ευκολότερη αξιοποίηση των smartphones.