Μία εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις, συνηθίζουν να λένε οι Κινέζοι, αναδεικνύοντας τη δύναμη που κρύβεται πίσω από την πιστή, κατά τ’ άλλα, αποτύπωση της πραγματικότητας.


Μιας πραγματικότητας που το νέο Citroen C3 προσεγγίζει από διαφορετική σκοπιά, δημιουργώντας νέα σχεδιαστικά και κατασκευαστικά πρότυπα σε μια κατηγορία αυτοκινήτων που οι νεωτερισμοί, ομολογουμένως, σπανίζουν.
Μένοντας, λοιπόν, στην εικόνα του αμαξώματος -το πρώτο κερδισμένο στοίχημα για τη δεύτερη γενιά του δημοφιλούς supermini- είναι ξεκάθαρο πως οι Γάλλοι αξιοποίησαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την κληρονομιά του C4 Cactus.

H ημίψηλη αρχιτεκτονική, η σχεδόν φυσική ροπή των μεταλλικών επιφανειών στην καμπυλότητα και τα εξίσου χαρακτηριστικά πλαστικά προστατευτικά στις δύο πλευρές του αμαξώματος, γνωστά και ως Airbumps, αποκαλύπτουν μια συνέχεια στη σχεδιαστική φιλοσοφία της Citroen.

Από την άλλη, οι εμφανώς διαφοροποιημένες αναλογίες του αμαξώματος χαρίζουν στο C3 ένα πληθωρικό προφίλ και την εικόνα μεγαλύτερου αυτοκινήτου, κάτι που δεν επιβεβαιώνεται, φυσικά, από τις εξωτερικές διαστάσεις του.

Εστω και οριακά, το μήκος του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος διατηρείται κάτω από το ψυχολογικό όριο των τεσσάρων μέτρων, και η θέση της γαλλικής πρότασης στην καρδιά της ευρύτερης κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης.


Στοιχεία που θα μπορούσαν κάλλιστα να επιχειρηματολογήσουν υπέρ της διαφορετικότητας του C3 υπάρχουν και στον θάλαμο επιβατών. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, τα γενναιόδωρα καθίσματα, η ασυνήθιστη απλότητα των σχεδιαστικών γραμμών και η χρήση γήινων αποχρώσεων δημιουργούν ένα απρόσμενα οικείο και φιλόξενο περιβάλλον.

Ποιοτικά, πάντως, η γαλλική πρόταση δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό της, ο κατάλογος του εξοπλισμού διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, ενώ οι διαθέσιμοι χώροι κρίνονται κάτι παραπάνω από επαρκείς, έχοντας ως σημείο αναφοράς τα 300 λίτρα του διαμερίσματος των αποσκευών.

Το ταξίδι στην εποχή που η καλώς εννοούμενη εκκεντρικότητα των προτάσεων της Citroen αποτελούσε τον κανόνα και όχι την εξαίρεση συνεχίζεται. Η χαρακτηριστική χροιά του τρικύλινδρου κινητήρα των 1,2 λίτρων λειτουργεί συνειρμικά, επαναπροσδιορίζοντας τις προτεραιότητες.

Καθώς οι 82 ίπποι και τα 118 Nm ροπής προκύπτουν αβίαστα, η σημασία των επιδόσεων υποβαθμίζεται. Μάλιστα, τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι ακόμα καλύτερα αν η γαλλική φίρμα είχε δώσει μεγαλύτερη προσοχή στον επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων, ο οποίος δεν διακρίνεται για την ακρίβειά του.

Σεβόμενος παρ’ όλα αυτά τον αστικό χαρακτήρα της ατμοσφαιρικής έκδοσης των 1.199 κ.εκ., το C3 δεν πρόκειται να σε απογοητεύσει. Αντιθέτως, οι προσανατολισμένες στην άνεση ρυθμίσεις του πλαισίου χαρίζουν ποιότητα στα χαρακτηριστικά κύλισης του αυτοκινήτου και ένα ευδιάκριτο σημείο διαφοροποίησης από εκείνες τις προτάσεις του ανταγωνισμού που συνειδητά υιοθετούν ένα δυναμικότερο προφίλ.