Kia Stonic: Ισοτονικό
Η κορεατική φίρμα τονώνει την παρουσία της στην ευρύτερη κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου, επενδύοντας στο προσιτό προφίλ ενός αστικών προδιαγραφών crossover.
Σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς, εκείνη των B-SUVs, επενδύει η Kia, ακολουθώντας με καθυστέρηση μόλις μερικών ημερών το παράδειγμα της Hyundai.
Το Stonic μάς συστήνεται ως ένα αστικού προσανατολισμού crossover, το οποίο ξεχωρίζει για τον αντισυμβατικό σχεδιασμό των μεταλλικών επιφανειών του, τις γήινες προδιαγραφές του και την αξιοπιστία που, άλλωστε, επισφραγίζει η επταετής εργοστασιακή εγγύηση της κορεατικής φίρμας.
Σχεδιασμένο επί ευρωπαϊκού εδάφους, το Stonic διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία εντυπωσιασμού. Στοιχεία που το καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμο και αναμφίβολα συγκρίσιμο με τις αντίστοιχου ύφους προτάσεις του ανταγωνισμού.
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα σκουρόχρωμα πλαστικά προστατευτικά του αμαξώματος μαρτυρούν τον διττό προσανατολισμό του, οι 20 διαθέσιμοι χρωματικοί συνδυασμοί προσφέρουν πλήθος επιλογών εξατομίκευσης και οι συμπαγείς διαστάσεις του την κρίσιμη για ένα αυτοκίνητο πόλης ευελιξία.
Χωρίς να υπερβαίνει κατά πολύ τα τέσσερα μέτρα, το Stonic προσφέρει την απαιτούμενη άνεση στον θάλαμο επιβατών. Την ίδια στιγμή, τα 352 λίτρα του χώρου αποσκευών καλούνται να υποστηρίξουν τις μεταφορικές ανάγκες μιας ολιγομελούς οικογένειας.
Στις παραπάνω αρετές του κορεατικού crossover έρχονται να προστεθούν οι σύγχρονες εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας, καθώς και οι εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Ετσι, η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής πρόκειται να ανήκει στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου, υποστηρίζοντας μέσω του Apple Car Play και του Android Auto τα αντίστοιχης τεχνολογίας smartphones.
Δοκιμασμένες λύσεις
Δεν συνιστά έκπληξη το γεγονός ότι οι τεχνικές προδιαγραφές του Stonic ταυτίζονται με εκείνες του Rio. Τα δύο μοντέλα βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα, υιοθετώντας κοινές, στην πλειονότητά τους, τεχνικές λύσεις.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των κινητήριων συνόλων που θα διαμορφώνουν την γκάμα του αυτοκινήτου.
Αιχμή του δόρατος αναμένεται να αποτελέσει και σε αυτή την περίπτωση ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας του 1,0 λίτρου, ο οποίος με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή θα φτάνει σε απόδοση τους 120 ίππους.
Οι πιο προσιτές εκδόσεις θα εφοδιάζονται με τα επίσης γνώριμα ατμοσφαιρικά σύνολα των 1,25 και 1,4 λίτρων, ενώ ο κινητήρας με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων θα είναι πετρελαίου χωρητικότητας 1,6 λίτρων.
Αν και η κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της ως προς το σύστημα μετάδοσης του Stonic, οι πιθανότητες εξέλιξης τετρακίνητων εκδόσεων είναι περιορισμένες.
Αντιθέτως, δεν θα πρέπει να αποκλείει κανείς την παρουσία ενός αυτόματου κιβωτίου που θα ενισχύει περαιτέρω τον αστικό προσανατολισμό του.
Το Stonic, το πρώτο συμπαγών διαστάσεων crossover της Kia, πρόκειται να διατεθεί στην ευρωπαϊκή αγορά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, μετά και την επίσημη πρεμιέρα του, η οποία θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο, στο πλαίσιο της Διεθνούς Εκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.