Καινοτόμο σύστημα της Continental μετατρέπει επιφάνειες του αυτοκινήτου σε ηχεία
Η Continental εφαρμόζει τους νόμους της φυσικής περί διάδοσης ήχου που διέπουν οποιοδήποτε μουσικό όργανο, σε ένα αυτοκίνητο παρουσιάζοντας ένα ηχοσύστημα που δεν χρειάζεται ηχεία.
Στο σύγχρονο κόσμο της αυτοκίνησης είναι πολύ συνηθισμένο ορισμένοι κατασκευαστές εξοπλίζουν τα αυτοκίνητα τους με όσο περισσότερα ηχεία γίνεται προκειμένου να υπογραμμίσουν το high-end του πράγματος .
Πολύ σύντομα ωστόσο μπορεί η νέα διάσταση της πολυτελούς και τεχνολογικά ενσυνείδητης αυτοκίνησης να βρεθεί στην πλήρη απουσία ηχείων. Τουλάχιστον αυτό διατείνεται η Continental η οποία αποκάλυψε ένα καινοτόμο ηχοσύστημα το οποίο αποκαλεί Αc2ated Sound και το οποίο εκμεταλλευόμενο τους νόμους της φυσικής περί διάδοσης του ήχου, μετατρέπει τις εσωτερικές επιφάνειες του αυτοκινήτου σε ηχεία, δίνοντας μια διαφορετική όσο και κυριολεκτική διάσταση του surround ήχου.
«Στην εποχή των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, οι κατασκευαστές αναζητούν λύσεις προκειμένου να μειώσουν δραστικά το βάρος των αυτοκινήτων κερδίζοντας παράλληλα επιπλέον χώρους για επιβαίνοντες αλλά και για καινοτόμες τεχνολογίες. Η προσέγγιση μας ανταποκρίνεται σε αυτό ακριβώς το σκεπτικό μετατρέποντας το ίδιο το αυτοκίνητο σε ένα όργανο ήχου. Αξιοποιούμε περιορισμένου μεγέθους μηχανισμούς που ενεργοποιούν τις αντίστοιχες επιφάνειες ούτως ώστε να παράγουμε έναν φυσικό, τρισδιάστατο ήχο που θα δώσει μια νέα εμπειρία ακρόασης», αναφέρει χαρακτηριστικά για την συγκεκριμένη ευρεσιτεχνία ο επικεφαλής εξέλιξης του τμήματος infotainment της Continental, Johan Hiebl.
Σε ό,τι αφορά τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος, το σκεπτικό του έγκειται στο γεγονός ότι τα διαφορετικά μέρη του αυτοκινήτου μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μέσα εκπομπής διαφορετικών συχνοτήτων ήχου. Έτσι, σύμφωνα με την Continental οι πρώτες κολώνες είναι ιδανικές για τις υψηλές συχνότητες κάτι που τις καθιστά χρήσιμες για τον ρόλο των tweeters, οι εσωτερικές επενδύσεις των θυρών μπορούν κάλλιστα να διαχειριστούν τις μεσαίες συχνότητες ενώ επιφάνειες όπως η οροφή και η εταζέρα μπορούν να αναλάβουν το ρόλο του subwoofer.
Με αυτό τον τρόπο αντί για την παρουσία φυσικών ηχείων στα συγκεκριμένα σημεία μια σειρά από μηχανισμούς ενεργοποίησης μπορούν να δονούν τις συγκεκριμένες επιφάνειες σε ορισμένες συχνότητες παράγοντας ήχο που θα διαχέεται σε όλο το αυτοκίνητο με πρωτόγνωρη αρμονία.
Πέρα από την καινοτομία της ευρεσιτεχνίας, το συγκεκριμένο σκεπτικό, σύμφωνα με τις συστάσεις μπορεί να περιορίσει το βάρος του αυτοκινήτου έως 22 κιλά με δεδομένη την απουσία ηχείων και λοιπών εξαρτημάτων ενώ σαφή είναι και τα χωροταξικά πλεονεκτήματα.