Δοκιμή: VW up! 1.0 TSI
O υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης των 999 κ.εκ. αναδεικνύει τις αρετές του μικρότερου και πιο προσιτού μοντέλου της Volkswagen, xωρίς να θέτει υπό αμφισβήτηση τον αστικό προσανατολισμό του.
Η πρόσφατη προσπάθεια ανανέωσης του VW up! θεωρήθηκε επιτυχής. Όχι γιατί κατάφερε να αλλάξει εν μία νυκτί το προφίλ του αυτοκινήτου, διαγράφοντας τη μέχρι τώρα πορεία του αλλά γιατί σεβάστηκε τα… κεκτημένα, επικαιροποιώντας τις εξοπλιστικές και μη προδιαγραφές του.
Όπως μπορεί να αντιληφθεί κανείς παρατηρώντας το «μικρό» VW από απόσταση, η είδηση δεν προκύπτει από τις λιγοστές και απολύτως στοχευμένες παρεμβάσεις που δέχθηκαν οι επιφάνειες του αμαξώματός του.
Τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, οι δυναμικότερες γραμμές των προφυλακτήρων και οι εξωτερικοί καθρέπτες με τα ενσωματωμένα φλας αναλαμβάνουν να υπερασπιστούν τον τίτλο του νέου, χωρίς απαραίτητα να το επιτυγχάνουν.
Όπως και να έχει, οι εκτεταμένες δυνατότητες εξατομίκευσης που εξασφαλίζει η προσθήκη νέων χρωματικών επιλογών και των προσαρμοσμένων στον νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου αξεσουάρ, προσφέρουν στο ανανεωμένο up! την απαραίτητη απόσταση από το πρόσφατο παρελθόν του.
Εκ των έσω
Η εικόνα στο εσωτερικό μαρτυρά την προσπάθεια των Γερμανών να αμβλύνον το αυστηρό ύφος του. Και σε αυτήν την περίπτωση οι εξοπλιστικές επιλογές είναι εκείνες που κάνουν τη διαφορά, επιτρέποντας στο up! να «ξεφύγει» από τη στείρα γερμανική λογική και τους όποιους συμβιβασμούς επιβάλλει η αστική καταγωγή του.
Παρά τη χρήση σκληρών πλαστικών, το φινίρισμα και η συναρμογή του δίνουν την αίσθηση μιας απόλυτα συγκροτημένης κατασκευής, ικανής να αντέξει στον χρόνο και τη σκληρή χρήση.
Τα λάθη εργονομίας έχουν εκλείψει με αφετηρία την προσθήκη των απαραίτητων διακοπτών στην πόρτα του οδηγού και τη διαφοροποιημένη κεντρική κονσόλα του.
Αναλυτικότερα, στη θέση της αποσπώμενης οθόνης έχει τοποθετηθεί μια βάση για smartphone, καθώς το τελευταίο είναι εκείνο που πλέον αναλαμβάνει την υποστήριξη των λειτουργιών ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, προβάλλοντας τις ενδείξεις τους.
Μοναδική προϋπόθεση, η εγκατάσταση στο smartphone της εφαρμογής maps+more που η VW διαθέτει δωρεάν. Πέρα από κάθε αμφιβολία, ουσιαστικότερος είναι ο ρόλος των εφαρμογών ενεργητικής ασφάλειας που σε αντίθεση με τη συνήθη πρακτική των αυτοκινήτων πόλης προσφέρει, έστω και προαιρετικά, το ανανεωμένο up!.
Επιλέγοντας, λοιπόν, το Driver assist pack, στον εξοπλιστικό κατάλογο του «μικρού» VW προστίθενται -μεταξύ άλλων- οι αισθητήρες βροχής και στάθμευσης, όπως και το σύστημα αυτόνομης πέδησης, γνωστό και ως City Emergency Brake.
Κλείνοντας με το εσωτερικό, η πλήρης αξιοποίηση των 3,6 μέτρων του αμαξώματος, καθιστούν το up! μια πρόταση ικανή να ανταπεξέλθει στις μεταφορικές προκλήσεις της καθημερινότητας, εξασφαλίζοντας χώρους για τουλάχιστον τέσσερις επιβάτες και αποσκευές συνολικού όγκου 251 λίτρων.
Κινητήριος δύναμη
Η αίσθηση πως έχεις να κάνεις με ένα μεγαλύτερων διαστάσεων τετράτροχο και όχι με ένα καθαρόαιμο αυτοκίνητο πόλης ενισχύεται περαιτέρω χάρη στην παρουσία ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης ανάμεσα στις προδιαγραφές του.
Με τρεις κυλίνδρους συνολικής χωρητικότητας 999 κ.εκ., 90 ίππους και 160 Nm μέγιστης ροπής, ο γνώριμος ΤSI κινητήρας αναδεικνύει την ικανότητα του up! να υποστηρίζει απαιτητικότερους ρόλους.
Αν και οι επιδόσεις δεν αποτελούν το ζητούμενο, κάτι που μαρτυρά άλλωστε και η αραιή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων, το χαμηλό βάρος του γερμανικού συνόλου σε συνδυασμό με την αποδεδειγμένη δυναμική του εν λόγω κινητήρα διαμορφώνει μια αποτελεσματική και συνάμα ευχάριστη πρόταση.
Το εξαιρετικό πλαίσιο διατηρεί τον πρωταγωνιστικό ρόλο, ωστόσο, εκείνο που χαρακτηρίζει την κορυφαία, για την ώρα, έκδοση του αυτοκινήτου είναι το πλεόνασμα ισχύος που της χαρίζει o ΤSI κινητήρας του ενός λίτρου.
H ισχυρότερη έκδοση του VW up! προσφέρεται σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις. Η «move up!» έχει αφετηρία τα 11.870 ευρώ και η πλουσιότερη «high up!» τα 12.680 ευρώ. Για την πεντάθυρη έκδοση του αυτοκινήτου, η επιβάρυνση ανέρχεται στα 370 ευρώ.